Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 21 [ 519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

 
Profiel   

[ img ]

Hier nog t afgeronde werk.

@horsiegek, dank je wel :D.

@Mkango, wauw, mooi <3.

@Kaatastrof, bedankt :D. Ik vind je Zweed mooi, knap gedaan met markers :j. Je tinker wordt ook mooi, ik zou in het hoofd nog wat meer highlights aanbrengen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:06 



 

Die bladgoudcirkel maakt het helemaal af! <3 Nu vind ik dat sowieso altijd vet, een combinatie van realisme en strakke, geometrische vormen, maar zeker in een ander medium voegt het wat toe. :j

Kaatastrof: Ik werk in Photoshop met wat custom brushes die ik heb gekocht. :)
Ik vind jouw stijl zo leuk hè! <3

Wbt je tablet: ik heb jaren geleden een (toen) Wacom Intuos4 aangeschaft en dat is de beste beslissing ooit geweest op dat gebied. Hij heeft recentelijk de geest gegeven, dus ik heb nu een IntuosPro M (de opvolger van de Intuos4 en 5) ergens tweedehands op de kop getikt en die tablets zijn de investering meer dan waard als je ermee verder wilt. :j Bij mijn ouders ligt nog een Bamboo die ik ooit gekocht heb als 'reistablet,' en toevallig moest ik die van het weekend weer gebruiken, maar wat een draak van een ding is dat. _O- Ik kan er ook echt niet mee werken. :+

Je tinker ziet er goed uit, fijn kleurgebruik! Ik zou denk ik alleen proberen om sommige overgangen wat minder zacht te maken en ook even te kijken naar je values. Er mag best wat meer contrast in het hoofd. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:20 



 
Profiel   

Nog even terugkomend op Project Rembrandt, de kunstenaar die ik erg goed vond is Tawab Safi, hij is alleen al wel even bezig met kunst en exposeert ook, misschien is dat een reden om hem niet door te laten gaan in de zoektocht naar de beste amateur. Maar goed, toch erg mooi werk, ook veel paarden terug te zien in zijn werk: https://tawabsafi.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:40 



 

Zijn werk is inderdaad gaaf! Hij geeft zelf ook workshops etc., en heeft al een heel eigen stijl ontwikkeld; Project Rembrandt draait toch voor een groot deel om de educatieve component en daar kun je bij iemand met zoveel ervaring en educatie achter zich natuurlijk minder aan sleutelen dan bij iemand die echt nog aan het begin staat, dus ik denk dat je daarin een heel goed punt hebt, horsiegek. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:35 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips San en Mkango! Er moet idd nog wat meer contrast in de tekening van de Tinker. Ik was nog heel erg zoekende in welke brushes daarvoor ik t best kon gebruiken en heb bewust dat project nu even laten liggen en eens voor een simpelere tekening gegaan. Zo kan ik het allemaal wat sneller leren denk ik zonder de druk te voelen om iets complexer te verpesten := Zo dus is dit ontstaan:
[ img ]

Gebaseerd op een krabbel die ik in 2017 eens heb gedaan. Louter fantasy dus moest anatomisch ook niet correct ofzo. Wel enorm moeite gehad met het aanbrengen van de schaduwen, de logica daarin vinden zonder referentie is verdomd moeilijk. Maar ik vind het wel nog leuk geworden. Wederom had hier ook meer contrast in gekund. Ik heb het idee dat ik daar in 't algemeen wat te voorzichtig mee ben.

Wat de tablet betreft besef ik maar al te goed dat het een monster is haha. Als ik het leuk blijf vinden om digitaal te tekenen ga ik zeker kijken naar iets beter op termijn. :j Momenteel heb ik daar de financiën niet voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:05 



 
Profiel   

Ik kom even onder mijn steen vandaan met een nieuwe tekening. :D
(Blade Runner 2049 fanart)

[ img ]

Heb echt mooie werken voorbij zien komen!
San, mooie compositie met die cirkel!
Mkango, Ik vind die onderliggende kleuren in de schaduwen prachtig, dat portret 'leeft' echt.

Over die tablets, ik teken nu al jaren met een wacom intuos pen&touch. Geen slecht tablet maar ik heb in de laatste jaren vaker ook op display tablets gewerkt en man.. om dan weer terug te gaan naar een normale tablet is wel een behoorlijke downgrade. Het werkt prima maar nu mis ik de meer natuurlijke/authentieke handbewegingen.
Zeker voor animatie en schetsen scheelt dat veel.
Het ergste is dat ik al jaren een huion display tablet heb liggen maar die heeft ruzie met mijn pc en dat heb ik door redenen onbekend nog steeds niet opgelost 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:34 



 
Profiel   

@Kaatastrof, wat gaaf gedaan :D. Schaduwen zoeken zonder referentie kan inderdaad lastig zijn, maar dat heb je in dit werk goed gedaan, vind ik.

@Sassycas, wow! Heel heel gaaf! Ik houd sowieso van filmposters en dan met name dit soort. Heel mooi gedaan :j.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 16:36 



 
Profiel   

Mijn Fries is klaar

Pastelpotlood op pastelmat

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 17:27 



 
Profiel   

Mkango, wat een fijn portret is Groove geworden. Heerlijk met zoveel kleur erin! Heb je de uitsnede bewust zo gelaten? Ik ben wel benieuwd hoe hij eruit ziet als het geen 'zwevende hals' is en je het lege deel van het vel rechts eraf zou knippen bijvoorbeeld. :)

Kaatastrof, ik vind de koudbloed mooi gelukt. Lekker dekkende kleuren, het paard krijgt daar ook zelf wat meer massa door. De kleine achterhand valt mij niet op hoor. Digitaal lijkt je ook goed af te gaan! :j

Wij kijken ook met veel plezier Project Rembrandt. Het sfeertje doet me altijd wat aan Buitenkunst denken, allemaal bij mekaar met die ezels en gewoon hóp in één keer afmaken zo'n doek. :D Daarnaast vind ik het ook echt leerzaam, leuk dat je wat meekrijgt van de lessen en de kunstgeschiedenis. En Annechien vind ik ook zo leuk presenteren!

Heel fraai deze Spanjaard San! Je bent weer goed op dreef zo te zien, fijn!

Gaaf sassycas, dit is echt net een filmposter inderdaad. Heel vet, hij knalt echt van het scherm.

Ik ben weer twee illustraties verder voor m'n boek. :):) Ik heb de allereerste overnieuw gemaakt, had toen toch nog een wat andere stijl in het hoofd dan ik daarna heb gebruikt. Jammer van het werk natuurlijk, maar part of the process denk ik. Ben wel erg tevreden met de verbeterde versie. Ik wil nog drie grote platen maken (zie nu op 11 stuks). En dan nog 12 kleine. Hou vol. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 17:50 



 
Profiel   

Succes Elanor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 15:17 



 
Profiel   

Mooi project Elanor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 17:00 



 
Profiel   

@Janouk, lekker kleurrijk +:)+.

@Elanor, thanks! En succes met je project, je kunt het :D. Ik ben erg benieuwd naar je boek.

Hier nog niet weer getekend, hopelijk morgen weer. De schets is wel al klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 20:23 



 

Kaatastrof: ik zag hem al op IG en ik vind hem erg leuk! :D

sassycas: Wauw, héél vet! Werk je als graphic designer o.i.d.? Omdat je zegt dat je ook met display tablets werkt. :P

Elanor: De uitsnede heb ik zo gelaten. :j Ik vind het zelf mooier als het paard los is van de randen.
Gaaf project ben je aan bezig! En idd, 'killing your darlings' is deel van het proces, maar het eindresultaat is het vast en zeker allemaal waard! :D Succes!

Ik ben inmiddels rustig aan het rommelen aan m'n stier:
[ img ]

Ik heb op zich wel profijt van de manier waarop ik tegenwoordig werk in Photoshop, maar in het gebruik van de olieverf heb echt nog wel een hoop te leren (Jiiiiiiis? O:) ). _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 21:23 



 
Profiel   

Oh, gave opzet zeg!

Ik ben ook een nieuw werk begonnen.

[ img ]

Zelfde idee als de vorige. Ik wil er een paar in die stijl maken, gewoon leuk :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 21:25 



 

Ah, gaaf weer! Die stijl is inderdaad leuk! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 21:26 



 
Profiel   

Mkango schreef
Ah, gaaf weer! Die stijl is inderdaad leuk! :D

Thanks :D. Goede manier om uit de dip te komen, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 16:03 



 
Profiel   

[ img ]
Stukkie verder. Raar beentje, zo :') :)).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 22:42 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Mag ik mij hier melden? Mkango heeft mij doorverwezen naar dit topic :+
Ik zit al zo'n 5 jaar in een tekendip. Vroeger bracht het me veel rust maar ik denk dat ik op een gegeven moment steeds te veel bezig was met het eindresultaat. Er zitten nu zeker nog 6 onafgemaakte portretten in m'n map en 1000 nooit aan begonnen ideeën in m'n hoofd.

Vandaag heb ik niks te doen, het is rotweer, dus mijn doel voor vandaag is om gewoon maar wat op papier te zetten, het hoeft niets voor te stellen of veel te zijn. Gewoon dat ik m'n potloden uit de kast heb gepakt (afgestoft) en gebruik, denk dat dat een goed begin is :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 10:24 



 
Profiel   

Tuurlijk, welkom +:)+. Tekendips ken ik :\.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 10:27 



 
Profiel   

Leuk LunarEclipse! Vandaag is inderdaad het perfecte weer om gewoon lekker te tekenen :D

Mkango, geen graphic designer maar animator. Afgelopen zomer afgestudeerd pas hoor, maar op school en mijn stageplek heb ik op display tablets gewerkt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 13:14 



 
Profiel   

San_87, geweldig <3 Jij blijft toch wel mijn voorbeeld hoor. Realistisch, maar geen kopie van een foto.
Hoe teken jij manen? Ik blijf daar mee prutsen.

Mkango, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Janouk, wat een leukerd!

Ik ben ook weer met een nieuwe tekening begonnen. Ongeveer 5x5cm.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 21:41 



 
Profiel   

Gaaf San! Mooi ook wat het effect is van een zwart potlood. Ik ben nu zelf begonnen in een werk met grafiet, maar ik merk dat ik een bepaald contrast mis, misschien moet ik het toch eens op de zwarte potlood tour gooien, of houtskool....

LunarEclipse, leuk dat je weer wilt beginnen! Is het gelukt iets op papier te krijgen?

Amber, erg leuke opzet, wel een mooie uitdaging met het frontstuk. Over manen zijn veel mooie youtube instructies te vinden, zelf vind ik het makkelijker om het pluk voor pluk aan te pakken en daarna alle schaduwen nog aan te zetten.
https://www.youtube.com/watch?v=7sApA9JtSqI

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 15:33 



 
Profiel   

amber15 schreef
San_87, geweldig <3 Jij blijft toch wel mijn voorbeeld hoor. Realistisch, maar geen kopie van een foto.
Hoe teken jij manen? Ik blijf daar mee prutsen.

Mkango, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Janouk, wat een leukerd!

Ik ben ook weer met een nieuwe tekening begonnen. Ongeveer 5x5cm.

[ [url=m/kKnSfB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank je wel <3.

Ik teken de manen in plukken. Dus niet haartje voor haartje, maar pluk voor pluk, als dat klaar is voeg ik hier en daar een individuele haar toe. Ik werk van licht naar donker.

Mooi oog, al :j.


horsiegek schreef
Gaaf San! Mooi ook wat het effect is van een zwart potlood. Ik ben nu zelf begonnen in een werk met grafiet, maar ik merk dat ik een bepaald contrast mis, misschien moet ik het toch eens op de zwarte potlood tour gooien, of houtskool....

LunarEclipse, leuk dat je weer wilt beginnen! Is het gelukt iets op papier te krijgen?

Amber, erg leuke opzet, wel een mooie uitdaging met het frontstuk. Over manen zijn veel mooie youtube instructies te vinden, zelf vind ik het makkelijker om het pluk voor pluk aan te pakken en daarna alle schaduwen nog aan te zetten.
https://www.youtube.com/watch?v=7sApA9JtSqI

Thanks :D. Ik vind het contrast met zwart potlood ook mooier. Je kunt natuurlijk hoog in de B gaan zitten, maar dan nog is t grijs, niet zwart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 15:39 



 
Profiel   

@horsiegek:

Ja ik heb wat op papier gezet! Op een gegeven moment raakte ik wel een beetje gefrustreerd ofzo, toen heb ik het weer weggelegd. Het wordt een proces denk ik :'). Het is nog niet af maar ik zal later eens een foto maken. Ik heb m'n boekje en kleurpotloden nu op de salontafel gelegd, dan ligt het binnen bereik voor tijdens de verloren bank hank momentjes :D Ik denk dat ik in ieder geval zondag als standaard dag ga inplannen om wat te tekenen :j

@amber15: mooi! uitdagend formaat ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 17:12 



 
Profiel   

LunarEclipse, herkenbaar! Momenteel even aan het krabbelen om gewoon even wat feeling te krijgen en het tekenen weer op te pakken, probeer gewoon max 5 minuutjes wat te priegelen en dan door naar een volgende compositie.
[ img ]
[ img ]

Verder de 1000 ideetjes die nog liggen aan het opschrijven, uit angst ze te vergeten haha
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 22:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 21 [ 519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen