Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 24 van de 27 [ 664 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[ART] Leerbewerken, algemeen topic

 
Profiel   

Ja dat is wat ik al zei, dat dit leer op zichzelf voor een grote tas niet stevig genoeg is. Maar hoe verwerk ik het dan toch? Naai ik er een voering in of plak ik die ertegen? Ik heb zelf (uit de winkel) tasjes van zowel tuigleer als ook soepel (echt en nep) leer. Maar die wil ik liever niet ontleden om te zien hoe ze in elkaar steken. Ik zou graag online een tutorial oid bekijken voor de werkwijze.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 13:53 



 
Profiel   

Je zou het dubbel kunnen nemen, of een ander dun leer als voering. Er is ook speciale versteviging, die je dan op de boden kan doen van de tas, zodat de bodem zijn vorm behoudt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 17:34 



 
Profiel   

Ik heb van iemand een bak leer resten gekregen en een beetje tokonole en lijm om te proberen, super lief en leuk. Ben begonnen aan een tas, wil daar in een apart vakje met rits maken maar moet nog even bedenken hoe ik dat vastmaak. Gaandeweg kom ik allemaal dingen tegen die ik een volgende keer anders zal doen maar het is een leuke oefening en hopelijk ook goed bruikbaar straks als ie klaar is.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 08:37 



 
Profiel   

Maar dat is juist het leuke. Iedere keer leer je dus iets bij, wat je de volgende keer anders gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:07 



 
Profiel   

Ja inderdaad :j

Ik heb ook nog een patroon uitgesneden voor een klein tasje.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 22:29 



 
Profiel   

Wat zijn jullie lekker bezig! Ik heb een hele tijd geen tijd gehad vanwege werk, lessen en studie… Maarja toen werd ik zwanger en langzamerhand ben ik alles uit handen aan het geven. Helemaal stil zitten wil ik niet dus straks ga ik beginnen aan een tasje voor mijn schoonmoeder en nog een hoofdstel project afmaken. Wie weet heb ik nog tijd voor andere dingen de komende tijd, maar ik zal weer iets actiever zijn met leerbewerking :D

Wel in de tussentijd kastdeurknopjes gemaakt voor de babykamer..

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 13:21 



 
Profiel   

Harstikke leuk zo met die sterretjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 15:30 



 
Profiel   

Leuk dat leer op kastjes.

Mijn tasje is bijna af. Ik moet nog even bedenken hoe ik het hengsel ga doen omdat ik alleen korte stukjes leer heb. Eens zien hoe ik dat op een leuke manier aan elkaar kan maken.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 07:25 



 
Profiel   

Oh, die is leuk geworden, Wendy!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:13 



 
Profiel   

Tof geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:24 



 
Profiel   

Bedankt! Ik vind 'm zelf ook erg leuk, denk dat ik dit model nog een keer ga maken maar dan met een koeien flap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 06:57 



 
Profiel   

Inmiddels heb ik nog een tasje afgemaakt. Hetzelfde patroon maar dan 2 lagen leer tegen elkaar geplakt zodat het wat meer stevigheid heeft en mooier in model blijft.
[ img ]
[ img ]

En ook alweer begonnen aan een volgend projectje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 16:49 



 
Profiel   

Hoi hoi,

Ik ben bezig met een tasje voor mijn schoonmoeder. Hij wordt lichtbruin van kleur en het liefst wil ik deze kleur mooi behouden.

Nu maak ik nooit tasjes, en werk ik eigenlijk nooit met lichtkleurig leer. Ik wil het tasje graag nabehandelen als hij klaar is zodat het tegen een stootje, regenbuitje en contact met per ongeluk een vette tafel/aanrecht kan.

Het is een semi suède achtige leersoort, maar het maakt mij niet uit als het gladder wordt door bijvoorbeeld invetten.

Nou wil ik de kleur niet te donker gezien ik juist de lichtbruine kleur leer zo mooi vind. Waar behandelen jullie je tasjes mee?

Op de foto het grote vlak nog niet behandeld en het lipje wat er op ligt (wordt opnieuw uitgesneden) ingevet ter test.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 15:39 



 
Profiel   

Zo veel gaatjes..
[ img ]

Maar ik ben halverwege daarmee yay :') Vraag me soms echt af waarom ik het mezelf aan doe *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 16:17 



 
Profiel   

Ziet er goed uit! Wat gaat het worden?

Herkenbaar hoor :)) Ik ben ook de hele dag bezig geweest met gaatjes meppen :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 20:51 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Ziet er goed uit! Wat gaat het worden?

Herkenbaar hoor :)) Ik ben ook de hele dag bezig geweest met gaatjes meppen :')
[ [url=m/3Mp4Xq.gif]Afbeelding[/url] ]


Een schoudertasje :D Mijn eerste zelfontworpen patroon wat ik helemaal tot in de puntjes digitaal heb uitgewerkt. Heb alles 100 keer nagelopen dus nu maar duimen dat het lukt :+

Jij bent ook alweer lekker bezig! Waar haal jij jouw patronen vandaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 21:00 



 
Profiel   

Gaaf! Hoe ontwerp je dat digitaal? Lijkt me super handig. Ik zit nu dan met papier en potlood en steeds maar gummen als het niet uitkomt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 21:08 



 
Profiel   

Illustrator :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 21:23 



 
Profiel   

Knap zeg, zelf ontworpen! Ik ben heel benieuwd!
Ga je je patroon ook verkopen? Dat lijkt mij leuk om uiteindelijk te doen, ik ben oa met een eigen patroon voor een hondenharnas bezig.
Maar het patroon waar ik nu mee werk komt van Creative Awl. Die hebben er ook YouTube video’s bij, best handig, en ik wilde direct aan de slag kunnen toen ik mijn leer binnen had :))
Ben zaterdag bij Leerhandel Berten in België geweest, en een paar mooie stukken uit de restjesbak gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 06:39 



 
Profiel   

Dat is wel de bedoeling ja :D Maar geen haast daarmee, eerst de patronen helemaal netjes op orde krijgen.

Dat honden harnas van Creative Awl is echt gaaf <3 Vind die vrijdag tas ook leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 08:04 



 
Profiel   

Ik heb enkel weken terug deze afgewerkt, eerste keer een schede maken voor een dolk maar wel blij met het resultaat nog, ondanks dat de uiteindes iets te kort waren om mooi te sluiten, maar dat is weer iets geleerd voor de volgende keer.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 12:20 



 
Profiel   

Wauw, in love! <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 13:37 



 
Profiel   

Super gaaf <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 14:24 



 
Profiel   

Oh wauw, prachtig! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 20:01 



 
Profiel   

Als stille meelezer volg ik dit topic al een tijdje, en wat maakt iedereen toch gave dingen zeg! +:)+ <3 Ik ben zelf een tijdje geleden ook een beetje begonnen te experimenteren met leer bewerken. Ik ben echt verliefd op die fantasy tuigen bij paarden etc. En toen dacht ik, dat wil ik ook kunnen :') Begonnen met een sleutelhanger, daarna een western one ear piece en nu was het tijd voor een frontriem. Natuurlijk nog genoeg aan te verbeteren :\ Maar het was leerzaam en stiekem toch ook wel beetje blij met hoe hij gelukt is. Dit smaakt naar meer! <3

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 16:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 24 van de 27 [ 664 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen