Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 64 van de 91 [ 2264 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 91  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VER] Ik heb je liever dan lief…

 
Profiel   

Echt een super goed stuk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 14:57 



 
Profiel   

Mijn nieuwsgierigheid begint te kriebelen... O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:43 



 
Profiel   

Wanneer komt er weer nieuw stuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:04 



 
Profiel   

Nieuwe stuk is in de maak, maar ben er nog niet helemaal tevreden over :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 00:16 



 
Profiel   

We wachten nog steeds :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 16:55 



 

oliebol ik dacht dat er een stukje gepost werd! Sssstt haha! Ben ook heel benieuwd !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 17:23 



 
Profiel   

Ik ben de laatste aanpassingen aan het doen en dan wordt het volgende stukje als het goed is vandaag geplaatst! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 13:23 



 
Profiel   

soeboenoe schreef
Ik ben de laatste aanpassingen aan het doen en dan wordt het volgende stukje als het goed is vandaag geplaatst! :D

*\o/* *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 14:16 



 
Profiel   

Vanaf dat moment kan ik me eigenlijk vrij weinig herinneren van hoe het dagelijkse leven eruit heeft gezien. Ik weet dat ik bijna obsessief met mijn telefoon in mijn hand heb gelopen om maar geen belletje of berichtje te missen en dat ik steeds meer irritatie heb gevoeld naarmate de tijd voorbij is gegaan omdat het belletje of berichtje maar niet verscheen. Ik heb haar social media bijna grijs gekeken, maar er is niks nieuws verschenen, zelfs geen updates over haar zwangerschap. Meerdere malen heb ik mijn vinger boven haar naam laten zweven, twijfelend of ik dan maar degene moet zijn die de stap tot een gesprek zet, echter iedere keer is de angst om Niels weer aan de lijn te krijgen groter geweest dan de neiging om te bellen.
Wanneer ik langs school ben gereden in de hoop haar tegen te komen, heb ik steeds geen geluk gehad, ik heb hun auto ook iedere keer niet zien staan. Eén keer heb ik gedacht dat ik haar zag fietsen, maar dat is in mijn ooghoek geweest en tot op heden weet ik niet zeker of ze het daadwerkelijk is geweest.

Ze blijft een obsessie voor me, ze blijft door mijn hoofd spoken en misschien omdat er nu helemaal geen contact is tussen ons, is het meer een verslaving geworden. Iedere keer hunkeren naar een teken van haar, de hoop dat er iets van het gemis opgeheven wordt en uiteindelijk teleurgesteld zijn wanneer er niks gebeurt.
Ik heb alles wat er om me heen moest gebeuren genegeerd, waaronder de deadline voor het inschrijven voor een andere opleiding. Wat dus automatisch betekent dat ik komend jaar wederom niet studeer, ik heb niet meer gezocht naar een baan, leef momenteel van geleend geld en neem de moeite niet meer om voor mezelf te zorgen. Ik breng dagen op de bank door, in mijn pyjama of iets dat daarvoor door moet gaan, mijn haar is inmiddels zo vet dat je er een frituur mee kunt vullen, overal op mijn gezicht zijn rode vlekken te zien omdat ik de moeite niet meer doe om mijn gezicht te verzorgen en mijn beddengoed wat al weken niet gewassen is, zal daar ook niet aan meewerken. Ik sport niet meer, kom niet eens meer buiten om een blokje te wandelen, neem geen contact op met de mensen die mij al meerdere malen geprobeerd hebben te bereiken en alles voelt ontzettend leeg, lusteloos en nutteloos.
Het enige dat me nog enigszins motiveert om niet alleen maar in bed te liggen en te slapen is de belofte dat er nog een privégesprek zou volgen. Ik heb haar al meerdere malen online zien komen, ik heb met alles dat ik in me heb de hoop gekoesterd dat dan déze keer een berichtje aan mij gestuurd zou worden om haar vervolgens weer offline te zien gaan en het berichtenscherm tussen ons onaangeroerd te laten.
Iedere keer steekt het net een beetje meer, want iedere keer zie ik voor me hoe Niels met haar meekijkt om te zien wie ze bericht of belt. Sowieso het beeld van Niels die weer bij haar is, maakt me misselijk.

Ik weet ergens ver weg dat haar niet meer zien, niet betekent dat we wereld vergaat, maar mijn gevoel wil daar nog niet mee instemmen. Als ik mezelf zou zien zitten, zou ik mezelf nog net geen rotschop hebben verkocht en gezegd hebben dat ik me niet zo aan moet stellen. Het is maar één vrouw, ze is ook maar gewoon een mens. Bovendien iemand die je in het diepst van je ziel gekwetst heeft, waarom zou je daar nog als een hond achteraan blijven lopen?

‘Omdat ik me nog nooit zo bij iemand anders gevoeld heb als bij haar…’

Als ik mijn arm beweeg om mijn telefoon weer te pakken en de muffe lucht van mijn oksel, mijn neus bereikt, kokhals ik in een reflex.

Na mijn meer dan nodige douche, sta ik weer een sigaret te roken op het balkon, mijn haar druppelt nog van het wassen. Ik heb mezelf ook weer gekweld, ik ben er in de tijd met haar samen gewend aan geraakt om haar shampoo, conditioner en bodywash te kopen als ik inkopen ging doen. Nu ik haar niet meer om me heen heb, ben ik haar luchtjes zelf gaan gebruiken. De muffe lucht heeft plaatsgemaakt voor haar geur, wat mij meteen weer in een droevige stemming brengt. Ik heb altijd zo genoten van mijn neus begraven in haar prachtige krullen, van haar geur die ik mocht opsnuiven als ze naast me lag, van de symfonie aan heerlijke geuren als ze uit de douche kwam en zichzelf insmeerde met bodylotion.
Ik merk dat mijn kaken verstrakken om te voorkomen dat ik in een hysterisch snikken uitbarst, om niet met een verbeten gezicht weer terug naar binnen te lopen en het risico te lopen dat ik tegen Emma op bots, steek ik nog een sigaret aan.
Ik pak mijn telefoon weer, open ons gesprek en zie dat ze weer online is.
Eigenlijk ben ik nu wel op een punt aangekomen dat Niels me gestolen kan worden. Ik druk op het telefoontje naast haar naam en luister naar de beltoon. Ergens verwacht ik dat ze het telefoontje negeert, dat ze niet durft om op te nemen.
Maar na een keer of drie de beltoon te hebben gehoord, wordt er toch opgenomen.

‘Sorry…’
‘Daniël?’
‘Sorry Syl, écht het spijt me zo erg.’ – ik hoor dat ze snikt.
‘Daniël, gaat het wel goed met je?’ – mijn hartslag hoor ik in mijn oren suizen.
‘Nee, ik wil echt met je praten, maar ik word continue in de gaten gehouden.’
‘Dan gaan we ergens heen waarvan hij niet weet waar?’
‘Ik bel je later.’
‘Nee, niet weer. Ik ga eraan onderdoor…’

Even blijft het stil aan de andere kant van de lijn, ik hoor haar wel ademen en haar neus ophalen. Ik hoop dat ze een concrete datum geeft of iets waaraan ik me op kan trekken, want nog meer onzekerheid trek ik echt niet.

‘Ik ga nu naar huis, Niels is er voorlopig niet. Dit is het enige dat ik nu kan doen.’
‘Dan kom ik.’

Zonder dat er een antwoord terugkomt, wordt de verbinding verbroken. Voor het eerst in tijden voelt het of ik weer een beetje leven in me heb. Haastig maak ik me klaar om als een bezetene naar hun huis te rijden.
Nog voordat ik aangebeld heb, gaat de voordeur open en word ik mee naar binnen gesleept. Als automatisch neem ik haar compleet in me op, maar wanneer ik bij haar gezicht eindig, schrik ik enorm. Ze ziet er enorm vermoeid uit, de twinkeling is uit haar ogen verdwenen en haar krullen heeft ze weggestopt in een knotje achter op haar hoofd. Ze kijkt wederom langs me heen en ik kan geen emotie van haar gezicht aflezen.

‘Hoe gaat het met je?’ – het komt behoorlijk onzeker mijn mond uit.
‘Volgens mij kun je wel zien hoe het gaat.’ – Snibbig wordt die opmerking mijn richting in geslingerd als ze naar de woonkamer loopt.
‘Ik weet gewoon niet zo goed wat te zeggen…’
‘Er valt ook niet heel veel te zeggen dat de situatie verandert.’
‘Wat is er allemaal aan de hand? Ik snap er namelijk niks van.’
‘Weet je wat het is Syl? Er valt voor jou ook weinig te snappen. Het spijt me dat ik je zo buiten heb gezet, het spijt me dat je het idee hebt gekregen dat er meer in zou zitten dan dat er inzit en het spijt me dat ik je niet eerder heb gesproken hierover, maar de uitkomst verandert niet. Ik ben getrouwd met Niels, heb al 2 prachtige kinderen samen met hem en er is een derde onderweg. We zijn beiden de weg kwijt geweest, maar moeten nu weer samen uitvogelen hoe het ook alweer werkt.’ – haar blik schiet heel de kamer door, maar mij aankijken doet ze nog steeds niet.
‘Waarom ben je bij Niels?’
‘Dat heb ik je net gezegd.’
‘Ik heb je nog niet een keer horen zeggen dat je bij hem blijft omdat je zo ontzettend veel van hem houdt.’ – ik staar wel strak naar haar gezicht en ik zie dat ze probeert om het in de plooi te houden, maar er zijn bepaalde trekjes die ik heb leren kennen als ze probeert om zich groot te houden.
‘Je leeft echt zo in jouw eigen wereld, Syl.’
‘Dat zal best, maar ik geloof er geen bal van dat je nu gelukkig bent. Je ziet eruit alsof je al weken niet geslapen hebt, alsof je al tijden geen lach op je gezicht hebt gehad en ondanks dat je me niet aan durft te kijken, zie ik dat het leven zo ongeveer uit jouw ogen verdwenen is. Dus lieg niet tegen me, dat heb ik allerminst verdient.’ – zo, dat is eruit.
‘Wat wil je in godsnaam horen dan?! Wat bestempel je niet als leugen? Dat jij zogenaamd mijn hele wereld bent?! Dat ik alles voor je achterlaat en dat we samen huppelend de zonsondergang tegemoet gaan?! Mens besef je toch eens dat niet de hele wereld om jou draait!’ – Schreeuwend staat ze tegenover me, maar terwijl ze deze woorden naar mijn hoofd gooit, kijkt ze nog steeds langs me heen.
‘Doe nou niet alsof ik achterlijk ben. Misschien trapt Niels in dit soort tirades en blijft vervolgens op afstand zodat je je af kunt sluiten, maar ik ben niet gek. Je hebt me nog niet een keer aangekeken, als je echt al die dingen vindt en wilt, prima, maar kijk me recht in mijn ogen aan en zeg het me dan nog een keer.’

Het blijft lang stil, zo lang dat ik me afvraag of er überhaupt nog tegen me gepraat gaat worden. Ze heeft zich ook omgedraaid en staat met haar handen op het kookeiland geleund. Ik hoor haar ademen; het zijn diepe teugen adem, maar ik hoor geen snik of ander herkenbaar geluid. Normaal gesproken zou ik naar haar toegelopen zijn en geprobeerd hebben of ik haar kan kalmeren, maar ik denk dat ik het nu alleen maar erger zou maken. Op een bepaald moment zie ik dat ze haar rug recht en haar hoofd in haar nek laat rusten. Ik krijg nu waarschijnlijk een enorme golf aan woorden op me af en ik probeer me alvast voor te bereiden op het ergste. Ze draait zich om en waar ik een hard, verstrakt gezicht verwachtte, staat haar gezicht juist heel zacht en lijkt het een stuk opener.

‘Oké.’ – ze kijkt me nu recht in mijn ogen aan.
‘Oké?’
‘Jij wil de hele waarheid horen, dan gaan we zitten en vertel ik je de hele waarheid. Geen weerwoord, gewoon luisteren.’ – ze loopt voor me uit naar de bank en gaat zitten en gebaart me hetzelfde te doen.

‘Nog een keer, alleen luisteren.’
‘Oké.’
‘Laat ik beginnen met zeggen dat ik je inderdaad bewust niet heb aangekeken, ik hoopte eigenlijk dat je zelf afstand zou gaan nemen als ik je niet meer zou betrekken bij wat er in mij omgaat en dat je het idee zou krijgen dat wat er tussen ons is geweest, er niet meer is. Zoals je weet zijn er meerdere gesprekken geweest tussen Niels en mij, waarin we beiden alles op tafel hebben gegooid. In het begin heeft hij vooral alles verteld, wat er speelde, met wie en wat erachter zat. Hij heeft echt alles helemaal opengegooid en geen detail overgeslagen, niet om mij te kwetsen, maar om de geheimen waarvan hij dacht dat die tussen ons in zouden staan uit de weg te ruimen en open kaart te spelen. Ik heb alles aangehoord, heb hem aangezien en zoals je weet ben ik er vaak ontzettend boos om geweest. Ik heb ook vrij lang het idee gehad dat alles wat hij aan mij opgebiecht heeft, de doodsteek zou zijn van wat er dan nog tussen ons was. Ik besefte me echter ook dat ik niet in de positie verkeer om hem te veroordelen, aangezien ik hetzelfde verhaal ongeveer naar hem af kan draaien en enkel wat namen en emoties aan hoef te passen. In een van onze laatste gesprekken heb ik hem dan ook alles verteld over wat er zich tussen ons afgespeeld heeft. Waar ik verwachtte dat hij in complete furie zou besluiten dat het dan compleet klaar zou zijn, zag ik bij hem een soort opluchting. Hij was nu namelijk niet de enige die de fout ingegaan is en voor hem is het dan ook een teken geweest dat er nog toekomst voor hem en mij bestaat. Vooral omdat ik het ook tegenover hem heb opgebiecht en het niet via een andere weg bij hem terecht is gekomen. Er zijn ontzettend veel tranen gevloeid, we hebben voor het eerst in een hele lange tijd weer écht met elkaar gepraat. Er zijn gevoelens en gedachten uitgesproken waarvan we van elkaar niet eens wisten dat die bestonden, aannames ontkracht en er is oprecht naar elkaar geluisterd, alsof we elkaar weer voor de eerste keer ontmoet hebben. Maar zo open zijn naar elkaar betekent ook dat al het opgebouwde vertrouwen dat er nog resteerde, compleet weggevaagd is. Van waaruit we zijn vertrokken, veranderde al snel weer in beschuldigingen over en weer, frustraties en ruzies. Jij woonde zo ongeveer bij mij en Bibi nam nog dagelijks contact op met Niels, al snel vervielen we weer in elkaar beschuldigen van het een en ander. De dag dat ik jouw koffer gepakt heb en je gevraagd heb te vertrekken, is dezelfde dag geweest dat Niels en ik afgesproken hebben elkaar een laatste kans te geven. Dat betekende alle bestaande banden doorhalen waarover de ander twijfels had. Jij moest ver bij mij uit de buurt blijven en ieder contact worden verbroken, aangezien het wantrouwen hoogtij vierde. Hij zou hetzelfde doen voor mij en zo hebben we geprobeerd elkaar gerust te stellen…’
‘Ik dacht…’
‘Ik ben nog niet klaar.’
‘Sorry.’

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 14:33 



 
Profiel   

Aaaaaaahwat een cliffhanger weer 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 14:42 



 
Profiel   

Geweldig stuk!
Maar wat extreem bruut om ons zo met deze mega cliffhanger achter te laten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 14:55 



 
Profiel   

oeeeeeeeeee zo spannend kan niet wachten op het vervolg

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 14:58 



 
Profiel   

Oh meer meer meer, laat ons alstublieft niet langer in spanning

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 15:13 



 
Profiel   

Ohhhh je geeft ons zo'n stuk met zo'n cliffhanger!!! Schrijf maar door voor dat volgende stuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 15:27 



 
Profiel   

Ja hallo. Je kunt echt niet nu stoppen hoor! Dat is niet eerlijk ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:17 



 
Profiel   

:= Volgens mij ben je een stukje vergeten te plaatsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 20:50 



 
Profiel   

Er mist een stuk.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 21:50 



 
Profiel   

Meeeeer...!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 22:41 



 
Profiel   

:=
Er komen nog heel wat cliffhangers aan hoor in het laatste gedeelte van het verhaal :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 09:19 



 
Profiel   

Hoeveel delen komen er nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 09:35 



 
Profiel   

Rivendell schreef
Hoeveel delen komen er nog?


Oef... goede vraag. Maar we gaan nu wel rap richting einde. Het is alleen wel dat ik het niet af wil raffelen, dus durf niet te zeggen hoeveel delen er nog komen voordat we er echt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 09:41 



 
Profiel   

Einde... Einde...

Daar ga ik niet mee akkoord :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 10:15 



 
Profiel   

Dit mag wel net zo lang doorgaan als As The World Turns :P :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 10:20 



 
Profiel   

Heerlijk stuk weer, oef wat ben ik benieuwd waar dit heengaat!! Het kan alle kanten nog op.
Die energie tussen Daniëlle en Niels voelt niet goed... :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 11:16 



 
Profiel   

PoelieWoelie schreef
Dit mag wel net zo lang doorgaan als As The World Turns :P :')



Dit dus :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 21:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 64 van de 91 [ 2264 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 91  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen