Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 76 van de 88 [ 2193 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 88  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Breitopic, deel 2

 
Profiel   

Was idd vrij vlot te doen en was zeker niet ingewikkeld. Ook leuk voor mensen met minder breiervaring, want niet te groot en alleen maar tricotsteek en meerderen/ minderen (+ staartje haken en boel in elkaar naaien). Dit is het gebruikte patroon: https://www.breimeisje.nl/muis-breien-gratis-patroon/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 00:09 



 
Profiel   

Ja leuk!


Ik ben met een paar projecten tegelijk bezig. Een sjaal, handschoenen en een trui.


[ img ]

De handschoenen zijn leuk om tussendoor te doen.

[ img ]
En de trui had weer een voor mij nieuwe techniek, de Letse kabel. Het lijf is klaar. Nu de mouwen nog (ik haat mouwen ^)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 18:40 



 
Profiel   

Hebben jullie nog wat leuks op de naalden?? Ik ben op zoek naar inspiratie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:27 



 
Profiel   

Ik ben bezig met Sweater No 8 ;
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0033/ ... 1577548031

Vind hem erg leuk om te doen, vooral wanneer je al een beetje handiger bent met snel rib breien.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:32 



 

[ img ]

Het is dit patroon met wat aanpassingen en de graphic heb ik zelf ontworpen. :D

Mooie kleuren in je laatste trui!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:35 



 
Profiel   

Mooi die ribtrui!

Ik wil dit proberen te maken in de kleuren die je rechts ziet. Iemand enig idee waar ik iets vergelijkbaars vind? Het zoeken op hobbii is lastig als je niet handig kan filteren.

https://pin.it/2Dr3C4u

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:51 



 
Profiel   

Oeeeh Outlander <3

Hier de link naar een patroon ervoor op Ravelry:
https://www.ravelry.com/patterns/librar ... utlander-3

Als je zoekt op Brianna op Ravelry komen er verschillende naar voren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:13 



 
Profiel   

thirteenn schreef
Mooi die ribtrui!

Ik wil dit proberen te maken in de kleuren die je rechts ziet. Iemand enig idee waar ik iets vergelijkbaars vind? Het zoeken op hobbii is lastig als je niet handig kan filteren.

https://pin.it/2Dr3C4u

Denk dat je of een mooie verloopbol moet zoeken, of met 2 kleuren dubbeldraads werken.
In zulke gevallen mail ik vaak met wolplein of hobbydoos. Laat ik hen het zoekwerk doen :+


Mooi die rib. Dat is eigenlijk de hele tijd boordsteek toch?

Mkango, wat een gaaf patroon <3 . Knap gedaan hoor.

Ik ben mijn wolkast maar eens ingedoken. Kijken wat er nog in lag.
Ik had blijkbaar nog het garen voor een bolero-achtig ding op naald 8. Normaal brei ik op naald 4 max.
Dus nu op 8 is echt bizar hoe snel dat gaat :))

En in de tussentijd ook de sjaal afgemaakt. 4 bollen scheepjes wanderlust. Het komt niet echt uit op de foto, maar het heeft een heel leuk glaasje. Al is ie wel een beeeeetje groot uitgevallen :')
Hij moet nog geblokt. En eigenlijk had ik hem net zo goed zonder patroon kunnen maken, want dat gaat compleet verloren in alle kleurtjes. Leermomentje }:0

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:16 



 
Profiel   

JPitty schreef
Op dit moment even niets op de naalden staan, wel op de breiring (let aub even niet op mijn hand...):

[ [url=m/FdF0G8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Brei dit met 2 draden tegelijk (1 bol blauw, 1 bol roze) omdat met 1 draad het net een visnet leek. Weet nog niet precies wat dit wordt, is een oefenproject om het basic breien met breiring onder controle te krijgen. Grootste kans heeft het om een tas te worden.


Heb niets op de naalden, alleen dit oefenproject op de breiring nog steeds. Is ook nog steeds het plan dat het een tas moet worden. Is wel wat langer dan op de foto hierboven, maar ligt al weer een tijdje stil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:54 



 
Profiel   

[ img ]
Deze is bijna klaar, een konijn van 2 resten sokkenwol.

Verder twee paar sokken op de pennen, en een mini aapje op nld 1. Zal die morgen eens op de foto zetten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 00:00 



 
Profiel   

Naald 1 :oo . Respect. Wat een gepriegel moet dat zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:15 



 
Profiel   

Naald 1? Dan moet dat wel een heel miniaapje wezen. Wat voor garen gebruik je daarvoor?

En als je hem op de foto zet, wil je er dan iets bij leggen (pen of euromunt ofzo) zodat we beter kunnen inschatten hoe klein hij is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 15:27 



 
Profiel   

assie schreef
Naald 1 :oo . Respect. Wat een gepriegel moet dat zijn!


Ja, je vingers gaan daarvan wel af en toe effe goed naar de knoppen!

@assie zal ik als ik hem af heb doen! Voor de 1mm aapjes gebruik ik Schoppel Wolle Laceball 100. Enkel getwijnd dus wel vrij kwetsbaar. Voor 1.25mm is 6 Karat (ook van Schoppel) erg fijn!

Dit was m'n vorige 1mm aapie (Schoppel Laceball 100)
[ img ]

Nijlpaardje (sokkenwol, 2mm)
[ img ]

Olifantje voor een vriendin (sokkenwol, 2mm)
[ img ]

En het resultaat van twee weken ziek zijn en me dood vervelen
[ img ]

Ik heb twee weken terug voor het eerst een varkentje gebreid, die moet nog even door de was voor ik hem vul. En van het konijn hoef ik alleen nog een oor af te maken, dan kan hij ook in de was!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:29 



 
Profiel   

Oooohhhhh! <3 <3 <3 <3 die zijn schattig <3 <3 <3 <3

Ik heb mezelf beloofd nooit kleiner te gaan dan 3.5, maar als ikdit zie, dan wil ik ook <3 <3 <3 <3 <3 <3

Mag ik vragen welk patroon je daar voor gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:41 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd naar het patroon van het konijn :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:04 



 
Profiel   

Ooooh dat is zo schattig Paloedie, maar ik krijg het al benauwd als ik zie hoe klein die steekjes zijn. Oei oei.
Super knap van je!

Ik ga snel verder op mijn naald 8 :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:11 



 
Profiel   

Zo, dat oogt als een gezellige zelfgebreide dierentuin bij jou Paloedie. Maar inderdaad, pfff, die kleine steekjes... Ik hou het maar bij naald 3 en hoger denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 22:02 



 
Profiel   

Lalidan schreef
Oooohhhhh! <3 <3 <3 <3 die zijn schattig <3 <3 <3 <3

Ik heb mezelf beloofd nooit kleiner te gaan dan 3.5, maar als ikdit zie, dan wil ik ook <3 <3 <3 <3 <3 <3

Mag ik vragen welk patroon je daar voor gebruikt?


Alle patronen die ik gebruik zijn van Zijmaakthet. Alle knuffeltjes worden uit één stuk gebreid, dus geen in elkaar zet werk achteraf. Dat haat ik, dus ik ben erg trouw aan deze ontwerpster haha


Je kunt de knuffels uiteraard ook van dikkere wol breien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:48 



 
Profiel   

Hallo allemaal :)
Ik ben een tijd niet actief geweest op bokt maar zie dat dit topic nog gezellig doorgaat :j . Mijn huidige project zijn (oa) een paar kousen voor het paardrijden. Niet echt een spannend/ingewikkeld patroon… Het wordt nog even doorbreien om ze volgende week maandag aan te kunnen trekken ;)
Nieuw vest gekocht en daar horen nieuwe kousen bij toch?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 01:15 



 
Profiel   

Mooie kleurtjes!
Vind je het niet fijner om ze op dezelfde naald te breien zodat ze precies gelijk lopen qua meerderingen/minderingen?
Zeg maar zo:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 07:51 



 
Profiel   

Ik vind taat breien met magic loop echt vreselijk. Sowieso brei ik niet met magic loop. Dat getrek en geduw aan naalden en geschuif met sokken |o. Duurt met die manier van breien ook eindeloos bij mij. Ik brei mijn sokken altijd op een rondbreinaald van 23cm. Normaal brei ik 1 voor 1 maar vanwege de lengte nu om en om zodat het een beetje gelijk op gaat (tandem breien). Omdat ik maar 1 naaldje vrij heb, zet ik ze tussendoor even op een lange rondbreinaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 08:42 



 
Profiel   

patpen schreef
Hallo allemaal :)
Ik ben een tijd niet actief geweest op bokt maar zie dat dit topic nog gezellig doorgaat :j . Mijn huidige project zijn (oa) een paar kousen voor het paardrijden. Niet echt een spannend/ingewikkeld patroon… Het wordt nog even doorbreien om ze volgende week maandag aan te kunnen trekken ;)
Nieuw vest gekocht en daar horen nieuwe kousen bij toch?


[ [url=m/uCqLwi.jpg]Afbeelding[/url] ]


OEEEEEEH nice! Ik had ze stiekem al gezien op Facebook. Wat een werk zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 14:04 



 
Profiel   

Paloedie schreef
OEEEEEEH nice! Ik had ze stiekem al gezien op Facebook. Wat een werk zeg!


Vooral omdat het patroon niet klopt >;). Als ik die beschrijving zou volgen, ben ik nog bezig met de kuitspie tegen de tijd dat ik bij de hiel ben 8)7. Dus ik doe maar wat hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:48 



 
Profiel   

Deze kousen staan nog op mijn wishlist <3. De wol ligt klaar…


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:54 



 
Profiel   

patpen schreef
Deze kousen staan nog op mijn wishlist <3. De wol ligt klaar…


[ [url=m/66IU3G.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, heel erg gaaf!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 19:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 76 van de 88 [ 2193 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 88  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen