[VRAAG] Hulp doelgroep voor hoefijzerproducten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mo_mootje

Berichten: 68
Geregistreerd: 27-06-16

[VRAAG] Hulp doelgroep voor hoefijzerproducten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-21 15:09

Hi bokkers,

Ik heb jullie hulp nodig!
Sinds een klein jaar maak ik verschillende producten van hoefijzers zoals fotolijstjes, drieluiken, naambordjes en wijnrekjes van hoefijzers. Niet als fulltime job maar leuk voor ernaast.

Ik ben hiermee begonnen omdat ik in de tijd dat ik revalideren moest geen paard kon rijden en toch nog met paarden bezig wilde zijn.
Nu merk ik alleen dat ik het lastig heb met het bereiken van de juiste doelgroep die dit aan willen schaffen.
Dit online zoals op Facebook en Instagram maar ook irl zoals evenementen. Zouden jullie dit als volwassenen voor jezelf kopen of vooral als cadeau of vinden jullie het meer iets voor de kids? Of juist als herinnering aan jouw dierbare viervoeter?

Hieronder wat voorbeelden van wat ik maak van nieuwe of gebruikte hoefijzers in verschillende kleuren


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Eventueel kunnen jullie op Facebook kijken equus lifestyle nl


Hebben jullie wellicht tips voor mij met leuke evenementen concoursen in Brabant/Limburg/Gelderland
Laatst bijgewerkt door Firelight op 25-07-21 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Hulp doelgroep voor hoefijzerproducten zoals fotolijstjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 15:32

Joh moet dit niet op markt?

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Hulp doelgroep voor hoefijzerproducten zoals fotolijstjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 15:37

Ik denk dat je op instagram de juiste doelgroep kan bereiken :j heel leuk gemaakt allemaal!

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 15:39

tsja kwita ik lees vooral een vraag toch?
als antwoord op je vraag. ik zou de ijzers met foto en naambordjes eerder voor kinderen kopen denk ik.
De hoofdstelhaken zijn wel leuk om te gebruiken voor volwassenen. Het wijnrek en huisnummer ook, maar zelf zou ik daar geen interesse in hebben.

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hulp doelgroep voor hoefijzerproducten zoals fotolijstjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 15:42

Tiktok zou ik proberen, zitten veel mensen op van jouw doelgroep.

Mo_mootje

Berichten: 68
Geregistreerd: 27-06-16

Re: Hulp doelgroep voor hoefijzerproducten zoals fotolijstjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-21 21:08

Bedankt voor jullie reacties!
Ik vind de juiste # vinden lastig.
Juist om hierbij de doelgroep te bereiken en niet te verdwijnen tussen de vele. Waarop kijken jullieqq qua # bij zoiets? Ideeën zijn van harte welkom bokkers

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Hulp doelgroep voor hoefijzerproducten zoals fotolijstjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:12

Ik als volwassenen zou zoals foto 8, graag kopen. Maar dan wel met een setje eigen ijzers.

De rest is niet mijn smaak. Maar zal best interesse in zijn.

Ik denk dat facebook en dan de paardenspullen verkoop groepen je het meeste bereik geven.

Amber_anne

Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:15

Heb je bij jou in de buurt geen fysieke winkeltjes waar ze jouw producten willen verkopen?

Advertenties op marktplaats ook geprobeerd?

Ik vind het hoefijzer met foto meer kinderlijk maar de rest van de producten zijn ook echt wel voor volwassenen
Ik denk dat je ook duidelijk moet maken welke doelgroep je wilt bereiken, dus bijvoorbeeld interieur voorwerpen met hoefijzers, voor volwassenen
Dan kun je een klein deel nog dingen voor kinderen maken maar niet daar op uitbreiden

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:38

Etsy?

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Hulp doelgroep voor hoefijzerproducten zoals fotolijstjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:50

Heb je wel eens op horse shoe art gezocht? Erg leuke dingen komen er daar voorbij.
Wat je hier laat zien zou voor mij 'te simpel' zijn om te gaan kopen, ik val met deze producten niet in je doelgroep.


Een mooie lamp of leuke beelden van ijzers zou meer mijn stijl zijn.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 22:20

Ik zou dit als cadeau wellicht kopen. Niet voor mijzelf, want niet mijn smaak.
Ik denk dat je het sterker in de markt kan zetten als je maar 1 of 2 producten gemaakt van hoefijzers zou verkopen. Ik vind de bordjes heel sterk (en ook de hoofdstelsteunen), als je ook zeker werkt/oefent op de afbeeldingen en fonts, zodat elk element van het product sterk is.
Doelgroep is paardeneigenaren en mensen die hun paardenliefde willen uitdragen door een bordje met hoefijzer bij hun voordeur te hangen - wat vind je van #hoefijzerborden?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 07:34

Persoonlijk ik zou er geen geld aan uitgeven.
ik heb zelf hoefijzers genoeg in grote en kleine maten incl een las apparaat.
Ik denk ook dat je als je van re use iets wilt maken dat je meer op de kunst toer moet ...groter denken beelden tuinbeelden en een nivo tje hoger dan dit. Niet bedoeld om je te kwetsen maar zo zijn er echt vele stukken te koop en het heeft niet echt de wow factor juist omdat het doorsnee is ook al is het prima afgewerkt.
wat ik zelf al vaak gemaakt heb een dienblad met pyrografie versieren en handvaten van hoefijzers....gek genoeg word hier na 12 jaar nog naar gevraagd maar dan moet je de handvaten waar je ze vast pakt wel hersmeden etc zodat het ergonomischer word.( En ook je dienblad niet bij de action kopen).
Er is zeker markt maar ik zou het bij tieners houden voor een beperkt budget of je skills verbeteren en opschalen naar de bovenkant van de markt met daadwerkelijk bijzondere stukken

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:37

Bij 1 en 2 zou ik me meer gaan richten op meisjes tot 12 jaar en dan ook de kleuren aanpassen. Vrolijke (fellere) kleuren.

Ik zou dat dan wellicht kopen voor een pennymeisje.

Mo_mootje

Berichten: 68
Geregistreerd: 27-06-16

Re: [VRAAG] Hulp doelgroep voor hoefijzerproducten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 22:14

Kijk bokt daar ga ik zeker naar kijken!
De bordjes vind ik super leuk om te doen en het hoefijzer werk als herinnering aan een paard dat overleden is blijft ook super.

Aan wat voor evenementen ofzo zouden jullie denken voor de tieners voor lijstjes? Of zou dan een concours voor pony's voldoende zijn?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [VRAAG] Hulp doelgroep voor hoefijzerproducten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 07:35

of jaarmarkten, ponyconcours of bij dieren keuringen