[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:53

Yup eikel eerste klas ;)

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 16:45

Wederom een klein stukje vandaag;
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

‘Breng je me naar huis? Ik heb eigenlijk totaal geen energie meer om er iets van te maken vandaag.’
‘Zullen we hier nog iets eten, dat we daarna weer richting huis gaan?’ – Eigenlijk vind ik de terugweg samen spenderen lang genoeg, maar het voelt alsof ik dan erg egoïstisch ben gezien we hier helemaal naartoe zijn gereden.
‘Geen hele uitgebreide lunch hoor, gewoon simpel iets eten.’
‘Kom, ik weet nog wel een tentje.’ – Hij staat op en steekt zijn hand naar me uit om me overeind te helpen.

We lopen samen in de richting van de strandtenten en het is misschien nog wel ongemakkelijker dan voordat we het gesprek hebben gehad. Ik heb ook ontzettend het idee dat ik met een vreemde op stap ben, gezien het gesprek behoorlijk vervreemdend is geweest. Ik wist natuurlijk al lang dat hij niet trouw aan me is geweest, maar dat hij zo ongeveer iedere dag over de schreef is gegaan waarbij hij van mij wel exclusiviteit heeft verwacht. Ik kan me er gewoon geen voorstelling van maken… Ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij iedere dag na dat gedaan te hebben, bij mij thuis is gekomen en er niets van heeft laten merken. Het past gewoon zó niet in het beeld dat ik van hem heb gehad, zo niet bij de man die ik dacht dat ik kende.
Ik kijk op dit moment ook met andere ogen naar hem, alsof hij ieder moment iets uit kan brengen wat weer als een bom in kan slaan. Eerder dacht ik al wel dat hij de volledige waarheid naar buiten had gebracht, maar bleek er toch nog meer verborgen te zijn. Ik weet niet of hij nog meer te verbergen zou hebben, het kan haast niet, maar zeker weten kan ik dat op dit moment niet.

We lopen een strandtent binnen hij vraagt of er nog een tafel voor twee beschikbaar is, waarop de serveerster vraagt of we een hapje komen eten of alleen iets willen drinken. Niels antwoord dat we ook iets willen eten voordat ze ons voorgaat naar een tafel langs het raam. We nemen plaats, krijgen een menukaart voor onze neus en ze neemt alvast onze bestelling voor de drankjes op. Ik neem een witte wijn, waarop hij voorstelt om misschien een klein flesje te bestellen. De serveerster haakt erop in dat ze geen kleine flessen hebben en dat het dan een normale fles zou worden, ik weiger het aanbod van de serveerster omdat we alleen even iets willen eten en niet van plan zijn om heel lang te blijven zitten. Ik zie de teleurstelling op zijn gezicht, hij had waarschijnlijk gehoopt dat we uiteindelijk toch iets langer zouden blijven zitten. Niet lang daarna komt de serveerster met twee glazen witte wijn aanlopen en geven we onze bestelling door voor het eten. Niels een twaalf uurtje met twee kroketten en een gebakken ei, ik een tosti met kipfilet en kaas. Onze blikken kruisen elkaar een paar keer zonder dat we beiden wat zeggen, totdat ik de ongemakkelijke stilte niet meer vol kan houden.

‘Tych groeit wel flink de laatste tijd hè?’
‘Ja dat gaat toch altijd sneller dan je je herinnert. Het leek bij Feline zo langzaam te gaan en Tycho loopt gewoon al bijna zelf.’
‘Misschien wordt het ook eens tijd dat we de flessen af gaan bouwen. Hij krijgt er nu ’s ochtends vroeg één en als hij naar bed gaat, maar misschien dat we die in de ochtend er al wel af kunnen halen, dat hij gewoon wat fruit geprakt krijgt?’
‘Daniël, ik weet niet hoe ik dat ’s ochtends voor elkaar moet krijgen als ik ook nog fruit moet gaan prakken voor hem… Ik wil zelf ook nog kunnen douchen en eten voordat ik ze naar de opvang breng.’
‘Dan douche je in de avond? We kunnen hem niet eeuwig zijn fles blijven geven.’
‘Je weet dat ik me niet fris voel als ik in de ochtend niet douche…’
‘Jezus Niels, dan was je jezelf even snel met een washandje ofzo. Niet zo moeilijk doen.’ – Dat was misschien vinniger dan dat nodig was.
‘En dan kan ik hem ook nog afsoppen, aangezien dat fruit tot in zijn haar komt. Mijn hele eettafel nog afdoen en ook Feline nog ergens klaarmaken.’
‘Hoe had je dat willen doen als de baby er wel was gekomen dan? De eerste zes maanden had ik sowieso borstvoeding gegeven en had jij je 's ochtends voor het grootste gedeelte kunnen bekommeren om Tycho en Feline.’

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 17:17

Eindelijk ziet ze ook eens zijn andere kant in!

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 17:50

En wat het ergste is, in het aller eerste stuk komt hij terug in het verhaal. Dat is wat mij steeds door mijn hoofd spookt.
Dat je dit allemaal kan vergeven

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:09

kiki1976 schreef:
En wat het ergste is, in het aller eerste stuk komt hij terug in het verhaal. Dat is wat mij steeds door mijn hoofd spookt.
Dat je dit allemaal kan vergeven


Dat denk ik ook steeds: hoe dan?!

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 16:57

‘Daar waren we samen wel uitgekomen. Samen. Nu staan we er beiden alleen voor.’ – Er is een klein tikje verwijt te horen in zijn stem, maar ik vind niet dat hij daar recht op heeft.
‘Daar hebben we het “samen” naar gemaakt, niet? Het feit dat jij het nodig vond om iedere dag… En dat ik mijn nieuwsgierigheid achterna ben gegaan.’ – Ik kijk hem indringend, met opgetrokken wenkbrauwen, aan. Hij zucht diep en draait zijn wijnglas tussen zijn vingers.
‘Ik had het je niet zo expliciet moeten vertellen… Dan was er wellicht nog een kans geweest, nietwaar?’ – Wederom die puppy-ogen.
‘En dan de rest van ons leven met een enorm geheim, wat als een bom onder ons huwelijk zou liggen, leven? Ik denk niet dat het daar beter van was geworden.’
‘Maar het voelt nu of de minuscule kans die er was om weer samen te komen, is verkeken.’
‘Waarom moest je dan ook per se iedere dag je zak legen?!’ – Ik praat iets te hard, waardoor er meerdere mensen onze richting in kijken.
‘Daniël, kan het nog iets harder?! Ik denk namelijk dat ze je achterin nog niet gehoord hebben!’ – Hij sist het geïrriteerd tussen zijn tanden door.
‘Ik had het minder erg gevonden als je naar de prutsmutsen zou zijn gegaan, maar na alle excuses en mooie praatjes over “samen weer iets opbouwen” en dan gewoon doorgaan met waar je mee bezig was?! Dat, Niels, dát heeft ervoor gezorgd dat de minuscule kans zo goed als verkeken is.’ – Ik wil eigenlijk opstaan en weglopen, maar de serveerster komt net met ons eten aan.

We nemen beleefd onze borden aan en bedanken de serveerster. De sfeer is omgeslagen van ongemakkelijk naar gespannen. Ergens weten we beiden dat we ons horen te gedragen omdat we in een openbare ruimte zijn, aan de andere kant voel je dat we nu op het punt zijn waarop we de beleefdheden aan de kant schuiven om écht eens eerlijk te zijn.

‘Ik wil overigens nog steeds antwoord.’
‘Waar wil je antwoord op?’ – Hij stopt meteen een grote hap van zijn lunch in zijn mond.
‘Waarom iedere dag?’ – Hij blijft me aankijken terwijl hij rustig op zijn eten kauwt.
‘Omdat de mogelijkheid er was.’
‘Neem ik geen genoegen mee. Waarom íedere dag?’
‘Omdat ik daar behoefte aan had. Omdat dat voor mij ontspanning was en ik niet iedere dag op jouw afwijzing wilde wachten. Omdat ik zo een betere echtgenoot voor jou kon zijn, ondanks mijn overspel. Je kunt me van veel betichten, maar niet dat ik er in die tijd niet voor jou ben geweest. Ik heb ook nooit afspraken die wij hadden gemaakt of tijd die we samen konden spenderen opgeofferd om “dat” te kunnen doen. Ja, ik heb zo ongeveer iedere dag seks gehad, maar voor mij betekende het niet meer dan daadwerkelijk naar de prutsmutsen gaan. Je kunt ervoor kiezen om het niet te geloven, maar meer kan ik er niet van maken. Het feit dat ik iedere dag “mijn zak heb geleegd”, zoals je het noemt, heeft er wel voor gezorgd dat ik er voor je kon zijn, dat ik niet gefrustreerd naast je zat, dat ik zo ongeveer alle taken op me heb kunnen nemen terwijl jij zoveel last had van je zwangerschap en je fragiele mentale staat. Ik heb het overigens altijd voor je opgenomen, je altijd verdedigd, tegenover iedereen. Het is niet zo dat ik meer wilde dan enkel seks, dat wist Bibi ook. Ook in de tijd nadat ik de grootste fout van mijn leven heb gemaakt, wist ze dat één woord van jou genoeg zou zijn geweest om haar te verlaten. Ik ben nooit opgehouden met van je te houden, Daan. Jij bent áltijd degene geweest waar mijn hart heeft gelegen, altijd mijn grootste liefde geweest, ons overspel heeft daar niets aan veranderd. Jouw affaire met Syl heeft daar niets aan veranderd. Heb ik jouw vraag hiermee voldoende beantwoord?’ – Hij stopt enigszins nijdig nog een hap eten in zijn mond.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 18:40

Goed stuk

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 18:46

Wat zal Bibi zich genaaid voelen

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 19:12

Goed stuk, wat een hufter het is dus Daan haar eigen dikke schuld dat hij dagelijks zijn zak heeft geleegd want zo kon hij er voor haar zijn, vieze hufter ja ja

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 19:17

Rocamor schreef:
Wat zal Bibi zich genaaid voelen


Bibi wist het al, toch?

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 20:59

Gatver de gatver wat is het toch een misselijk mannetje met een groot k*t excuus zeg.
Alsof hij het voor haar heeft gedaan %) :r

MissJG

Berichten: 384
Geregistreerd: 28-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 18:22

Ja nee goed excuus. _-:(

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 17:03

‘Dus volgens jou is het mijn eigen schuld dat jij bezig bent gebleven?!’ – Ik smijt mijn bestek zo ongeveer op tafel waardoor er naast heel wat ogen op ons gericht ook wat geroezemoes ontstaat.
‘Daniël, kunnen we het alsjeblieft een beetje beschaafd houden?! En nee, ik zeg niet dat het alleen jouw schuld is. Ik zeg dat de mogelijkheid er was, dat jij mij zo ongeveer altijd afwees, maar ik er toch voor je wilde zijn en mijn frustraties niet op jou af wilde reageren. Zoals ik je eerder heb gezegd, het was hard, snel en zeker niet romantisch of vol gevoel.’ – Hij neemt een slok van zijn wijn terwijl hij me aan blijft kijken. Mijn mond valt nog net niet open van verbazing. Hoe kan hij hier zo analytisch over praten? Alsof hij met de boodschappen het verkeerde brood meegenomen heeft!
‘Sprekend over dat onderwerp; dat kan jij niet zeggen over jouw escapades met Syl. Ik meen me te herinneren dat je over gevoel hebt gesproken terwijl je met haar bent geweest, dat reken ik jou ook niet aan.’ – Ik zie dat hij een zelfvoldane glimlach onderdrukt door weer een hap van zijn lunch te nemen. Voor even sta ik paf, aangezien ik hem geen ongelijk kan geven. Hij ziet aan mij dat ik niet meteen een antwoord klaar heb en weet daar meteen op in te haken.
‘Maar lieve Daniël, we zitten hier wel weer samen en ik wil toch benadrukken dat ik het erg fijn vind om weer tijd samen door te brengen. Jouw aanwezigheid zorgt er altijd voor dat mijn dag een stukje fijner is, zelfs als we moeilijke onderwerpen bespreken. Ik heb hier al wel even over nagedacht en hoopte eigenlijk dat deze dag iets anders zou verlopen dan dat het daadwerkelijk doet, maar dat dit soort zaken uitgesproken worden, is alleen maar goed en nodig.’ – Hij krabt wat op zijn achterhoofd voordat hij verdergaat.
‘Ik snap ook als het voor jou wat overdadig overkomt, maar ik wil dit wel doen. Ik bedoel er verder niets mee, behalve dat ik je zo ongeveer op mijn blote knieën wil bedanken dat je mij weer wat toelaat in jouw leven.’ – Ik krijg een onbehaaglijk gevoel en dat wordt alleen maar versterkt door zijn houding die verandert van zelfzekere man naar dit zenuwachtige gebazel.
‘Daan, allerliefste, mooiste en meest fantastische vrouw in mijn wereld… Wil je dit aannemen als een gebaar van mijn eeuwigdurende spijt en berouw?’

Uit zijn zak tovert hij een doosje tevoorschijn en wanneer ik zie dat hij hem voor mijn neus open maakt, voel ik mijn hart in mijn keel kloppen. In het rode fluweel flonkeren vijf, in een witgouden ring met subtiel filigrein gezette, diamantjes. Netjes naast elkaar gepositioneerd, iets variërend in grootte waardoor het geheel een chique minimalistische uitstraling heeft. Hij weet als geen ander dat ik niet van overdadige sieraden houd en dat dit precies in mijn straatje past. Mijn eerste ingeving is om het doosje weer dicht te klappen en dit geschenk te weigeren, maar hij heeft het doosje al naast mijn glas gezet om de ring vervolgens om mijn ringvinger, tegen mijn trouwring aan te schuiven. De mensen aan de tafels naast ons geven een voorzichtig, gedempt applaus waardoor ik de ring niet terug durf te geven. Zijn gezicht straalt en hij kijkt mij vol liefde aan, terwijl ik stilzwijgend van de ring naar zijn gezicht kijk en werkelijk geen enkel idee heb wat ik uit moet brengen. Hij pakt mijn hand vast en geeft er voorzichtig een kleine kus op.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:05

Wat een paasei, excuseer mijn taalgebruik.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:48

OMG speechless

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:50

Je zou een metalen dienblad tegen zijn neus willen meppen....

bah, bah, bah

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:00

Wat een arrogante asbak. Idd een dienblad vol in zijn gezicht

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:02

Urbanus schreef:
Wat een paasei, excuseer mijn taalgebruik.


+1

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:13

:') Ik moet lachen om de reacties.

Maar idd, man man wat voor bord heb je dan voor je kop... :n

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:21

Ring houden en héél hard wegrennen :')

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:33

Een bord voor z’n kop heeft hij zeker.. en klootzak is hij ook.. maar hij heeft wel gelijk dan Daniël nou ook niet netjes en vreemd ging met syl..

Dat van z’n kind valt niet te vergeven

Nynkex01
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:34

Serieus? Nu hoop ik zo hard dat ze hier niet intrapt!

MissJG

Berichten: 384
Geregistreerd: 28-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:05

PoelieWoelie schreef:
Urbanus schreef:
Wat een paasei, excuseer mijn taalgebruik.


+1


Nu +2

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:43

Wow.. dit had ik niet aan zien komen. Goed geschreven TS!

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 17:32

Oh wauw.. ik vind mezelf geen aggressief persoon en zou opzich al een paar keer zijn weggelopen uit deze situatie.
Maar stel dat ik nog aan die tafel had gezeten en die ring kwam op tafel dan zou ik echt ballistisch gaan :+ hoe durft hij, serieus??