Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 41 [ 1015 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 41  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

 

CrippyCripples :+:

Ben heel benieuwd naar hoe je verdergaat met je schilderijen, Jeika, ze zien er iig al veelbelovend uit! Gewoon uit interesse: zijn het scenes uit films o.i.d. die je schildert of creëer je je eigen 'wild west' scenes?

Seven, je hond wordt al gaaf! :wow:

Kwal: wat een leuke kleine propjes. :+: Het linkermusje mag denk ik wel wat meer schaduw hebben aan de onderkant van z'n buikje; hij is nu nog een beetje plat, zeker in vergelijking met z'n kopje, maar verder ziet het er goed uit!

Ik heb ook eindelijk na zo'n twee maanden weer m'n tablet opgepakt en ben verder aan het werken aan mijn olifant:
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 18:58 



 
Profiel   

Mooi MKango! Ben benieuwd hoe hij wordt!

Heeft iemand hier een tip hoe of waar ik een tekening mooi kan laten afdrukken? Het is een cadeautje en ik wil het origineel graag zelf houden. De tekening is met wit potlood op zwart papier en ik krijg het gewoon niet mooi op de foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 20:06 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de lieve reacties!! <3
@seven je hond wordt al super! <3
@mkango meestal struin ik pinterest af voor mooie foto’s. :) soms combineer ik meerdere, als ik bijvoorbeeld een andere achtergrond wil. Hopelijk kan ik het ooit uit de losse pols. :D je olifant is/wordt heel gaaf zeg! Mooi kleurgebruik!
@amber15 zoiets laat ik meestal bij een kopieerwinkel doen. :)
[ img ]
Nog een stukje verder. Heb laatst een daglichtlamp gekregen, kan eindelijk schilderen als het donker is! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 20:15 



 
Profiel   

Gaaf die olifant, Mkango <3. Blijf digitaal tekenen ook intrigerend vinden.

@Jeika, lekker bezig :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 20:22 



 
Profiel   

Jeika, thanks, dat is een goed idee!
Ben benieuwd wat je van het schilderij gaat maken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 20:36 



 
Profiel   

San

Tot nu toe niet kwa glans ben benieuwd wat het verder gaat doen, het werkt nog best goed tot nu toe :j

Mooie olifant Mkango
Prachtige kleuren

Jeika
Ziet er prachtig uit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 21:58 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf al die werken!!

Motivatie heb ik weer gevonden :+ Ik ben een nieuw project begonnen sinds een jaar :')

Op zwart papier met pastel:
[ img ]

Nu net een uurtje mee bezig geweest. Ik vind het lastig om weer in te komen maar het valt mij reuze mee! Het wordt een panter, zoals hopelijk te zien is :)

Ik werk niet vaak met pastel, maar vind wit op zwart zo gaaf.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 21:59 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Thanks :D. Ik ben fan van Hahnemuhle britannia satine, die pak ik eigenlijk altijd. En ik heb inderdaad de grote set :j.


Dank je San :) Ik had de papiersoort even opgezocht en heb ik het goed dat het aquarelpapier is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 16:34 



 
Profiel   

Kwal: wat zijn je musjes al koddig <3 ik ben benieuwd naar het eindresultaat

Jeika: je olieverf werk ziet er al goed uit, heel zacht! Ik vind je tweede werk met blauwe achtergrond heel sprekend. De licht gele grond, blauwe bergen en dan het warm bruine paard werken mooi met elkaar

Seven: die ogen en glans in de vacht van de hond zijn zo mooi!

Ik heb ooit de oude pastelpotloden van mijn moeder gekregen, maar ondanks dat ik de dekking heel fijn vond vond ik de rest maar matig. Die troep inderdaad, en dat gekras van de potloden :brr:

San: ik vind het effect in de ogen net lijken op ogen in olieverf schilderijen, zo eentje met veel dunne laagjes waardoor je zo'n mooie diepte krijgt. Echt heel mooi <3

Oskarrino: welkom nog :D fijn dat je je motivatie weer hebt gevonden. En inderdaad, je panter is te herkennen :D



Mijn tekenspullen zijn momenteel allemaal opgeborgen. De bovenverdieping krijgt een nieuwe vloer dus moeten alle meubels er tijdelijk uit, en dus ook mijn bureau. Ik was alleen net buiten referentiefotos wezen maken, dus het kriebelde heel erg om te tekenen. Mijn schetsboek was wel makkelijk te krijgen dus die heb er weer uit gesmokkeld.
Ik heb deze keer Oost Indische inkt gebruikt met een kroontjespen om het iets gestyleerder te maken, door onder andere te arceren. Dat is alleen niet goed te zien op camera :') dus een close up foto erbij :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:32 



 
Profiel   

Seven schreef
San

Tot nu toe niet kwa glans ben benieuwd wat het verder gaat doen, het werkt nog best goed tot nu toe :j

Mooie olifant Mkango
Prachtige kleuren

Jeika
Ziet er prachtig uit :j

Ow, nice :D. Potlood heeft meestal een glans, maar wellicht ligt dat aan de ondergrond.

@Oskarrino, goed begin al :j.


henny_w schreef
_San87_ schreef
Thanks :D. Ik ben fan van Hahnemuhle britannia satine, die pak ik eigenlijk altijd. En ik heb inderdaad de grote set :j.


Dank je San :) Ik had de papiersoort even opgezocht en heb ik het goed dat het aquarelpapier is?

Dat heb je goed, het is een warmgeperst papier, daar komt de satijn-achtige feel ook vandaan. Ik vind dat mooi en heel prettig werken. Ik heb ook een koude pers, werkt ook fijn, maar is grover.

@Vikawiek, dank je wel :D. Ik bouw het oog ook met veel dunne laagjes op, fij dat dat zichtbaar is!

Mooie inktwerken, zeg. Vooral die eerste spreekt me enorm aan.

Moet je nog lang wachten tot je je plekje terug hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 21:41 



 
Profiel   

Ik denk dat het eind van deze week af is. Dat is het plan tenminste, hopen dat dat ook lukt

Dankje!
De eerste is genomen op een wierde. Ik kwam het plekje bij toeval tegen op de fiets, en het bleek deel te zijn van staatsbosbeheer. Je stapt het pad naar de wierde op en dan sta je tussen een lindelaan en bovenop had je een mooie blik op een stuk natuurwei, met dus deze poel. Altijd als ik op een wierde sta met blik op het maanlandschap achtige groninger land voelt het alsof ik me in een ander land bewaan, ik krijg er altijd ontzettend veel inspiratie van :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:23 



 
Profiel   

Mooi die olifant Mkango, teken je op een tablet waar je het direct ziet of via een beeldscherm?

Je paard krijgt al mooi vorm Jeika! Welke daglichtlamp heb jij?

Oskarrino, gaaf al! Teken je alleen met wit?

Vikawiek wat een leuke prenten, die eerste kan zo als ansichtkaart door :D


Ik had vorig jaar herfst een keer afdrukken gemaakt van bladeren op een ongeverfd linnen doek, gister een begin gemaakt van een roodborstje hierop. Weet nog niet zo goed waar het heen gaat en begon zonder een tekening, dus ben benieuwd.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 10:16 



 
Profiel   

Dankjulliewel <3 saskiaB hij komt van de Lidl! Super ding en totaal niet duur.!

https://www.lidl.nl/p/livarno-home-led- ... B8QAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 14:28 



 
Profiel   

Thanks allen!

@SaskiaB Ik gebruik indd alleen wit met zwart :) Ik vind jouw vogel echt goed gelukt! Echt mooi!

Ik ben vrijdag vrij dus dan ga ik weer verder denk ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 19:58 



 
Profiel   

Wat leuk, die roodborst, SaskiaB :D. Ga je het blauwe/groene nog verder doortrekken?

@Vikawiek, kan ik me goed voorstellen! Fijn, zo'n inspiratievolle plek.

[ img ]
Ik ben hier gebleven. Dit weekend weer tijd om lekker te kleuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 20:01 



 
Profiel   

Henny
Dank je :D
Ik doe altijd maar wat en dit werkte gelukkig :)

Theseus
Ja pastelmat is geweldig papier heb daardoor echt leren lagen en veel minder stof inderdaad

San
Als ik hou tekeningen zijn op dat papier wil ik het ook altijd eens proberen ben gewoon reuze benieuwd hoe dat papier aanvoelt en werkt

Amber
Poeh dat is lastig inderdaad er zijn wel bedrijven die je kunst op de foto zetten en dan laten afdrukken maar ik ken er persoonlijk geen 1

Oskarrino
Ziet er al goed uit dit begin ben benieuwd hoe je verder gaat

Vikawiek
Prachtig mooi kleur gebruik ook zo
Altijd als je niet bij je spullen kan gaat de inspiratie kriebelen he :j :D

San
Het heeft wel wat glans inderdaad maar door de pastelmat ligt het ook watmeer in het papier dus het verschil is niet mega groot. Niet storend in ieder geval

Saskia
Ik vind dit echt wat hebben dat simpele vam het blad de gedetailleerde vogel en de kleuren daarbij doen me wat aan neon licht denken nu al heel geslaagd

San
Prachtig wat komt hij al mooi uit het papier <3

Ik ben ook iets verder
Foto's maken is weer vreselijk de kleuren worden al snel te hard of verscherpt in het kunstlicht wat ik gebruik. Dat rode van het voor de kijkers rechter oog is ook zeker niet zo knal heb niet eens rood gebruikt :') :7
En de streep die je door het hoofd ziet lopen komt door de overgang van oud naar nieuw dat trekt vanzelf weer weg, ik gebruik op de onderlaag namelijk was zest om wat meer in het papier te komen. :D

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 20:42 



 
Profiel   

Wat worden er weer heerlijk fluffy dieren getekend hier <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 21:42 



 

Ik heb héél vroeger wel met pastel getekend. Mijn oma tekende graag en had echt mooie spullen, waaronder dus een set pastelkrijtjes. Inderdaad véél rommel en ik heb er inmiddels eerlijk gezegd ook niet zoveel meer mee. Inkt (waaronder linoprinting), verf en digitaal zijn mijn go-to media (ik moet soms nog een beetje huilen als ik denk aan de set Faber Castell kleurpotloden die ik nauwelijks gebruik ;( ).

Jeika: Ah, leuk! Zo probeer ik het ook te doen inderdaad - ik gebruik referentiefoto's, maar probeer die wel te combineren en er m'n eigen draai aan te geven. (Soms ook niet, bijvoorbeeld voor een opdracht, maar voor vrij werk over het algemeen wel.)

Amber: Daar kan ik je helaas niet bij helpen. Het enige wat ik heb laten afdrukken, was al digitaal, maar San heeft wat van haar werken laten drukken!

Oskarrino: Gaaf effect op dat zwarte papier! Veelbelovend begin al!

Vikawiek: Leuke, losse werken met fijn kleurgebruik! Ik vind vooral je eerste twee heel tof! Hopelijk heb je snel je spullen weer terug! Ik heb hier ook alleen een schetsboek en een vulpotlood (en m'n tekentablet), verder ligt alles in Nederland. Ik kan echt niet wachten om alles weer terug te hebben.

Saskia: Ik heb geen display tablet, dus wat ik op m'n tablet doe, zie ik alleen op m'n laptop. :j
Wat een ontzettend leuk begin! Je hoeft er denk ik niet eens zo gek veel meer aan te doen, ik vind hem zo al heel mooi! Erg leuk ook, die bladeren op dat linnen.

San: :+:

Seven: Het is een 'zij,' mijn kleine prinsesje :)) Je schiet al lekker op! Hij wordt heel mooi, fijne kleuren ook!

Ik dacht dus dat ik echt nog weken werk had aan mijn olifant toen ik hem van de week opende, maar dat valt eigenlijk wel mee. Inmiddels ben ik hier, dus ik hoef alleen de fynbos nog af te maken en het oog, en dan is hij eigenlijk wel klaar. Ik heb besloten het oor wat losser te laten, want dat is ook meteen een goede oefening voor me om dingen wat meer los te laten. :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 23:54 



 
Profiel   

Oh jongens wat gaan jullie hard! En wat een gave werken allemaal. Volgende week heb ik wat meer tijd om creatief bezig te zijn... wie weet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 21:42 



 
Profiel   

@oskarrino mooi contrast zo! Gaaf!
@vikawiek leuk gedaan, zou zo op een ansichtkaartje kunnen. :)
@saskiaB wauw, echt prachtig! Hou echt van die losse, zachte stijl.
@san87 zoals altijd weer ontzettend mooi gedaan. <3
@seven dat schiet lekker op!! Die ogen! <3
@mkango goed idee om hem los te laten, hij is namelijk heel gaaf zo. :j
[ img ]
Ik heb mezelf getrakteerd op kleurpotloden en een nieuw schetsboek. :) ik heb nog nooit echt gewerkt met kleurpotloden, ja heel vroeger wel, maar dan praten we over jaren geleden. WAT IS DIT MOEILIJK! :') ik heb zo veel meer respect gekregen voor iedereen die hier regelmatig mee werkt. Maar ja, ik ben dus bezig met een A3 tekening met kleurpotloden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 22:48 



 
Profiel   

[ img ] stukje verder. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 01:59 



 
Profiel   

Sorry voor de spam. :o kan mn berichten niet meer aanpassen, anders had ik ze bij elkaar in gezet.
Een heel stuk verder gekomen! [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:16 



 
Profiel   

Lekker bezig, Jeika :D. Wel een, euhm... Luguber plaatje :)).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 20:15 



 
Profiel   

[ img ]
Ik ben een stukkie verder met Crippy :)).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 20:18 



 
Profiel   

Thanks! :D ja ‘t is geen vrolijk plaatje nee, zat nog een beetje te twijfelen of ik ‘m hier zou plaatsen of niet. :=
En jouwe wordt echt prachtig, mooi contrast!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 21:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 41 [ 1015 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 41  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen