[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:36

MarliesR schreef:
idylle, dat heb je dan nog best snel gedaan! Ben benieuwd naar het eindresultaat straks

Sani, dat zijn leuke tassen! Ik heb hem ook nog ergens in Ravelry opgeslagen als ooit een keer een ‘side project’. Ga je er ook nog kleur in verwerken?

Hier nog wel even bezig met mijn Afghan. Heb ondertussen wel een begin gemaakt met het afmaken van mijn Unicorn. Nog een paar rijen manen te gaan en de staart. Wil ik deze week ergens gaan doen, is dan mooi weer een afgerond project haha!
[ [url=m/H8RFFE.jpg]Afbeelding[/url] ]


En wil heel erg graag beginnen met Apollo <3 (link). Maar vind ik dat ik dan minimaal mijn lopende amigurimi projectjes moet afmaken en mijn eerste afghan :+ . Heb nog een zebra in de maak (ook Paardje Piem patroon) en een Raving Rabid voor mijn man. Heb ook een heleboel African Flowers t/m de ena laatste rij klaar voor Fatty Lumpkin (geloof dat ik er nog 10 moet ofzo). Maar zie nog erg op tegen die in elkaar zetten :')


Ik ben nog niet op het punt dat volgens het patroon er een kleurwisseling kan plaats vinden. Deze kleur had ik nog thuis. Morgen ben ik in een winkel waar ik kleurtjes kan vergelijken en wie weet!

Die afghan <3
Ik wil de sophies universe nog gaan maken met Whirl van scheepjes. To do list positie nr zoveel :')

Fatty Lumpkin Ken ik niet, is dat een deken?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:12

Pfff ik wil een nieuwe lading garen bestellen voor mijn deken, zijn ze ineens bij dezelfde webshop van 3,99 naar 5,20 per bol gegaan. Nu met korting wel 4,95 maar dat is alsnog een euro duurder.. Heb nog 29 bollen nodig dus dat tikt wel aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:54

Heel mooi, Marlies! Ik vind de kleuren echt prachtig bij elkaar. Apollo staat ook op mijn wensenlijstje, maar ook hier liggen er nog genoeg WIPs die eerst af moeten. :+ Ik vind het nijlpaard van Heidi Bears ook zó ontzettend leuk... die wil ik eigenlijk in vrij groot formaat voor een vriendin haken met wie ik een soort running gag heb dat we een nijlpaard als huisdier moeten hebben. :')

Sani: Fatty Lumpkin is een African Flower Paardje.

Sanne: oooo, wat balen! Als je niet zo bang bent voor eventueel kleurverschil door verschillende verfbaden is het wellicht mogelijk om ze bij een andere webshop goedkoper te bestellen? Want ik heb voor mijn Merino Soft ook maar iets van 4 euro per bol betaald; 5.20 is wel echt heel duur. :\

Jolien87 schreef:
Het nadeel van breien ten opzichte van haken is dat je met breien steken kunt laten vallen. Ik heb nog weleens dat ik in mijn enthousiasme een rits steken van de naald trek :=
En bij een foutje moet je weer terug breien, met haken trek je gewoon de draad uit.

Je kunt ook gewoon door breien en de volgende rij/ronde de betreffende steek, of steken, laten vallen en op de juiste manier weer ophalen. Ik heb het zelfs een aantal keer met de kabels in m'n sweater moeten doen. :') Steken van de naald trekken gebeurt mij inderdaad ook regelmatig.

Mijn keuze voor breien of haken is echt volledig afhankelijk van wat ik wil maken. Gebreide knuffels vind ik bijvoorbeeld minder mooi dan amigurumi's, dus dan haak ik liever, terwijl ik gebreide stoffen vaak wat zachter vind dan gehaakte, dus voor draagbare dingen geef ik de voorkeur aan breien.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:04

Jaa ik heb ze gemaild, mag nog een bestelling bij ze plaatsen voor het oude bedrag dus dat is echt heel netjes van ze! Qua geld lukt het niet om nu gelijk de laatste 29 te bestellen, maar bestel er nu een stuk of 20 bij hen. Daar doe ik nog wel even mee dus dan bestel ik later de anderen bij. Dan daar maar iets meer voor betalen. Andere verfbladen ben ik niet suuuper bang voor bij deze.

Wel netjes opgelost van ze!

idylle
Berichten: 5841
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:11

Wat fijn dat je zoveel bollen voor de oude prijs krijgt!

Ik moet nog 2 lapjes vastnaaien
Afbeelding

En nog 2 beertjes haken en ze op de deken naaien.
Dan wordt het eindresultaat zoals dit:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:22

Sanne: O, dat is wel heel aardig van ze!

Andere verfbaden lijkt me bij dit patroon inderdaad ook niet zo'n groot probleem. Het kleurverschil zal niet zo groot zijn dat je het ook ziet als de kleuren niet aan één stuk door gehaakt worden. :P

idylle: Superleuk! :D

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 00:35

Leuk weer een beetje leven in het topic!

Ik ga gestaag door met de rozeta deken, wordt een cadeautje voor een collega
Afbeelding


Afbeelding
Deze heb ik in december cadeau gegeven. Was mijn eerste deken/grote project

idylle
Berichten: 5841
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:51

Die laatste is gaaf!! Heb je een patroon voor me mirtedl?

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:27


idylle
Berichten: 5841
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:55

Dank je wel!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18690
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:35

Heel gaaf al die dekens! Knap hoor. Ik ben vooral bezig met amigurumi, maar dat komt omdat ik nu snap hoe dat werkt. Ik heb zoveel vragen bij die dekens :')


Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:47

Ik ben ook nog bezig met mijn rozeta dekens, ik moet me er wel echt aan zetten momenteel :+

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:48

Ladybird schreef:
Heel gaaf al die dekens! Knap hoor. Ik ben vooral bezig met amigurumi, maar dat komt omdat ik nu snap hoe dat werkt. Ik heb zoveel vragen bij die dekens :')


Mijn deken is eigenlijk redelijk makkelijk en super leuk om te maken! Elke toer is een andere steek en kleur dan de toer maar je hebt hem erg snel door. :)

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:00

Ik ben aan (meerdere :+) dekens begonnen, maar nog geen enkele afgemaakt. _O-

Anoniem

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:23

Mijn ergste “project” is denk ik een muts waarvoor ik het garen en de pompom gekocht heb, maar er vervolgens nooit aan ben begonnen. :)) Verder heb ik inderdaad hier en daar wel wat WIPs liggen waar ik ooit nog een keer aan verderga. O:)

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:30

Mkango schreef:
Mijn ergste “project” is denk ik een muts waarvoor ik het garen en de pompom gekocht heb, maar er vervolgens nooit aan ben begonnen. :)) Verder heb ik inderdaad hier en daar wel wat WIPs liggen waar ik ooit nog een keer aan verderga. O:)

Enkelvoud? :')

Ik ga me even verstoppen. _O-

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:32

Sani schreef:
Ik ben aan (meerdere :+) dekens begonnen, maar nog geen enkele afgemaakt. _O-


Oh same hoor. Dit zou de eerste zijn die af komt. Maar momenteel al 120 euro aan garen uitgegeven voor deze dus te zonde om niet af te maken.

Verder ook echt bar weinig projecten echt afgemaakt.. Oeps.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:39

Mijn eindstand voor vandaag!
Afbeelding
Vandaag ook de andere kleuren uitgekozen. :D

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 00:24

Ik haak eigenlijk alleen maar dekens. Tussendoor wat opdrachtjes, maar haak toch het liefste dekens :+ Ik merk alleen dat met een fulltime baan ik dagen te kort kom in een week :o

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:28

Haha wel grappig dat er zoveel mensen zijn met (veel) onafgeronde projecten, schijnbaar toch iets waar veel mensen tegenaan lopen haha.

Sani, Fatty Lumpkin is inderdaad het paardje van Heidi Bears. Vind hem erg leuk! Maar dat in elkaar zetten he… (linkje)

En leuk dat je toch met kleur gaat werken!

__Sannne Oh balen dat het dan in 1x zoveel duurder is! Maar zo te lezen ondertussen wel heel netjes opgelost door ze. Ik zat al te twijfelen om nog meer katoen te bestellen bij Hobbii nu er nog 35% korting op zit. Maar ja, heb nog best wat liggen om mijn huidige projecten eerst af te maken haha

Mkango, dat nijlpaard is inderdaad ook echt geweldig! Als het in elkaar zetten van Lumpkin een beetje meevalt wil ik die ook nog gaan maken. Maar Appolo gaat dan zeker voor hahah! Het garen wat ik ervoor heb bedacht is alleen ook niet mega goedkoop en wil het dan eigenlijk ook nog dubbeldraads doen.

In de Hooked on Sunshine facebookgroep (waar je dus ook voor Apollo terecht kan) is iemand die hem op haaknaald 10 heeft gemaakt met heel erg dik garen. Die is ook echt zo fantastisch! “Een echte Kraken!”.

idylle, begint op te schieten zo!

mirtedl, tof dat je met de Rozetta bezig bent! Ik vind het mandala gedeelte ervan echt heel erg gaaf! Alleen het onderste deel spreekt mij zelf ietsje minder aan. Maar misschien ga ik nog eens een "blokkendeken" maken met een aantal van die mandala's aan elkaar vast.

Ik was eigenlijk met haken begonnen vanwege de Amigurumi’s, maar geloof dat ik de dekens toch leuker vind. Of in elk geval wel zoals die ik nu maak. Bijna elke rij weer anders qua steken en daardoor veel afwisseling, wel wat uitdaging, maar stap voor stap toch ook voor mij als beginner best goed te doen. Met de Amigurimi’s vind ik het in elkaar zetten echt niks aan.

Ik denk dat ik vandaag part 5 van de CAL wel afkrijg :D . Dan nog maar twee banden te gaan (deel 6 & 7). Het laatste deel (8) is de border. Maar twijfel nog een beetje of ik niet liever een rechte rand hebt ipv 'golfjes'. Nou ja, kan ik nog even over nadenken.

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:01

Gelukt om deel 5 af te krijgen :D :D

Nu weer een band met wit. Wil dan weer kleuraccenten er in brengen. Zie nu al op tegen die eindjes weer wegwerken :+


Afbeelding

Afbeelding

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:11

Echt zo mooi joh! Lijkt me ook een heerlijk project om aan te werken! Welke garen gebruik je? Hoe groot is ie nu?

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:07

__Sannne schreef:
Echt zo mooi joh! Lijkt me ook een heerlijk project om aan te werken! Welke garen gebruik je? Hoe groot is ie nu?


Dankje! Het is inderdaad echt een heerlijk project! Veel afwisseling, fijn om even mentaal in te vluchten. En tussendoor ook weer wat makkelijkere rijen. Garen is allemaal Hobbii Rainbow Cotton (8/4). Op dit moment 14 verschillende kleuren.

Ik zal eens kijken of ik hem binnenkort kan opmeten! Ik gok nu zo'n 70 * 70cm?

Quir

Berichten: 17400
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:34

Die is echt zo prachtig!! <3
Zou m ook heel graag willen maken, maar helaas lukt het niet om het patroon aan te schaffen, nu meerdere keren geprobeerd en het lukt gewoon niet. :=

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:47

Quir schreef:
Die is echt zo prachtig!! <3
Zou m ook heel graag willen maken, maar helaas lukt het niet om het patroon aan te schaffen, nu meerdere keren geprobeerd en het lukt gewoon niet. :=


Die ik maak? Ardith?

Heb je via Ravelry en/of de website van de ontwerpster geprobeerd? En als je hem echt heel graag wil en het lukt niet, wil je eventueel best helpen hoor :o Dan stuur maar even een PB.