Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 22 [ 547 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 22  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Profiel   

Vraagje:
Is er een topic waar ik een vraag kan uitzetten over het schilderen van 2 veulens van mij?
Zal wel niet goed gezocht hebben, maar kan het niet vinden.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-25 10:48 

Profiel   

Wil je tips om ze zelf te schilderen of wil je iemand vinden die het voor je gaat doen? Afhankelijk van je budget kan ik je Marjo Lebbe aanraden, zij maakt zulke prachtige dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-25 11:41 

Profiel   

Wat een ontzettend leuke foto! Ik kan je mogelijk wel verwijzen naar mensen. Maar dat is heel erg afhankelijk van wat voor werk je zoekt. Iedereen heeft zo diens specialiteiten. Dus misschien heb je voorbeelden van wat je mooi vind qua stijl?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-25 12:04 

Profiel   

Ik weet niet hoe up to date de lijst is, maar er is een sticky hier op UK met schilders en tekenaars op bokt die in opdracht werken: [UK] Tekenaars en Schilders op Bokt.

En er is een aanvraag topic paardentekeningen, maar dat is niet echt om mensen te zoeken die heel direct opdrachten aannemen geloof ik, maar ik weet het niet zeker: [UK] [INFO] Aanvraag topic paarden tekenen #5 (ik zou zelf sowieso eerder geneigd zijn om direct iemand te benaderen wiens stijl me aanspreekt denk ik)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-25 13:06 

Profiel   

@tazzey ik vind 'm heel mooi geworden, vooral het oog springt er voor mij uit! en wat de anderen ook zeggen, die bitring is niet storend

@malenka heel gaaf! Mooie vloeiende lijnen ook die beweging lijken te geven aan het paard:)

Eigenlijk vond ik het grapje om mijn kat te gebruiken als inzending voor deze maand wel een goed idee, dus heb ik nog 2 kleine tekeningetjes gemaakt in inkt. Mijn kat vindt het heel leuk als ik een tentje voor haar maak met mijn knieën en mijn dekbed, dus dat heb ik vastgelegd :D
Dit papier vond de verdunde inkt alleen niet zo leuk dus sommige stukken zijn wat vlekkerig geworden

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-25 15:59 

Profiel   

Dankjewel :-)

Oh jouw werk is ook zo leuk geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-25 16:13 

Profiel   

Tazzey schreef
Wil je tips om ze zelf te schilderen of wil je iemand vinden die het voor je gaat doen? Afhankelijk van je budget kan ik je Marjo Lebbe aanraden, zij maakt zulke prachtige dingen.

Iemand die het voor mij gaat doen.
Marjo Lebbe even gegoogled. Is wel een stijl die mij aanspreekt, maar vanaf €1900 voor een schilderij van 60*80 heb ik er niet voor over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-25 20:40 

Profiel   

Malenka schreef
Wat een ontzettend leuke foto! Ik kan je mogelijk wel verwijzen naar mensen. Maar dat is heel erg afhankelijk van wat voor werk je zoekt. Iedereen heeft zo diens specialiteiten. Dus misschien heb je voorbeelden van wat je mooi vind qua stijl?

Ik zoek iets waarin ik de veulens nog goed kan herkennen, maar het hoeft zeker geen kopie van de foto te worden, want ' ik heb die foto al'.
Ik houd wel van abstract, Marli Hommel vind ik mooi; maar de hierboven genoemde Marjo Lebbe heeft ook een mooie stijl vind ik.
Als je tips hebt, dan houd ik me erg aanbevolen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-25 20:43 

Profiel   

[ img ]

Mijn challenge werkje is klaar *\o/*. Superleuk om te doen. De kleur is Cranberry, van Derwent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 17:08 

Profiel   

Zeer geslaagd, erg mooi zo in één kleur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 17:13 

Profiel   

Heel erg gaaf! Mooie kleur ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 17:51 

Profiel   

Thanks, beide :D. Ik vind de kleur ook echt tof. Paar jaar geleden maakte ik 1 in de kleur Loganberry. Misschien moet ik nog een Blackberry en een Strawberry maken, heb ik alle berries _O-.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 19:52 

Profiel   

Oh die is echt prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 21:06 

Profiel   

Die schud je zo even uit je mouw San? Waanzinnig!

Marjo Lebbe maakt erg mooi werk. Meerdere malen in het echt gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 21:08 

Profiel   

julius_juut schreef
Oh die is echt prachtig!

Dank je wel :D.

Signe schreef
Die schud je zo evenniot je mouw San? Waanzinnig!

Nee, heb wel een referentiefoto gebruikt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 21:11 

Profiel   

Signe schreef
het enige monochrome werkt dat ik sindsdien heb gemaakt is/zijn tetrapak etsen. Misshcien een goed excuus om dat weer even op te pakken..

Zeg dat nou niet Signe, nu wil ik dat ook uitproberen! Daar heb ik helemaal geen tijd voor -O- |(

@san gaaaaf! Net alsof ze licht geven.

@Vikawiek: Die intens tevreden blik van je kat :D Je challenge-ding is prachtig :)
@thats_me: gaaf geworden allebei! Die draaiing in het patroon van het paard geeft precies zijn beweging weer zo, leuk is dat.
@malenka: ik vind jouw kleurgebruik zo mooi he, bij die panda ook al en bij deze ook weer <3

@tazzey: het lot van de tekenaar. Gelukkig valt het anderen vrijwel nooit op, ik betwijfel of het me opgevallen was als je het niet had gezegd.

Mijn challenge is ook af! De foto moet alleen even tot morgen wachten, want het was al te donker toen ik klaar was (en morgen kan ik m op de universiteit onder de scanner leggen, kijken of dat ding ook een beetje wil functioneren voor iets anders dan tekst).
Wel nog vast wat andere dingen van de afgelopen weken:

Een behekste, op hol geslagen versie van de pipowagen waar Juuts kippen in wonen.
[ img ]

Mijn brein stond ernstig uit toen ik met Juut en Laurora lino's ging snijden maar ik heb wel nog in (de laatste) 5 minuten deze vosjes geproduceerd :')
[ img ]

Later in de week nog uitgebreide druktesten gedaan met verschillende soorten inkt en plaatmateriaal om te zien of er verschil was in hoe goed de prints er uiteindelijk uitkwamen omdat die katten van laurora zo raar werden en ik dat probleem wel eens eerder gehad had (conclusie: niet echt, of in ieder geval niet een verschil dat ik kon ontdekken met het aantal prints dat ik heb gemaakt. Misschien als ik 10+ prints per inkt, linomateriaal en ondergrond had gemaakt dat er meer over te zeggen was), daar kwamen deze kipjes uit.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 21:44 

Profiel   

Goh roodvos jij zegt de scanner en ik bedenk me ineens dat wij op school een scanner speciaal voor alleen onze opleiding hebben omdat we vaak afbeeldingen moeten inscannen :') daar moet ik binnenkort eens gebruik van gaan maken denk ik.
Die pipoowagen is ook heel gaaf!
Leuke drukwerken, heerlijk hoe expressief de kippen zijn in die laatste

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 21:59 

Profiel   

Kipppiiieeeesss

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-25 22:03 

Profiel   

Bedankt voor de complimenten over kleurgebruik. Ik denk dat het ook hetgeen is waar mijn sterke punt ligt als het gaat om tekenen en schilderen. Compositie en verhoudingen zijn een grotere uitdaging.

Ik heb echt geprobeerd om het bij alleen groente houden en hem klaar te laten zijn. Maar ik kon het vandaag toch niet laten. Het groen schreeuwde haast om een beetje goud. Dus ik heb dat toch maar gedaan...

[ img ]

Vikawiek, weer zo'n leuk verhalende illustratie.

Yvonne, ik heb op dit moment geen tips voor je in zo'n stijl. Ik denk dat je daar al kunstenaars met heel eerlijke prijzen hebt. Je weet wat je gaat krijgen. Ik wil bijvoorbeeld ook best aan de slag in een stijl die de mijne die kant op trekt. Maar dat zou voor mij een eerste zijn en dus weten we beide niet zeker wat het zou gaan worden. (Daarom zou het wel goedkoper kunnen. Dat dan weer wel.)

San, heerlijk plaatje. De sfeer en de kleur 'schuren' een beetje en dat maakt het interessant!

Roodvos, die prent van de kippen wagen kan zo een prentenboek in. Super leuk! En je kipjes werken ook goed. Ik zie ze zo op een mooie luxe theedoek oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-25 14:38 

Profiel   

Mijn monochroom voor maart! (met valsspeeleend)
Paars aquarelpotlood en copic marker, een witte posca en een beetje geel aquarelpotlood, op papier (a4). Mn paarse aquarelpotlood is ruimschoots gehalveerd nu :')

Het viel me niet mee om een beetje balans te krijgen in de lichte en donkere plekken om je oog naar het juiste punt te leiden: toen ik dacht dat ik klaar was keek ik naar het geheel en besefte ik me dat ik de achtergrond eigenlijk te veel en te donker had uitgewerkt waardoor de reigers er niet duidelijk meer uitsprongen. Ik heb het met een gum nog weten te verbeteren, maar de volgende keer kan ik daar beter van tevoren over nadenken ipv achteraf :+ Maargoed, alsnog niet ontevreden met wat het geworden is :)
[ img ]

En wat een gedoe om dit een beetje oke op de foto te krijgen zeg. De scanners maakten hem fel overbelicht, gewoon een foto maken wilde niet want ik ben vergeten hem aan de tafel te tapen voordat ik het papier nat maakte dus hij bobbelt lekker, uiteindelijk maar in een lijst gestoken zodat hij plat bleef liggen maar toen klopte de kleur van geen kant meer. Flink met de waardes geschoven en nu lijkt het eindelijk, hehe.
Het origineel is nog wat helderder, maar ik heb weinig zin in hem weer aanpassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-25 17:42 

Profiel   

Vals speler :oo
Nee hoor, ik vergeef het je. Hij is echt gaaf geworden! Juist het gele eendje complimenteert mooi met het paarse. En Juuts arme kippen toch, hopelijk wordt er irl geen Grand Theft Auto V gespeeld met kippen.
Je kan trouwens om een foto te maken van je werk wanneer het papier hobbelig is je papier vastplakken met een aantal dubbelgevouwen stukjes schilderstape aan de achterkant van het vel, zoals je ook zou doen voor dat je begint met schilderen. Ik plak er meestal een stuk of 6 aan zodat het goed recht blijft, en die plak ik dan op m'n vloer voor m'n raam zodat de belichting voor de foto goed is

En Malenka speelt ook al vals ;(
Maar het past wel bij het paard, dus ik snap je wel. Ondanks dat 'ie al heel goed was

Heel mooi San, het doet me denken aan op stal komen op een zomerochtend en hoe het licht dan op de paarden schijnt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-25 20:03 

Profiel   

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :D.

@Malenka, dat ziet er wel heel tof uit!

@Roodvos, wat mooi zo, dat paarse. Het eendje is ook supercute, het geel springt er flink uit zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-25 20:23 

Profiel   

vikawiek schreef
Vals speler :oo
Nee hoor, ik vergeef het je. Hij is echt gaaf geworden! Juist het gele eendje complimenteert mooi met het paarse. En Juuts arme kippen toch, hopelijk wordt er irl geen Grand Theft Auto V gespeeld met kippen.
Je kan trouwens om een foto te maken van je werk wanneer het papier hobbelig is je papier vastplakken met een aantal dubbelgevouwen stukjes schilderstape aan de achterkant van het vel, zoals je ook zou doen voor dat je begint met schilderen. Ik plak er meestal een stuk of 6 aan zodat het goed recht blijft, en die plak ik dan op m'n vloer voor m'n raam zodat de belichting voor de foto goed is
*knip*

Oh slim! Dat ga ik de volgende keer proberen :D Ik had hem nu wel rondom de randen vastgetaped voordat ik een foto maakte om hem recht te trekken maar er bleven toen alsnog wat bobbels in het midden over, en toen ik de foto hier wilde uploaden bleek dat je daarvan heel erg de schaduwen zag en dat het daardoor leek alsof er allemaal vieze vlekken op het papier zaten.

We hebben wel ooit die kar met kippen erin in een verhuiswagen geschoven en verhuisd en de boze blikken van de kippen hier zijn wel enigszins gebaseerd op hoe woest ze toen door het raampje staarden met zijn allen. Telt dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-25 20:29 

Profiel   

_roodvos_ schreef
Oh slim! Dat ga ik de volgende keer proberen :D Ik had hem nu wel rondom de randen vastgetaped voordat ik een foto maakte om hem recht te trekken maar er bleven toen alsnog wat bobbels in het midden over, en toen ik de foto hier wilde uploaden bleek dat je daarvan heel erg de schaduwen zag en dat het daardoor leek alsof er allemaal vieze vlekken op het papier zaten.

We hebben wel ooit die kar met kippen erin in een verhuiswagen geschoven en verhuisd en de boze blikken van de kippen hier zijn wel enigszins gebaseerd op hoe woest ze toen door het raampje staarden met zijn allen. Telt dat?

Foto's waarop lijkt alsof je papier vies is is een zeer herkenbare situatie :') mijn papier lijkt ook altijd heel grauw op bokt.
en soms zitten er daadwerkelijk vlekken op het papier in mijn schetsboek. Daarvoor mag ik mijn lieftallige veterlostrekker aankijken

En ja, dat telt :))
"verhuis deze kippen" klinkt ook wel als een side quest in een game :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-25 20:58 

Profiel   

Zo herkenbaar toch een andere kleur te willen gebruiken. Ik vind zowel het paard als de reigers zeer geslaagd. Deze uitdaging haalt veel creativiteit naar boven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-25 21:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 22 [ 547 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 22  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen