Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 41 [ 1015 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 41  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

 

Wat een mooie lieve aaibare katjes <3

pastelmat is echt fantastisch :j .

Ik vind het blauw groenige erg mooi, maar is dat ook pastel? Ik vind het zelf schielijk onmogelijk om mooie achtergronden te maken met pastel haha. Met krijt wordt het zo'n dikke brei poeder, en met potlood krijg ik het niet egaal en is het heel veel werk, maar dit kan zéker aan mijn skills liggen. en het grijze vind ik ook helemaal niet misstaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:50 



 
Profiel   

Menino schreef
Wat een mooie lieve aaibare katjes <3

pastelmat is echt fantastisch :j .

Ik vind het blauw groenige erg mooi, maar is dat ook pastel? Ik vind het zelf schielijk onmogelijk om mooie achtergronden te maken met pastel haha. Met krijt wordt het zo'n dikke brei poeder, en met potlood krijg ik het niet egaal en is het heel veel werk, maar dit kan zéker aan mijn skills liggen. en het grijze vind ik ook helemaal niet misstaan.


Ik ben ook helemaal fan van pastelmat geworden. Het blauwgroene is inderdaad ook pastel(krijt) maar het vaagde niet zo mooi uit omdat het op Mi-teint papier gedaan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:30 



 
Profiel   

Ik heb even geen tijd voor een bijleespost, maar heb wel Billy the Shoebill afgemaakt vandaag!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 16:58 



 
Profiel   

Henny hij is mooi geworden.
Ik hou van achtergronden die iets toevoegen aan een portret, maar ik snap ook dat dit best een uitdaging kan zijn.

Menino ik ga volgend jaar (mits mijn atelier ruimte op tijd af is) weer workshops geven. Er ligt er 1 klaar voor achtergronden in pastel op pastelmatt, velour en suede.
Ik woon echter wel in Friesland :')

Kwal, wat is hij goed gelukt! Hoe groot is hij? Hij ziet er echt enorm uit. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 13:57 



 
Profiel   

Dank je wel Daisyree! Hij is 60 x 100 cm, best flink dus :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:24 



 
Profiel   

Kwal schreef
Ik heb even geen tijd voor een bijleespost, maar heb wel Billy the Shoebill afgemaakt vandaag!

[ [url=m/Eow9XD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Knap werk! Zitten veel details in. Deze was in opdracht he? Zullen ze zeker blij mee zijn :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 06:29 



 
Profiel   

Kwal, wat is Billy leuk geworden en wat een details nog.

Daisyree, ik vind achtergronden ook altijd lastig. Vaak ben ik met een portret dan al een heel eind en bang om het te verprutsen met de achtergrond. Het is vandaag hier weer flutweer dus toch maar gaan tekenen en de achtergrond opgezet bij Grijsje.
Ik heb het gedaan met pastelkrijt en dan de zijkant van het krijt gebruikt zodat je grotere vlakken in 1x kunt kleuren.


[ img ]
De tekening is in werkelijkheid wat voller van kleur maar op de een of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar met mijn telefoon. Nu de achtergrond er op staat kan ik de vacht erover heen zetten en wordt het aaibaarheidsgehalte van Grijsje hopelijk groter :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 13:22 



 
Profiel   

Klopt, Billy was op verzoek, opdrachtgever was er erg blij mee!

Ik ben nu begonnen aan deze schapen voor mijn tante (ook op verzoek). Ik weet niet wie de originele artiest is, ze had dit schilderij gezien en wilde deze graag nagemaakt. Ik zal hem nog eens door image search halen, dan kan ik de originele artiest credits geven zoals het hoort :)

[ img ]

Edit: verhoudingen kloppen nog niet helemaal, daar ga ik nog mee aan de slag :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 16:59 



 
Profiel   

Ik heb dat ook een keer op verzoek, niet verkoop, gedaan (een Toon Tieland voor mijn ouders) maar zou er wel mee oppassen, zeker als je ze verkoopt. Kopiëren van andermans werk wordt lang niet altijd gewaardeerd en kan je ook problemen geven.

Als de kunstenaar 70 jaar niet meer leeft is zijn/haar werk vrij te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 10:46 



 
Profiel   

Jis: dit is als cadeau en niet voor verkoop inderdaad. Reverse image search levert geen resultaten op. Misschien dat jullie iets kunnen vinden? Ik wil er uiteraard geen problemen mee krijgen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 19:22 



 
Profiel   

Ondanks dat je niet tevreden bent Daisyree is 'ie best knap hoor :D wel een voordeel van op doek werken is dat er gewoon gesso overheen kan.
In theorie kan dat ook op papier, maar aquarel leent zich er niet voor

Mooie leeuw Eva! Hij heeft een hele mooie krachtige blik en de textuur van de vacht contrasteert mooi met de textuur van de achtergrond.

Wat knap Sheran! De schilderingen passen ook goed bij het boek :D hoe werkt zo'n fore edge painting? Wat is de techniek dat het niet het niet tussen de bladzijden komt?

Wauw Kwal! Hoeveel uur zit daar in?

Het aaibaarheidsgehalte is inderdaad hoog Henny_w <3




Ik ben eindelijk weer beter, al mis ik nog wat reukvermogen. Nog bedankt voor de beterschapswensen :D Ik was met dit schilderijtje al begonnen voordat ik ziek werd, maar tekenen en ziek zijn gaat nooit zo lekker :') ik had wat blooming in de lucht gekregen omdat de eerste laag echt te licht was gedroogd waardoor alles heel flets werd, dus een risico genomen om nog een laag te doen. De wolken hebben hun textuur wel goed behouden. Waar wc papier wel niet goed voor is :D
Inmiddels staat er sinds gisteren weer een leuk paard in mijn lege stal, dus ik hoop binnenkort een mooi portret te maken van mijn nieuwe maatje :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 20:05 



 
Profiel   

Welke bedoel je Vikawiek? Billy? Zo’n 24 uur :j In de schaapjes pas een uur of 4

Wat een ontzettend gave plaat heb je gemaakt zeg! Prachtige details, vooral die voorste twee koeien lijken wel echt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 20:48 



 

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, vikawiek! Vertel meer! :D En leuk werk met die koeien!

Kwal: zolang het niet verkocht wordt, zal het niet zo'n vaart lopen met in de problemen komen. :) Leuk werk iig, echt al heel anders dan je Schotse hooglander. Ik vind je shoebill ook heel tof geworden!

Henny: Tof, die kat! Het hoofd is misschien wat aan de grote kant, maar ik vind dat bij dit portret wel echt wat toevoegen!

Sheran: Onwijs leuk gedaan! :D Stephen Fry's boek, zo te zien?

Eva: Wauw, wat is je leeuw gaaf geworden! :oo

Ik heb afgelopen week eindelijk weer wat rust gevonden om een werk te maken, eentje voor de maandelijkse Paard Verzameld challenge, die deze maand in het teken stond van lente, magnolia's en een palet gebaseerd op een werk van Van Gogh:
[ img ]

Ik vond dit, na een wat lastige start, ontzettend tof om te maken, dus wellicht dat ik nog wat meer werken in zo'n soort stijl wil gaan maken in de toekomst... maar eerst moeten er nog wat andere dingen afgemaakt worden. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 23:25 



 
Profiel   

Oh hij is gaaf <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 06:52 



 
Profiel   

Hai

Ik dacht ik moet vast megaveel bijlezen, maar jullie zijn rustig geweest :)

Henny, Grijsje is leuk geworden. Fijne rustige achtergrond zo.

Kwal, leuk die schapen. En wat Jis zegt inderdaad voorzichtig mee zijn. Maar volgens mij heb je daar wel over nagedacht.

Ik kreeg jaren geleden eens de vraag of ik ook een Wiebe van der Zee kon namaken. Ik kreeg foto's en alles doorgestuurd. Moest precies zo, maar dan met hun paarden.
Ik heb ze doorgestuurd naar Wiebe, want die man woonde 8km verderop. Hij woont aan de ring van Sneek, ook nog aan mijn kant zeg maar. Opdrachtgever was boos, want ik wilde toch geld verdienen? Nou ja wel totaal iets anders, maar ik moest er ineens aan denken.

Vikawiek WAUW magisch. En dat met aquarel, mooi hoor.

MKango, hij is mooi geworden! Had hem natuurlijk al gezien. Hoewel ik nu natuurlijk moet gaan kijken welke naam er dan achter je Forumnaam hangt :P

Ik begon goed, had een aantal goede schetsen en toen werd de rugpijn te erg.
Dus wie weet maak ik hem volgende week nog af. Ik had al magnolia's geoefend met Seven haar opdracht :') En dat palet <3 Ik hou van groen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 07:32 



 
Profiel   

Mkango schreef
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, vikawiek! Vertel meer! :D En leuk werk met die koeien!

Nou hier is 'ie dan :D

Het is een Friese ruin van 13 geworden. Ik heb niks met Friezen maar aangezien ik nu 2 Friezen heb gehad is dat niet meer heel geloofwaardig :')
Maar hij is oprecht een schat. Super lief en zoekt contact zonder opdringerig te zijn. Makkelijk in de groep en met het proefrijden voelde het ontzettend vertrouwd. Hij staat nu een week bij ons op stal maar hij staat heel mooi rustig, ook wanneer ik hem uit de paddock haal om te poetsen (of in dit geval vanalles te passen zodat ik voor de derde keer naar de epplejack kan :)) )

En een fotootje van meneer, aangezien ik toch al off-topic ga O:)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 16:08 



 
Profiel   

Ik heb niks met Friezen, maar dit is wel m'n derde!

Haha, geloofwaardig idd :)). Hartstikke leuk, hij ziet er ontzettend vriendelijk uit. En een lekker wollig vachtje, geloof ik :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 16:09 



 
Profiel   

:))

Hij is inderdaad ontzettend fluffy, en haart ook flink uit. Ik kom dus elke dag thuis met een extra volle baard omdat die haren erin blijven plakken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 18:42 



 
Profiel   

Friezen zijn leuk. <3

En deze ziet er ook super schattig uit. Heel veel plezier met hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-23 10:25 



 
Profiel   

Zo weer even iets meer tijd om te reageren

Henny w
Heel mooi portret heb je er van gemaakt

Menino
Ja pastelmat is heerlijk tekenen
Met panpastels is toewens heel fijn een achtergrond op te zetten :j

Kwal
Heel mooi geworden de details zijn top

Henny w
Ook mooi met de achtergrond *\o/*

Kwal
Mooie schapen ik ken het schilderij niet maar het ziet er heel goed uit

Vikawiek
Prachtig <3

Mkango
Ik zag het oog gelijk en toen moest ik even puzzelen hoe de rest zat :j
Hele mooie kleuren en origineel

Vikawiek
Gefeliciteerd met je friesje

Ik had wat rot nieuws over m'n grote merrie (die van jou portret daisyree) waardoor ik op zoek moet naar een nieuw huisje voor d'r dus had even minder zin in reageren. Ik heb het nu wel een plaatsje geven dus gewoon maar weer door.

Ik ben begonnen aan een achtergrond voor een heel groot schilderij 70 x 90 cm
Het geeft m'n mood wel wat weer :=
Heb gewoon maar wat kleuren op het doek gekliederd zonder er bij na te denken en moet zeggen vind het best wat geworden. Het zal zeker niet iedereen z'n smaak zijn :Y)
Er komt nog een paarden portret bij op

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-23 12:42 



 
Profiel   

Knuf Seven, afscheid nemen is nooit leuk.
En je doet haar natuurlijk niet zomaar weg. Ik zal duimen dat je een mooie nieuwe plek voor haar vind.

Ben benieuwd hoe het schilderij word. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 07:53 



 
Profiel   

En even offtopic, maar ik spotte gisteren een leuke vogel in mijn tuin.
[ img ]

❤️❤️❤️

Ik hou van uilen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 07:55 



 
Profiel   

Oe cool Daisyree
Dat word schilderen/tekenen dus <3

Nou inderdaad deze keuze maak ik voor haar even zuur maar heb al enkele potentiële huisjes dus we gaan het zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 07:59 



 

Daisyree: Dank je! Balen van je rugpijn! Ik hoop dat je er nog aan toe komt om je werk voor de challenge af te maken, ik vond hem erg leuk. En magnolia's zijn fantastisch. <3 Gave foto van dat uiltje!

vikawiek: "But he's not like other Friesians." :)) Leuk joh, en wat fijn dat hij meteen zo vertrouwd voelde. Veel plezier met 'm!

Seven: Wat vervelend van je merrie. :\ Hopelijk vind je een fijn plekje voor haar. Je achtergrond is al mooi; lijkt net een bos. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 08:03 



 
Profiel   

Mkango Ja dat vond ik ook en was niet echt de bedoeling maar alla bob ross no mistakes only happy accidents :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 10:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 41 [ 1015 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 41  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen