Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 121 van de 134 [ 3340 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 134  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

 
Profiel   

super leuk hoor Jolien!
Ik ben bezig met een puff quilt van dit formaat <<)

:') is overigens ook mijn eerste echte solo naaiproject haha
dus misschien wat ambitieus, maar ik ben op de helft nu haha

alleen nog even kijken voor de wollen tussen laag en de rand hoe ik dat ga fixen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 08:57 



 
Profiel   

De wiollen tussenlaag op de goede kant van de quilt leggen en vaststikken tot op een stuk na zodat je de quilt kan keren.
Succes, ik vind het heel knap :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 10:09 



 
Profiel   

komt vast goed :D
en zo niet, dan toch :+ hahaha
zal straks eens kijken of ik foto's gepost krijg van het tussen stadium nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 09:26 



 
Profiel   

Pikkepor schreef
Vind dat er niet slecht uit zien!

Als je twijfelt over de maat zou je m eens op de capuchon van de scuba hoodie van Brindille&Twig kunnen leggen.

http://blog.brindilletwig.com/2014/10/f ... e-pattern/


Ik had dit patroon dus gewoon uitgeprint in de kast liggen!
K heb hem iets aangepast en daarmee 14 ridder kappen gemaakt.

Met als resultaat dat mijn jongste dochter nu graag ridder kappen en prinsessen kronen wil gaan trakteren :roll:

Kortom: ik heb nog 3 weken voor het maken van 8 kronen en 8 kappen. Die kappen zijn in een uurtje gemaakt, de kronen is iets meer werk :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 14:14 



 
Profiel   

Lekker bezig _O- Jij had ook die schortjes gemaakt toch? Ik vind dat zo'n leuk idee! Ik zit te denken of ik knikkerzakken of schortjes maak...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 14:27 



 
Profiel   

Urbanus schreef
Lekker bezig _O- Jij had ook die schortjes gemaakt toch? Ik vind dat zo'n leuk idee! Ik zit te denken of ik knikkerzakken of schortjes maak...



Schortjes was ik ook inderdaad. Was vorig jaar. En toen wilde mijn oudste (die werd 4) gymtassen doen.
Die heb ik ook nog gemaakt.

Dit jaar gaat mijn oudste epoxy sleutelhangers trakteren met 2 snoep sleutels er aan (ieder kind krijgt de eerste letter van zijn/haar voornaam). Wij gaan namelijk verhuizen, en dan vind ik zoiets wel leuk en meteen symbolisch. Plus de meeste kinderen vinden sleutelhangers leuk. En als er glitters in zitten helemaal

De kookschortjes vond ik fijner naaien dan gymtassen.

Knikkerzakken heb ik ook aan zitten denken, alleen bij mijn oudste dochter (wordt 5) op school wordt er dus niet geknikkerd op het plein...


Dit zijn de sleutelhangers
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dit zijn de kappen geworden (en ja,ik weet het, totaal net afgewerkt. Maar t rafelt niet dus ik vind het dikke prima!)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 15:38 



 
Profiel   

Oh die van mij wordt 6... en geknikkerd wordt er ook niet... Hoeveel stof heb je gebruikt? En welk patroon? Voor de gymtasjes/schortjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 15:45 



 
Profiel   

Urbanus schreef
Oh die van mij wordt 6... en geknikkerd wordt er ook niet... Hoeveel stof heb je gebruikt? En welk patroon? Voor de gymtasjes/schortjes.



Euhh geen idee meer.
Ik had heel veel goedkope katoen nog in de kast liggen.
Ik heb de stof dan dus ook dubbel genomen, want dan hoefde ik minder af te werken (om te zomen) en kon ik sneller naaien. 1 euro pm van kwantum

Kwa patroon: a3 papier bij je kind voor houden en zo de maat bepalen.

En voor gymtassen ben ik kwa maat opzoek gegaan naar een kleuter tas. Want die standaard maat hangt ergens bij de enkels.

Gymtassen heb ik eerst de stof rondom gelockt, daarna pas genaaid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 16:12 



 
Profiel   

Nou heb ze gevonden hoor

Dit was mijn idee op papier
[ img ]

Dus knippen maar en aan de slag
[ img ]

Alle vierkantjes af dus ff uitleggen
[ img ]

En t resultaat so far
[ img ]

Maar k vind m toch te klein
Dus gisteren weer aan de slag voor de tweede helft haha

[ img ]
[ img ]

Ik ben dus bijna klaar met t patchen en kan bijna aan de slag met het echte quilten

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 22:46 



 
Profiel   

Nou ik vind het heel knap :j
Zou het je niet nadoen hoor, geen geduld voor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 10:03 



 
Profiel   

Die quilt!! <3 wat knap!! *\o/*

MRI: ik vind dat zo knap hè, voor zo veel kinderen achter elkaar (waarschijnlijk onder tijdsdruk) en dan zo iets leuks maken! Die epoxy dingen zijn ook prachtig!

Ik heb een etuitje voor mijn schoonmoeder gemaakt. Grote projecten heb ik op dit moment het geduld en de aandacht niet voor, maar deze was snel klaar. Zeker niet perfect, maar voor Moederdag en vaderdag vind ik zelfgemaakte cadeautjes altijd erg waardevol.
[ img ]
Gratis patroon van patterns for pirates, heart pouch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 16:32 



 
Profiel   

Kaplaars schreef
Die quilt!! <3 wat knap!! *\o/*

MRI: ik vind dat zo knap hè, voor zo veel kinderen achter elkaar (waarschijnlijk onder tijdsdruk) en dan zo iets leuks maken! Die epoxy dingen zijn ook prachtig!



Thnx, gelukkig heb ik zelf maar 2 kinderen :=
Mijn jongste wordt 30 mei 3, die gaat dus geen "projectjes" trakteren, maar gewoon saai koekjes of rozijntjes ofzo :/

Hier zijn alle naaiprojecten op de langebaan geschoven -O-
Vanwege een nek hernia kan (en mag) ik voorlopig niet naaien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 21:07 



 
Profiel   

Potver, ik heb helemaal niet meer gereageerd.
Allereerst bedankt voor al jullie leuke reacties op de quilt.
Het was af en toe een gebed zonder eind en zeker bij het doorstikken op het laatst heb ik het ding af en toe flink vervloekt maar uiteindelijk ben ik wel heel bij met het resultaat.

Tinkergirl, een puff quilt is ook heel vet!
Hij wordt echt heel mooi. +:)+
Diep respect dat je dat direct als eerste project maakt. Het ziet er echt keurig uit!

Mri, wat zijn die sleutelhangers leuk. Is dat nog een beetje te doen met epoxy? Of is het meer een gevalletje 'Moet je eigenlijk niet willen'?
Ik heb nog een paar setjes van de Action liggen namelijk. Ooit in een opwelling gekocht maar ik durf niet zo goed. :=
Wat rot van je nekhernia. Moet je nu rust aan doen en wachten tot het over gaat of word je ook nog behandeld?
Veel sterkte gewenst, in ieder geval. :(:)

Kaplaars, wat een dotje!
Daar was ze zeker heel blij mee. :)

Ik ben inmiddels de trotse eigenaar van een Brother Innovis A150 <3
Wat een te gekke machine!
Na mijn Husqvarna is dit wel even andere koek.
Ik ben tot nu toe vooral lekker aan het klooien geweest met proeflapjes: alle steken uitproberen en een beetje vriendjes worden met elkaar.
[ img ]

Ondertussen heb ik wel twee knisperdoekjes gemaakt voor collega's die met verlof gaan.
[ img ]

En er liggen twee stoffen klaar om cirkelrokken van te maken. Eens kijken of ik daar morgen tijd voor kan vinden want die rok staat al een tijdje op mijn verlanglijstje.
[ img ]

Wat vinden jullie trouwens onmisbare naaivoetjes?
Ik wil sowieso graag een blinde ritsvoet erbij aanschaffen maar pfoe, wat zijn er nog een boel meer opties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 07:53 



 
Profiel   

De action epoxy heb ik geen ervaring mee.
Maar tis best grappig spul! Al ben ik wel het type van : dit werkt, dus niks veranderen!
K zou zelf een volgende keer wel andere epoxy kopen, die sneller uithard (maar geen UV hars). K moet nu wel heeeeeel lang wachten voor mijn gevoel.

Ze hopen dat de nekhernia vanzelf over gaat. Komende week ga ik de fysio bellen omdat de ergste acute pijn weg is (of ik voel het niet meer door de medicatie)

En kwa naaien, ik pak toch een paar kleine dingetjes op. Moet toch IETS te doen hebben.
Ik ga even kroontjes maken voor het feestje van mijn oudste.
De jongens krijgen een ridderkap en gaan een schild versieren.
De meisjes gaan een kroontje versieren en een prinsessen staf maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 08:13 



 
Profiel   

Ik kom mij ook melden en ga rustig eens dit topic doorlezen

De quilts zijn prachtig trouwens, staan hier ook op het verlanglijstje maar man wat een werk. Heel knap dat jullie het gedaan hebben

Ik heb laatst een Silvercrest op marktplaats gekocht voor twee tientjes. Even om te kijken of het iets is. Op de middelbare school wel textiel lessen gehad en dingen gemaakt maar dat is natuurlijk altijd anders.

Als proef nu uit de losse pols een shirt gemaakt van een vest van mijn vriend uit zijn tienerjaren. Twee hele verschillende stoffen gebruikt wat niet altijd handig werkte maar ben wel blij met het resultaat

[ img ]
[ img ]

Waar halen jullie je patronen vandaan? Ik was op internet aan het rond neuzen maar vind het best moeilijk om leuke patronen te vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 08:58 



 
Profiel   

Wat ontzettend gaaf, die quilt!

Patronen teken ik vaak zelf, of ik google, of ik combineer 2. Laatst heb ik een paar jaren '50 Vogue patronen via Etsy kunnen krijgen, daar ben ik super blij mee. Vaak pas ik de patronen nog wel een beetje aan. En nee, ik kan niet specifiek patroontekenen, maar ben nooit bang om gewoon iets te proberen en meestal pakt het wel goed uit!

Laatst op de foto gegaan voor een fotografe met een jurk die ik al een tijdje had. Dit is Eowyns Shieldmaiden Dress uit LotR. Deze heb ik ook gewoon goed bekeken op Google en daarna geprobeerd na te maken. Ik had de jurk wel eens eerder gepost maar de foto's zijn van vrijdag en duidelijker dan de andere.


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 13:02 



 
Profiel   

Ik koop PDF patronen online.
Ik maak eigenlijk alleen dingen voor mijn kinderen (en voor die van vriendinnen). Ik gebruik graag Fab4U en sofilantjes Solis (de rest van sofilantjes heeft voor mijn dochters geen fijne pasvorm).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 19:51 



 
Profiel   

Ik gebruik erg vaak de koop patronen van twig and Tale. Die zijn met een complete tutorial, duidelijke pdf’s en vaak zelfs ook video’s erbij.

Mijn eerste boek was ‘allemaal rokjes’, een geweldig boek om mee te beginnen (als je van rokjes houd natuurlijk). Die patronen beginnen makkelijk en daarna steeds een stapje moeilijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 08:20 



 
Profiel   

Mri, het waren ook goedkope setjes van de Action dus mocht het niks zijn dat is er geen man overboord.
Pff, ja dat wachten is nooit leuk haha.
Hopelijk ben je snel weer de oude. :(:)
Sja dat stilzitten zou ik ook niet kunnen. :n

Welkom Amber_anne! :wave:
Wat gaaf, dat shirt! Dat heb je heel mooi gemaakt.

Sheran, prachtig!
Heel knap dat je dat zo uit de losse pols tekent.
Supermooie foto's ook!

Ik heb net ook even op Twig & Tale gekeken en heb het patroon voor de Meadow rok aangeschaft. Zal mij benieuwen of ik daarmee uit de voeten kan.

Ik heb vandaag mijn zelfgemaakte kaftan aan, ik was helemaal vergeten dat ik die vorig jaar aan het eind van de zomer had gemaakt. Die had ik uiteindelijk nooit aangetrokken en lag achterin de kast. :=
[ img ]

[ img ]

En ook nog wat foto's van tassen die ik het afgelopen jaar heb gemaakt.
Ook zo leuk om te doen!
De bovenste 4 zijn met het gratis patroon voor een Tienertas gemaakt.

De tas met rode bloemen heb ik volgens een patroon gemaakt dat ik op een creabeurs heb gekocht.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En een babynestje met dekentje en knisperdoekje als kraamcadeau.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 10:09 



 
Profiel   

Nou je bent aardig bezig geweest Jolien!
Ik vind die kaftan erg mooi <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 10:14 



 
Profiel   

Super mooi Jolien, welke stof is de kaftan uit gemaakt?

Dankjewel, ben voor het eerste project ook erg tevreden

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 10:16 



 
Profiel   

Dankjulliewel! :)

Amber_anne, de kaftan is van viscose gemaakt.
Ik had op vakantie een kaftan gekocht, daar was helemaal weg van en toen vond ik een patroon voor praktisch dezelfde kaftan dus heb ik deze zelf gemaakt.

En terecht! Het ziet er leuk uit en helemaal leuk dat het van je vriend is geweest.
Ik hoop dat je veel mooie projecten mag maken met je machine. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 10:23 



 
Profiel   

Ik heb ooit een zomerjurk gemaakt door er een shirt/hemdje op te leggen, na te knippen en er een rok aan te rimpelen achterin het pand een split gemaakt met een knoop en keurig omgezoomd :))
Heb nog nooit zo’n lekkere jurk gehad :')
Dat deed ik ook met een broek met elastiek, ik was toen zwanger, ik knipte het voor en achterpand na en klaar was Jet _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 10:47 



 
Profiel   

Ik koop patronen van diverse sites. Maar heb 2 weken terug eenpatroon op de lapjesmarkt gekocht voor de baby van een vriendin. Voor een tuinbroekje[ img ]
[ img ]
[ img ]

Beviel zo goed dat moeders nu stof heeft gekocht om me er meer te laten maken .
Ik heb haar kinderen een beetje geadopteerd en ga nu eerst nog voor haar dochters 2 jurken maken van sofilantjes

Ik kijk voor patronen vaan op naaipatronen.nl, sofilantjes voor de baby/kinderen maar ook op etsy. Via FB groepen kan je ook veel vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 10:14 



 
Profiel   

VillaNeusjes schreef
Ik koop patronen van diverse sites. Maar heb 2 weken terug eenpatroon op de lapjesmarkt gekocht voor de baby van een vriendin. Voor een tuinbroekje[ [url=m/xBFGGe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yhh1MB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EpmPmv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beviel zo goed dat moeders nu stof heeft gekocht om me er meer te laten maken .
Ik heb haar kinderen een beetje geadopteerd en ga nu eerst nog voor haar dochters 2 jurken maken van sofilantjes

Ik kijk voor patronen vaan op naaipatronen.nl, sofilantjes voor de baby/kinderen maar ook op etsy. Via FB groepen kan je ook veel vinden.


Och, wat zoet! <3

Chanicha, wat slim!
Heb je daar een foto van?

Ik heb een aantal nieuwe naaivoetjes binnen, nu hopen dat ze net zo handig zijn als dat ze lijken. Ik heb een blinde ritsvoet, piping-/paspelvoet, rolzoomvoet, verstelbare biaisbandvoet en een voet voor stitch in the ditch.
Hopelijk kan ik vanavond even een momentje vonden om alle voetjes uit te proberen. :):)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 11:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 121 van de 134 [ 3340 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 134  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen