Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 21 [ 519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

 
Profiel   

Met digitaal werken heb je daar gelukkig geen last van :') maar ik doe het je niet na, Jeika! Is echt mooi geworden
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 10:43 



 
Profiel   

Afgelopen weekend trouwens nog even tijd genomen om weer eens voor de lol wat te tekenen
(achteraf bedenk ik me ineens dat het een soort middeleeuws paard/hoofdstel is in een stijl die meer neigt naar oud-grieks aardewerk, beetje raar zo :+ )

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 10:54 



 
Profiel   

Dankjulliewel!
Mooi sassycas, een beetje een Trojaans paard zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 12:15 



 
Profiel   

Gaaf gemaakt sassycas, gave kleuren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 12:37 



 
Profiel   

Mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 14:03 



 
Profiel   

Thanks! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 15:44 



 
Profiel   

Wat is het hier stil! Ik ben bezig met een schilderijtje op papier, met acrylverf. Wilde eigenlijk met potlood, maar ik had hem helemaal verpest met m’n gum die niet gumt, maar smeert. |( dus toen maar bezig gegaan met verf.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 19:19 



 
Profiel   

zonde van je originele idee, maar nu is ie ook heel mooi aan het worden
Dat detail van al het tuig.. _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 20:45 



 
Profiel   

Inderdaad best stil dit jaar. Maar ja, iedereen heeft wel eens een dipje/druk/geen zin dus heel raar is het niet en ik doe zelf net zo hard niet mee :')

Hier weer een opdracht klaar. Voor de eerste keer een lichte gemêleerde vacht, daar heel blij mee maar bij nader inzien mag de neus positie wat anders. Maar dat is altijd achteraf [ img ]

En een oefening om water en de reflectie te schilderen. Heel veel van geleerd :j
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 20:45 



 
Profiel   

Ik ben druk bezig met werken voor m'n expo in augustus, maar die werken zijn geheim, dus niks om te laten zien, nog :=.

Ziet er toch gaaf uit, Jeika :j. Jammer van de gum...

@vikawiek, mooi werk, de hond. Knap gedaan met die kleuren. Ik vind de neus niet storend.

Je schilderij is ook mooi :j.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 20:48 



 
Profiel   

Super knappe werken weer hier!

Sassycass, jouw Grieks paard is wel echt heleumaal mijn ding. Looove die stijl. Ik heb je even een volgje gegeven op insta. :)

Die grayscale waar jij mee bezig bent is ook wel cool, Jeika. Lijkt me eigenlijk ook niet zo simpel om te doen.

Vikawiek, je opdracht is goed gelukt. Ik vind je hond erg aaibaar zo met al die miniscule haartjes. En toch nog mooi illustratief. Dat oefenschilderij vind ik erg sprekend. Heb je dat dan via een tutorial oid gedaan? Welk medium is dit?

Ikzelf heb her en der wel eens wat gekrabbeld maar niets heel serieus. Ik ga ook toegeven dat ik veel sneller gewoon iets op Insta gooi ipv hier op Bokt een bericht te typen. Kost toch weer iets meer energie :+ Al vind ik het voordeel wel dat je hier veel meer feedback krijgt.

Ik heb onlangs wel mijn portemonnee aangepakt met Posca's :Y)
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 20:54 



 
Profiel   

Dank beide!

@Kaatastrof nee geen tutorial, wel met mijn kunstboeken over Monet en Van Gogh en afkijken hoe zij hun penseelstroken deden :D Ik heb een eigen foto als referentie gebruikt. Het is met plakkaatverf gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 22:28 



 
Profiel   

Vikawiek: Heeel mooi die kleuren in het schilderij! De neus van de hond valt me niet echt op, ziet er super uit

Kaatastrof: Dank je! :D en echt een gaaf design op de portemonnee. Wat voor een verf(?) is dat en blijft het goed zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 16:16 



 
Profiel   

Dank jullie wel! :)
@vikawiek wauw, die ogen lijken net echt! Heel mooi gedaan, ik zie wat je bedoelt met de neus, maar ik vind het totaal niet storend. :) je landschap vind ik ook erg goed gelukt.
@kaatastrof ik ben echt verliefd op jouw stijl <3 heel gaaf dat wit op zwart.

Ik ben al een heel eind verder met mijn schilderijtje. [ img ]
[ img ]
Wat een priegelwerk zeg, ben niet meer gewend om zo klein te schilderen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 16:37 



 
Profiel   

Mooi Jeika! Grappig dat je op jouw schilderij goed kan zien dat verven eigenlijk bestaat uit een boel vormpjes en vegen, waarvan je brein denkt "oke, dit is nu realistisch" :D
Op welk formaat is dit?

Kaatastrof, heel mooi! Je haas doet me denken aan je lino werken. Ik zag dat ik alleen je vraag had beantwoord. Bij deze dan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 17:02 



 
Profiel   

Dankjewel! Gek is dat hè. :D
Het is een liggend A3 velletje. Niet super klein, maar klein genoeg om soms helemaal gek van te worden haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 17:04 



 
Profiel   

Ooh gaaf vikawiek. Knap hoe je dat zo obv boeken mooi hebt weten na te bootsen. Ik herkende het impressionistische van Monet er wel in. Erg mooi! Ik heb nog nooit met plakaatverf gewerkt, lijkt me wel eens leuk om te doen. Ik heb hier een oeroud setje liggen maar volgens mij zal dat wel al opgedroogd zijn. := (Als ik het al niet heb weggegooid)

Jeika, je werk vlot ook al mooi. Ik vind het juist vreselijk om groot te schilderen of te tekenen. Hoe kleiner, hoe liever. En A3 vind ik dus echt niet klein :wow:

Thanks allemaal voor de complimentjes. Ik vind het altijd grappig als mensen zeggen dat ze mijn stijl mooi vinden. Ik denk altijd van mezelf dat ik die niet heb, maar dus toch :+ Dat is waarschijnlijk mijn kritisch artiestenoog.

Sassycas het is gemaakt met Posca paint pens. Ik schets het ontwerp eerst uit met witte aquarelpotlood. Dat werkt eigenlijk heel goed. Ik heb met Posca's al meerdere dingen gecustomized en ik ben er enorm tevreden over. Mijn brillencase gebruik ik al een jaar intensief en het slijt amper tot niet af. Mijn tattoo artiest tekent er ook af en toe mee op Dr Martens schoenen in de officiële store bv. Op mijn agenda heb ik er nu wel een laagje vernis op gedaan. Ik probeer dat wel te vermijden want onder bepaald licht zie je het er toch op zitten. En ik merk dat het eigenlijk niet persé nodig is. Posca's zijn eigenlijk gewoon een mengeling van acrylverf en water in een stiftvorm. :)

[ img ]
Dit is hoe de schets eruit zag.

Vikawiek jaaaa ik wil echt nog eens een lino van een haasje maken ook. <3 Ik heb nog nieuwe lino besteld en ook meer verf. Waaronder ook speciale voor op textiel waar ik mee ga experimenteren binnenkort. Ik wil wat stock maken om te verkopen/ruilen op Castlefest in Lisse deze zomer. Ik dacht aan een paar totebags, boekjes en misschien ook portemonnees te maken. Wat ik daar niet weg krijg zal ik dan wss gewoon online gooien.

Die textiel lino van Speedball vinden was trouwens echt een drama. Zeker zwart was overal uitverkocht/niet meer leverbaar. Ik vond dan één of andere random webshop waar het wél nog in stock was. De titel van het product klopte, foto ook maar de beschrijving gaf niet aan dat het om textiel verf ging. Omdat ik wanhopig was toch maar de gok gewaagd. In mijn pakket zat er compleet andere verf. Namelijk gewone lino verf op waterbasis van Talens. En geen 75 ml, maar 250 ml. Op dat vlak wel een flinke deal, want die fles kost dubbel zo duur dan de Speedball. Uiteraard meteen een mailtje gestuurd en ik mag als ik het goed begrepen heb de Talens gewoon houden. Bleek dat ze het verkeerde product besteld hebben. Alleen wat ik dus wou was dus ook hier niet beschikbaar. Nu hadden ze wel nog de set met 4 à 5 kleuren van Speedball. Die wou ik niet kopen initieel omdat me dat veel meer geld ging kosten. Nu hadden ze aangeboden dat ik deze mocht kiezen in ruil voor het ongemak. _/-\o_ Heb ik even mooi een deal gescoord!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 21:04 



 
Profiel   

Leuk weer wat meer actie hier! :):)

Zo die Cowboy te paard wordt gaaf Jeika, sterk werk!

Stunning je hond Vikawiek! De neus ietsje naar rechts stoort niet inderdaad, wat een prachtige toets en stijl toch weer <3

Je landschap doet mij denken aan Monet, :j heel gaaf!

Zo mooi gedaan Kaatastrof, het zijn zulke karakteristieke dieren <3

Top al Jeika, ik zie de zon in het gezicht van de Cowboy

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 10:42 



 
Profiel   

Eerste laagje kleur op haar gezicht


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 09:22 



 
Profiel   

Jeika, dat is inderdaad niet klein, maar je hebt dan ook veel harnachement om af te beelden en dan wordt het wel priegelwerk

Dankje Kaatastrof. En vooral doen! Het zal denk ik niet zo'n vaart lopen met uitdrogen, of er moet lange tijd geen dop op hebben gezeten. Maar ook uitgedroogd kan je er mee werken, kwestie van tube openknippen en als napje gebruiken. Dan krijg je een waterverf effect
Wat een leuke deal :D ik heb dat ook een keer gehad maar dan met papier. Ik had een Strathmore mixed media 400 series besteld, maar kreeg een ringband mixed media 300 series. Klinkt als een klein verschil, maar het papier is best anders en het was ook een heleboel papier. Ik mocht het houden en kreeg zonder extra kosten het juiste papier. Vind het altijd zo banketstaaf voor de winkel, maar de ekster in mij die altijd meer tekenmateriaal wil niet :D

Dankjewel Jis!
Wauw, wat ziet je portret er prachtig uit. Als je had gezegd dat ie af was had ik het ook geloofd

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 13:21 



 
Profiel   

Het is hier inderdaad wat stil maar zo te zien hebben weinig werkelijk stil gezeten. Prachtige werken allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 13:27 



 
Profiel   

Bedankt voor de complimenten! <3
@kaatastrof hmm volgens mij heb ik ook wat van die Tosca pennen liggen. Nooit geweten dat die zo fijn kunnen zijn.!
@jis wordt al super mooi! Vooral de ogen en de parel vind ik erg goed. T lijkt net alsof ze me aankijkt.

Heb net even een portretje getekend. Iggy Pop op A4 formaat. Wilde zo snel mogelijk tekenen, kijken of ik het dan beter zou doen. Vaak blijf ik veel te lang klungelen met gezichten en het wordt er nooit beter op. :') heb hier 20 minuten over gedaan en ben best blij met het resultaat! Ga dit vaker doen, vind het een leuke oefening. :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 01:37 



 
Profiel   

[ img ]
En een stuk verder met het schilderij. Achtergrond wordt nog even een dingetje. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 14:50 



 
Profiel   

Dank jullie wel!

Zo gaaf dat portret! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 16:13 



 
Profiel   

Ik ben weer veel bezig met opdrachten en die laat ik niet tussentijds zien behalve als de opdrachtgever zelf ook het progress wil zien. Maar tussendoor ben ik veel aan het oefenen met andere onderwerpen dan mijn gewoonlijke paard of hond. Het was tijd om die oefeningen eens in een werk te gebruiken, en wat is een beter model dan jezelf :+
Eerste keer een gezicht met kleurpotlood, zonder aquarel dus een wat typischer kleurpotlood textuur behalve in het shirt.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 17:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 21 [ 519 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen