Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[SCH] fjord in Art Nouveau

 
Profiel   

Sinds ergens vorig jaar ben ik aan het experimenteren met de art Nouveau stijl om mijn tekeningen/schilderijen in te maken. Ik hield al jaren van deze stijl maar was bang dat het me niet zou lukken om het me eigen te maken. Ik werk graag heel vrij en art Nouveau had met zijn vormen iets heel straks... Tot ik goed ging kijken bij de expositie 'godinnen van de art Nouveau'. Bijna alles was uit de losse hand getekend!

Deze fjord heb ik getekend als bedankje voor iemand waar we tijdens de bouw water mochten halen. Ik heb nog geen idee wat ze er van gaat vinden... Reuze spannend dus want in elk werk zit een stukje van mezelf.

Ik heb haar geschilderd op a3 formaat aquarel papier met verdunde acrylverf en afgewerkt met stiften, fineliners, pure acryl en kleurpotlood.

[ img ]

[ img ]

En een paar tussen stapjes voor wie dat leuk vindt.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties. :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:56 



 
Profiel   

Prachtig!! Ik weet zeker dat je daar iemand heel blij mee gaat maken! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 14:01 



 
Profiel   

Wat leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 14:03 



 
Profiel   

Super mooi <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 14:51 



 
Profiel   

Heel mooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 15:37 



 
Profiel   

Wauw echt prachtig

Vind deze stijl ook geweldig, echt heel uniek dit

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:01 



 
Profiel   

<3 Love it!

Ben ook naar die tentoonstelling geweest. :D <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 17:20 



 
Profiel   

Erg mooi en wat een leuke stijl !

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 17:31 



 
Profiel   

:D wat een super leuke reacties. Heel erg bedankt.

Jis, leuk! Ik vond het echt een hele mooie tentoonstelling. Ik wil eigenlijk ook nog graag naar 'letters in de art nouveau'. Ik vermoed dat die net zoals mooi en leerzaam is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 17:53 



 
Profiel   

Kei leuk geworden! Ik word ook altijd blij van (schilderen in) art nouveau. Als je meer inspiratie wil met paarden erin, we hebben er vorig jaar met het Paard Verzameld collectief een hele challenge aan gewijd.
Waar is die tentoonstelling trouwens? Want dat klinkt wel heel leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:13 



 
Profiel   

Dank je mar_fay. De tentoonstelling was bij het Allard Pierson in Amsterdam.

Het paard verzameld collectief vind ik heel leuk en volg ik op Instagram. Ik heb er ook deel van uitgemaakt een tijdje. Maar ik ben er zonder opgaaf van reden uitgezet. Ik denk dat ik te weinig werk produceerde. Jammer want ik vond de uitdagingen erg leuk. Ik denk dat mijn foto's nog wel in de beeldbank staan om te gebruiken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:33 



 
Profiel   

Malenka schreef
Dank je mar_fay. De tentoonstelling was bij het Allard Pierson in Amsterdam.

Het paard verzameld collectief vind ik heel leuk en volg ik op Instagram. Ik heb er ook deel van uitgemaakt een tijdje. Maar ik ben er zonder opgaaf van reden uitgezet. Ik denk dat ik te weinig werk produceerde. Jammer want ik vond de uitdagingen erg leuk. Ik denk dat mijn foto's nog wel in de beeldbank staan om te gebruiken...


Was? Jammer -O- . Zal die lettering-tentoonstelling daar ook zijn?
Het is inderdaad wel de bedoeling dat iedereen actief blijft, niet per se qua productie maar wel qua interactie binnen en buiten het collectief - dat is wel de gedachte erachter. Soms komt er zoveel op je pad dat het allemaal niet meer lukt, maar als je het uiteindelijk toch weer ziet zitten dan kun je altijd opnieuw vragen of je weer in de groep mag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:27 



 
Profiel   

Ik vind het prachtig Malenka <3 Art nouveau is echt zo'n gave stijl en jouw werk is direct herkenbaar als 'gemaakt in die stijl'. Ik vind het perspectief dat je hebt gekozen heel bijzonder en ook goed passen bij het geheel, het fjordje is net zo'n vrouw die mooi poseert in de lijst/het venster.

Ik snap precies wat je bedoelt met dat het spannend is, omdat elk werk een stukje van jezelf heeft, toch denk ik dat je je niet te veel zorgen hoeft te maken. Dit is zoiets moois en origineels om te krijgen, daar gaat iemand heel blij mee zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:11 



 
Profiel   

Prachtig, Malenka :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:37 



 
Profiel   

Wauw! Hele mooie stijl!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:05 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk mooi!
De niet-gekleurde versie zou het ook goed doen als kleurplaat denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:40 



 
Profiel   

Wat een toffe reacties! En in uitgelicht! **\O/**

Mar_fay, was ja. De letter tentoonstelling is daar inderdaad ook.

Nevony, dank je! Dat was de bedoeling met de keuze voor de compositie. Ik ben blij dat het over komt. Het was best een uitdaging om met het fjordenkapsel niet in de gestyleerde art deco uit te komen. :o

Julius_juut, het zou wel leuk zijn om eens kleurplaten te ontwerpen en te kijken was anderen er mee zouden doen. Leuk idee! Ik ben wel benieuwd hoe bokt haar in zou kleuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:52 



 
Profiel   

Hele leuke stijl :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 10:56 



 
Profiel   

Malenka schreef
:D wat een super leuke reacties. Heel erg bedankt.

Jis, leuk! Ik vond het echt een hele mooie tentoonstelling. Ik wil eigenlijk ook nog graag naar 'letters in de art nouveau'. Ik vermoed dat die net zoals mooi en leerzaam is.


Ik zag het ja, ook interessant, al ligt mijn interesse niet zo bij lettering alles van art niveau en art deco vind ik fantastisch. Misschien dat ik
wel ga kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:57 



 
Profiel   

Ik heb wel geprobeerd om ook letters toe te passen. Maar ik ben er nog niet zo handig mee.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 12:08 



 
Profiel   

:wow: Die is ook gaaf! Vind hem helemaal goed gelukt. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 15:25 



 
Profiel   

Heel mooi! Ontzettend gaaf dat je dit kunt! Ben heel benieuwd naar wat je nog meer gaat maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:36 



 
Profiel   

Die ziet er ook ontzettend leuk uit ts

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:37 



 
Profiel   

ik vind ze prachtig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 19:05 



 
Profiel   

Prachtig, hele mooie stijl, lijkt wel op een glas in lood raam!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 19:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen