[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 01:46

Ik vind altijd de manier waarop jij het doet erg gaaf om te zien!! Zelf kan ik het niet zo hihi :P

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:05

Ik vraag me steeds af wat nou de meest handige manier is :') dus doe t nou steeds maar stukje voor stukje van links naar rechts dat ik niet over mn eigen werk kan gaan met mn armen/handen en dan de kleuren overal zitten :+

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:25

Dit soort verf droogt zo snel op, ik heb echt maar heel zelden dat ik eens per ongeluk wat verf op mijn hand krijg omdat ik eroverheen gegaan ben.
Ik vind het sowieso altijd fijner om per kleur te werken (en dan van donker naar lichte kleuren), omdat je dan niet steeds van kleur moet wisselen; scheelt tijd en moeite.
En bij PaintWorks (mengen!) wil ik echt niet voor elke paar hokje opnieuw gaan mengen. ;-)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:22

Grappig ik werk altijd juist van licht naar donker. Lichte kleuren zijn vaak dikker en dus moeilijker netjes te krijgen en met donker eroverheen makkelijk te corrigeren.

In het begin deed ik steeds alles van 1 kleur, maar vond dat ook een beetje saai op den duur. Dus nu doe ik een beetje van beide strategieën. Ik ga in vlakken, maar dan binnen vlak wel per kleur.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:23

Ik werk ook van licht naar donker :D

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:36

Ik schilder meteen ook de rand van een vakje mee. Goede verf, ook lichte verf, zorgt er dan meteen voor dat het lijntje verdwijnt. Als je dan begint met wit of licht geel oid, dan vind ik het heel moeilijk om later de precieze omtrek te zien, vooral bij slecht daglicht.

Daarom dus altijd van donker naar licht: dan kan ik ook zien waar een vakje eindigt en tot waar ik met de lichtere kleur moet schilderen.

Verder maakt het echt niets uit hoe je het doet. Wat het fijnst werkt, gewoon lekker mee doorgaan. :-)

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:38

Shiloh schreef:
Grappig ik werk altijd juist van licht naar donker. Lichte kleuren zijn vaak dikker en dus moeilijker netjes te krijgen en met donker eroverheen makkelijk te corrigeren.

In het begin deed ik steeds alles van 1 kleur, maar vond dat ook een beetje saai op den duur. Dus nu doe ik een beetje van beide strategieën. Ik ga in vlakken, maar dan binnen vlak wel per kleur.

Niet zozeer van licht naar donker, maar ik doe inderdaad een bepaald vlak daarin per kleur ;) gelukkig hoef ik niet te mengen want steeds 1 kleur vind ik beetje eentonig :P

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:46

Grqppig hoe iedereen zijn voorkeur heeft!

Ik zelf zwerk ook graag van liccht naar donker. voor mij is de rede dat ik de lichte kleuren vaak niet zo interesant vind en als dan de donkere kleuren erbij komen het ineenss diepte enz krijgt. dat effect vind ik altijd erg bijzonder om bij mijn paintings te hebben :D

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:37

Ik heb nog geen voorkeur, doe maar wat :+

Huidige status:

Afbeelding

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:18

Die is echt leuk, gave kleurtjes, springt er echt uit!

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:03

Ik ben bijna klaar, vindt dat ik nu wel een nieuwe mag bestellen. Potje nummer 1 is helaas uitgedroogd dus de grote vlakken die over zijn moet ik nog wat voor verzinnen.


Afbeelding

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:53

Heb in Aken bij Junghans Wolle (schuin tegenover het concours hippique) voor het zeer respectabele bedrag van 5 euro het 5(!)-paneel Schipper schilderij “Mykonos” gekocht.

Ik haal daar eigenlijk elk jaar wel een PbN vandaan. Soms hebben ze een giga stapel dezelfde PbN voor een paar euro, en soms is het zo goedkoop omdat er iets ontbreekt (de verf, wat natuurlijk geen enkel probleem is).

In dit geval was de doos heel zwaar, en heb ik toch maar gevraagd even te kijken in de doos wat er ontbrak (als er een paneel ontbreekt, is het een beetje lastig natuurlijk).
Wat bleek, het plaatje op de voorkant van de doos is wat beschadigd.
Nou, dan prijs je hem toch af van 50 tot 5 euro.
;-)

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:26

Goeie deal! Dat is al reden genoeg om even een kijkje te gaan nemen.

Anoniem

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:03

Geniaal!

Ik ga dit najaar naar Aken dus ook eens kijken :D

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:48

Jippie, eindelijk weer eens tijd en puf gevonden om een stukje verder te werken aan de uil, weer een mengkleur afgestreept. Nog genoeg te gaan :')

Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 11:01

Deze is af, ziet er een beetje gek uit qua vorm omdat ik m op een stoel had gelegd want ik had ruimte gemaakt voor de volgende
Afbeelding


En de nieuwe
Afbeelding

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:38

Leuk topic, ik zag een reclame voorbij komen op facebook en dacht gelijk dat lijkt me leuk. Ik ben nu nog opzoek naar een leuk ontwerp, want o wat een keuze. De ene is nog leuker dan de ander.

Ik heb via ebay twee hele mooie gezien van DIY, (herkomst China en 1 uit hong kong) daar hoor ik jullie niet over...(meer over schipper) merk DIY niet doen?

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:15

DIY is geen merk, China is merkloos. Ik koop niet dat soort materiaal, is veel fake en in mijn ervaring slechte kwaliteit (lees: zie veel voorbijkomen aan plaatjes die gejat zijn van oa Dimensions Paintworks en dan lagere kwaliteit, en heb zelf een keer eentje geimporteerd en die was om te huilen zo slecht, de verf en het patroon). Maar het is heel goedkoop en veel mensen zweren erbij. Dat is aan een ieder persoonlijk. Zijn vast veel mensen hier die wel goede ervaringen ermee hebben. Ik doe het ook liever principieel niet.)

DIY staat voor Do It Yourself dus gewoon zelf schilderen. ;-)

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:49

Die van mij komen van aliexpres

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:10

Dallista schreef:
DIY is geen merk, China is merkloos. Ik koop niet dat soort materiaal, is veel fake en in mijn ervaring slechte kwaliteit (lees: zie veel voorbijkomen aan plaatjes die gejat zijn van oa Dimensions Paintworks en dan lagere kwaliteit, en heb zelf een keer eentje geimporteerd en die was om te huilen zo slecht, de verf en het patroon). Maar het is heel goedkoop en veel mensen zweren erbij. Dat is aan een ieder persoonlijk. Zijn vast veel mensen hier die wel goede ervaringen ermee hebben. Ik doe het ook liever principieel niet.)

DIY staat voor Do It Yourself dus gewoon zelf schilderen. ;-)


bedankt voor de goede uitleg!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:46

Ik maak er nu ook een van aliexpress, dat is een beetje hetzelfde als die van Ebay denk ik.

Afbeelding

Ik heb geen ervaring met die van Schipper enz, dus ik kan niet vergelijken. Maar ik vind deze erg gedetailleerd en de verf heb ik ook geen problemen mee.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:55

Ik wil er toch ook nog eens een proberen zo'n "neppe". Maar eerst mijn 3 paintings die ik heb liggen afmaken.

Langzaam vorder ik ook met mijn kruiden quartetje.
Mijn stand van de zaken op het moment
Afbeelding

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:28

Leuk Liesjuh, ik ben benieuwd hoe die is als ie af is.

Mijn schilderij gaat nog wel een tijdje duren denk ik. Ik schilder niet elke dag en maximaal een uur per keer. Er zit nu al een paar uur werk in.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:10

bridgetF schreef:
Leuk topic, ik zag een reclame voorbij komen op facebook en dacht gelijk dat lijkt me leuk. Ik ben nu nog opzoek naar een leuk ontwerp, want o wat een keuze. De ene is nog leuker dan de ander.

Ik heb via ebay twee hele mooie gezien van DIY, (herkomst China en 1 uit hong kong) daar hoor ik jullie niet over...(meer over schipper) merk DIY niet doen?


Ik heb tot nu 2 van Paintworks gemaakt. Kost wat meer, maar ik ben zo lang met 1 schilderijtje bezig dat ik daar echt wat extra geld voor over heb!
En ik vind het handig dat de afbeelding al op karton zit dus als hij af is, kan ik het gelijk neerzetten. Lijst/opspannen is niet nodig.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 23:09

Ik heb er al tig gemaakt en ik doe eigenlijk alleen maar neppe. Ik vind het wel prima. Het gaat mij meer om de bezigheid dan om het resultaat. Ik vermaak me er prima mee.

Ik denk dat het een beetje een kwestie is van wat niet weet, wat niet deert. Ik heb nooit een goed merk gehad, dus ik weet niet wat ik mis. En ten behoeve van mijn portomonnee laat ik dat maar zo denk ik.