[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:33

soeboenoe schreef:
balance schreef:
Niels x Biebs? O:) :=


Zou het? Niels doet wel erg zijn best om Daniël bij zich te houden en hun relatie te laten werken, niet? :x

Misschien wel te goed uit schuld gevoel of om het te verbloemen

xPabloBokt

Berichten: 9388
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:36

Of projecteren van zijn gevoel voor Biebs op Daniël.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:23

Goed stuk weer!

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-21 16:11

‘En jij, heb jij je een beetje vermaakt terwijl we op reis waren?’ – Ze kijkt me met een vage glimlach aan, het voelt een beetje als een beleefdheidsvraag.
‘Ik heb eigenlijk heel de week een project gehad op de opleiding. Ik ben alleen maandag op school geweest en heb daar 1 uur bij Mick gezeten.’
‘Oh ja, jij moet natuurlijk ook naar jouw opleiding. Ik vergeet heel de tijd dat dit voor jou een stage is. Tot wanneer loopt die eigenlijk?’
‘Ik heb een verlenging aangevraagd. Ik wil misschien gaan switchen naar een lerarenopleiding en ik wil in de verlenging gaan werken aan de eisen die ze stellen voor een stage die gekoppeld is aan de lerarenopleiding.’
‘JIJ? Lerarenopleiding? Ik weet dat Daniël goed is in wat ze doet, maar dat ze jou heeft overtuigd om het onderwijs in te gaan?! Wat een grap!’
‘Nou… Niet vanwege Daniël… Ik voel me gewoon heel erg op mijn gemak op school. Ik heb nu een paar keer voor de klas gestaan en het bevalt me wel om met de leerlingen te stoeien.’
‘Je houdt me voor de gek hè? Ik weet nog hoe hard je me uitgelachen hebt toen ik je heb gezegd dat ik docent zou worden. Ik kan me jouw preek over burgerlijk worden nog bijna woord voor woord herinneren!’
‘Ja, nou, ik kan toch van mening veranderen.’
‘Zoals de afgelopen 2 jaar meerdere keren is gebeurd.’ – steek onder water.
‘Uhm, auw.’
‘Sorry, dat was laag. Maar je snapt toch wel dat je jouw geloofwaardigheid een béétje begint te verliezen met dat “geswitch” van studies?’
‘Nee, ik ben gewoon aan het ontdekken wat ik nu precies wil doen. We hebben niet allemaal zo’n duidelijk beeld van de toekomst als jij Biebs.’ – ik word een beetje pissig van de toon die ze nu aanslaat. Wat maakt het haar uit dat ik nu aan mijn 3e studie zou beginnen?
‘Enfin, als je denkt dat dat voor jou gaat werken, ga ervoor. Bedenk je alleen wel dat je niet 4 jaar bij ons op school rond kunt lopen. Je moet ook op andere scholen stage gaan lopen.’
‘Dat weet ik. Maar als ik mijn eerste stage hier al af kan vinken, zou dat mooi zijn.’
‘Je weet dat je ook toestemming van Niels nodig hebt?’ – Verdomme… Daar heb ik niet aan gedacht.
‘Ik heb al toestemming van Eric?’
‘Haha, Eric is de begeleider van de stagiaires en mag ze uitnodigen voor sollicitatiegesprekken en dergelijke, maar Niels moet ook toestemming geven voor alle stagiaires in zijn afdeling. En als ik heel eerlijk ben, vraag ik me af of hij toestemming geeft voor een verlenging van jouw stage.’ – Ze probeert het te verbergen, maar op haar gezicht zie ik een flonkertje aan opluchting.
‘Hij zal toch niet de enige zijn die zomaar een veto uit mag spreken?’
‘Hij mag wel degelijk zeggen dat hij het er niet mee eens is.’
‘Op welke voorwaarden zou ik dan geen verlenging van mijn stage kunnen krijgen? Ik functioneer prima op school.’
‘Syl… Je bent toch hopelijk niet op jouw achterhoofd gevallen? Hij zal het nooit direct uitspreken, maar wat er in privésferen tussen jullie heeft afgespeeld zal hij écht niet zomaar achterwege laten bij een verzoek om jouw stage te verlengen…’
‘Hij heeft geen poot om op te staan om mijn stageverlenging niet goed te keuren. Ik heb nul fouten begaan op school. De leerlingen mogen me en ik heb me zelfs aangesloten bij extra activiteiten; denk aan het gala.’
‘Ga je nu echt de vermoorde onschuld uithangen?’ – Ze schiet in een lach die aan alle kanten uitstraalt dat ik gek geworden ben.
‘Syl, je hebt tegen hem staan schreeuwen. In zíjn huis, over zíjn vrouw en zíjn huwelijk. Hoe kun je überhaupt nog denken dat hij je langer in zijn buurt wil hebben.’
‘Huh?’
‘Wat; huh?’
‘Hoe weet jij dit?’
‘Dat vertelde je me.’
‘Ik heb je dat niet verteld.’
‘Jawel.’
‘Nou nee, dat weet ik vrij zeker. Aangezien zich dat na de kerstvakantie heeft afgespeeld en ik het niet meer met jou over Niels en Daniël heb gehad.’ – Ze blijft even stil en kijkt duidelijk bedrukt.
‘Dus jij hebt het uitgebreid met Niels gehad over mij. Vertel, was het interessant?’
‘We hebben het niet uitgebreid over je gehad, maar hij heeft wel verteld over het voorval.’
‘Nee, nee, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Wat heeft hij gezegd?’
‘Jezus Syl, je bent er zelf bij geweest toch? Je weet toch wat er gebeurd is? Hij is gewoon op zijn pik getrapt dat je zo tegen hem geschreeuwd hebt.’
‘Heeft hij dan ook gezegd dat hij als een hondsdolle tegen Daniël tekeer is gegaan? En dat dat de reden is geweest dat ik uit mijn vel ben gesprongen? Of was het een mooi “Niels-sprookje” waarbij hij de onschuldige derde is geweest?’
‘Hij heeft verteld dat hij boos is geworden omdat hij weg werd gezet als een idioot die zich alleen maar dingen inbeeldt en dat jij daarop tegen hem geschreeuwd hebt. En nee, hij gebruikte daarbij niet de vriendelijkste bewoordingen voor jou, maar kun je het hem kwalijk nemen?’
‘En of ik het hem kwalijk kan nemen. Hork.’
‘Gaan wij nu ook weer tegen elkaar beginnen? Want daar pas ik voor hoor.’
‘Sorry Biebs, ik wil niet weer tegen jou uitvallen over hem, of hen voor mijn part. Maar je neemt het wel flink voor hem op, de laatste keer dat ik het met jou over hem had, zat je nog in de piepzak omdat hij niet eerlijk is geweest, dus ik kan even moeilijk schakelen.’
‘Dat staat los van dit.’
‘Hoezo staat dat los van dit?’ – Ze kruipt weer wat in elkaar, blijkbaar is het toch wel iets dat haar dwars blijft zitten.
‘Dat is een hele andere situatie geweest.’
‘Wat dan?’
‘Kan ik het niet met jou over hebben.’
‘Waarom niet?’
‘Dat zei ik je al eerder, via jou komt het bij Daniël. Hij moet zelf beslissen of en hoe hij het aan Daniël vertelt.’
‘Ik heb je toch beloofd dat alles wat wij zouden bespreken tussen ons zou blijven. Dus het komt niet bij Daniël terecht.’
‘Laat het gaan Syl, dit zijn niet jouw zaken.’
‘Maak het dan mijn zaken. Ik word toch ook uitvoerig besproken door jullie?’
‘Nee. Houd erover op.’ – Weer die staalgrijze ogen die dwars door me heen kijken wanneer ze “nee” zegt. Misschien moet ik het maar laten gaan om een nieuwe ruzie te voorkomen.
‘Oké, ik houd erover op.’
‘Fijn, dankjewel.’

Na deze mini confrontatie is de sfeer weer gespannen, we kletsen nog wat over haar reis, maar echt uitgelaten is het niet te noemen. Ik ben nog een kleine 2 uur gebleven voordat ik het mooi geweest vind. Het was ook meer het gesprek proberen gaande te houden, dan dat we echt gezellig hebben zitten kletsen, ook Biebs moet dat door hebben gehad.
Eenmaal op de fiets naar huis besef ik me dat Niels en Daniël echt hun weerslag hebben gehad op onze vriendschap, zelfs als het onderwerp maar lijkt op iets wat ermee te maken kan hebben, wordt er alweer haastig gezocht naar een volgend onderwerp. Ik vraag me af of we hier ooit nog overheen gaan groeien, al baal ik er wel van als dit voor altijd een wig tussen ons gedreven heeft.



Na het weekend dient zich als vanzelf de maandag weer aan, iedereen is weer terug van de schoolreizen en de roosters zien er weer uit als vanouds. Dit betekent dat ik weer volle weken heb, waarbij ik me mag melden op stage. Ik zit al even aan onze tafel met Eric te kletsen als Niels en Daniël binnen komen lopen. Ze ziet er nog niet helemaal beter uit, maar blijkbaar voelt ze zich goed genoeg om te komen werken. Niels pakt haar tas en jas aan en gebaard dat ze moet gaan zitten door een stoel naar achter te schuiven.
Ze zit aan de andere kant van de tafel, wanneer Niels de jassen weghangt en thee haalt, geeft ze me even snel een knipoog om vervolgens te reageren op de vraag van Eric of ze zich inmiddels weer wat beter voelt.
Laatst bijgewerkt door soeboenoe op 17-09-21 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 16:23

Ja, sowieso Biebs en Niels!

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 16:27

Oh goed om even het oude deel nog even te benoemen, dat was hier weggezakt.

Goede stukken weer!

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 17:03

Er is echt wel meer gebeurt tussen Niels en Biebs

Goed stuk weer

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 20:20

Goed stuk! Nu wil ik echt precies weten wat er gebeurd is tussen die 2.

MissJG

Berichten: 384
Geregistreerd: 28-09-16

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:29

Ik vind het wel tijd voor een nieuw stukje. Of gewoon een stuk of 3 :D

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:41

Jaaaaa eens!

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:42

Ook mee eens, heerlijk geschreven weer

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-21 20:59

Wordt druk aan geschreven! :D


P.s. nog even een klein vraagje; iemand had me een pb gestuurd over een kennis bij een uitgever, maar ik kan het berichtje niet meer vinden. Zou diegene me een pb willen sturen? O:)

Anoniem

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 12:12

heerlijk stuk weer! Spanning zit er in!

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 13:17

Klein stukje vandaag!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zou het liefst meteen van plaats wisselen en naast haar gaan zitten, maar ik weet ook dat ik dan Niels op mijn nek heb. Ik probeer mijn aandacht van haar los te trekken als Niels weer aan komt lopen, jezus wat ziet hij bruin. Ik verschuil me achter Eric die nu met Daniël en Niels in gesprek is, ik wil me er bewust niet in mengen.
Cas komt binnen en ziet er niet helemaal goed uit. Ik kan me dan ook helemaal voorstellen dat een week weg met leerlingen niet helemaal bijdraagt aan je optimaal voelen als ik me het beeld van Biebs van afgelopen weekend voor de geest haal. Hij komt redelijk stil met een kop koffie aan tafel zitten. Mick en Biebs komen samen binnenlopen en zijn druk in gesprek over Barcelona, je kunt aan alles zien dat Mick haar adoreert. Hij loopt met een gigantische glimlach naast haar en iedere gelegenheid om naar haar te kijken, grijpt hij aan. Biebs daarentegen… Ze houdt bijna een spandoek omhoog waarop “Friendzone” staat geschreven. Ze gaan ook aan tafel zitten, vanuit mijn ooghoek spiek ik even in de richting van Niels om te zien of hij een reactie geeft op de aanwezigheid van Biebs. Ik zie echter helemaal niks aan hem, hij kijkt niet op of om en blijft gewoon in gesprek met Eric terwijl ik zie dat hij een hand op het bovenbeen van Daniël heeft liggen. Als je niet beter zou weten, zou je denken dat het een perfect gelukkig koppel is.
Mij irriteert het enorm, hij weet het toneelstukje zo ontzettend geloofwaardig te maken. Hij geeft haar nog net geen kusje op haar slaap om het “kleffe plaatje” compleet te maken. Misschien ben ik paranoïde, maar het lijkt net of hij het er iedere keer net iets dikker bovenop legt dat hij bij haar hoort. Als een hond die zijn territorium af piest om anderen op afstand te houden.

Terwijl ik “het gelukkige koppel” aan het observeren ben, merk ik dat Cas niet helemaal lekker gaat. Hij heeft al een aantal keer diep gezucht en zit continu met zijn hoofd in zijn hand, maar het lijkt niemand op te vallen. Ergens voel ik me redelijk opgelaten om te vragen of het wel gaat, gezien we niet zoveel contact hebben gehad. Toch probeer ik of ik misschien zijn aandacht wat kan vangen, wanneer hij opkijkt en ik bijna geluidloos vraag of het wel gaat, staat hij op en rent bijna van tafel. De hele tafel valt stil en hun blik gaat van een snel vertrekkende Cas in een geheel naar mij. Daniël, Niels en Biebs kijken me wat verontwaardigd aan, Mick probeert snel een andere richting in te kijken en Eric buigt zich naar me toe om in mijn oor te fluisteren;

‘Cas heeft donderdag te horen gekregen dat de behandeling van Eef niet het gewenste effect heeft gehad… Hij is toen ook meteen teruggekomen van de reis die hij zou begeleiden.’

Ik sla mijn hand voor mijn mond en verontschuldig me wel 100 keer tegenover Eric, ik heb dit totaal niet meegekregen. Ik hoor Niels aan de andere kant van de tafel een geïrriteerd geluid maken, nét hard genoeg dat ik het kan horen, maar zacht genoeg dat het de anderen niet opvalt. Ik weet dat ik zijn richting niet in moet kijken, maar hij weet me zo ontzettend snel uit mijn tent te lokken. Zonder mijn hoofd te draaien kijk ik met een blik vol afgunst in zijn richting. Zijn hele uitstraling naar mij toe schreeuwt bijna dat ik zo’n achterlijk persoon ben, dat ik het niet kan laten om met mijn ogen te rollen en mijn blik weer af te wenden.
Eric kijkt me met een vragende frons aan, ik kan me volledig voorstellen dat hij er niks van snapt dat ik zo’n houding heb naar Niels.

‘Wat was dat precies Syl?’
‘Wat was wat?’
‘Dat geïrriteerde rollen met je ogen in de richting van Niels en Daniël?’ – Ja, hoe ga ik dit nu in hemelsnaam aan Eric uitleggen… Ik kan hem moeilijk vertellen dat Niels mij als de schuldige aanwijst voor zijn bijna mislukte huwelijk met Daniël. Dat we al meerdere confrontaties met elkaar hebben gehad, waarbij ik eigenlijk ook wel ver buiten mijn boekje ben gegaan, maar ik het compleet te rechtvaardigen vindt omdat hij als een bezetene tegen Daniël tekeergaat als er niemand is waartegen hij de schijn van perfecte echtgenoot hoog hoeft te houden. En dat dat toneelstukje in combinatie met zijn denigrerende acties naar mij toe precies de reden zijn dat ik met mijn ogen naar hém rol en niet naar Daniël, maar het blijft bij:

‘Ik heb blijkbaar mijn dag niet zo Eric. Sorry.’
‘Dat hebben we allemaal wel eens, maar laten we in ieder geval gewoon vriendelijk naar elkaar blijven. Zij kunnen er ook niks aan doen dat jij je dag niet hebt. Dat is een stukje professionaliteit op de werkvloer.’ – als je toch eens wist…
‘Ik zal er op gaan letten.’
‘Goed idee, kun je mooi meenemen in je stageverslag. Over jouw stage gesproken, heb je al een afspraak met Niels om te overleggen of het mogelijk is dat je het jaar hier afmaakt?’
‘Nee, ik dacht dat jouw toestemming genoeg was.’ – Het volgende moment draait Eric zich naar Niels en het lijkt of de volgende woorden als een soort slow motion uit zijn mond komen.
‘Hey Niels, heb jij vanmiddag even tijd voor Syl?’ – In diezelfde slow motion zie ik dat Niels zijn blik van Eric naar mij verschuift en een korte frons zich op zijn voorhoofd vormt voordat zijn gezicht in een zelfvoldane grijns trekt en hij zijn aandacht weer naar Eric laat gaan. Hij realiseert zich precies op dit moment natuurlijk dat ik hem nog nodig heb voor mijn stage, niet alleen voor de verlenging, maar ook voor het accorderen van de afgelopen maanden die ik al stage heb gelopen hier.

‘Zou ik even moeten kijken Eric, mijn agenda is behoorlijk vol na een week niet op school te zijn geweest.’

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:50

weer goed stuk!!

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:53

Goed stuk weer!

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 15:27

Leuk stuk, schoot in de lach van het slow motion gedeelte, Dat zie je toch zo voor je gebeuren.

MissJG

Berichten: 384
Geregistreerd: 28-09-16

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:04

Je schrijft echt geweldig. Als dit een boek was geweest had ik hem in een ruk uitgelezen!

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:38

We want more!

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-21 08:46

Met een beetje geluk komt er vandaag weer een stuk(je) online. :)

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:15

*\o/*

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:26

Dat wordt een versleten F5 vandaag :)

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:30

**\O/**

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:37

Vandaag is hier anders al bijna voorbij hoor O:)

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-21 12:09

Barramundi schreef:
Vandaag is hier anders al bijna voorbij hoor O:)


Ik had even een moment van "huh? Het is pas 12.00.."
Eeeen toen had ik het door :+

Maar "vandaag" voor jou wordt misschien wel wat lastig :=