[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:18

Ja maar als je ze zelf naait kan je ze mooi bij je eigen gemaakte jurkjes passen. Daarnaast mooie restjes verwerking :)

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:04

MarcoBorsato schreef:
Omdat het niemand echt boeit, denk ik?


Mij boeit het! :')

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:23

kwita schreef:
Keet schreef:
Hier krijgt de kleine dus ook een bijpassende boxer onder jurkjes die netjes de boel bedekt :)


Mijn tip altijd doen! , engerds letten juist op dat soort dingen!( bij de zeeman zijn ze goedkoper dan dat je ze zelf naait).


Maar maakt het verschil of er een bloomer/boxer te zien is of een romper/luier? Vinden engerds dat minder interessant?

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:25

Afbeelding

Hoppatteeeey en toen waren het er drie!

De vierde gaat weer even uit elkaar. Is te klein op het paard. Gelukkig had ik die nog niet af! Dus kan weer even lekker stoeien!

Heb ook nog andere dingen geknutseld, maar die heb ik niet op de foto gezet.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:38

Afbeelding

Ik had al langer dit jurkje geknipt liggen dan dat het topic stilgevallen was zelfs :') Dus moest de dreumes in een maat 80 proppen haha. Ivm restjes niet genoeg stof meer voor een cirkel/plooirok, dus nu is het een recht jurkje geworden. Niet heel handig met spelen, maar soit.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:27

Wel hele leuke stoffencombo!

Ik had gehoopt wat leuke foto's te posten van ons dametje in al haar nieuwe shirtjes. Maar ze werd geboren met 56cm en een megalang bovenlijf dus alle shirtjes waren naveltruitjes :')
Gelukkig jurkjes vanaf 62 gemaakt dus die kan ze wel aan en broekjes ook wel paar keer gedragen :D

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:35

Ja ik heb ook zo een twiggy dat was dus het begin van mijn naai carrière, inmiddels hebben we ook knoestertje... die dus nog langer en dunner is dan zijn zus. Een broek in zijn juiste taille maat is dus een capri broek zijn lenge is 2 maten langer dan de breedte van zijn taille.
Het heeft ook een voordeel ik kan mijn huisvlijt altijd 2e hands goed verkopen !.
En het is best gaaf om soms je creatie voorbij te zien komen in de supermarkt en dat je dan hoort "dat is leuk, van welk merk is dat!. {:}

Michje

Berichten: 1499
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 19:09

Mag ik hier om advies vragen?

Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een naaimachine. Ik heb geen ervaring met naaien, maar het lijkt me ontzettend leuk om te doen. Ik wil graag een degelijk apparaat aanschaffen, maar uiteraard niet de hoofdprijs betalen voor een hobby waarvan ik niet weet of deze blijvend is.

Welke merken/types zijn interessant om naar te kijken en bij welke merken blijf ik het beste weg?

Ik had zelf mijn oog laten vallen op de Brother Innovis 15, de reviews lijken erg positief. Ik twijfel alleen of ik dit bedrag (€314) uit wil geven aan een testhobby (en met dat bedrag ben ik nog niet eens klaar natuurlijk), of dat ik beter voor een goedkoper apparaat kan gaan. Ik wil alleen geen kwaliteit inleveren.

Hopelijk hebben jullie goede adviezen!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 19:33

Je kunt ook kijken voor een tweedehands. Goed merk, minder geld. Of eerst een paar weken op naailes om daar te proberen? Met wat hulp/les is de kans dat je wat leuks maakt groter, en dat is motiverend ook weer.

Michje

Berichten: 1499
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Dieren

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 19:55

Tweedehands is zeker een optie, de Brother machines staan echter alleen aan de andere kant van Nederland te koop. Merken als Bernina en Pfaff staan er ook weinig op en wat er op staat is vaak zo oud dat ik niet weet waar te beginnen. Waar let ik op?

Naar naailes heb ik gezocht, maar kan via google in de directe omgeving niets vinden. Kan wel iets verder weg gaan zoeken, zal er nog eens naar kijken. Mocht iemand hier in de buurt wat weten (omgeving Dieren), dan hoor ik het graag!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:11

Brother is prima hoor :)

sasja0705
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 08:18

Michje schreef:
Tweedehands is zeker een optie, de Brother machines staan echter alleen aan de andere kant van Nederland te koop. Merken als Bernina en Pfaff staan er ook weinig op en wat er op staat is vaak zo oud dat ik niet weet waar te beginnen. Waar let ik op?

Naar naailes heb ik gezocht, maar kan via google in de directe omgeving niets vinden. Kan wel iets verder weg gaan zoeken, zal er nog eens naar kijken. Mocht iemand hier in de buurt wat weten (omgeving Dieren), dan hoor ik het graag!


Ik heb mijn Pfaffje van MP geplukt voor 100€... en ja errug oud uit 1958 ( wel met Motor)
Ik wilde beginnen met naaien om honde en paardenspullen te repareren. Dus ik zocht gericht naar een oude, sterke die ook mijn stuntelen vergeeft.

Na een tijd spelen en proberen had het mij te pakken... en ik begon "echt" te naaien... dus nu ook leren kleding maken.
Enige nadeel voor mij was dat mijn ijzeren lady geen vrije arm heeft maar ingebouwd is in een kast... dus via een winkel nog een oudje ( uit 1993 voor 250 euro) Pfaff gekocht. En hierna via MP van een winkel OOK nog een oude Pfaff overlock voor 75 op de kop kunnen tikken.
Nu heb ik voor in totaal 475
3 super, mechanische machines staan, die alles kunnen wat ik wil en als ik ze ooit zat zou zijn ook het zelfde geld weer opbrengen. Dus waardevast.

Natuurlijk loer ik ook af en toe naar "nieuwe" machines maar je meer techniek en computer je gevoeliger en zwaker ze zijn.
En als er iets is, kun je zelf meestal weinig en moeten ze naar de winkel.

Nu naar een jaar heb ik mij nu eens aan de ziersteek automatic van de Pfaff uit 1958 gewaagd.
In totaal heb je er bvb 560 mogelijke ziersteken.
Jammer genoeg krijg ik ze zo niet aan de praat, want de automatic stond minimaal 5 a 6 jaar stil (vorige eigenaar heeft alleen fietstassen ermee genaaid) en alles aan schmeer os dus hard geworden.

Maar... en dat heb ik dan weer het is makkelijk zelf te verhelpen, goed schoonmaken, fön erop, dan olie, en dan zou het moeten werken ... wordt het knutselproject voor het weekend.

En krijg ik het niet voor elkaar, jammer dan.
Dan ga ik 50 investeren voor een goede beurt hier bij een winkel.

Lang verhaal kort, begin met een oudje, die goed onderhouden is :)

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:05

Bij een goede naaimachinewinkel hebben ze ook vaak wel tweedehands staan, uit inruil. Daar zit ook nog garantie op en kan je uitproberen. Succes met zoeken!! Het is zo'n leuke en verslavende hobby :D

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:16

Michje schreef:
Tweedehands is zeker een optie, de Brother machines staan echter alleen aan de andere kant van Nederland te koop. Merken als Bernina en Pfaff staan er ook weinig op en wat er op staat is vaak zo oud dat ik niet weet waar te beginnen. Waar let ik op?

Naar naailes heb ik gezocht, maar kan via google in de directe omgeving niets vinden. Kan wel iets verder weg gaan zoeken, zal er nog eens naar kijken. Mocht iemand hier in de buurt wat weten (omgeving Dieren), dan hoor ik het graag!


Is Arnhem dichtbij genoeg?

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:21

Brother is een goed merk inderdaad.
Ik heb verschillende merken machines gehad, maar Brother loopt het fijnst lijkt het.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:23

Ik heb ook een Brother, maar heb eerst een paar naailessen gehad om te ontdekken of het iets voor me zou zijn.

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:54

Ik heb me laten adviseren door een goede naaimachinewinkel en daar een tweedehandsje gekocht. Hier is het een Pfaff geworden, erg blij mee :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:49

Ik ben gaabn proberen in een winkel. Proeflapjes meegenomen. Ik ben gelijk zonder twijfel voor Bernina gegaan :)
Sterke motor en weinig poespas. Geen 567 siersteken, gebruik ik toch niet :)

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:04

Ik heb de oude Husqvarna viking lisa van mijn schoonmoeder gekregen toen zij een nieuwe kocht. Nog steeds heel erg blij mee!
Ik heb mijn lockmachine van marktplaats gehaald voor 100 euro ofzo. Een Lewensteyn. Ook heel blij mee.

Toen ik les had hadden we daar een bernina. Dat was ook echt een hele fijne machine. Maar die zijn nieuw wel heel duur.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 23-06-21 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:13

Op school zijn er ook Bernina's maar ik heb in de winkel en Brother Innovis gekocht, was toen 450 ofzo. 3 jaar later doet hij het nog fantastisch, is niet stuk te krijgen :=

Onderaan de streep is alles uit het middensegment prima.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:18

Had een mazzeltje. Nieuwe winkel deed een geen btw actie. Bernina had een actie op dit model in het rood.
Mij maakt de kleur niets uit (knopjes zijn rood ipv zwart) dus had in totaal iets van 350 euro korting. Heel blij mee :)
Mijn moeder kreeg haar Bernina toen ze 18 werd. 50 jaar later loopt ie nog als een zonnetje :)
Klinkt precies hetzelfde als mijn eigen :+:

Appeltje00

Berichten: 5011
Geregistreerd: 28-09-09

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 03:30

Ik heb de Brofher Cs10. Echt een hele fijne simpele machine. Ik gebruik hem om kleding te maken en dat lukt makkelijk. Ik vond deze nog leuk betaalbaar als je niet weet of je het door wil zetten.

Michje

Berichten: 1499
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:37

MarcoBorsato schreef:
Michje schreef:
Naar naailes heb ik gezocht, maar kan via google in de directe omgeving niets vinden. Kan wel iets verder weg gaan zoeken, zal er nog eens naar kijken. Mocht iemand hier in de buurt wat weten (omgeving Dieren), dan hoor ik het graag!


Is Arnhem dichtbij genoeg?


Ja, dat zou moeten lukken! Weet je een adresje?

Ik denk dat ik toch eerst eens naar een naaimachinewinkel moet gaan om advies te vragen. Misschien komen zij nog met betere/andere ideeën.

Dank jullie wel voor alle berichten in ieder geval. Ik zal laten weten waarmee ik thuis kom.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:42

Als je zoekt op modevakschool Arnhem kun je wel wat vinden denk ik.

Michje

Berichten: 1499
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Dieren

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:57

Bedankt, ik ga het eens opzoeken!