Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 17 [ 420 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

 
Profiel   

Nou, dit wordt het kleed dan… dit deel, en dan nog drie keer hetzelfde omgekeerd/gespiegeld. :D

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 16:57 



 
Profiel   

Leuke, vrolijke kleurtjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 21:12 



 
Profiel   

Veriye schreef
Leuke, vrolijke kleurtjes

Yup! Daar kan ik nooit omheen, vrolijke kleurtjes c’est moi! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 03:30 



 
Profiel   

Ik wilde gisteravond weer ermee verder, mijn hond dacht er anders over. :+
Al was dat niet zo erg, ze is ziekjes dus was allang blij dat ze weer even met d'r knuffel aan kwam.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 08:30 



 
Profiel   

Awww wat een schatje! Beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 18:50 



 
Profiel   

Thanks! Volgens de dierenarts zou ze met een dag of 3 weer de oude moeten zijn. :)

Ik ben vandaag tijdens het dogsitten nog wel een stukje verder gekomen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 21:56 



 
Profiel   

Ff dit topic opgraven… :+

Ik hoop dat je hondje inmiddels weer helemaal de oude is, Mandarijn! En het kleedje zal inmiddels ook wel af zijn?

Vandaag zelf twee teckels ge-dog-sit, en flink wat knoopjes gelegd.

Heb even een pauze tussendoor gehad met werken aan een Chinese blokjes Scrat (Ice Age) figuur, wat niet zo’n succes was (ging prima, tot ik erachter kwam dat ik voor een stuk staart een verkeerde kleur had gebruikt, en het bleek onmogelijk om dat nog te veranderen, dit vanwege de structuur van de blokjes, want niet zoals Lego alleen boven/onder, maar ze zitten ook aan de zijkanten helemaal in elkaar geklikt).

Nou ja, toen maar weer verder gegaan met mijn kleedje. Helft gedaan! Qua plaatje stelt het natuurlijk niet zoveel voor, maar ik vind hem heel schattig!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 20:48 



 
Profiel   

Die is inderdaad erg schattig! Leuk kleedje weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 20:57 



 
Profiel   

Het lijkt ook wel of ze steeds groter worden. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 21:07 



 
Profiel   

Schopje, een maand en een kwart kleed verder! :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 12:37 



 
Profiel   

Leuk hoor! Wat een werk!

Ik heb me ook een pakket besteld. Zal kijken of foto kan toevoegen.

Hoe werk jij? Van links naar rechts? En dan van beneden naar boven? Of per kleurvlak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 11:02 



 
Profiel   

[ img ]

Dit is mijn eerste project

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 11:03 



 
Profiel   

Jenny21 schreef
Leuk hoor! Wat een werk!

Ik heb me ook een pakket besteld. Zal kijken of foto kan toevoegen.

Hoe werk jij? Van links naar rechts? En dan van beneden naar boven? Of per kleurvlak?

Hehe, ja het is wel een klus. Maar gaat heel relaxed als je “simpele” TV aan het kijken/ luisteren bent. Ditmaal twee weken Olympische Spelen, dat hielp enorm!

Wat wordt het voor kleedje, een kussen? En een abstract patroon? Ziet er lekker fluffy uit!

Heel algemeen gesteld: Ik werk van links naar rechts en van onder naar boven… maar:

Met grote kleden als deze hak ik het eerst in stukken, deze grote in acht delen. Het patroon heb ik ook ingescand/geprint op acht A3 vellen.

Op zo’n vel omlijn ik dan alle “blokjes” van dezelfde kleur, zodat het lekker opvalt wat bij elkaar hoort. Dat is altijd even een klus bij dit soort patronen, maar het echt wel waard.

En dan werk ik dus omhoog, maar ik probeer dus wel die kleurenblokjes zoveel mogelijk steeds als een geheel te pakken, dan hoef ik niet steeds kleuren te wisselen. Dat werkt prima.

En de laatste tijd merk ik ook dat ik vaak van rechts naar links knoop. Ik houd de knoopnaald zo vast dat de opening links zit, dus dan is het handig als daar al niet al een knoop zit waar je tegenaan kunt. ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 16:43 



 
Profiel   

Zo ziet het er uit op papier, maar het zwarte en blauwe deel hoort onderaan te zitten, dus kwartslag draaien.
Zo kan je goed zien dat ik in kleuren en blokjes werk.
Er gaan bij elk kleed wel een paar permanentmarkers doorheen, trouwens. :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 18:11 



 
Profiel   

Oehh dat ziet er wel ingewikkeld uit! Hier makkelijk met voorgedrukt kleuren patroon.
Moet zeggen dat ik me wel in hoeveelheid werk verkeken heb.
Het wordt een kussen inderdaad.
Dank voor je uitgebreide antwoord. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 21:31 



 
Profiel   

Aangezien het heerlijk zomerweer is... *kuch* ben ik maar weer verder gegaan met mijn giraffe. Het moet een kussen worden.
[ img ]

Schiet al best lekker op. Ik ga dus all over the place qua knopen. Ik dacht eerst even alle zwarte en grijze doen, dan hoef ik die kleuren daarna niet meer te doen.
Af en toe kijk ik even op de achterkant of ik ergens een knoopje ben vergeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 13:28 



 
Profiel   

Updeetje, deze keer eens niet over een kleed, maar over het bestelproces vanuit de VS dat ik de afgelopen twee maanden heb ervaren... en het is nog niet klaar. :o

Ik zal proberen het verhaal zo kort maar krachtig mogelijk te beschrijven, voor ons aller vermaak, want dit wil ik jullie toch niet onthouden.

Eind juni kreeg ik een promo mail van Herrschners voor 15% korting op een bestelling. Leuk. Je klikt op de link in de mail, en je komt op de site en de korting wordt automatisch voor je verwerkt.
Niet dus.
Aangezien ik al een tijdje zat te azen op een aantal specifieke knoopkleden en graag wilde bestellen, in de mail-pen geklommen.
Na een paar keer heen en weer mailen, eerst ja, kunnen we voor je fixen, was het uiteindelijk nee, want dat geldt niet voor internationaal en op zo'n groot bedrag.
Lekkere onzin natuurlijk en niet netjes (heb al vaker vanuit NL met korting besteld), maar ja, what can you do.

Dus voor mijn verjaardag mezelf toch maar een mooie bestelling cadeau gedaan.

Kreeg ik een paar dagen later weer zo'n mail... en nu werkte de korting wel. Pffft. De link in de oude mail was dus gewoon faulty. Gemaild, nooit reactie op gekregen dat ik dit toch wel een hele rare gang van zaken vond, want ze hebben gewoon gelogen tegen me.

Nah gut, tot zover de Herrschners kant van het verhaal. Heb in het verleden alleen maar goede ervaring met ze gehad, dus wel heel erg jammer. Gelukkig hoef ik de komende tien jaar niet meer bij ze te bestellen. :D

Dan denk je, okay, vervelend, maar je krijgt je spullen.

Ja.... maar dan moet je erg wel heel veel moeite voor doen, en vooral bereid zijn PostNL heel veel extra te betalen en dan maar hopen dat je je teveel-betaalde geld ooit nog terugziet.

Wat bleek: bestelling was (natuurlijk) veel te groot voor 1 doos. Dus, in drie dozen. Ik had Herrschners erop aangedrongen dat als de bestelling in meerdere dozen ging, ze zo slim zouden zijn om het totaalbedrag van de bestelling in drieen te delen en dat op de douaneformulieren te zetten. (Dit is in het verleden namelijk een keer fout gegaan, maar hadden ze heel keurig afgehandeld met mij.)

Dus inderdaad, elke doos had op het papier 1/3 deel van de totale bestelling erop.

Laten we ze voor het gemak doos #1, doos #2 en doos #3 noemen.

Doos #2 en doos #3 verschenen na ongeveer drie weken in de app. Als ik betaalde voor 2 augustus, zouden de dozen naar mijn huis gaan, en anders naar een afhaalpunt.
Ik was weg, dus dacht, ik wacht met betalen tot twee dagen voor 2 augustus, dan weet ik zeker dat ik thuis ben als ze de grote dozen afleveren, en dan hoef ik ze niet op te halen bij zo'n punt.

Drie dagen voor 2 augustus krijg ik bericht in de app dat ze naar het postkantoor in de buurt zijn verstuurd.
Ehm, dat was niet volgens afspraak!
App gaf nog wel de mogelijkheid om on-line te betalen, dus inklaringskosten voor beide dozen alvast maar betaald. Let op, heel correct, steeds 1/3 bedrag van het total bestelbedrag. Hoera.

Wijze les van de maand: als de app je de optie geeft om te betalen, maar ook al aangeeft dat het naar een postkantoor oid gaat... NIET in de app betalen!

Want wat gebeurde er? Na een aantal dagen wachten kwam doos #2 inderdaad bij een postkantoor aan... maar niet het kantoor waar het naartoe zou zijn, maar helemaal ergens aan de andere kant van de stad. Ik daarheen, die bleek dicht (app zei dat ie open was), ik weer erheen later, en toen kreeg ik te horen, ja... maar u moet wel inklaringskosten betalen. Uhm, hallo, ikke al gedaan, kijk maar. Oh oh ja... tja.. nou, na heel veel gewik en geweeg, toch maar de doos meegegeven.

Hoera, doos #1 was binnen.

Paar dagen later, doos #2 eindelijk ook gearriveerd. Weer bij andere afhaalpunt, terwijl ik twee dagen (!) achter elkaar een kaartje kreeg dat het klaarlag op het lokale postkantoor. Ik ben voor de lol nog eens daar naartoe gegaan, daar vertelde de dame me dat ze al tijden geen grote dozen meer aannemen, doh.

Nah gut, doos #2. Ja ja ja... inklaringskosten betalen heh. Nee, dat heb ik al gedaan. Maar nu wilde de meneer de doos niet meer meegeven, want hij had op zijn kop gekregen van zijn baas bij de eerste doos, die had ie nooit mogen meegeven etc. Baas was er nu bij, hele uitleg over openstaande factuur die zij dan zouden houden, whatever. Maar meegeven, nope. Ze waren wel aan het mailen met postnl om te vragen wat ze moesten doen, hahaha. Ik terug naar huis en bellen met de klantenservice, want ik wil mijn doos en ga echt niet wachten op jullie gemail. Tja, dan moet u de inklaringskosten opnieuw betalen. Ik zeg, die heb ik al betaald in de app. Ja, maar de app moet de optie niet geven om te betalen als het pakket naar een afhaalpunt gaat. Ja hallo, dat doet ie dus wel. Misschien moeten jullie IT effe inseinen!

Enfin, ik terug naar het afhaalpunt en eieren voor mijn geld gekozen, doos voor een tweede keer betaald.

En uiteraard meteen bezwaar ingediend voor de dubbele inklaringskosten.
We zijn nu bijna drie weken verder, en ik heb inmiddels al een tweede keer bezwaar/klacht ingediend, en nog steeds mijn geld niet terug. Ggggrrrr.... Geloof dat ik mijn bankrekeningnr inmiddels al vier keer gegeven heb. Hoe moeilijk kan het zijn?!

En dan is er nog doos #3.
Die duurde maar en duurde maar en duurde maar... tot hoera, hij ook in de app verscheen. Of ik maar ff inklaringskosten wilde betalen over de hele (!) bestelling. i.p.v. 1/3 deel. Ja, hallo.... Maar ja, je kan geen bezwaar indienen als je niet betaald hebt. Dus ik toch maar betaald, en bezwaar ingediend. Nee, dat kan niet, je moet wachten tot je doos er is. Nou, die doos is dus eindelijk vandaag (! 16, ja echt, zestien dagen na betaling!) aangekomen. Gelukkig niet bij een afhaalpunt, want ik voelde de bui natuurlijk alweer hangen, betaald in de app, doen ze hem alsnog naar een afhaalpunt, had ik weer een dubbele betaling.

Enfin, ik natuurlijk meteen vanochtend weer bezwaar ingediend. Ik heb nu in totaal precies twee keer inklaringskosten betaald, namelijk 1/3 van het bestelbedrag dubbel bij doos #2, en 2/3 extra bij de derde doos (die natuurlijk ook gewoon 1/3 had moeten zijn).

Kijk, ik snap heus wel waar de fout vandaan komt. Ze hebben de grote doos geopend (dat kan ik zien, omdat hun speciale 'door PostNL opnieuw verpakt' oid tape eromheen zat), en zagen daar een factuur inliggen van het complete bedrag. Tja... maar op het douaneformulier stond 1/3 deel, en dat klopte gewoon.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat dit zaakje is afgehandeld. Maar serieus, het is gewoon schandalig hoe PostNL omgaat met je post. Ze proberen overal een slaatje uit te slaan, en zelfs als het bedrijf de formulieren correct invult, maken zij het ervan dat het niet klopt. Het concept van 1 bestelling in 3 dozen is kennelijk wat te ingewikkeld voor sommige mensen... :+

Al met al: je moet veel tijd en geduld hebben, en ook nog wat geld achter de hand, om nog iets te importeren uit de VS. Wat een drama is het geworden sinds deze zomer. Ik vermoed dat ze wat overbelast zijn bij de PostNL sinds ze ook alles uit China moeten taxen enzo...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 10:32 



 
Profiel   

Wow wat een verhaal! Ik zou er echt niet blij mee zijn en daarom bestel ik normaal ook niet vanuit US.
Hoop dat je je geld nog wel terug krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 12:21 



 
Profiel   

Ik heb eigenlijk nooit grote problemen gehad, daarom denk ik dat het echt slechte timing is, met die nieuwe btw regels enzo. Maar goed, ze komen niet zo snel van me af hoor, ik heb een hele lange adem. ;-)
En mijn knoopkleedpakketten zijn binnen, dat is het belangrijkste! Ik kan weer tien jaar vooruit, hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 12:55 



 
Profiel   

Hoeveel heb je dan niet gekocht? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 14:17 



 
Profiel   

Veriye schreef
Hoeveel heb je dan niet gekocht? :+

Genoeg? :o 14 pakketten en één ander dingetje (string art). Vandaar ook dat ik wist dat het nooit in één doos ging passen (dit zijn allemaal grote knoopkleden, niet van die kussentjes).

En dat ziet er dan ongeveer zo uit. :')
[ img ]

En ja, de oplettende kijker ziet er ook iets tussen liggen dat duidelijk niet van Herrschners zelf is, maar van Vervaco. (Herrschners heeft altijd stramien met 10 x 10 vakjes gemarkeerd.) Had mezelf zo beloofd nooit meer iets van Vervaco te kopen, maar soms kom je gewoon iets tegen… :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 16:26 



 
Profiel   

Ooohhh ben benieuwd wat er allemaal. Tussen zit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 18:59 



 
Profiel   

Dat was een flinke bestelling

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 19:10 



 
Profiel   

assie schreef
Dat was een flinke bestelling

Yup, daar maak ik ook geen gewoonte van, hahaha. En dat hoeft ook niet, want hier ben ik wel effetjes zoet mee. (En ik had nog een paar oudere liggen, oops.) Bovendien maakt postnl het er ook niet leuker op, zeg maar.
Grootste probleem nu is een plekje vinden om ze op te bergen. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 19:49 



 
Profiel   

Veriye schreef
Ooohhh ben benieuwd wat er allemaal. Tussen zit!

Groefweg in twee onderwerpen te verdelen, namelijk holiday-themed (ik maak graag kleden om daarna te fotograferen en af te laten drukken als kerstkaarten) en onze favoriete viervoeters. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 05:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 17 [ 420 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen