Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 18 [ 449 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[TEK] Inktober 2021

 
Profiel   

_roodvos_ schreef
Oh, dat is inderdaad geen echt mooie cover nee. Is het niet een optie om, als je een cadeau voor iemand maakt, de pagina's daaruit te halen en het dan zelf te binden? Dan kan je zelf de cover kiezen en er ook verschillende soorten blaadjes instoppen als je dat wil, en precies het juiste aantal. Een beetje afhankelijk van welke methode je kiest hoeft dat niet heel ingewikkeld te zijn om te doen (edit: of als je het helemaal makkelijk wil zijn er boekbindringen, dan hoef je alleen maar gaatjes te maken, mooi kartonnetje ervoor en erachter en dan die ringen erdoor). Ik zou dan alleen met het maken van je tekening daar rekening mee houden, dat je een strook leeg laat aan de zijkant zodat je wat ruimte hebt om hem in te binden zonder dat er een deel wegvalt.

Heb daar inderdaad al over na zitten denken. Ik weet alleen niet of de ‘losse’ mixed media hetzelfde is als het visual journal. Is zelf binden moeilijk?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:22 



 
Profiel   

Afhankelijk van de methode die je gebruikt. Echt een hardcover met rug en alles (https://kirrrroyal.wordpress.com/2016/0 ... beginners/) is even even werk en in het begin ook lastig om hem precies goed erin te krijgen zonder dat je boek niet meer open wil (ik spreek uit ervaring :+ ) . Maar zo iets als dit: https://creatiefboekbinden.be/japanse-b ... -tutorial/ is denk ik heel goed te doen en ziet er ook netjes uit. Ze doen het hier wel met katernen geloof ik maar te zien aan hoe het gaat denk ik dat je ook met losse pagina's kan werken, dan zou je gewoon de pagina's uit je schetsboek kunnen gebruiken.

Of zo iets, er staat wel meer op deze site zo te zien: https://creatiefboekbinden.be/koptische ... -tutorial/

En dan zijn er dus die boekbindringen, dan maak je feitelijk zelf een ringband. mijn ervaring is wel dat dat niet zo lekker bladert (maar het kan zijn dat ik de verkeerde maat heb gebruikt/te weinig blaadjes had).

Of je kan chicago screws/bindschroeven gebruiken, werkt een beetje vergelijkbaar aan die ringen of dat japanse boekbinden maar in plaats van garen of ringen doe je die schroeven door de gaatjes.

Als je graag klein werkt kan je ook nog even googlen op folding zine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:18 



 
Profiel   

Thx roodvos! Ik ga het me eens rustig bekijken! :j
Mijn spark:
[ img ]
Ik maak in de loop van de week nog een bij lees post.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:40 



 
Profiel   

Ik kon mijn moonlight vandaag afmaken.
[ img ]

En terwijl die lag te drogen heb ik het prompt 'Glow' ook maar vast gedaan.
[ img ]

Een bijleespost volgt, ik weet nog niet wanneer, sorry! Er zijn wel echt prachtige werken voorbij gekomen de afgelopen dagen. Leuk dat je ook nog een bijdrage doet, Roodvos! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:35 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Heb daar inderdaad al over na zitten denken. Ik weet alleen niet of de ‘losse’ mixed media hetzelfde is als het visual journal. Is zelf binden moeilijk?

Dit is een goede en niet zo moeilijke methode. Héél geschikt voor schetsboeken omdat je boek helemaal plat te openen is. Je hebt er geen speciale boekbindwerktuigen voor nodig.
https://youtu.be/NEQ0ZWOsCpY

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 00:29 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Ayasha schreef
Heb daar inderdaad al over na zitten denken. Ik weet alleen niet of de ‘losse’ mixed media hetzelfde is als het visual journal. Is zelf binden moeilijk?

Dit is een goede en niet zo moeilijke methode. Héél geschikt voor schetsboeken omdat je boek helemaal plat te openen is. Je hebt er geen speciale boekbindwerktuigen voor nodig.
https://youtu.be/NEQ0ZWOsCpY

Dankjewel! Ik ga morgen alle links eens doornemen. Jullie zijn geweldig! :+:

Ineens ook mijn ‘crispy’. Ik ben het gaan zoeken in het ‘verbranden’ en toen kwam ik op het verkoolde gezicht van Maze... (Lucifer). En ik vond dat ze vleugels verdiende. _O-
[ img ]
Ik ga zowaar nog op schema geraken en blijven precies. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 00:56 



 
Profiel   

[ img ]
Ik ging voor een bevrozen roos, maar ‘k vind dat precies niet zo makkelijk om weer te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:34 



 
Profiel   

Ik ben mijn motivatie een beetje kwijt. :') Nog een paar prompts! De mijne was candle voor vandaag.

[ img ]

Ayasha, je Mazikeen is trouwens echt bizar goed geworden. <3 Ik zit op het moment Lucifer te bingen, en het is haar precies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 15:38 



 
Profiel   

Nog even doorbijten dames!

Thx Marley, jouw candle is lekker uitgebreid! :D
Maze is ook heel leuk om te tekenen. Ga haar nog eens doen met potlood denk ik. Ze heeft zo’n uitstraling... :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:09 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 22:11 



 
Profiel   

Ben nu benieuwd of ik op tijd alles kan inhalen :+ Heb vandaag en zondag de hele dag de tijd normaal gezien. We shall see..

dag 18, 'moon' ik had weer iets liggen wat ik af wou hebben dus het is een vage connectie
(Het moet The Darkling van Shadow and Bone voorstellen :o )
[ img ]

dag 19, 'loop' Als ik niet zo achter liep zou ik een ruwe gallop cycle hebben gemaakt maar helaas blijft het even bij 2 keys
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 13:05 



 
Profiel   

Biscuitje: connect vind ik erg sprekend!

Sassycass: Loop! :+:

Ik ben bezig aan dag 29. Heb gisteren dag 30 afgewerkt omdat ik aan mijn ide van 29 makkelijker kan werken als ik zit te wachten bij mijn fysio. _O- (da's wel een geldige reden toch? :)) )

"risk" vind ik verrassend moeilijk. Het is zo'n breed "thema"

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 13:22 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 14:27 



 
Profiel   

Mijn moth voor vandaag! Ik vind ze zo lastig omdat ze zo symmetrisch zijn. Maar deze is op zich wel grappig geworden.

[ img ]

Ik hoop dat ik vanavond een bijleespost red!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 16:35 



 
Profiel   

Dag 29: Patch
[ img ]
en dag 30: Slither
[ img ]

Op naar de laatste dag! :oo :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 00:51 



 
Profiel   

[ img ]

Morgen nog een. Eindelijk, ik heb het wel gehad nu. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 15:51 



 
Profiel   

Helaas een hele drukke werkweek gehad. Vandaag wel wat inspiratie op gaan doen bij de tentoonstelling van David Hockney :D

Waarschijnlijk probeer ik morgen nog wat dagen in te halen.

Maar Ayasha, wat ben jij weer vooruit gegaan zeg! Hele mooie werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 18:49 



 
Profiel   

Vanmorgen een mega bijwerkspurt gedaan, alles afgeraffelt maar in ieder geval in oktober klaar. Hopelijk volgend jaar wat meer ruimte en tijd om hierop te focussen!
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 08:47 



 
Profiel   

Allereerst mijn excuses voor deze debiel lange bijleespost. Ik had zulke mooie voornemens om dit elke 3-4 dagen te doen, en nu moest ik echt 4-5 paginas terug klikken. Ik heb wel dagelijks meegekeken maar steeds gehaast en op mn telefoon, dus geen tijd/ruimte om reacties te schrijven. Ontzettend bedankt voor alle reacties op mijn werkjes.

Er werden af en toe vragen gesteld:
– ik werk met pigma micron fineliners, witte gelpen en de kleur is vrijwel altijd met waterverfkrijtjes en waterbrush gedaan.
– de cirkels van compass zijn om een glas getrokken, superlui dus...
– Collide was inderdaad geinspireerd op harry potter :)




Jokari

Slither: wat kijkt je katje boevig, leuk!

Patch: oh slim bedacht, pumpkinpatch!

Crispy: ik zie de frosty dingetjes op de roos, het hielp wel dat het er onder stond. Misschien met een donkerder achtergrond, dat je de wit/blauwe frosty beter ziet?

Connect: ghehehe lekker, connect the dots, leuk

spark: goed gelukt hoor, vooral de uitdrukking rond het bekkie vind ik mooi getroffen

Splat: alle katten zijn zo he... vooral dat wegkijken

extinct: aw klein kitten met zn grote bet bet bet overgrootouder!

Leak: leuk! Ik zit te grinniken er over, ik hou van woordspelingen

open: mooi

Sprout: weer eentje om te grinniken. Dat ene nageltje zo ietsje hoger, ik zie mijn kat het zo doen

fuzzy: whaa dat bekkie!!




Ayasha

slither: woooow goed gelukt zeg!! Je gaat echt vooruit met gezichten, steeds subtieler in de schaduwen.

Patch: mooie intense blik uit de ogen, en lekker heftige grafische stijl, beetje zentangle achtig.

Crispy: mazikeen! Heel goed gelukt, ik herken haar meteen

Spark: wow jemig de kriebel wat goed getekend!

Gedichten/tekeningenboek: woow wat een gave platen zitten er bij! Die feniks vind ik waanzinnig cool

Extinct: Wow... super gelukt. Wat kan jij veel nuances in grijs maken zeg!

Splat: je bent wel echt super serieus met die gezichten

Connect:wat een heerlijk plaatje! Zijn dit verschillende soorten inkt, dat de ene zoveel blauwiger is dan de andere?

Leak: wat is er niet aan gelukt vind je zelf?

Open: weer zon prachtige tekening!

Sprout: mooi!

Fuzzy: heel mooi, dat schaduwgedeelte

Moon: wooooooooow geweldig!!


Marley 93

moth : mooi gelukt hoor, is dit waterverf?

Candle: gaaf zon compositie, leuk geworden!

Moon: mooi geworden, zou zo een wenskaart kunnen zijn

glow: bijzonder plaatje, hij zuigt mijn oog echt naar binnen

tarot: leuke kleurencombinatie

grimoire: voor een snelle tekening vind ik em flink gedetailleerd! leuk

Hex: agossie die heeft echt een oliebol he...

Summon:Accio firebolt! Meteen herkenbaar, ook dat handschoentje haha



Schemerdier:

loop: wow knap, rare pose. Doe je dat zo uit de losse pols of eerst met potlood?

Sprout: wat een lief plaatje, je ziet de ongemakkelijkheid uit de schouders spreken.

Fuzzy: dit is gewoon een emotie dit plaatje, ik voel me regelmatig zo (Vooral op
maandagochtenden...)

compass: ik krijg een 7 years in tibet vibe

Collide: is het een bommetje wat verkeerd gaat? (Zwempak?)

Moon: heel mooi, de structuren vind ik heel tof

tick: hehe ik vond de baby ook wel een soort teek eigenlijk

helmet: bold fashion choice; naakt in de strijd maar wel met helm!




Sassycas:

Moon: mooi plaatje! Knap met dat rare perspectief vanaf de onderkant, tof.

Loop: ohh gaaf!

Superstition: ik moest even 3x kijken voor ik zag, wat het was. Ik hou dr van!

Critter: goed gelukt, zou zo een stripverhaal/boek karakter kunnenzijn.

Collide: Superman? Mooi!!



Biscuitje

connect: leuke combinatie van pen en potlood, ik kijk wel een beetje raar tegen sommige lijnen aan

spark: mooie interpretatie

crispy: hmmm frietjes, ik mis de mayo ;)

sprout: grappig gevonde, die ietwat verwilderde blik vind ik ook heel passend!

Leak: ik weet niet of ik nou verlekkerd moet kijken (chocoladeganache die drupt van een cake) of
een vies gezicht moet trekken (chemische troep die over een randje lekt)

open: leuk gevonden! Zijn de gebogen lijnen onderaan omdat je pagina daar omkrult of is dat zo getekent?

Fuzzy: ohhh wat een heerlijk wollige lama!

Extinct: zeer geslaagd, zou zo een kinderkleurplaat kunnen zijn

splat: lekker dynamisch door de verschillende kleuren


Roodvos:

crystal (hee een diamant is toch ook gewoon een kristal?) oh daar zijn die boevige eekhoorntjes weer. Leuk!!

Suit: wat een mooi effect met die witte lijntjes, wordt het heel scherp van

vessel: heel leuk weer, ik vraag me meteen af waar ze heen gaan, en waarom ze die diamant wilden hebben...


Sunny44:

open: leuk gemaakt!

Moon: heel mooi, goed gelukt zeg!

Loop; Escher, love it

sprout: heel goed gelukt, mooi hoor

fuzzy: oh ik wil em aaien, wat een dotje




Myrsky:

Spirit: mooi met die kleuren, goed gelukt!

Raven: gaaf, geeft een soort lino-snede effect

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 09:47 



 
Profiel   

Oke eigenlijk kom ik 5 tekeningen tekort maar ik had er echt geen zin meer in :+
In ieder geval ben ik voor het eerst geslaagd om niet na 3 dagen meteen weer te stoppen dus daar ben ik al blij mee :')

dag 20, 'snake'
[ img ]

dag 21, 'wings' en 'botanical'
[ img ]

dag 23, 'horns'
[ img ]

dag 24, 'winged'
[ img ]

dag 30, 'anatomy'
[ img ]

dag 31, 'romantic' (het zonnetje kwam echt op het perfecte moment <3)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 12:39 



 
Profiel   

[ img ]
De laatste ! Arrogante Marie in een hondenhokje geplaatst. :')

Bijleespost volgt nog. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 12:54 



 
Profiel   

Ik ga even reageren op jou, ik doe morgen of overmorgen ook zo'n debiel lange bijleespost._O- Ik wil vandaag graag "risk" af hebben dan ben ik ook mooi op tijd klaar. :D En dan reageer ik in november "even". :=

Soms lukt het met de schaduwen en soms gaat het mis. :') Mijn Risk ziet er een beetje uit gehongerd uit, het is ander papier dan de overige tekeningen (kwam een blad tekort dus uit een ander boekje gehaald) en de inkt reageerde anders dan ik gewoon ben. := En er is maar zoveel dat je kan corrigeren voor het papier stuk gaat zelfs op dit papier dat bizar veel kan hebben. :=

Patch is eigenlijk iets dat ik van mijn oude PO leerkracht had, ik weet niet of jullie dat kennen, Pastische opvoeding kregen wij 1 uurtje per week, soort "knutselen/tekenen. Zij maakte van papier maché en draad "beelden" van hoofden. En dan beschilderde ze ze op deze manier. Het is inmiddels al ruim 13 jaar geleden dat ik mijn laatste jaar bij haar les gevolgd heb en ik herinner me die beelden nog steeds. :')

Wb gedichten/tekenboek: Hij was er ook erg blij mee. :D Mijn beste vriendin en ik deden altijd dit soort dingen voor elkaar ipv iets kopen voor elkander dus wij "weten niet anders" maar voor hem is dit elke keer iets dat hem enorm verwonderd en waardeert. Hij zei zelf dat hij die boekjes altijd het mooiste vind van alles wat ze hem gaven omdat er zoveel tijd en energie in gestoken is om het persoonlijk te maken. Ik zelf krijg ook liever zulke dingen eerlijk gezegd. :o
Zelfs een kaartje met een persoonlijk tekstje word ik al veel blijer van dan van een gekocht cadeau. :o

Ik heb inkt van noodlers (die wat blauw/groen uit slaat afhankelijk van het papier), oostindische inkt (die eerder bruinig wordt) en een sennelier ink-brush die echt blauw/paars wordt als ie "uit gewassen" wordt. Dus 3 verschillende soorten inkt. :D Noodlers gedraagd zich kwa "ondertoon" erg wisselvallig afhankelijk van het type papier. In connect zit de sennelier en de noodlers. De sennelier is hier verantwoordelijk voor die "indigo" ondertoon. (het is iets tussen blauw en paars in)

Leak had meer "waterachtig" moeten zijn. Ik kreeg dat "schuim" niet klaar.

Zo, even geantwoord. Ik doe morgen of overmorgen een bijleespost! beloofd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 14:53 



 
Profiel   

Ik heb heel sad 1 tekening in het begin laten zien, ik heb nog nooit zo slecht inktober bijgehouden. :') Ik had zoveel aan mijn hoofd deze maand met studeren, werken en mijn eigen illustratie bedrijfje opstarten, het schoot er echt bij in.

Echt diep respect voor alle tekeningen die jullie hebben gemaakt, ze zien er allemaal zo tof uit. :knuffel: Ik heb iig genoten van het meelezen deze maand. :j


Hier nog een paar die ik wel heb kunnen maken, maar nog niet heb gedeeld:

21 Fuzzy
[ img ]
Geïnspireerd door mijn fuzzy cat Pip. Zo ligt ze elke nacht weer bij me te slapen. <3


26. Connect
[ img ]
En 2 diertjes waarvan je niet verwacht dat ze een connectie kunnen hebben. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:59 



 
Profiel   

Excuses voor mijn slappe laatste week, maar ik had niet zo goed ingeschat hoe emotioneel een paar data zouden zijn, dus er is niet veel uit mijn handen gekomen zowel in werken als bijleesposts. Ik heb wel van elk van jullie werken genoten! <3 Echt, chapeau voor iedereen in het topic! +:)+

Mijn laatste was mushroom. Aquarel en een gouden stift, maar dat laatste zie je niet zo goed op de foto.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 22:08 



 
Profiel   

Het zit er alweer op
Ben blij dat dit de laatste dag was maar kijk ook met plezier naar de doodles terug

Foto werkt weer niet dus dat probeer ik later wel weer
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 23:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 18 [ 449 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen