Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 82 van de 88 [ 2193 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 88  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Breitopic, deel 2

 
Profiel   

Helaas, ik kan jou niet helpen. Help zelf ook nog nooit een trui gebreid namelijk.

Wel ben ik nog met een projectje bezig: ronde roze-blauwe tas op de breiring. Tas zelf is nu af, zit een bodem in, een koord om te sluiten en hij heeft een draagband. Ben nu bezig met de voering. Op de bodem zit die al, nu de rest nog.

Daarna wil ik een etuitje gaan breien voor mijn haaknaalden en aansluitend een hoes voor mijn laptop.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 00:42 



 
Profiel   

Ik ben helemaal vergeten te reageren maar bedankt voor de uitleg! De trui ziet er nu steeds meer als een trui uit, dus ik ben al trots.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 19:19 



 
Profiel   

Ah, top! Vraagt wel om een foto O:)

Ik heb vandaag nieuw garen binnen gekregen, dus ik ga gewoon maar verder met de volgende trui. Luisterboek moet toch eens afgeluisterd worden, nietwaar? O:)
(Drops air mix in marine blauw)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 19:22 



 
Profiel   

Lalidan schreef
Ah, top! Vraagt wel om een foto O:)

Ik heb vandaag nieuw garen binnen gekregen, dus ik ga gewoon maar verder met de volgende trui. Luisterboek moet toch eens afgeluisterd worden, nietwaar? O:)

(Drops air mix in marine blauw)

Ik heb een foto gemaakt en meteen maar even gepast gezien ik zonder patroon aan het klooien ben :+ ik ben super trots haha.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 18:08 



 
Profiel   

Zonder patroon? :oo toch jammer, anders had ik het patroon willen hebben :)) netjes hoor +:)+

Ben jij met de kraag begonnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 19:03 



 
Profiel   

Lalidan schreef
Zonder patroon? :oo toch jammer, anders had ik het patroon willen hebben :)) netjes hoor +:)+

Ben jij met de kraag begonnen?

Zonder patroon ja! Ik kon maar niet vinden wat ik wou…

Het word een trui met turtleneck dat stukje komt een rits in. Het moest een wat losser zittende trui worden want ik heb een gruwelijk hekel aan om de mouwen zo strak onder m’n oksels te hebben :+ de mouwen krijgen uiteinden in rib patroon en dan maak ik hem zo lang dat ik er een gat voor m’n duim in kan doen en als ik geen koude handen heb kan ik de mouw dubbel slaan.

Ik wil proberen of ik hem straks op een een of andere manier kan uitschrijven :+ maar heb eerlijk gezegd geen idee of een trui na het breien nog erg krimpt of niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 20:52 



 
Profiel   

Als jij hem niet te warm wast niet :+ zonder gekheid, in principe niet. En maar als jij hem uitschrijft, wil ik je eerste proefkonijn zijn om hem uit te proberen, oké? O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 20:54 



 
Profiel   

Krimpen is niet erg gebruikelijk tenzij je katoen hebt gebruikt. Heb je wel een testlapje gemaakt en deze gewassen en geblokt? Hoe veel groter hij wordt, hangt af van je naalddikte en het materiaal van het garen. Trui ziet er top uit, ben benieuwd hoe hij is als hij klaar is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 21:23 



 
Profiel   

Ik heb geen proef lapje gemaakt, daar ben ik te lui voor O:) @lalidan, ik zal mijn best doen! **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 22:02 



 
Profiel   

Ik maak ook nooit proeflapjes. En blokken doe ik ook nooit _O- gewoon aantrekken die trui, niet zeuren :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 22:06 



 
Profiel   

Jeetje, wat knap zo zonder patroon! Ik vind hem echt heel mooi.

Kopen jullie je wol het liefst online of in een winkel? Ik heb nu al zovaak gehad dat een kleur er op de site supergaaf uit zag en dan in het echt tegenviel.
Maarja... webwinkel is wel zo makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 22:46 



 
Profiel   

Het liefst in de winkel. Ik wil het voelen en de kleur zien. Maar het wordt steeds lastiger heb ik het idee.... laatst vier fysieke winkels langs geweest, tot aan de andere kant van het land aan toe, maar ze hebben vrij weinig in wat ik hebben wil. Van de week van iemand een tip gekregen voor de hobbydoos, dus daar besteld. Maar als ze een echte winkel hadden gehad was ik langs gegaan.

Over wol kopen gesproken, er zitten geen kabels in je patroon hè thirteen? O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 22:49 



 
Profiel   

Ik maak ook bijna nooit proeflapjes om eerlijk te zijn := Alleen als je je vraag beantwoord wilt hebben, dan zou een proeflapje het antwoord zijn. Breien en er later achter komen dat iets niet past is altijd goed voor familie/vrienden die het te grote/te kleine breiwerk dan krijgen.
Al weet ik inmiddels wel aardig wat mijn steken aantal is bij welke soort wol op welke naald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 23:03 



 
Profiel   

Proeflapjes? Doe ik ook niet aan, en ik ben niet de enige hier zo te lezen.

Wat betreft garen: van mijn favoriete garen (Scheepjes Catona) heb ik hier een staalkaart liggen. Ik liep er bij online bestellen (doe ik altijd bij Creamijn in Genemuiden, https://www.creamijn.nl) regelmatig tegenaan dat de kleur van een bol donkerder, lichter of op een andere manier nét anders bleek te zijn dan op mijn laptopscherm werd weergegeven. Met deze staalkaart is dat opgelost. Want hier in Zwolle hebben we ook geen garenwinkels meer, dus ben ook aangewezen op online.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 23:19 



 
Profiel   

En ik maar denken dat iedereen proeflapjes heilig vind haha. Gelukkig niet de enige dus. Ik bestel m’n garen bij hobbii. We hebben hier maar 1 garen zaak en die vind ik aardig aan de prijs helaas.

Mijn trui heeft geen kabels! Gewoon simpel neutraal. Ik heb gisteren de brei bijbel binnen gekregen en m’n handen jeuken nu al om een kabel of iets in een trui te verwerken!

Vind het overigens wel jammer bij zoveel steken zoals het lijf dat je dan niet echt het gevoel hebt dat ik wat op schiet :+ maar dat is gevoelsmatig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 00:22 



 
Profiel   

Ook hier iemand die nooit proefjes breit/haakt. Waste of time voor mij. Pas het patroon wel aan of, idd, er is altijd wel iemand die het wel past. Zelf nooit vanaf patroon gewerkt maar deze keer wel. Met kabels en dat vind ik toch wel heel mooi. Zal foto plaatsen van patroon. Zitten wel een paar foutjes in maar met logisch nadenken gemakkelijk op te lossen.
Vind jouw trui (13) erg Als je het wilt uitschrijven ben ik van de partij

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:40 



 
Profiel   

Ik ben bezig met het breien van gordijnen voor onze woonkamer maar ik heb altijd zoveel projecten tussendoor, dat het niet zo snel gaat :=
Daarbij opgeteld dat het hele lappen zijn, hoop ik volgend jaar winter (dus niet deze, maar jaar erna, nog 1.5 jaar) eindelijk gordijnen te hebben.

Ik brei ze in het rond zodat ik niet averechts hoef te breien en gewoon lekker door kan rammen, simpele steek met aan de onderkant zo'n 35cm kant. Als het klaar is knip ik ze door en zoom ik de rand om :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:45 



 
Profiel   

Ik zal nog even de link van de trui met kabel die ik gebreid heb hier posten.

Ik heb hem op iets kleinere pennen gezet en dat pakte voor mij goed uit. Breit leuk weg en niet moeilijk.

https://www.ravelry.com/patterns/librar ... or-vrouwen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 23:17 



 
Profiel   

Lekker cosy trui jibberjabber!

Ik ben weer een flink stuk verder met mijn trui! Het lijf is af en ben sinds dit weekend begonnen aan de mouwen.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 18:27 



 
Profiel   

Ik blijf m mooi vinden, zowel het model als het kleurtje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 19:09 



 
Profiel   

Grappig, als hij zo ligt lijkt de raglan op een vreemde plek te zitten, als je hem aantrekt is er niks vreemd meer aan te zien. Goed bezig! Blijf vooral bijhouden wat je doet O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 19:45 



 
Profiel   

Lalidan schreef
Grappig, als hij zo ligt lijkt de raglan op een vreemde plek te zitten, als je hem aantrekt is er niks vreemd meer aan te zien. Goed bezig! Blijf vooral bijhouden wat je doet O:)

Ja vond ik ook. En toen dacht ik zal vast wel goed zijn? Haha. Ik doe mijn best alles zo goed mogelijk bij te houden! Ben de mouwen wel een beetje aan het prutsen. Had 8 steken bijgemaakt maar toen waren ze te groot dus heb even flink geminderd onder de oksel dus het valt totaal niet op haha. Maar zal het patroon erop aanpassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 20:53 



 
Profiel   

Ik vraag me wel af wat er gebeurt als je de rits er in zit. Hopelijk trekt het dan niet te veel naar voren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 21:01 



 
Profiel   

Lalidan schreef
Ik vraag me wel af wat er gebeurt als je de rits er in zit. Hopelijk trekt het dan niet te veel naar voren.

Ik ben ook benieuwd. Met normale vesten zie je vaak dat het een beetje gaat bobbelen zeg maar. Ik hoor dat te voorkomen door eerst te blocken. Ik heb het idee dat de rits zelf niet heel zwaar is maar zou jammer zijn als hij naar voren gaat trekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 21:31 



 
Profiel   

Mag ik hier ook even weer wat projectjes showen, die af zijn?

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

3 Kraamcadeautjes voor evenzovele begeleding, gemaakt tussen sept. 2022 en jan. 2023. Twee keer gehaakt, 1x gebreid

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Tas gemaakt op de breiring, met gehaakte bodem + bloem en gebreide band. Gestart in 2021, even stilgelegen wegens andere projectjes tussendoor. Afgewerkt februari 2023

Wat vinden jullie van mijn handwerksels?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 16:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 82 van de 88 [ 2193 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 88  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen