[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 16:16

xSagan schreef:
Leuk dat aquarel!
Wil je hem meer in elkaar overgevloeid hebben of meer druipt?
Lijkt net of je misschien nog net te weinig water hebt gebruikt zo te zien.

Ik gebruik soms juist te veel, dan druipt het alle kanten op.:p


Ik wilde eigenlijk dat het meer vloeit. Meer water dus dankjewel! Ik heb een schets boekje voor aquarel gekocht dan kan ik daar mooi verder in oefenen.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:47

xSagan schreef:
Leuk dat aquarel!
Wil je hem meer in elkaar overgevloeid hebben of meer druipt?
Lijkt net of je misschien nog net te weinig water hebt gebruikt zo te zien.

Ik gebruik soms juist te veel, dan druipt het alle kanten op.:p


Ik heb nu water als basis genomen en de verf laten vloeien. Mijn bujo (leuchtturm1917) dacht daar alleen anders over. Heb je wellicht tips voor mij?

Het zijn nog kleine stukjes (banners) om eerst eens mee te oefenen. Maar het papier kreukelt best wel ondanks de clip die de pagina strak zou moeten houden.
Afbeelding

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:55

Leuchtturm papier is te dun, dus dat gaat idd kreuken als het opdroogt. Je kan beter gewoon aquarelpapier gebruiken en het dan inplakken :)

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:06

Ik heb een nieuwe bullet journal gekocht voor 2022. Ik ben heel benieuwd of hij fijn is. Hiervoor heb ik een MUS gehad, maar het boekje zelf vind ik niet zo mooi. Daarnaast had ik 1 van creachick, maar ik wil niet twee dezelfde. Dit is hem geworden:

Afbeelding

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:03

Eelmo schreef:
Leuchtturm papier is te dun, dus dat gaat idd kreuken als het opdroogt. Je kan beter gewoon aquarelpapier gebruiken en het dan inplakken :)


Dankjewel ga ik dat toepassen. :)

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:38

Zijn er hier mensen die schema's gebruiken voor het paardrijden? En dan vooral de inhoud van les / rijden? Wat hou je bij en hoe? (Voeren en dergelijke is niet van toepassing voor mij.)

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:11

Ja ik. Ik houd in een bulletjournal bij wanneer ik wat met de paarden gedaan heb (rijden, longeren, e.d.) en maak daarbij ook notities van bijzonderheden (heel fris, sloom, maar ook eventueel medicijngebruik of dierenarts/osteopaat behandelingen).

Verder maak ik na een les vaak wat aantekeningen, met name van aandachtspunten. Die lees ik dan door voordat ik zelf ga rijden.
Ik houd individuele trainingen niet bij, tenzij ik echt ergens tegenaanloop en dat in de volgende les graag wil vragen.

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:11

ik ook! Ik maak een schema per paard waarin ik in kan vullen wat ik iedere dag gedaan heb en zet op die pagina ook mijn doelen voor dat paard voor die maand. En in mijn daily journaling schrijf ik hoe het ging, wat de goede en minder goede punten waren, waar we volgende keer op moeten letten en in geval van les dus een samenvatting van het huiswerk en de tips die we gehad hebben

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:44

Ik schrijf na de les altijd op wat we hebben geoefend en welke tips ik daarbij heb gekregen, maar ik heb geen speciaal format.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 16:21

Even een heel oud stoffig topic afstoffen :+ :D

Ik ga weer eens helemaal opnieuw beginnen, met een nieuw boekje ook. Zijn er nog meer mensen die er nog altijd mee bezig zijn?

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 16:26

Ja! Ik hoop met kerst een nieuw boekje te krijgen, anders moet ik snel zelf nog even wat scoren :=

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:08

De ene periode meer dan de ander, maar ik gebruik hem inderdaad nog altijd. Ik heb mijn nieuwe voor volgend jaar ook al binnen. 2023 wordt al weer mijn 5e jaar en ieder jaar gebruik ik hem meer.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:27

Ik ben er ook nog mee bezig :D
Sinds 2017 al weer en idd met corona tijdje minder gebruikt omdat het leven toch rustig was, maar merk dat ik altijd veel georganiseerder ben als ik mijn bullet journal bij houdt :)
Ook is mijn huidige bullet journal precies vol nu, eind december (vind ik heel satisfying) dus voor januari een nieuwe <3
Afbeelding
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 00:17

Oh wat mooi die boom Noox <3 die tekst lijkt mij een pittige puzzel om te tekenen, I love it! weet je al welke je wilt hebben voor volgend jaar?

En uiteraard voor Mizora en Maartje dezelfde vraag, welke heb je gescoord of welke staat op je verlanglijst?

Voor mij een laaang verhaal zo kort mogelijk, ik kan eindelijk weer wat doen met een bujo :') want ik kon een tijd letterlijk niks er mee. Mijn armzenuw heeft kuren ontwikkeld waardoor ik nog geen pen beet kon houden, laat staan schrijven. Een periode kon ik alleen met links, en digitaal werken maar met hulp van mijn revalidatietherapeuten kan ik inmiddeld weer kleine beetjes schrijven en tekenen.

Kortom, feest! mijn fineliners en stiften zijn afgestoft, vanavond heb ik een begin gemaak voor een 2023 voorpagina. Ik zal foto's maken zodra ik wat kan laten zien.

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:18

Oooh die boom is gaaf!

Ik heb altijd een Nuuna, ik heb voor komend jaar dezeen dezeop mijn lijstje staan.

Wat vervelend dat je fysiek echt niks kon doen zeg! Moet een feestje zijn om nu weer aan de slag te kunnen!

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:28

Ik ben gegaan voor een leuchtturm1917 medium/a5 dotted, zoals ik altijd doe. Ik ben er 1 keer vanaf geweken (jaar 3) en heb toen na 2 maanden alsnog een leuchtturm besteld, dus ik houd het hier op. Voor mijn werk heb ik master/a4+ in gebruik, deels omdat het er gewoon luxe uit ziet en deels omdat daar ook allerlei papier tussen gestopt kan worden zonder te hoeven vouwen of zichtbaar is (om "functie elders" situaties te voorkomen).

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:33

Ik ga deze gebruiken <3 is in de kleur berry


Wil deze kleur al zo lang haha. Ik gebruik altijd leuchtturm, heb een zwarte, een bronzen, een sky blauwe en nu deze :D alweer mijn 4e bullet journal (als ik een dunnetje tussendoor niet mee tel)
Afbeelding

En ja, die kerstboom was echt een puzzel, het ging ook een beetje fout want wilde eigenlijk de hele boom zwart wit dus de slinger uitgespaard wit zegmaar, maar dat ging fout dus toen maar goud gedaan haha.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 15:10

Dat is wel een flinke uitdaging als die slinger ook wit had moeten zijn, zeker met fineliner kan je dan echt geen fouten maken, echt lastig! Mijn alles eerste bujo had die kleur, ook een Leuchtturm Berry :D

Ik ben bezig met een schema om mijn energieverbruik en de bijbehorende geldbedragen bij te houden, hebben jullie ook zoiets?

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 15:42

nee, ik niet.

Ben wel aan het worstelen met mijn opzet voor komend jaar. Had vorig jaar een paar nieuwe pagina's gemaakt om te testen, maar een aantal gebruik ik niet dus die komen niet terug. Ook wat andere pagina's die niet meer mee mogen doen volgend jaar. En ik worstel nog met de setup van mijn weekly. Ik heb heel lang dezelfde setup gebruikt, maar wilde wat anders. En nu in december iets getest maar dat werkt niet helemaal. Dus... wat nu :')

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 15:42

Ik begin elk jaar weer fanatiek met een en laat het dan versloffen.
Meestal hou ik dan nog wel films en boeken bij, maar zelfs dat dit jaar ergens blijven steken.

Dus komend jaar weer fris aan de slag, ik heb een mooie donkerblauw dingbats gekregen voor Sinterklaas.
Ik doe ook elk jaar een aantal doelen, 23 voor 2023. Dat is altijd wel leuk.
Van afgelopen jaar ook gedaan maar nooit uitgewerkt in mijn boekje.
Geloof ik wel een groot deel gehaald, zoals nieuwe baan, cursus beginnen (tekencursus gestart), opleiding doen , 12 kastelen bezoeken.
Meeste zijn leuke dingen.

Voor komend jaar maar eens nadenken wat er op het lijstje komt, en dit keer maar wel op tijd uitwerken. Is toch leuker om steeds terug te kunnen bladeren en kijken hoe ver het staat.
Er komen dingen op te staan denk ik als elke maand naar het theater, elke week een tekenles doen, fiets/wandeltochten zet ik er ook elk jaar op.
Bepaalde film of boekenserie - afgelopen jaar alle marvel films en series en alle boeken van Rick Riordan. Ben nog niet helemaal klaar ermee.
Jaar ervoor was LOTR en hobbit, en StarWars

Ik hou dus elk jaar alle boeken en films die ik lees/kijk/luister bij en verder maand kalender en beetje dagboek.
2 jaar terug had ik elke maand een miniatuur foto pagina van de maand, dat was ook heel leuk en zorgde dat ik mijn foto’s steeds sorteerde :D

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 15:47

Komtie! dit is van gisteren en vandaag, stukken minder netjes als vroegah :+
Voorpagina + mijn berekening voor stroom en gas, want ik wou heel graag weten of ik aan het einde van mijn contract nog moet bijbetalen, of dat ik geld terug krijg, en zo ja hoeveel ongeveer... Enzovoorts.

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 15:49

oh, dat vind ik leuk! 23 doelen voor 2023! Eens kijken of ik er 23 kan bedenken hahaha.

Mijn bujo is ook vooral een dagboek, daarom heb ik ook niet genoeg aan 1 boekje per jaar := Boeken hou ik ook bij, andere jaren altijd per maand en dan een jaaroverzicht gedaan, nu ga ik alleen nog maar een maandoverzicht bijhouden.
Films en series kijk ik niet dus daar geen pagina meer voor. Vroeger had ik er 1 voor podcasts, maar sinds ik die vervangen heb voor luisterboeken doe ik daar ook niks meer mee.

De meeste pagina's in mijn bujo zijn bestemd voor mijn paarden haha

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 16:15

Telpeva schreef:
Even een heel oud stoffig topic afstoffen :+ :D

Ik ga weer eens helemaal opnieuw beginnen, met een nieuw boekje ook. Zijn er nog meer mensen die er nog altijd mee bezig zijn?


Ik ben ook nog steeds bezig! Al gebruik ik hem voornamelijk voor werk, werk als consultant bij verschillende werkgevers dus om alles op een rijtje te houden is mijn bullet journal echt noodzakelijk...

Ik heb er voor volgend jaar een van archer and olive, had ik dit jaar en het jaar ervoor ook en zijn zulke fijne bullet journals!

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 18:42

Maartje_M schreef:
oh, dat vind ik leuk! 23 doelen voor 2023! Eens kijken of ik er 23 kan bedenken hahaha.

Mijn bujo is ook vooral een dagboek, daarom heb ik ook niet genoeg aan 1 boekje per jaar := Boeken hou ik ook bij, andere jaren altijd per maand en dan een jaaroverzicht gedaan, nu ga ik alleen nog maar een maandoverzicht bijhouden.
Films en series kijk ik niet dus daar geen pagina meer voor. Vroeger had ik er 1 voor podcasts, maar sinds ik die vervangen heb voor luisterboeken doe ik daar ook niks meer mee.

De meeste pagina's in mijn bujo zijn bestemd voor mijn paarden haha


Vooral leuke en niet te moeilijke doelen pakken, dan is het ook nog leuk om af te werken. De leukste vind ik vaak iets een keer doen, niet die waar je het hele jaar maandelijks mee bezig moet ofzo. Of elke dag.
Maar kies wel vaak 1 thema om maandelijks te doen. Zo heb ik eens met vrienden elke maand een dierentuin in Nederland bezocht, of museum, en nu dus kastelen. Volgend jaar wil ik dus voorstellingen in theater/concerten etc proberen.

Maar ik dacht ook een makkelijk doel te hebben van eens met een vriendin iets doen met zijn tweeën zonder haar kinderen, maar die staat er al twee jaar op :P
Al doen we wel leuke dingen met kinderen erbij dus het is ook niet zo erg.

Ik wil denk ik ook weer trackers gaan invoeren. En klussenlijst, misschien weer eens het boek over bullet journal doorlezen voor die 5-4-3-2-1 regel, voor bepaalde dingen, dat was eerder wel effectief.

En ik wil proberen naast maand planning ook meer werkplanning en evt dagplanning te doen, doe nu vaak dag to do op losse kladblaadjes maar dat is minder effectief met doorschuiven enzo.

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 19:11

Ik ben eraan begonnen en heb inderdaad ook een paar makkelijke doelen