Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[TEK] Chester

 
Profiel   

Mijn eerste werk van 2022 :D! Whiehoooe, we klimmen langzaam uit de dip. Yes.

Anywho. Vorig jaar sloeg ik de referentiefoto van de knappe Groninger Chester al op, vorige week begon het ineens te kriebelen er wat mee te gaan doen. Ik had een idee in mijn hoofd, en heb eerst een schets gemaakt om te kijken of mijn idee er wel tof uit zou zien:

[ img ]
Het idee is duidelijk, denk ik. Ik was redelijk tevreden en besloot de schets uit te werken.

[ img ]
Ik heb eerst de line art opgezet, meestal teken ik uit de losse hand, maar voor dit werk voelde dat niet goed, op de foto heeft het paard een s&t hoofdstel om, dus eerst lijntjes voor positiebepaling. Ik heb er ook voor gekozen het paard niet te croppen.

[ img ]
De combinatie zwart/wit en goud vind ik erg mooi, ik heb het gebruik van een zwart potlood in het uiteindelijke werk daarom doorgezet (ik twijfelde of ik dit werk in grafiet of zwart kleurpotlood zou gaan maken).


[ img ]
En het resultaat :D. Met bladgoud in plaats van gelpen :=.

Ik ben blij met mijn keuze voor zwart potlood en goud, de uitstraling is precies wat ik voor ogen had. Karakter met een gouden randje.

Technische details:
A4 formaat Hahnemuhle britannia satin.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden :D.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 17:17 



 
Profiel   

Fijn dat je weer uit je ‘dipje’ raakt. Eenmaal weer gestart komt het vast weer op gang! :)
Ik vind het hoofd mooi gelukt. De combi met de cirkel om ‘m er wat meer uit te laten springen werkt ook goed. :j
Het hartje... vind ik als ik heel eerlijk ben erg de aandacht trekken en het geheel wat kitscherig maken, maar da’s ook maar een kwestie van smaak natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 17:25 



 
Profiel   

Elanor schreef
Fijn dat je weer uit je ‘dipje’ raakt. Eenmaal weer gestart komt het vast weer op gang! :)
Ik vind het hoofd mooi gelukt. De combi met de cirkel om ‘m er wat meer uit te laten springen werkt ook goed. :j
Het hartje... vind ik als ik heel eerlijk ben erg de aandacht trekken en het geheel wat kitscherig maken, maar da’s ook maar een kwestie van smaak natuurlijk.

Ja, vind ik ook fijn, haha :D.

Het is heel smaak afhankelijk of je t mooi vindt of niet, ik houd wel van kitsch :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 18:27 



 
Profiel   

Prachtig gedaan :o ! Persoonlijk ben ik niet zo van het kitsch, maar dit vind ik echt wel wat hebben !

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 00:13 



 
Profiel   

Cheytjuh schreef
Prachtig gedaan :o ! Persoonlijk ben ik niet zo van het kitsch, maar dit vind ik echt wel wat hebben !

Dank je wel :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 09:28 



 
Profiel   

Persoonlijk vind ik die cirkel van bladgoud niet veel toevoegen maar ik bewonder de manier waarop je die zo mooi hebt kunnen krijgen. Dat is volgens mij helemaal niet zo makkelijk.

Ik vind de plaatsing en het idee van de cirkel wel heel mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 09:34 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Persoonlijk vind ik die cirkel van bladgoud niet veel toevoegen maar ik bewonder de manier waarop je die zo mooi hebt kunnen krijgen. Dat is volgens mij helemaal niet zo makkelijk.

Ik vind de plaatsing en het idee van de cirkel wel heel mooi.

Thanks :D. Ik snap dat het bladgoud echt een persoonlijke smaak is, haha. Ik merk wel dat het heel tweedelig is, de een vind t tof, de ander vreselijk, er lijkt niet echt een middenweg te zijn :)).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:32 



 
Profiel   

Ahhh wat fijn zeg dat je weer een werkje hebt kunnen maken San! Het is echt heel mooi geworden. Dat gouden randje maakt het ook helemaal af <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:28 



 
Profiel   

Ik vind het bladgoud ook heel geslaagd, vind het nu echt een tekening voor bij een naambordje ofzo :j

Wat voor bladgoud gebruik jij?
De enige pogingen die ik er mee gedaan heb, ware echt totale mislukkingen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:32 



 
Profiel   

<3 Ik zei het op insta al, maar wauw! Ik vind dat je die rustige uitstraling heel mooi gepakt hebt.
Ik hou juist wel van dat randje, maakt het voor mijn gevoel echt af! Helemaal door het neutrale van de combinatie zwart-wit.
En fijn dat de eerste stap uit de dip is gezet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:44 



 
Profiel   

Nayomie schreef
Ahhh wat fijn zeg dat je weer een werkje hebt kunnen maken San! Het is echt heel mooi geworden. Dat gouden randje maakt het ook helemaal af <3

Jaa, blij mee :D!

Dank je wel :D! Ik vind het gouden randje ook echt tof, haha.


gerlindie schreef
Ik vind het bladgoud ook heel geslaagd, vind het nu echt een tekening voor bij een naambordje ofzo :j

Wat voor bladgoud gebruik jij?
De enige pogingen die ik er mee gedaan heb, ware echt totale mislukkingen :+

Thanks :D!

Ik heb bladgoud van Abbondanza (als ik het goed zeg), het is flinterdun, ik gebruik kwastjes om het aan te brengen.


Kaplaars schreef
<3 Ik zei het op insta al, maar wauw! Ik vind dat je die rustige uitstraling heel mooi gepakt hebt.
Ik hou juist wel van dat randje, maakt het voor mijn gevoel echt af! Helemaal door het neutrale van de combinatie zwart-wit.
En fijn dat de eerste stap uit de dip is gezet :)

Dank je wel <3. Je snapt mijn idee achter dit portret helemaal, heel tof om te lezen :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:24 



 

'Schets' noemt ze dat := Die vind ik al gaaf! Heel mooi gedaan, zoals altijd. Met zwart potlood of houtskool vind ik eigenlijk mooier dan met grijs potlood, zeker met die grote licht/donkercontrasten zoals bij jou. Hopelijk krijg je de smaak weer een beetje te pakken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:31 



 
Profiel   

culaccino schreef
'Schets' noemt ze dat := Die vind ik al gaaf! Heel mooi gedaan, zoals altijd. Met zwart potlood of houtskool vind ik eigenlijk mooier dan met grijs potlood, zeker met die grote licht/donkercontrasten zoals bij jou. Hopelijk krijg je de smaak weer een beetje te pakken!

Haha, thanks :D.

Eens met je opmerking, ik vind het ook mooier, zwart is iig echt zwart en daar houd ik van. Met grafiet kun je ook wel echt donker gaan, maar het blijft grijs, of zo :P.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 06:18 



 
Profiel   

Gaaf San! Tof zwarte potlood, doet houtskoolachtig aan, mooi. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:31 



 
Profiel   

Mooi het harde contrast tussen je zwarte potlood en het witte papier dat er nog doorheenkomt. Gouden randje past er ook heel goed bij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:43 



 
Profiel   

Prachtig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:45 



 
Profiel   

Gaaf gedaan, ik vind het gouden randje echt iets toevoegen aan deze tekening. Subtiel, ik vind het niet te kitsch geworden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:29 



 
Profiel   

Jis_ schreef
Gaaf San! Tof zwarte potlood, doet houtskoolachtig aan, mooi. :j

Dank je wel :D. Dat houtskoolachtige is niet bewust, misschien komt het door het satijnachtige van het papier.


Nevony schreef
Mooi het harde contrast tussen je zwarte potlood en het witte papier dat er nog doorheenkomt. Gouden randje past er ook heel goed bij!


Dank je :D. Ik vind t ook echt tof zo, haha.


martine0503 schreef
Prachtig <3

Thanks <3.


henny_w schreef
Gaaf gedaan, ik vind het gouden randje echt iets toevoegen aan deze tekening. Subtiel, ik vind het niet te kitsch geworden :)

Dank je wel, leuk om te lezen :D.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen