Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 77 van de 88 [ 2193 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 88  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Breitopic, deel 2

 
Profiel   

Jeetje... dat wordt heel goed tellen. Ik vind ze wel heel gaaf
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:17 



 
Profiel   

Paloedie schreef
[ [url=m/V5XvtG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze is bijna klaar, een konijn van 2 resten sokkenwol.

Verder twee paar sokken op de pennen, en een mini aapje op nld 1. Zal die morgen eens op de foto zetten :)


Ik heb gezocht op zijmaakthet, is dit dan Gijs?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:18 



 
Profiel   

assie schreef
Jeetje... dat wordt heel goed tellen. Ik vind ze wel heel gaaf

Valt mee hoor! Breit wel gezellig zo’n patroon. Maar ik vind eigenlijk alles beter dan sokken breien in tricot :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:57 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
Paloedie schreef
[ [url=m/V5XvtG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze is bijna klaar, een konijn van 2 resten sokkenwol.

Verder twee paar sokken op de pennen, en een mini aapje op nld 1. Zal die morgen eens op de foto zetten :)


Ik heb gezocht op zijmaakthet, is dit dan Gijs?


Klopt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:54 



 

Ik heb mezelf sinds m'n laatste poging niet meer aan sokken gewaagd. _O- Wat een tof patroon, patpen! Ik heb ergens nog een patroon voor een soort zeepaarden, als je die wilt hebben? Daar heb ik ooit een low-res plaatje van gevonden op internet n.a.v. een foto en dat zelf omgezet naar een wat leesbaarder patroon, dus ik kan hem wel opsturen voor de liefhebber. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 00:00 



 
Profiel   

Haha, dat herken ik wel, alles beter dan tricot. Alhoewel...
Saai tricot kan soms heel fijn zijn. Lekker bij een serie kijken ofzo, gewoon wat naalden in de rondte breien.

Ik heb mijn bolero op naald 8 af. Grote steken, snel thuis zeg maar. Met goede emotionele steun van de kat :+
[ img ]

En dit is het volgende project op naald 4/5. Het moet een trui worden. Ooit. Met dubbele draad, ook nieuw voor mij.
[ img ]

Hoe voorkomen jullie eigenlijk dat de katten/paarden/hondenharen direct in het breiwerk worden meegebreid? Of had ik dat al eens gevraagd? :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 00:16 



 
Profiel   

assie schreef
Haha, dat herken ik wel, alles beter dan tricot. Alhoewel...
Saai tricot kan soms heel fijn zijn. Lekker bij een serie kijken ofzo, gewoon wat naalden in de rondte breien.

Ik heb mijn bolero op naald 8 af. Grote steken, snel thuis zeg maar. Met goede emotionele steun van de kat :+
[ [url=m/o6BleG.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit is het volgende project op naald 4/5. Het moet een trui worden. Ooit. Met dubbele draad, ook nieuw voor mij.
[ [url=m/hHHsjV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe voorkomen jullie eigenlijk dat de katten/paarden/hondenharen direct in het breiwerk worden meegebreid? Of had ik dat al eens gevraagd? :o?


Leuke projectjes! En het antwoord op je vraag: niet. Maakt het extra warm en stevig zullen we maar zeggen ‍♀️

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 00:34 



 
Profiel   

Mkango schreef
Ik heb mezelf sinds m'n laatste poging niet meer aan sokken gewaagd. _O- Wat een tof patroon, patpen! Ik heb ergens nog een patroon voor een soort zeepaarden, als je die wilt hebben? Daar heb ik ooit een low-res plaatje van gevonden op internet n.a.v. een foto en dat zelf omgezet naar een wat leesbaarder patroon, dus ik kan hem wel opsturen voor de liefhebber. :D

Nooit opgeven :D. Ik draag alleen nog zelfgebreide sokken! Zelfs de dokter in het ziekenhuis wordt regelmatig verwend met een paar sokken van mij. Hij is een groot fan :o
Enig idee hoe lang mijn wishlist is voor sokken?? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 00:58 



 
Profiel   

assie schreef
Haha, dat herken ik wel, alles beter dan tricot. Alhoewel...
Saai tricot kan soms heel fijn zijn. Lekker bij een serie kijken ofzo, gewoon wat naalden in de rondte breien.

Hoe voorkomen jullie eigenlijk dat de katten/paarden/hondenharen direct in het breiwerk worden meegebreid? Of had ik dat al eens gevraagd? :o?

Ik brei alles bij de tv! Ajour, kabel, fair isle. Tricot blijft bij mij liggen…

Haren lekker meebreien, zijn extra isolatie _O-. Soms pluk ik er wel een haar uit maar ze gaan er ook wel uit/af in de was is mijn ervaring :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 01:02 



 

patpen schreef
Mkango schreef
Ik heb mezelf sinds m'n laatste poging niet meer aan sokken gewaagd. _O- Wat een tof patroon, patpen! Ik heb ergens nog een patroon voor een soort zeepaarden, als je die wilt hebben? Daar heb ik ooit een low-res plaatje van gevonden op internet n.a.v. een foto en dat zelf omgezet naar een wat leesbaarder patroon, dus ik kan hem wel opsturen voor de liefhebber. :D

Nooit opgeven :D. Ik draag alleen nog zelfgebreide sokken! Zelfs de dokter in het ziekenhuis wordt regelmatig verwend met een paar sokken van mij. Hij is een groot fan :o
Enig idee hoe lang mijn wishlist is voor sokken?? :=
Oooh, heerlijk! <3
Ik waag vast nog wel een poging ooit, maar ik vind truien breien zo leuk, haha. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:51 



 
Profiel   

Truien duren zo lang vergeleken met sokken := :=
Maar ik wissel ook wel af hoor. Er ligt voor minstens 20 truien (zomer en winter) wol en katoen klaar om gebreid te worden. Op dunnere naald, max 4, gaat dat niet zo snel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 15:19 



 
Profiel   

Ik heb net het nieuwe boek van Stephen West besteld, kon t niet laten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:36 



 

emily68 schreef
Ik heb net het nieuwe boek van Stephen West besteld, kon t niet laten!
Oooo, wat gaaf! :wow:

patpen schreef
Truien duren zo lang vergeleken met sokken := :=
Maar ik wissel ook wel af hoor. Er ligt voor minstens 20 truien (zomer en winter) wol en katoen klaar om gebreid te worden. Op dunnere naald, max 4, gaat dat niet zo snel :D
Dat is zonder meer waar, haha. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:50 



 
Profiel   

Ik wil graag sokkenbreien op een sokken rondbreinaald, ik heb gekeken hoeveel steken er op moeten voor maat 37-38 en daar staat dat er 48 steken op moeten? lijkt mij een beetje weinig.. ik heb naalddikte 3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:18 



 
Profiel   

Brei je van teen naar top of andersom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:31 



 
Profiel   

assie schreef
Brei je van teen naar top of andersom?

Andersom of is teen naar top makkelijker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:14 



 
Profiel   

thirteenn schreef
Ik wil graag sokkenbreien op een sokken rondbreinaald, ik heb gekeken hoeveel steken er op moeten voor maat 37-38 en daar staat dat er 48 steken op moeten? lijkt mij een beetje weinig.. ik heb naalddikte 3.

Welke wol heb je? 48 steken is te weinig voor een 4 draads sokkenwol en te veel voor een 6 draads sokkenwol. Naalddikte is vooral afhankelijk van jouw hand van breien, meest gebruikte naalden zijn 2,5 voor sokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:59 



 
Profiel   

patpen schreef
thirteenn schreef
Ik wil graag sokkenbreien op een sokken rondbreinaald, ik heb gekeken hoeveel steken er op moeten voor maat 37-38 en daar staat dat er 48 steken op moeten? lijkt mij een beetje weinig.. ik heb naalddikte 3.

Welke wol heb je? 48 steken is te weinig voor een 4 draads sokkenwol en te veel voor een 6 draads sokkenwol. Naalddikte is vooral afhankelijk van jouw hand van breien, meest gebruikte naalden zijn 2,5 voor sokken.

4 draads. Ik heb naald dikte 3 omdat ik heel strak schijn te breien. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:10 



 
Profiel   

Dan ook de maattabel aanhouden voor 4 draads. In jouw maat dus 60 steken.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:41 



 
Profiel   

Is er iemand hier die het Outlander breiboek heeft? Is zo'n boek het geld waard? Ik vond de patronen er in de winkel wat overweldigend uit zien :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:40 



 
Profiel   

thirteenn schreef
Is er iemand hier die het Outlander breiboek heeft? Is zo'n boek het geld waard? Ik vond de patronen er in de winkel wat overweldigend uit zien :+

Je kunt ook eens kijken op Ravelry voor Outlander patronen. Hoef je niet een heel boek te kopen voor 1-2 patronen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:00 



 
Profiel   

patpen schreef
thirteenn schreef
Is er iemand hier die het Outlander breiboek heeft? Is zo'n boek het geld waard? Ik vond de patronen er in de winkel wat overweldigend uit zien :+

Je kunt ook eens kijken op Ravelry voor Outlander patronen. Hoef je niet een heel boek te kopen voor 1-2 patronen ;)

Die ravelry patronen vind ik stiekem wat tegen vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:04 



 
Profiel   

thirteenn schreef
Die ravelry patronen vind ik stiekem wat tegen vallen.

Welk patroon wil je breien dan?
Edit: er staan ook patronen op uit het boek…

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 00:17 



 
Profiel   

thirteenn schreef
Ik wil graag sokkenbreien op een sokken rondbreinaald, ik heb gekeken hoeveel steken er op moeten voor maat 37-38 en daar staat dat er 48 steken op moeten? lijkt mij een beetje weinig.. ik heb naalddikte 3.

60 steken voor maat 2,5, 48 voor maat 3 of 3,5. Welke naalddikte staat er op de wikkel? Is het vierdraads of zesdraads garen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 18:50 



 
Profiel   

Ennnn daar gaan mijn vingers weer [ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 18:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 77 van de 88 [ 2193 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 88  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen