[TEK] Inktober 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 16:24

Dag 6, spirit

Afbeelding
Die niet wil draaien :(

Vraagje, ik heb hier op het eind nog wat glitters aan toegevoegd. Dit heb ik met gewone hobby lijm vastgeplakt door een heel dun laagje met een papiertje op de tekening te smeren. Maar dat geeft natuurlijk niet het mooiste effect al die lijm erop.
Bij acrylverf zou je er gewoon glitters op kunnen strooien en dan blijft dat hopelijk plakken, maar aangezien ik met waterverf werkte durfde ik er niet op te vertrouwen dat dat zou blijven plakken.
Hebben jullie nog ideeën hoe ik dat een volgende keer zou kunnen doen?

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 16:29

Myrsky schreef:
Dag 6, spirit

[ [url=m/jwMGs7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die niet wil draaien :(

Vraagje, ik heb hier op het eind nog wat glitters aan toegevoegd. Dit heb ik met gewone hobby lijm vastgeplakt door een heel dun laagje met een papiertje op de tekening te smeren. Maar dat geeft natuurlijk niet het mooiste effect al die lijm erop.
Bij acrylverf zou je er gewoon glitters op kunnen strooien en dan blijft dat hopelijk plakken, maar aangezien ik met waterverf werkte durfde ik er niet op te vertrouwen dat dat zou blijven plakken.
Hebben jullie nog ideeën hoe ik dat een volgende keer zou kunnen doen?


Ik vind hem ongedraaid ook mooi! :j
Ik weet niet hoe vaak je met waterverf werkt, maar ik heb onlangs een flacon met speciaal soort glitterspul voor waterverf gekocht. Dat kun je mengen, maar ook erop smeren. Geeft ook een beetje een glittereffect.
https://www.dekwast.nl/artikel/iridiserend-medium-75-ml

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 16:32

Jokari, daar durf ik je geen antwoord op te geven want ik werk nooit met donker papier.
Ik vind je fuzzy echt geweldig. Dat gezichtje erbij _O- heel leuk gedaan

Marley, zeer duidelijk summon! Heel mooi gedaan.
Je hexed vind ik leuk! Leuk geïnterpreteerd ook, hoe kom je er zo op.

Ayasha, je mooi is heel gaaf <3 ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Je fuzzy straalt ook echt een soort kracht en tegelijk rust uit. Heel mooi!

Sunny44, wat een mooie interpretatie (en uitwerking) van sprout! Het komt heel zen over.
En je fuzzy <3


marley93 schreef:
Myrsky schreef:
Dag 6, spirit

[ [url=m/jwMGs7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die niet wil draaien :(

Vraagje, ik heb hier op het eind nog wat glitters aan toegevoegd. Dit heb ik met gewone hobby lijm vastgeplakt door een heel dun laagje met een papiertje op de tekening te smeren. Maar dat geeft natuurlijk niet het mooiste effect al die lijm erop.
Bij acrylverf zou je er gewoon glitters op kunnen strooien en dan blijft dat hopelijk plakken, maar aangezien ik met waterverf werkte durfde ik er niet op te vertrouwen dat dat zou blijven plakken.
Hebben jullie nog ideeën hoe ik dat een volgende keer zou kunnen doen?


Ik vind hem ongedraaid ook mooi! :j
Ik weet niet hoe vaak je met waterverf werkt, maar ik heb onlangs een flacon met speciaal soort glitterspul voor waterverf gekocht. Dat kun je mengen, maar ook erop smeren. Geeft ook een beetje een glittereffect.
https://www.dekwast.nl/artikel/iridiserend-medium-75-ml

Dankjewel!
Dat zorgt ervoor dat de verf zelf glittert/schittert? Of ook echt alsof iemand een glitterpot op de kop eroverheen gezet heeft?
Het klinkt wel als interessant spul in elk geval. Is het een beetje fijn om mee te werken?

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 16:48

Dankjewel voor je leuke commentaar, Myrsky. :)

Ik heb het nog maar één keer gebruikt, en ik heb ervoor gekozen om het over de gedroogde verf heen aan te brengen. Het werkt wel het duidelijkst op donkere vlakken. Je kunt het ook door je verf mengen. Ik denk dat het dan meer een parelmoer effect geeft dan echt glitters. Erop vind ik het een beetje tussen parelmoer en glitter in zitten.
Qua hoeveelheid kun je het zo gek maken als je wilt natuurlijk, ik ben er iets te zuinig mee geweest en dan zie je het minder goed. Het is echt vloeibaar spul. Ik heb gewoon mijn kwast in de flacon gestoken. :')

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 20:55

Afbeelding

Ik probeer dit weekend een bijleespost te maken. :)

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 23:15

`Open`
Afbeelding
Heb weer eens wat cartoonachtigs proberen te tekenen. Ging nog best :+

Marley93 Witchcraft; Dat heb je snel gedaan! En dan nog zoveel details in het handvat :wow:
Book; uitdagende opzet hiervoor. vind de vleermuis heel mooi aaibaar geworden
Grimore; leuk zo cartoon achtig. Vind ik heel moeilijk om te doen. Vind de ogen ontzettend leuk.
Hexed; Och ik krijg direct medelijden met haar. Die vogel er ook nog even overheen -O-
Summon; Ik zie de scene direct voor mij :D

Biscuitje Leuke snelle tekeningen. Vind je compass het leukste idee en uitwerking <3
Loop; zo had ik nog niet bij deze prompt nagedacht, leuk hoe iedereen er wat anders op verzint.

jokari Moon; veel werk die dakpannen! Mooi detail zo met die vleermuis voor de maan.
Loop; Ik kan het lijntje helemaal volgen, dat is vaak nog best moeilijk, knap gedaan!
Sprout; haha dat pootje van die kat, die is uiteindelijk vast niet blij als die een spruitje aan de haak slaat :')
Open; Wat heb je de kat een mooi uitzicht gegeven <3

seven balen dat de upload niet mee werkt! Mis jou leuke honden ideeën wel :knuffel:

Ayasha Collide; hele mooie verhoudingen, knap! Dat haar van die man ook mooi.
Loop; Alweer zoveel mooie details. Heel mooi oog! <3
Sprout; mooi ontwerp. Heel knap dat je die bloem er in zwart-wit zo mooi op krijgt!
Fuzzy; Alweer zo'n mooi ontwerp. Ik ben jaloers op jou creatieve interpretaties van de prompts
Moon; Hij wordt echt heel knap! Daar mag je gerust wat langer over doen <3

BarbaravdW Goed ingelopen! Snel hoor in 15 minuten, en dan nog zo correct dingen neer zetten. Vind je collide het mooiste met kleur gebruik en het botsing stukje heel mooi.

Myrsky Goed gelukt je raven, de verhoudingen, de opzet en kleurgebruik. Met wat voor materiaal werk je?
Spirit; De handen zijn mooi gelukt! Zijn echt lastige dingen om te tekenen vind ik

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 18:19

Ik loop wat achter, doe wel nog steeds mee! Binnenkort maar weer wat foto's tonen...

+:)+ +:)+ Aan iedereen die nog altijd meedoet (en nog tijd vindt om op elkaar te reageren ook!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 18:28

Myrsky schreef:
Vraagje, ik heb hier op het eind nog wat glitters aan toegevoegd. Dit heb ik met gewone hobby lijm vastgeplakt door een heel dun laagje met een papiertje op de tekening te smeren. Maar dat geeft natuurlijk niet het mooiste effect al die lijm erop.
Bij acrylverf zou je er gewoon glitters op kunnen strooien en dan blijft dat hopelijk plakken, maar aangezien ik met waterverf werkte durfde ik er niet op te vertrouwen dat dat zou blijven plakken.
Hebben jullie nog ideeën hoe ik dat een volgende keer zou kunnen doen?
Misschien glitters na de waterverf strooien en dan fixeren met die spray die je bijv. voor pastel gebruikt? Weet niet of dat echt mooi wordt, dus misschien eerst even testen :P

Ik heb onwijs veel bewondering voor jullie! Echt leuk om te zien hoe verschillend prompts worden geïnterpreteerd en hoe volhardend jullie zijn. Goed bezig! _/-\o_

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 18:37

14. Tick (all the boxes)

Afbeelding

Inclusief middeleeuws gedrocht baby :')

15. Helmet

Afbeelding

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 19:22

Jokari
Open is echt zo leuk! <3 Hij straalt echt rust uit, zo'n zen momentje wat je zelf ook kan hebben bij een open raam met zo'n uitzicht.

Sunny44
Wat leuk zo in dat boek! Dat maakt het nog verhalender op de één of andere manier. Alsof straks de bladzijde omslaat in een animatie, en er een volgende scène opspringt. :)

Schemerdier
Whaha, middeleeuws gedrocht baby. _O- Valt mee toch? Ik zie er wel een kindje in. Leuk bedacht bij het prompt ook, trouwens!
Helmet kan in ieder geval onherkenbaar over straat na zijn naaktposeer-job. :D Ik vind het nog steeds knap hoe je dat gewoon even in balpen neerzet. Het lijkt alleen een beetje alsof zijn voeten verkeerd om aan zijn benen zitten?

Ik had vandaag 'Tarot' als prompt. Ik vond dit wel een hele leuke, al heb ik er niet veel tijd in gestoken; ik had een ander projectje waar ik aan wilde beginnen. :o

Afbeelding

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:58

Afbeelding
Ik was ‘m bijna vergeten. :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-21 00:53

Mijn open.. ‘open vleugels’ dus.
Afbeelding

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 11:46

Wauw Ayasha, mooi die uil!

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 14:13

Afbeelding

Bijleespost volgt nog. :)

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 14:18

Ik vind al die katjes zo cute :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-21 15:21

En Leak. Die niet helemaal gelukt is. Maar ik loop consequent een dag achter dus ga met dit ide na inktober nog wel eens verder. :+
Afbeelding

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 19:38

Ik sla vandaag en morgen even over ben ik bang... Ik heb een soort 'jubileum' wat ik liever niet had gehad, en ik kan me niet tot de prompts zetten. Misschien dat ik ze inhaal, want het zijn wel precies leuke prompts. Maar ik geniet hoe dan ook van jullie kunst! :j

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:19

Hele mooie uil Ayasha!

Ook steeds heel toffe schetsjes Jokari en Sunny!

16. Compass

Afbeelding

17. Collide
Afbeelding

18. Moon (ben tevreden over deze :) )

Afbeelding

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:10

Bijleespost :D

Marley93 ik ben wel heel nieuwsgierig naar je prompt “book”. Krijg je die nog af, denk je ? Ziet er al heel leuk uit.
Je grimoire is heel fijntjes uitgewerkt, idd zó geschikt als illustratie in een boek.
Haha Accio is dan idd wel een idee ja.
Dat klinkt niet als een fijn jubileum. Sterkte ermee. Hopelijk wilt je hoofd snel weer aan de prompts.

Biscuitje die looping is gaaf ! Ik vind het echt tof hoe jij telkens een eigen draai aan de prompt geeft.

Ayasha het paard zo deels ingekleurd, geeft een speciale twist aan je loop, vind ik, beetje creepy en toch elegant met die krulletjes. Chique.
Mooi hoe je personage naar het licht reikt bij Sprout.
Die wolf, serieus…. Al die haartjes :wow:
En die uil :wow:

BarbaravdW HOE heb je dat klaargespeeld in 15 minuten ?!?! Ik ben vooral fan van je compass, met al die cirkels, daar blijf je naar kijken.

Myrsky zo gaaf uitgewerkt, die raaf !
Spirit is mooi, met die waterverf.

Sunny44 2 mooie schetsen - ik snap nooit hoe je zo’n trap kan tekenen, mijn brein wilt daar niet aan. :')
Oh Fuzzy is mooi !
Gnagna “open” is grappig _O-

Schemerdier ik vind je pentekeningen altijd zo leuk om te zien, hoe je met zo’n simpele balpen toch zo’n gave werkjes neerzet !
Je Moon is idd zeer geslaagd !

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:54

Afbeelding

Ik ben toch blij dat we bijna aan het eind zijn, ik ben het een beetje beu. :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 16:01

Mijn cadeau is af dus ik hoop in te halen en toch nog op tijd klaar te zijn. _O-

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:08

Hoe is het met jouw werk Seven, want ik heb nog steeds niks voorbij zien komen sinds die issues met de upload -O- je mag ze anders ook naar mijn emailadres sturen, dan zet ik ze op mijn eigen website/server en dan stuur ik je de links met waar je ze kan vinden zodat je ze online kan delen.
Ik heb zat vrije ruimte op mijn server, ze staan er niet in de weg. Als je wilt kan ik het na x periode voor je af halen zodat het niet tot in de eeuwigheid online blijft staan, ze mogen ook gewoon blijven staan (wat ik al zei, ze staan niet in de weg ik heb zat ruimte vrij). Laat maar weten of ik wat voor je kan doen!

En dat aanbod is ook voor andere bokkers hier in dit topic die problemen hebben met de upload :j

Succes allemaal met de laatste loodjes!

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:31

Telpeva wat een lief aanbod !

Ayasha krijgen we dat cadeau ergens te zien ? :D Was dat die herdershond waar je een tijd geleden aan begonnen was ?

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:43

Lief van je telpeva
Ik zet gewoon door en wil dan als in 1 keer te gelijk plaatsen ik kan zelf niets uploaden en wil ook niet steeds een ander lastig vallen. Had via pb van ayasha ook al zo'n lief aanbod ontvangen .

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 18:09

jokari schreef:
Telpeva wat een lief aanbod !

Ayasha krijgen we dat cadeau ergens te zien ? :D Was dat die herdershond waar je een tijd geleden aan begonnen was ?

Nee, die is al af gegeven. Kan wel foto’s maken. ‘T zijn gedichten met tekeningen naast. :)