[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Signe

Berichten: 5815
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:25

Ps.. die zwaluwen en ekster zijn geweldig leuk vikawiek! Laat je ze zien op de muur als je lijsten hebt gevonden?

vikawiek

Berichten: 1527
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 11:23

Dankje :D zal ik doen

Jis_

Berichten: 11672
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 11:49

Dank je Sall!

:)) dank je vikawiek!
Wat mooi gemaakt je Vogels, die lijntjes die je gezet hebt in de Vogels zijn gaaf!

Leuk Signe :D

Gister was de laatste les en in de laatste 5 uur heb ik het haar opgezet en de huid nog een laagje gegeven aan het Rubens meisje (is/was zijn dochtertje Clara)
Ik zag toen ik moest stoppen dat het voor ons linker oog ietsje groter is en er zou nog wel meer aan mogen gebeuren maar ik vind het leuk om hem zo te laten. Ik rekende even terug hoeveel uur ik erin gestopt heb en kwam uit op ongeveer 13 uur. Zo rap ben ik nog nooit geweest als het gaat om deze stijl, lekker :D
Ook geleerd om mijn palet goed op te zetten en vooral ook netjes te houden, dat kon ik goed gebruiken O:)

Afbeelding

Thats_Me

Berichten: 10954
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 16:10

Heel tof Jis, leuk ook dat je met zo'n cursus veel leert.

Thats_Me

Berichten: 10954
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 17:50

Twee schetsen gemaakt. Die met de beer voor de challenge en de luiaard voor de fun. De komende tijd ga ik ze verder uitwerken met waterverf en pen.


Afbeelding

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 17:59

Nick_en_ik: Wat een leuk cadeau voor je moeder's verjaardag! Heeft ze er al dingen mee gemaakt? En heb je zelf niet ooit gedacht om je eens aan een lino te wagen? :D

Ik vind je inkt schetsen zo tof, super dynamiek. Zeker verder mee blijven experimenteren. Je job klinkt ook reuze interessant - hoe gaat het nu daarmee? Nog steeds enthousiast?

En leuk experiment met pastel! Welke heb je specifiek gebruikt?

Polarize: Heb je inmiddels al bij de paarden in het land kunnen schetsen? Het is zulk lekker weer geweest in de Benelux {:}

Vikawiek: Ik vind de kleuren in je Mondriaan werkje wel echt geslaagd en ook de textuur van de (olie?) pastel die je erin hebt verwerkt vind ik tof. Je bosuiltje is ronduit schattig <3 En ook de ekster en zwaluwen vind ik erg tof zo met die textuur/patronen in de zwarte gedeelten.

Sall: Gefeliciteerd met het behalen van je Illustrator diploma! Hopelijk verloopt de vervolgopleiding ook gewoon goed. Ik vind je logo leuk geluk, ik geef ook de voorkeur aan je laatste versie. Wat ik ook nog zou durven doen is de spatiering tussen de letters van 'uitgeverij/publishers' te verruimen waardoor het gelijk loopt met 'Sauberhaus' en dan desnoods het lettertype an sich wat te verkleinen. Het is maar een idee, weet niet zeker of het mooi zou werken in de werkelijkheid :Y)

De Corduboy kat is echt geweldig <3 <3 Die artiest ga ik ook even opzoeken.

Jindai: Bedankt voor je complimenten - Ik vind je Mondriaan werk leeeuuk. En had je niets gezegd van de struggles had ik het niet eens opgemerkt. Netjes opgelost dus, dat vergt ook creativiteit.

Hele mooie roze tulpen ook, dat werkt heel mooi samen zo te zien - marker en kleurpotlood! Moet ik onthouden.

En dankjewel nog voor de feedback - ik ben zelf ook erg blij met mijn kleurkeuze. Heerlijk fris en een match made in heaven met de chocolade-kleurige vacht.

ElfBeau_067: Heel grafisch en sterk, jouw Mondriaan-vrouw! Geeft me ook een beetje Andy Warhol vibes zo met de primaire kleuren en harde zwarte lijnen.

Thats_Me: Waterverf en kleurpotlood gaan ook heel goed samen, of je kan ook wat makkelijker aanpassingetjes doen met waterverfpotlood. Zou dat niet leuk zijn om mee te experimenteren?

Je lieveheersbeestje is zoals de naam al zegt - erg lief! Was de ontvanger er blij mee?

Die luiaard is zalig - helemaal in vakantiestemming ;)

Jis_: Ik vind echt alles wat je maakt zooo geweldig. Je kat is suuuper tof en ik hou echt van de kleuren. Het Rubens-meisje is gewoon echt goed, zo knap en erg sprekend.


Zo, ik ben weer bijgekletst en inmiddels dus ook weer met de voeten op Belgische grond ;) Ik heb tussendoor nog een live schetsen/schilderijtje gemaakt in Frankrijk en heb ook nog een leuke foto toen ik aan het werken was aan het portret van de Comtois.



Afbeelding
Afbeelding

Spannend hoor ook al die geheimzinnige projecten hier :):)

Thats_Me

Berichten: 10954
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 18:06

Bedankt voor je commentaar Kaatastrof. Ik heb ook nog ergens waterverfpotloden liggen. Goed idee om die ook er eens bij te gaan pakken en te combineren.

Het lieveheersbeestje is aangekomen bij mijn moeder. Die mag hem morgen pas open maken dus de reactie moet ik nog even afwachten.

vikawiek

Berichten: 1527
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:57

Dankje Kaatastrof! De oliepastel is kleurpotlood, daarom is het ook niet zo opaque :+ ik ben heel blij met m'n polychromos, maar over felle kleuren zijn ze niet altijd je van het. Bij mijn normale werk met aquarel heb ik daar geen problemen mee overigens :? Waarschijnlijk door het laagjes opbouwen

En thats_me wat vond je moeder van het lieveheersbeestje? :D


Ik heb mijn tekening voor het kikvorsperspectief af. Ik werd geïnspireerd door de winnende act van het Eurovisie Songfestival. Halverwege had ik de gedachte dat ik het perspectief wel verder had kunnen pushen en wilde heel even opnieuw beginnen. Maar toch doorgegaan en ik ben er blij mee, het was zeer uitdagend :j

Afbeelding

Signe

Berichten: 5815
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:50

Ik ben hier niet heel veel meer, excuus daarvoor. Best druk met dingen maken. Hele dagen aan het creëren. Heerlijk.
Ik werk aan drie exposities en twee illustratie wedstrijden en de deadlines liggen bijna allemaal in de zomer.
Helaas is mijn auto plotseling gesneuveld dus dat komt er ook nog even bij. Zucht.
Ik kan dus ook niet veel laten zien op dit moment, maar straks!!!! Zoveel!!! Haha.

Probeer wel mee te kijken;)

Sall

Berichten: 6763
Geregistreerd: 20-05-03

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 09:05

Morning! Ik sluit mij bij Signe aan
#strakszoveeltelatenzien :+

Balen van je auto Signe!

Wat een leuk werk vikawiek!

Ik ga zo naar Amstelveen, er is een plein en air en daar doe ik aan mee
Plekje aan het water uitgezocht en de auto is vol geladen
Het weer ziet er goed uit *\o/*

Selina

Berichten: 14348
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:16

vikawiek schreef:
Ik heb mijn tekening voor het kikvorsperspectief af. Ik werd geïnspireerd door de winnende act van het Eurovisie Songfestival. Halverwege had ik de gedachte dat ik het perspectief wel verder had kunnen pushen en wilde heel even opnieuw beginnen. Maar toch doorgegaan en ik ben er blij mee, het was zeer uitdagend :j

[ [url=m/gxHcpV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel tof geworden!

Thats_Me

Berichten: 10954
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 14:51

Heel tof geworden vikawiek, leuk ook dat je zo buiten je comfortzone bezig bent geweest.

Wat heerlijk dat jullie lekker crea bezig zijn Signe en Sall. Blijf fijn in jullie flow en als de tijd rijp is ben ik erg benieuwd naar jullie werk.

Mijn moeder was blij met het lieveheersbeestje en gaat er een mooi plekje voor zoeken. Over twee weken gaan we op visite dus dan ben ik benieuwd waar hij hangt.

Zelf ben ik bezig geweest met het uitwerken van de Larry de luiaard.

Afbeelding

En heb ik voor de challenge de beer verder uitgewerkt.

Afbeelding

Ze hangen inmiddels beide aan de muur. Ik heb laatst in de woonkamer een aantal lijstjes opgehangen waar ik mijn werkjes in kan doen en ze ook makkelijk kan wisselen als ik weer wat nieuws heb gemaakt.

ElfBeau_067

Berichten: 2010
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 17:15

Wauw wat tof Vikawiek!

That’s me leuke vrolijke werken!

Sall

Berichten: 6763
Geregistreerd: 20-05-03

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:40

Aaah wat een leuke werken That’sme!! Echt lief

En Plein Air was leuk! Mooi weer ook om buiten te schilderen
Afbeelding
Afbeelding

De resultaten zijn de komende 2 dagen te zien in het Cobra Museum in Amstelveen (gratis toegang en de werken zijn te koop)

Jis_

Berichten: 11672
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 11:25

Hello!! Ik was even op wandelvakantie (Krijtlandpad) ben nog aan het bijkomen :))

Mooie werken komen er weer voorbij!

Dankjewel Kaatastrof! <3

Prachtig je paard, mooie kleuren :j en wat leuk die foto in actie!

Heel tof je Luiaard Thats_Me! Mooi resultaat voor de challenge :j

Heel gaaf vikawiek! <3

Heb je Plein Air schilderen vaker gedaan Sall? Ik èèn keer en vond het best lastig, geeft een heel andere vibe dan rustig op je werkplek, vind ik :D
Wat tof dat de werken in een museum hangen dit weekend, je werken zijn gaaf geworden, vooral die rechts onder spreekt me aan! :wow:

ArtHorse
BKB 2024 winnaar 3D
Berichten: 74
Geregistreerd: 27-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 19:28

Sall schreef:
Aaah wat een leuke werken That’sme!! Echt lief

En Plein Air was leuk! Mooi weer ook om buiten te schilderen
[ [url=m/mcjewC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IGmQR8.jpg]Afbeelding[/url] ]

De resultaten zijn de komende 2 dagen te zien in het Cobra Museum in Amstelveen (gratis toegang en de werken zijn te koop)


Wauw, ik wist niet eens dat jij ook aquarelleerde, jij bent echt een multitalent! Jouw Queen-beeldje. Was ook al zo geweldig, die hangt hier nog steeds in mijn schilderkamer ter inspiratie.

Wat leuk om hier mee te kunnen spieken met de Challenges, mogen (beschilderde) beeldjes ook meedoen? Sinds ik niet meer in de Paard Verzameld facebook groep zit, is er een hoop tijdsdruk en geheimhoudplicht verdwenen, en ik merk dat de inspiratie weer gaat borrelen, zeker als ik de challenges hier zie. Als het mag doe ik graag (een keertje) mee met een sculptuur.

nick_en_ik

Berichten: 215
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:04

Kaatastrof schreef:
Nick_en_ik: Wat een leuk cadeau voor je moeder's verjaardag! Heeft ze er al dingen mee gemaakt? En heb je zelf niet ooit gedacht om je eens aan een lino te wagen? :D

Ik vind je inkt schetsen zo tof, super dynamiek. Zeker verder mee blijven experimenteren. Je job klinkt ook reuze interessant - hoe gaat het nu daarmee? Nog steeds enthousiast?

En leuk experiment met pastel! Welke heb je specifiek gebruikt?

Ja, ze heeft er al wat dingen mee gemaakt, zoals bloemetjes en dergelijke. Erg leuk! En wie weet, lijkt me inderdaad leuk om eens uit te proberen!

En dankjewel, super tof om te horen!
M’n werk is heel erg leuk, ondertussen is mijn proeftijd voorbij en heb ik een heus contract *\o/*
Ik heb echt wel plezier in m’n werk, het past echt goed bij me. Dus zeker nog enthousiast! :D

En het pastel experiment heb ik vandaag af kunnen maken! Helaas geen flauw idee welk merk pastel het is. Staat er niet bij. Tis wel echt mooi en fijn pastel, met levendige kleuren.
Naast het setje pastel van werk, heb ik ook mijn andere pastel zooi gebruikt; Rembrandt halve pastels, Bruynzeel pastelpotloden, en Stabilo CarbOthello pastelpotloden, op pastelmat papier.

Het resultaat!
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41818
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:34

ArtHorse schreef:
Sall schreef:
Aaah wat een leuke werken That’sme!! Echt lief

En Plein Air was leuk! Mooi weer ook om buiten te schilderen
[ [url=m/mcjewC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IGmQR8.jpg]Afbeelding[/url] ]

De resultaten zijn de komende 2 dagen te zien in het Cobra Museum in Amstelveen (gratis toegang en de werken zijn te koop)


Wauw, ik wist niet eens dat jij ook aquarelleerde, jij bent echt een multitalent! Jouw Queen-beeldje. Was ook al zo geweldig, die hangt hier nog steeds in mijn schilderkamer ter inspiratie.

Wat leuk om hier mee te kunnen spieken met de Challenges, mogen (beschilderde) beeldjes ook meedoen? Sinds ik niet meer in de Paard Verzameld facebook groep zit, is er een hoop tijdsdruk en geheimhoudplicht verdwenen, en ik merk dat de inspiratie weer gaat borrelen, zeker als ik de challenges hier zie. Als het mag doe ik graag (een keertje) mee met een sculptuur.

Ben je geen member meer? Helemaal gemist :o.

Thats_Me

Berichten: 10954
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:51

Oeh, die is gaaf geworden nick en ik.

ArtHorse
BKB 2024 winnaar 3D
Berichten: 74
Geregistreerd: 27-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:56

_San87_ schreef:
Ben je geen member meer? Helemaal gemist :o.


Ik zelf ook hoor. :+
Ik kon dit jaar niet meedoen met de exposities en kon het challenge-tempo ook niet bijhouden, dus vroeg ik of ik dit jaar het betaald Patron lidmaatschap kon stopzetten. Dat kon, maar drie dagen later ontdekte dat ik helemaal nergens meer in kon, ook niet in de facebook groep.
Blijkt dat het onbetaald lid zijn zoals dat 2/3 jaar geleden nog naast het betaalde Patron-membership bestond niet meer bestaat, dus als je stopt met betalen ben je meteen alles kwijt inclusief al je posts. Volgens Paard Verzameld weet iedereen dat, alleen wist ik dat niet. Heel erg jammer, want ik wilde gewoon regular groepslid blijven zoals ik eerder ook was geweest. -O-
Maar wel erg slordig/vervelend dat andere members ook niet te horen krijgen dat je uit de groep gehaald bent. Dat soort dingen werd vroeger namelijk wel gewoon vermeld, en ik wist dus ook niet beter dan dat iedereen dat wist. :\

Dus heel vervelend hoe dat allemaal is gegaan, maar het geeft ook wel weer een hoop rust. Geen geheimhoudingsplicht en eisen aan onderwerp en formaat meer geeft weer een hoop ruimte voor nieuwe experimenten!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41818
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:59

ArtHorse schreef:
_San87_ schreef:
Ben je geen member meer? Helemaal gemist :o.


Ik zelf ook hoor. :+
Ik kon dit jaar niet meedoen met de exposities en kon het challenge-tempo ook niet bijhouden, dus vroeg ik of ik dit jaar het betaald Patron lidmaatschap kon stopzetten. Dat kon, maar drie dagen later ontdekte dat ik helemaal nergens meer in kon, ook niet in de facebook groep.
Blijkt dat het onbetaald lid zijn zoals dat 2/3 jaar geleden nog naast het betaalde Patron-membership bestond niet meer bestaat, dus als je stopt met betalen ben je meteen alles kwijt inclusief al je posts. Volgens Paard Verzameld weet iedereen dat, alleen wist ik dat niet. Heel erg jammer, want ik wilde gewoon regular groepslid blijven zoals ik eerder ook was geweest. -O-
Maar wel erg slordig/vervelend dat andere members ook niet te horen krijgen dat je uit de groep gehaald bent. Dat soort dingen werd vroeger namelijk wel gewoon vermeld, en ik wist dus ook niet beter dan dat iedereen dat wist. :

Dus heel vervelend hoe dat allemaal is gegaan, maar het geeft ook wel weer een hoop rust. Geen geheimhoudingsplicht en eisen aan onderwerp en formaat meer geeft weer een hoop ruimte voor nieuwe experimenten!

Oh joh, dat wist ik ook niet... Ik overweeg dat ook namelijk. Ik mis ook de inspiratie en de tijd om echt lekker aan het werk te zijn. Maar ik zou het ook jammer vinden niks meer te kunnen zien :\.

ArtHorse
BKB 2024 winnaar 3D
Berichten: 74
Geregistreerd: 27-03-24

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:13

Precies dat. Ik dacht dat het een vrij toegankelijke community was, met als extra dat als je 60+ (?) euro per jaar betaalt je mee mocht doen aan de Challenges en de exposities. Maar dat is dus niet zo. Meedoen is betalen, en als je betaalt word je weer geacht met vanalles mee te doen... Voor mij was ik na 2 jaar in die ratrace met alle stress die dat bij mij persoonlijk veroorzaakte gewoon even toe aan een jaar pauze, dus zonder verwachtingen/eisen vanuit Paard Verzameld en gewoon gezellig meekijken en - schrijven met alle andere kunstenaars daar, maar dat zit er helaas niet in.

Malenka

Berichten: 7618
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 00:12

Ik ben er destijds (toen het nog gratis was) zonder enige melding oid gewoon uitgezet. Dat heeft mij ook wel even een tik gegeven. Ik heb dus ook nooit meer een reden gekregen oid. Ik denk dat het komt omdat ik niet genoeg produceerde. Maar weet dus niet eens of dat klopt.

Erg jammer want ik vond het heel leuk om zo'n community te hebben en uitgedaagd te worden nieuw werk te maken en te leren van elkaar.

Polarize
Berichten: 729
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 19:31

Ik ben een tijdje stil geweest, erg druk met andere projecten en de thuisopdrachten voor de toelating van een opleiding, die heb ik 10 Juni dus zit in spanning te wachten haha

Maar, hier wel één van de thuisopdrachten. De opdracht was om 2 afbeeldingen te vinden die niet veel met elkaar te maken hebben en te verbinden. Ik heb het opgevat als van 2 afbeeldingen 1 geheel maken, dus heb wat tijdschriften doorgespitst voor afbeeldingen en uiteindelijk dit er van gemaakt. Nog een paar dingen aanpassen denk ik, maar ben al aardig tevreden met deze opzet


Afbeelding

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7618
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 19:56

Goed gelukt!