Forums » Algemeen » [UK] Uit de Kunst |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 356 van de 358 [ 8933 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 353, 354, 355, 356, 357, 358 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4 |
---|
Bagheera_206 | |
Upgrade naar R6 of R6Mk2?
|
Laatste bericht |
Geplaatst: 23-06-24 12:59 |
Hommage | |
Ook ik ben benieuwd of jullie tips voor mij hebben. Ben nu in het bezit van de Canon 2000D met kitlens en de Tamron 70-300 F/4-5.6 (welke helaas dit weekend de geest gegeven heeft.) Ik zoek een goede camera, waarmee ik vrij allround kan fotograferen, van portretfoto's tot aan sportfotografie. Heb misschien de ambitie om ooit geboortefotografie te gaan doen.
Vriendin van mij heeft de Sony rx5, is dat wat? Twijfel ivm de vaste lens. Of de Canon 80D? Kan ik van een kennis overnemen. Welk toestel raden jullie mij aan? Liefst onder de €1850,- |
Geplaatst: 03-07-24 08:25 |
_Mir | |
Wat is een reële prijs voor een Nikon D7100 met 3 lenzen
|
Geplaatst: 05-07-24 13:40 |
maaikemuis | |
Zoals gezegd al in PB is daar geen antwoord op te geven wanneer onbekend is wat voor lenzen erbij zitten. Zit er een kwalitatief leuke lens bij, dan kan het interessant zijn. Zijn het 3 b-merk lenzen die middelmatig of waardeloos zijn, dan wordt het al snel oninteressant
|
Geplaatst: 05-07-24 14:54 |
ikke | |
_Mir schreef Wat is een reële prijs voor een Nikon D7100 met 3 lenzen Wat reëel is, is wat lastig te zeggen maar als je inruilt kun je er, kort door de bocht, vanuit gaan dat je ongeveer de helft krijgt van waarvoor de occasion bij de winkel wordt aangeboden. De staat van je apparatuur maakt dan of je wat meer of wat minder krijgt. |
Geplaatst: 05-07-24 15:52 |
KellyR | |
Ik probeer wegwijs te worden in de nieuwe camera wereld.
Ik had voor de leuk een Canon 1100D met een prijsgunstige telelens en de standaardlens. Nu heeft mijn tele lens of camera het begeven op reis. Ik moet nog even beter onderzoeken - heb hem in een hoek gesmeten bij thuiskomst Linksom of rechtsom er moet iets nieuws aangeschaft worden ter vervanging van. Nu bracht iemand mij nieuw licht. De compacte systeem camera's. Lichter en minstens net zo een goede kwaliteit. Dat klinkt natuurlijk heel fijn om mee te nemen op verre reizen. De prijsklasses lopen echter super uiteen en ik ben zo lang uit de camera's geweest dat ik het super lastig vindt om te vergelijken. Ik maak hobby matig foto's - het zal vnl om landschap en wildlife en cultuur gaan, met soms een kiekje thuis van de dieren of mensen. Met welke camera heb ik wel kwaliteit maar niet de hoofdprijs? En hoe zit het met de lensen, ik herken de maten niet vanuit mijn spiegelreflex Waarmee kan ik het type foto's maken wat ik ambieer? |
Geplaatst: 03-08-24 20:51 |
ikke | |
Systeem is de toekomst en als je van een 1100D af komt is alles beter dan wat je nu hebt.
Ik zou dus voor systeem gaan en je daarbij laten leiden door je eisen en budget en niet door merk. Ga naar een goede winkel, pak de body beet en voel hoe die in de hand ligt. De eerste vraag is dus: welk budget? Tweede vraag: welke eisen stel je qua fotografie (onderwerpen) en fysiek. Zo vind ik de 1100D een waardeloze camera omdat de body veel te klein is voor mijn kolenschppen van handen waardoor bedienen gewoon ruk is. Maar als je wat klein geschapen bent, erger je je dood aan de baksteen die de 5D is omdat je nergens makkelijk bij kunt. Dit geldt voor de systeencamera's hetzelfde: hoe lekker kun je 'm vast houden en intuïtief bedienen. Vasthouden en voelen dus in de winkel. |
Geplaatst: 03-08-24 22:10 |
KellyR | |
Ik heb zelf kinder handjes dus een kleine body vind ik juist fijn zoals de 1100D.
De gemiddelde mens steekt 1 vingerkootje boven mijn vingers uit om er een beeld bij te geven. Zo een baksteen is dus helemaal niks. Ik wil het liefst wel een beetje rond de €1000 blijven, als het even kan met ten minste 1 lens er bij. De eisen stelde ik al in het eerste bericht Landschap, wildlife en cultuur, met de mogelijkheid om ook thuis af en toe leuke kiekjes te kunnen schieten. En met wildlife heb ik het ook over dieren op verdere afstand - apen, big five etc. Geen neusbeertjes zeg maar, al zijn die ook enorm leuk. Maar die eisen hangen - volgens mij - meer van de lens af dan van het toestel? Spelen met sluitertijd om beweging in je foto te krijgen is fijn. Maar ook een fijne ISO instelling waarbij je wel licht krijgt zonder dat je teveel inlevert op kwaliteit. Wat mogelijkheden tot het vast stellen van je onderwerp. Ik vind het lastig om naar de winkel te gaan zonder wat basis kennis en een idee van wat ik wil hebben. Op dit moment voelt het alsof ze me alles wijs kunnen maken |
Geplaatst: 03-08-24 23:48 |
Bagheera_206 | |
Heb je veel glas bij je 1100D? In dat geval zou je kunnen kijken naar de R-serie? De R100, R50 en R10 zijn allemaal onder de 1000 euro. Met een adapter kun je dan gewoon al je oude lenzen van je 1100D blijven gebruiken.
|
Geplaatst: 04-08-24 05:30 |
8nnemiek | |
Ligt er inderdaad aan of je veel lenzen hebt en die (met een adapter) wil blijven gebruiken.
Sony heeft heel fijne systeemcamera’s binnen je budget, en de grootste keus in lenzen. De a6100 is erg fijn en betaalbaar. Ik vind ze met mijn kleine handen ook heel fijn in de hand liggen. |
Geplaatst: 04-08-24 06:34 |
KellyR | |
Nee niet heel veel glas en waarschijnlijk is het de telelens die het begeeft bij een wat hogere luchtvochtigheid en dat is nou net degene die ik vaak gebruik op vakantie om bij de vogels e.d. te kunnen komen
A6100 - die komt nog vrij gunstig naar voren inderdaad! Is zo een combi dan wat? Als negatieve aspecten bij het artikel staat dat door het diafragma de lichtsterkte niet zo best is. Anderzijds heb ik ook geen zin om nog eens minimaal €500 per lens neer te leggen.... https://www.coolblue.nl/product/838683/ ... OGEALw_wcB |
Geplaatst: 04-08-24 10:48 |
ikke | |
KellyR schreef Nee niet heel veel glas en waarschijnlijk is het de telelens die het begeeft bij een wat hogere luchtvochtigheid en dat is nou net degene die ik vaak gebruik op vakantie om bij de vogels e.d. te kunnen komen A6100 - die komt nog vrij gunstig naar voren inderdaad! Is zo een combi dan wat? Als negatieve aspecten bij het artikel staat dat door het diafragma de lichtsterkte niet zo best is. Anderzijds heb ik ook geen zin om nog eens minimaal €500 per lens neer te leggen.... https://www.coolblue.nl/product/838683/ ... OGEALw_wcB Glas is duur en grote diafragma's vereisen veel glas. Ik zou dus eerder kijken naar een losse body, daar los glas bij zoeken dat je past en van daaruit een verzameling lenzen opbouwen die past bij jouw wensen. Om te beginnen zou ik eens kijken bij een fatsoenlijke toko, bijvoorbeeld https://www.cameranu.nl/ of https://www.kamera-express.nl/ Niet alleen kunnen zij je meer vertellen, je kunt er body's beet pakken, ermee spelen en voelen. Daarnaast hebben ze bijna altijd leuke occasions waardoor je voor veel minder geld met beter spul de winkel uit loopt. |
Geplaatst: 04-08-24 11:10 |
8nnemiek | |
KellyR schreef A6100 - die komt nog vrij gunstig naar voren inderdaad! Is zo een combi dan wat? Als negatieve aspecten bij het artikel staat dat door het diafragma de lichtsterkte niet zo best is. Anderzijds heb ik ook geen zin om nog eens minimaal €500 per lens neer te leggen.... https://www.coolblue.nl/product/838683/ ... OGEALw_wcB Ik vind dat een prima set om mee te beginnen Je kan er alle kanten mee op. En je lenzenverzameling kun je later altijd uitbreiden. Voor vogelfotografie heb ik zelf de Sigma 100-400 (wat zich gedraagt als 150-600mm op crop camera’s), maar die ligt ruim boven je budget, dus zoiets is vooral leuk om rustig voor te sparen voor later. Bij Sony kun je prima je ISO wat omhoog zetten, waardoor je ook met een kleiner diafragma prima vooruit kan met iets minder licht. |
Geplaatst: 04-08-24 11:31 |
_Mir | |
Ik heb een Nikon D5600 gekocht, maar deze stelt niet scherp als ik hem half indruk. Ligt dit aan de instellingen of de lens misschien?
En welke lenzen voor portret adviseren jullie voor deze Nikon |
Geplaatst: 04-08-24 15:26 |
Bellatrix | |
Staat hij wel op auto focus?
|
Geplaatst: 04-08-24 15:32 |
_Mir | |
Bellatrix schreef Staat hij wel op auto focus? Hoe weet ik dat zeker? |
Geplaatst: 04-08-24 16:38 |
Bellatrix | |
Op de lens zit een knopje die je op AF of MF kan zetten waarschijnlijk.
|
Geplaatst: 04-08-24 16:41 |
KellyR | |
8nnemiek schreef KellyR schreef A6100 - die komt nog vrij gunstig naar voren inderdaad! Is zo een combi dan wat? Als negatieve aspecten bij het artikel staat dat door het diafragma de lichtsterkte niet zo best is. Anderzijds heb ik ook geen zin om nog eens minimaal €500 per lens neer te leggen.... https://www.coolblue.nl/product/838683/ ... OGEALw_wcB Ik vind dat een prima set om mee te beginnen Je kan er alle kanten mee op. En je lenzenverzameling kun je later altijd uitbreiden. Voor vogelfotografie heb ik zelf de Sigma 100-400 (wat zich gedraagt als 150-600mm op crop camera’s), maar die ligt ruim boven je budget, dus zoiets is vooral leuk om rustig voor te sparen voor later. Bij Sony kun je prima je ISO wat omhoog zetten, waardoor je ook met een kleiner diafragma prima vooruit kan met iets minder licht. Ah top, ik ga eens even kijken. Die lens is inderdaad wel pittig aan de prijs. Maar als ik die andere lens achterwege laat, behaal je daar weer winst op. Keuzes Bedankt voor de tips, ook van de winkels. |
Geplaatst: 04-08-24 18:57 |
_Rebecca | |
Hoi!
Ik wil graag een camera kopen om wat betere foto's te kunnen maken dan met mijn telefoon, en ik ben online (tweedehands) een beetje aan het kijken wat me aanspreekt. Ik heb zo goed als geen verstand van camera's, wel een beetje dingen opgezocht op internet maar ik heb verder ook geen idee wat ik doe, dus ik hoop dat jullie misschien een paar tips voor me hebben In mijn zoektocht ben ik de Canon 200D, 250D en 700D tegengekomen die me wel wat lijken, heeft iemand tips of ervaringen over wat wel of niet te doen? |
Geplaatst: 11-08-24 17:13 |
ikke | |
_Rebecca schreef Hoi! Ik wil graag een camera kopen om wat betere foto's te kunnen maken dan met mijn telefoon, en ik ben online (tweedehands) een beetje aan het kijken wat me aanspreekt. Ik heb zo goed als geen verstand van camera's, wel een beetje dingen opgezocht op internet maar ik heb verder ook geen idee wat ik doe, dus ik hoop dat jullie misschien een paar tips voor me hebben In mijn zoektocht ben ik de Canon 200D, 250D en 700D tegengekomen die me wel wat lijken, heeft iemand tips of ervaringen over wat wel of niet te doen? Als je nog niks hebt, zou ik die lijn niet meer overwegen en meteen voor systeem gaan. Wil je dan ook nog een beetje leuke dingen doen, haal dan je camera bij een goede winkel en boek er gelijk een leuke (basis)cursus bij zodat je een beetje gevoel krijgt bij wat je aan het doen bent. Ook systeem is intussen 2e hands prima te koop maar, begrijpelijk, nog wel iets duurder dan de DSLR's. https://www.cameranu.nl/c101538/occasio ... C4wLjAuMA.. Cursusinspiratie: https://www.cameranu.nl/events/cursus?_ ... TEwMTI2Nw.. |
Geplaatst: 11-08-24 17:21 |
Liselot | |
Iemand hier nog interesse in een als nieuwe Canon RP?
|
Geplaatst: 13-08-24 14:03 |
Movement | |
Hallo allemaal!
Zo'n 18 jaar geleden heb ik een Nikon d60 aangeschaft waar ik een lange tijd veel plezier aan heb beleeft. Nou heb ik al een aantal jaar geen foto's meer gemaakt omdat ik het erg druk had, maar ik wil deze hobby graag weer oppakken. Ondertussen ben ik al even naar de winkel geweest en de persoon die mij hielp was zeer te spreken over de Sony. De a6100 en a7RIII had hij in de winkel liggen en deze heb ik even uitgetest. De a6100 vond ik niet fijn vasthouden in de hand, de a7RIII vond ik al wel beter, maar dan betaal je ook wat en stiekem wil ik ook wel graag weer een Nikon omdat ik daarmee ben begonnen en het toch ook wel een gevoel van nostalgie geeft. Deze had hij echter niet in de winkel liggen. Maar dan nu de vraag, wat is nou een goede camera voor een hobbyist paardenfotograaf? Een camera die snelle bewegingen goed oppakt en ook wel in donkere omgevingen foto's kan maken zonder al teveel ruis zoals in een donker bos. Ik zou daar ook wel graag een lens bij willen met een 70-200 zoom of de 100-400, daarnaast zou ik graag een lens willen hebben met f1/4 voor de mooie bokeh foto's. Mijn budget zit tussen de €2000,- en €3000,- voor de combinatie body met lens. |
Geplaatst: 29-08-24 17:49 |
Seven | |
Dit lijkt mij het beste topic om wat te vragen over mijn camera en lenzen dus hier komt ie.
Ik had een canon 5d mark III samen met de Canon EF 70-200mm f/4 L USM lens al jaren, helaas ging de Camara steeds minder fijn scherpstellen en had hij vooral moeite met bewegende beelden. Ik heb die camera toen laten checken en die was helaas niet meer 100%. Ik weet niet meer precies wat er was maar hij heeft toen een keer een klap gehad van een hond. Daardoor heb ik vorig jaar een canon R6 mark II aageschaft met de adapter om mijn eigen lenzen te kunnen blijven gebruiken. Alleen nu heb ik een blijvend probleem waar ik gewoon niet uitkom. Ik had altijd mooie scherpe foto's voordat de camera een tik had gehad en ik deze nieuwe heb aangeschaft en nu merk ik dat ik vooral met deze telelens heel vaak onscherpe foto's krijg uit deze combi. Eerst heb ik een nieuw kaartje moeten aanschaffen met meer schrijfsnelheid omdat hij erg veel moeite leek te hebben met de burst. Dat heeft zeker geholpen met de snelheid maar alsnog mis ik de scherpte die ik met mn oude camera altijd wel kon bereiken. Kan het aan de combinatie liggen van nieuwe andere type camera en oudere lens? De lens is nu al zeker 9 jaar oud, toen jong gebruikt aangeschaft. Even een voorbeeld fotos Wellicht niet het beste voorbeelden maar geeft een idee wat ik bedoel als je naar de benen en staart etc kijkt. Ik ben nog nooit een passende lens geprobeerd bij de camera enkel mijn eigen lenzen en dus de adapter. Ik ben heel benieuwd of meer mensen dit herkennen en wat ik hiermee kan doen, of evt een goede cursus weten voor dit soort camera's want ik merk echt dat ik deze een stuk lastiger vind dan de vorige |
Geplaatst: 30-08-24 08:40 |
Bagheera_206 | |
Hoe heb jij de autofocus ingeregeld van jou R6 Mk2? Dit heeft naast de juiste instellingen ook best veel impact op de foto's. Alle AF settings kun je vinden in het paarse menu. Welk profiel gebruik je daar en geeft jouw body aan foto maken of eerst scherpstellen alvorens foto te maken?
Welke 70-200mm is het exact? |
Geplaatst: 30-08-24 08:55 |
Seven | |
Dat is een goede dat zou ik moeten checken, ik heb hem nu al een maand niet aangeraakt door de continue frustratie
De combinatie kan ik op de foto zetten zo |
Omhoog |
Geplaatst: 30-08-24 08:56 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 356 van de 358 [ 8933 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 353, 354, 355, 356, 357, 358 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [UK] Uit de Kunst |
Inloggen |