Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 41 [ 1015 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 41  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

 
Profiel   

Hmm, dat is klote :\. Je moet ook wel specifieke kleuren hebben, natuurlijk. En als het dan niet dekt is dat meh.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 10:28 



 
Profiel   

Ik ben ook aan het schilderen :)). We gaan over twee weken verhuizen en we hebben een hele mooie grote houten elipsvorm tafel van 250cm lang, met een zwarte poot, daar passen acht stoelen om.

En omdat in één keer acht nieuwe stoelen kopen nogal... Prijzig is, ben ik de vier stoelen die we nu hebben matzwart aan het schilderen :D. De stoelen waren wit en zitten echt ontzettend lekker dat ik een beetje droevig was ze weg te doen. En toen kwam het idee ze zwart te maken :)).

[ img ]
De eerste is klaar. De tweede heeft nu een eerste laag.

Let niet op de troep, we zijn al aan het inpakken/uitsorteren/weggooien, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 10:31 



 
Profiel   

He sorry jongens, ik had beloofd om alles terug te lezen maar zie het toch niet zo zitten om weer een giga bijlees post te schrijven dus ik loop gewoon even de 5 laatste pgs af en beantwoord nog even enkele berichten specifiek naar mij gericht. Ik merk dat ik geïntimideerd geraak door het moeten schrijven van een uitgebreide post en het dan weer loop uit te stellen waardoor het alleen maar erger wordt. Tegelijkertijd heb ik moeite met het consistent reageren tussendoor. :') Ik kijk wel altijd mee tussendoor dus zie wel al het moois sowieso passeren. Hopelijk vinden jullie dat niet erg..

@Kwal - Tof, een Shoebill in de maak! Ik vind dat erg expressieve vogels, dus lijkt me inderdaad een leuk onderwerp. Ik vind je opzet al erg leuk en ik ben uiteraard fan van het mooie groen dat je hebt gekozen voor de achtergrond.

@Seven - Die veulen foto's, ik smelt. Ze is inderdaad echt een fantastisch model. Geweldige inspiratiebron!

Zo moeder, zo zoon. Wat een prachtig werkje heeft hij gemaakt zeg <3

En jouw werken zijn echt :~ Niet normaal. Je doet me zin krijgen om eens te experimenteren met acryl op doek. Ik heb hier toevalig een klein doekje liggen die ik heb gekregen bij de Secret Santa van afgelopen jaar die daar heel goed voor zou kunnen dienen.

@Eilish - Leuke raamschilderingen. Je naaldvilt creaties zijn erg leuk gelukt! Ik ben vooral fan van het hondje in de sneeuw, die is super aandoenlijk.

@Jis_ - Echt weer fantastisch mooi, je pestvogels _/-\o_

@Eva1969 - En blijkbaar werken de vogels aanstekelijk :)) Want ook jij bent aan een knappe vogel begonnen. De kleuren van je bijeneter zijn al super mooi vind ik. Ik ben benieuwd wat je van de achtergrond gaat maken.

Heerlijk Eva dat de groepsexpositie een succes was en dat je werken hebt kunnen verkopen!

Die leeuw is ruig! Die achtegrond past er perfect bij.

@Hennyw - Dank voor je geweldige tip met acrylverf! Die ga ik proberen te onthouden. Mooie start van je kat in pastel ook. De oogjes vind ik echt al sprekend.

@Solleke_Noah - Prachtig staaltje pyrografie weer. Om binnen het vogelthema te blijven ( :D ) een mooie mama kievit met kuikentje. Daar was je collega vast erg blij mee. De konijntjes zijn ook goed gelukt.

@Menino - Ik werk ook regelmatig in opdracht dus dat maakt het makkelijker. Soms krijg ik ook gewoon spontane ideetjes van dingen die ik altijd wel eens wou tekenen. Mijn inspiratie komt en gaat ook een beetje en ik heb er niet echt een vaste manier voor om dat te onderhouden. Ik moet echt in een specifieke mindset zijn om fijn creatief bezig te zijn heb ik gemerkt. Me erin forceren werkt niet. En dat is ook de reden waarom ik destijds gestopt ben met de grafische studierichting die ik deed - ik verlies er dan echt het plezier in.

@Daisyree - Echt zoo mooi jouw stenen. Woonde ik in de buurt had ik zeker gepasseerd om met je te ruilen.

Voor jou ook een hele dikke knuffel :knuffel: Naar is dat als je hoofd niet mee wilt. Ik herken het jammer genoeg maar al te goed. Kunst is voor mij altijd een goede uitlaatklep geweest als ik slecht in mijn vel zat. Ik tekende dan vaak meer gebaseerd op mijn gevoel en minder op prestatie en dat kon soms erg deugd doen. Ik denk dat je losse schetsen dat misschien wel hebben kunnen bevestigen! Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

@SaskiaB - Tof Saskia, jij ook aan de lino! Ik ben ook zo ooit begonnen. Het is echt verslavend en ik vind het snijden zooo ontspannend. Het drukken vind ik echt het saaiste werk, al is het wel spannend om te zien hoe de eerste druk er uit ziet na het snijden. Pas dan zie je of het goed gelukt is.

Portret van het meisje is erg geslaagd. Leuke guitige blik heeft ze. Naar mijn idee is het rechteroog (vanuit het opzicht van het meisje zelf) wel wat aan de kleinere kant dan het linker?

@Signe - Hey! Wat leuk dat je hier ook komt meekletsen. Ik had het al gezien op Instagram van arme Ger. Heb zo met je te doen. Nog een dikke knuffel en veel sterkte gewenst. :(:)

@Sheran - Zooo lief dat kleine bloempje. Fragiel en simpel. I love it.

Papier maken heb ik ook een keer gedaan. Is zo tof. Ik deed het met verscheurde stukjes van eierkartons. Dat ging ook erg goed. Super slim om een panty te gebruiken. Waar ik het gedaan heb hadden ze zelf houten frames gemaakt met heel fijn gaas. Om het papier wat platter te maken hebben we ze zelf gestreken met een doek erover haha.
[ img ]
Mijn deelname aan de Kunstbokaal in 2022 is bedrukt op mijn zelfgemaakt papier van eierkartons bv. Dat papier was echt geweldig om te bedrukken ook.

@_San87_ Nog van harte gefeliciteerd met je winst voor de Kunstbokaal! En leuke upcycling ben je aan het doen. Soms doet een likje verf wonderen. Ik heb destijds allerlei wijnkratjes in zwarte krijtverf gezet om boekenkastjes te maken voor mijn kamer. Ben ik nog altijd erg blij mee.

Wederom dank voor de complimenten op mijn krabbels! Inkaderen zou moeilijk zijn, ze zijn gemaakt in mijn schetsboek.

Inmiddels ben ik nog ietwat kunstig bezig geweest. Zo maakte ik digitaal deze compleet absurde verjaardagskaart voor mijn vriend _O-
[ img ]
Meteen tot de conclusie gekomen dat ik echt moet gaan oefenen met inkleuren. Ik vind dat snel saai en ben nooit overtuigd. Vandaar denk ik dat ik altijd snel teruggrijp naar illustratief en dan vaak gewoon zwart-wit. Met een medium zoals bv alcoholmarkers vind ik het dan wel weer tof want dat gaat gewoon lekker snel. Ik ga eerlijk zijn dat ik ook niet veel kaas heb gegeten van schaduw en belichting en dat ik daar eigenlijk echt eens moet gaan oefenen.

Verder heb ik het papier dat ik gekocht heb met bloembladeren en stro eens getest voor het drukken. Inmiddels ook de lino opgeschuurd en de inkt pakt precies ietsje beter. Ik ben echter nog altijd niet overtuigd van noch het papier als de bedrukkingen. Die op stro is het beste gelukt. Ik ga eens kijken of ik nog gewoon wit papier kan bestellen, deze snede is gewoon te druk voor zoiets denk ik.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 15:08 



 
Profiel   

San
Altijd lastig even zo'n moment van inspiratieloosheid komt bij de paardenkamp vast weer helemaal goed
Veel plezier daar

Sheran
Wat leuk dat je zelf papier maakt en je klaproosje is ook erg goed gelukt

Eva
Prachtig hij blijft heel sterk

Daisyree
Ben benieuwd wat je meg houtskool gaat maken
Jammer dat je niet naar de paardenkamp gaat was weer benieuwd naar je inbreng

Jis
Mooie start weer, daar al gelijk herkenbaar jou werk

Dais
Mooie schetsen :j
Zorn is leuk moet ik ook eens wat mee doen
Niet dekkende verf is zooo frustrerend :(

San
Leuke stoelen

Kaatastrof
Wat een lieve reactie, dank je ookal is het te veel eer :D

Wat leuk jij ook aan het papier maken :j en die lino staat er ook geweldig op

Aahhh je capibara wat is die guitig heel leuk

Ik snap dat je het te druk vind met je prints het papier zo maar ergens vind ik het wel wat hebben

Ik ben vooral bezig met een schilderij die ik niet kan tonen en een bordje die nu bijna klaar is enkel nog de lak
[ img ]

En m'n zoontje vroeg of ik voor z'n kamer een pokemon schilderij wou maken
Nou daar zeg ik geen nee tegen *\o/*

Hij wou graag pikachu en charmander
[ img ]

Hij was blij
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 19:47 



 
Profiel   

Ach wat leuk, Seven <3.

@Kaat, yay capibara, hilarisch :)). Ik vind beide drukken mooi. Ik ben wel ook benieuwd naar gewoon wit papier :j.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 19:50 



 
Profiel   

Aaahw wat leuk zeg, die Pokémon! Hij lijkt ook zo blij :D Dat bordje met Macho is ook prachtig.

En wat leuk, Kaataatrof, dat je ook zelf papier hebt gemaakt. En eierdozen klinken inderdaad erg geschikt - werd dat niet erg gekleurd? Ik ga ook lino op een paar proberen, want voor aquarel zijn ze niet zo geschikt.

En altijd een goed en leuk idee San, oude meubels recyclen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 21:23 



 
Profiel   

Kaatastrof: probeer je soms ook te wisselen met kleur als je drukt? Je kan ook variëren of hier en daar een kleuraccentje aanbrengen. Misschien wordt het drukken zelf zo ook wat leuker? :D

Super coole capibara <3

en die pokemon! Geweldig! Je zoontje zal wel blij geweest zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 08:27 



 
Profiel   

Daisyree, wat een lieve schetsen weer en dat zorn palet heb ik ook even opgezocht idd. Leuk en uitdagend lijkt me. Over het niet dekken van W&N Galeria denk ik dat je het meer moet zoeken in het feit dat ivoorzwart geen pigmentvolle tint is hier wordt dat uitgelegd: https://schilderclub.nl/verschil-tussen-lampenzwart-oxidezwart-of-marszwart-en-ivoorzwart/.
Ik vind dat tenminste altijd best rot qua mengen en echt wennen.

San, superslim om je lekker zittende stoelen gewoon een ander kleurtje te geven, ze zijn mooi zo!

Kaatastrof, maak je niet druk als je een keer geen puf hebt voor een uitgebreide bijleespost. Ik herken het dat je er dan op een gegeven moment zo tegen op ziet dat je maar niks post en dat zou toch zonde zijn? Ik denk dat we best een keer mogen zeggen dat we daar geen puf voor hebben, we zijn mensen toch ;).
Ik vind je capibara geniaal geworden, die fantasie mis ik totaal en vind ik bij jou zo gaaf!
Je drukken op papier met bloemen en stro zijn mooi maar ik vind wel dat de drukheid van het papier afbreuk doet aan je werk. Net als San ben ik ook benieuwd naar een druk op glad papier, en misschien in kleur inderdaad zoals Solleke-Noah zegt.

Seven, jouw stalbordjes vind ik zo leuk helaas wist ik dat nog niet toen we pony/paarden hadden. Geweldig zoals je je zoontje ook op het pokémon schilderij hebt gemaakt, dat zal hij wel heel gaaf vinden.

Ik ben een weekendje weggeweest dus helemaal niks geschilderd maar dat was ook best eens lekker.
Oh en had ik al verteld dat ik in mei een midweek op schildervakantie ga? Naar Markelo, echt veel zin in, leuk programma met elke dag les, zelf schilderen en veel uitjes naar tentoonstellingen en musea in de buurt. Het thema is sprookjes, dorps, ver, en droom-landschappen. Iets heel anders weer dan normaal en nu al zin in. Dat is zo lekker, even alleen met schilderen bezig en jezelf *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:02 



 
Profiel   

Wat lekker Eva, ik wist helemaal niet dat dat een ding was! Heb je dat wel eens eerder gedaan? Wat is het 'publiek'?

Ik heb gisteren twee fore edge paintings gemaakt. Vooral om eens te proberen hoor het werkt. Op boeken waar ik nog niet zoveel herinneringen aan heb :))
De eerste, de Ilias en Odyssee, was een lastige. Het was een wat oud tweedehands boek en er was haast niet op te schilderen. Alles trok er meteen in en het papier was zo geel dat alles ook geel en vlekkerig werd.
De tweede (raad maar) ging wat beter (behalve dat hij niet matcht met de kleuren van de kaft. Dus dat wordt een omslagje) Ik blijf het wel lastig vinden om iets volledig uit fantasie te maken, zonder foto als voorbeeld :)

[ img ]
[ img ]

Ik heb ze dus niet zo gemaakt dat je het alleen ziet als je de paginas buigt, want ik had niet echt iets om het boek goed in vast te zetten :) Lijkt me wel leuk om eens te proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:17 



 
Profiel   

Oh ik vind vooral die onderste heel gaaf zeg!

Zo'n vakantie heb ik 1x eerder gedaan, vorig jaar ging niet door omdat ik toen galblaasellende had precies in die tijd, maar dit jaar ga ik weer mee. Het is een vrij divers publiek, wel vnl. vrouwelijk, van allerlei leeftijden eigenlijk. Het niveau wisselt ook heel erg en dat is helemaal prima. Wat ik er vooral leuk aan vind is dat je elke dag aan het eind van de dag elkaars werk bespreekt, zo inspirerend is dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:21 



 
Profiel   

Dat klinkt super gezellig en leerzaam, leuk dat je dat weer gaat doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:49 



 
Profiel   

Ben ik weer hoor :')

Heb op mijn handgemaakte papier een kleine lino geprobeerd. Elk tegeltje is een eigen lino. Ik wilde eerst meer verschillende maken, maar het was zo'n enorm gepriegel dat ik het al snel bij minder heb gehouden, en dan alsnog lukte het me met mijn huidige kit niet om alle groeven zo diep te maken als ik wilde en te voorkomen dat er verf in liep. Maar goed! Vind hem alsnog leuk :))
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:19 



 
Profiel   

Goede keus dat matte San!

Dit is al een lange bijlees post vind ik Kaatastrof _/-\o_ die op stro vind ik heel gaaf geworden! <3 Geweldig die Capibara :))

Blij ei met zo'n gaaf schilderij van mama, heel leuk! Naambordje ook weer gaaf geworden

Wat gaaf eva, veel plezier straks op schildervakantie!

Oeh die 2e ja Sheran, heel gaaf gedaan!
Heel leuk ook die lino werkjes, zou je ook nog weer in een ander werk kunnen gebruiken.


Ik heb de Pestvogels een eerste laag gegeven. En ook even bezig geweest met de katjes, wordt nog even uitvinden hoe dat mooi te krijgen. %)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:42 



 
Profiel   

Sheran, leuk zo'n gelino'd tegeltableau!

Jis, wordt al prachtig maar die katjes zou ik ook wat stress van krijgen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:04 



 
Profiel   

Mooi Jis! Dit moet je overigens positief opvatten, maar het doet me erg denken aan een Aubusson wandtapijt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 13:28 



 
Profiel   

[ img ]

Dank jullie wel voor de lieve reacties over de ogen van Grijsje. Ik teken momenteel terwijl ik stijf sta van de stress. Normaliter kon ik dan eigenlijk helemaal niet tekenen maar nu doe ik het juist om wat relaxter te worden. Dikke stress omdat ik na 40 jaar huwelijk er ineens ongewild weer alleen voor sta |( Dat is zo zwaar kl*te. Daar wil ik het maar even bij laten.
Maar het is wel de reden waarom ik verder niet zo heel veel reageer in dit topic. Ik moet zoveel zaken uitzoeken. Dat vreet tijd en energie. Maar ... ik lees wel alles mee en geniet van jullie creaties :)


Ik ben dus ook weer een stukje verder en zit nu in een dilemma. Op de originele foto van de kat zit hij in een deken gewikkeld en is er niet heel veel van de borst en onderlijf te zien. Gelukkig nog wel net de witte aftekening op de borst.
Ik twijfel nu even of ik de deken mee zal tekenen óf ik gok er op dat ik de borst redelijk kan intekenen. Helaas leeft de kat niet meer en er zijn niet heel veel foto's van. Ik heb op internet naar foto's gezocht van cypers gestreepte katten en ik denk/hoop dat ik het redelijk kan inschatten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:17 



 
Profiel   

eva1969 schreef
Ik ben een weekendje weggeweest dus helemaal niks geschilderd maar dat was ook best eens lekker.
Oh en had ik al verteld dat ik in mei een midweek op schildervakantie ga? Naar Markelo, echt veel zin in, leuk programma met elke dag les, zelf schilderen en veel uitjes naar tentoonstellingen en musea in de buurt. Het thema is sprookjes, dorps, ver, en droom-landschappen. Iets heel anders weer dan normaal en nu al zin in. Dat is zo lekker, even alleen met schilderen bezig en jezelf *\o/*


Eva, waar ga je naar toe in Markelo? Ik heb er een aantal jaren gewoond en :) ook op schilderles gezeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:54 



 
Profiel   

Heel mooi henny! Hoeveel uur gaat er ongeveer in zitten bij deze denk je?

Dank je Eva!

Ik snap wat je bedoelt Sheran :D dank je!

Nou ruim 2 jaar later is hij dan eindelijk afgerond. Foto was zo mooi maar ook zo wazig en daardoor was het een flinke uitdaging.
De merrie met merrieveulen die na bijna 7 jaar nog steeds samen op een PP leven en ook nog eens veel met elkaar optrekken. <3 Vandaag kon hij dan eindelijk kado gedaan worden aan de mensen waar mijn paard in hun kudde mag wonen. <3


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:58 



 
Profiel   

Wauw Jis, echt prachtig. Zelfs ontroerend vind ik..

@henny: ook mooi geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 17:11 



 
Profiel   

Wauw, die vind ik echt prachtig Jis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 21:23 



 
Profiel   

Ik denk ik lees even bij, maar jeetje, jullie kunnen ook kletsen.

Dus dan ook even reageren :')

San lekker bezig. Ik mag hier ook altijd graag opknappen. Heerlijk om iets ouds in een nieuw jasje te steken.

Kaatastrof. Dank je wel. Ondertussen 2x bij de huisarts geweest, medicatie is nu aangepast en de laatste paar dagen gaat het goed. Dus ik duim dat het zo blijft.
En ik weet niet waar je woont, maar we kunnen ook ruilen per postduif he? (post dus)

En mooi die lino's, hoewel ik hem op effen papier het mooist vind tot nu toe.

Seven. Ik ga niet naar de inspiratie dag dit weekend, hoe graag ook. Ik moet aan mezelf denken.
In juli ben ik er met nieuw werk. Ik ga voor die tijd nog een keer alleen, of met mijn dochter.
Dus vooral komen kijken dat weekend!
En wat een gaaf schilderij voor je zoontje!

Eva dank je wel! Ja dat zal het zijn. Want rood en wit dekken prima.
Dan puzzel ik nog even verder. Zal wel kijken of ik hem straks kan uploaden.
Oh dat klinkt heerlijk zo'n weekje weg. Veel plezier alvast!

Sheran wat leuk die kleine lino's!! Ik zie ze zo in een muizenhuis. :=

Mooi Jis, zo mooi. <3

Henny Grijsje word al mooi. Misschien een klein stukje deken mee tekenen en dan laten vervagen?
En een dikke knuffel. Dat is inderdaad zwaar k. Ik hoop dat je een beetje afleiding vind met tekenen.

Dang Jis. Allereerst _/-\o_ voor je geduld. Bij mij worden dat eeuwige UFO's Maar ook _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Voor de uitvoering.
zo mooi

Goed ben weer bij.
Zal zo op mijn mobiel even mijn Zorn creatie opzoeken. :P
En dan duik ik mijn bed in. 4uur was echt veeeeeel te vroeg. :Z :O :O

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:02 



 
Profiel   

Jis wauw zo iets is toch geweldig on te krijgen <3
Echt fantastisch gemaakt de sfeer de scherpte en kleur op de paarden echt prachtig

henny
Prachtige kat
Maar wow wat heftig zo'n einde naar 40 jaar, sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:21 



 
Profiel   

Ik zag eerder alleen je foto en geen tekst henny. :? Wat een rot tijd voor jou :knuffel:
Ben benieuwd hoe je het gaat oplossen in de tekening.


Dank jullie wel! <3

:D Haha Daisyree, ik wilde eigenlijk wel de handdoek in de ring gooien maar toch blij dat ik doorgezet heb.

Ik ga vandaag verder met de Maine Coon kater. :):)

En weer wat doeken binnen gekregen voor ideeën. O:) Wil ook nog 1 of 2 waterhoenen schilderen met die grappige en mooie voeten van ze. Heb alleen nog steeds geen volledig beeld hoe dat er uit moet gaan zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:21 



 
Profiel   

Ik las je tekst ook pas later henny. Veel sterkte, lijkt me erg moeilijk na zo'n lange tijd samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:24 



 
Profiel   

henny_w schreef
Eva, waar ga je naar toe in Markelo? Ik heb er een aantal jaren gewoond en :) ook op schilderles gezeten.

We verblijven in De Hoestinkhof, er is kennelijk ook een engels theehuis. Het wordt georganiseerd door iemand uit Heiloo dus niet uit de buurt van Markelo.

Wat een rotbericht van jou Henny, heel veel sterkte :knuffel:
Ik vind je tekening heel mooi worden, het neusje pakt me direct, zo lief! Ik denk dat ik er voor zou kiezen om het dekentje mee te tekenen trouwens.

Jis, dit is weer echt niet normaal zo mooi! <3 Heb ik er overheen gelezen of wat is het formaat? Wat zullen die mensen daar blij mee zijn :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 41 [ 1015 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 41  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen