Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 181 van de 194 [ 4827 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184 ... 194  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[SCH] Schilderen op nummer

 
Profiel   

Die 4 van fantasie met die stolpen ben ik ook weg van, vond het toch prijzig voor alle 4, dus die staan achteraan op mijn verlanglijstje helaas := Ik heb ook getwijfeld over dat 3-luik met die berken, ik was bang dat die te eentonig werd om te schilderen (niet dat het bos zoveel beter is maargoed :') ). Ik vind die berken wel weer prachtig nu ik m weer zie <3 Verder hebben we wel aardig dezelfde smaak zie ik, ik vind ze allemaal erg mooi nu ik ze weer zie :D
Dat winterdrieluik is ook schitterend, als ik de tijd en het geld toch had.... :):)

Zo groot hebben ook niet veel merken toch? Paintworks zijn ook allemaal kleiner, ik kan eigenlijk niet bedenken of er meer zijn met van die meerluiken of van die panoramas.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 10:50 



 
Profiel   

Die tweede en derde staan ook bij mij nog op de lijst! Eerst een huis, dan pas mag ik weer. Meer omdat ik dan ook wat gerichter kan kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 13:27 



 
Profiel   

Die eerste heb ik! Ben er laatst weer mee begonnen en hoop het nog wel dit jaar af te kunnen maken :D

Ook een 5luik staat nog op m'n planning, maar zou niet weten waar die dan moet komen te hangen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 22:06 



 
Profiel   

Hoi allemaal, wat een prachtige werkjes zijn er voorbij gekomen in de afgelopen 10 pagina's (180 teruglezen werd me wat teveel :P ). Die techniek van dat drybrushen maakt het wel echt heel netjes. Maar ik weet nu al dat ik er geen geduld voor zou hebben _O-. Als ik jullie resultaten zie, zijn jullie sowieso een stuk secuurder dan ik :D.

Een paar maanden terug kwam ik achter het schilderen-op-nummer door een collega. Vond het wel okee om te doen, maar ook wel saai. Ben nogal snel afgeleid. Toen-ie af was, vond ik het toch wel heel gaaf. Alleen verkeerde kleuren voor mij mij in huis. Heb nu een andere, maar die is een stuk groter en hij heeft echt onmogelijk kleine vakjes en vakjes zonder nummer (en een voorbeeld van 5x10cm waar je dus echt níets aan hebt, want die is ingevuld met kleuren, dus daar zie ik alsnog geen nummers op). Eind van het jaar wil ik 'm wel afhebben. Langer dan een half uur aan een stuk heb ik nog niet gered, dus het komt langzaamaan op gang :).

Deze is af:
[ img ]

Met deze ben ik nu bezig:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 07:26 



 
Profiel   

Wauw die zijn ook erg gaaf!! <3

En over het secuur verven.... ehhh hier absoluut niet O:) Ik ga regelmatig of zo goed als altijd over lijntjes heen, puntjes zijn bijna nooit zulkje puntjes of hoekjes als gedrukt staat enz, en ook de dikte van de verf is bij mij ongelijk (juist daardoor vind ik het heel "echt" ogen ook ) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 12:12 



 
Profiel   

Hier ook weer verder gegaan met mijn 5 Luik... nog 2 te gaan, ik moet wel verf bij bestellen want nmr 24 is op..
[ img ]
En wat nu af is...

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 00:09 



 
Profiel   

Daar is het bos! *\o/* Mooi <3 Haha, als jij mij nou jouw 2 linkse panelen geeft, dan heb ik m af O:) ;) Mijn verf gaat nog goed met de 2 linkse panelen nog te gaan gelukkig :)

Ik verf ook niet altijd heel secuur, ik doe mijn best om het netjes te doen, maar nu met dat bos met een miljoen kleine vakjes in 30 tinten groen steekt het gelukkig ook niet altijd heel nauw vind ik :o Er staat ook enthousiast in de gebruiksaanwijzing dat je eerst de achtergrond kunt schilderen en dan de voorgrond voor een mooier effect, maar ik kan aan de kleuren en vakjes niet zien waar de voor en achtergrond loopt met al dat groen := . Dat probeer ik wel eens bij een ander schilderij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 12:08 



 
Profiel   

ohh dat heb ik ook niet gedaan hoor,,, van onder naar boven en van links naar rechts.. ik vind het ook echt uber saai, en als je er aan werkt ziet het er ook niet leuk uit. moet echt af en toe een foto op afstand nemen zodat je de diepte en het beeld ziet

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:08 



 
Profiel   

Dat heb ik ook, als ik aan het schilderen ben heb ik geen idee wat ik aan het schilderen ben, het lijkt echt gewoon een groene massa, en dan zie ik het vanaf een afstand en dan is het toch ineens mooi geworden. (Gelukkig wel :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:25 



 
Profiel   

hihi ik verf echt per kleur, zo zie ik er langzaam leven in komen en als ik dan eenmaal de 1e 6 kleuren gehad heb en wanneer de eerste contrast kleuren erbij komen vind ik het niet zo saai meer. Maar een foto op afstand is altijd goed om de diepte en het geheel te kunnen zien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:26 



 
Profiel   

Wij hebben weinig contrast in kleur bij dat bos, ik was echt heel jaloers op de kleuren in dat japanse drieluik :') Mijn volgende wordt echt een met alle kleuren van de regenboog om te compenseren denk ik :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 15:17 



 
Profiel   

ik moet zeggen, ik was ook wel erg blij met al die kleuren. Mijn project nu de dolce vita is heel erg ehh "geel" O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:23 



 
Profiel   

Mijn schilderij is echt bijna klaar. Nog 1 kleur afmaken, wit en alle gemiste vakjes.
Maar heb er nog geen motivatie voor gevonden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 09:09 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Ik ben ook weer begonnen... maar pfoe, deze is wel echt lastig zeg.. al die kleine vakjes waarin het nummer bijna niet te zien is... maar we gaan t zien.
Ga eerst weer verder met alle nummer 3 nu. Dan staat het donkere erop. Had er ook 2 potjes van, dus dan is t meeste vast gedaan haha.
Maar dat doen we weer bij beter licht want in kunstlicht zie ik echt niets zeg..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:57 



 
Profiel   

Ik ben ook weer druk bezig. Nu ook bezig met alle kleine vakjes, blijft gepriegel :+

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 18:24 



 
Profiel   

Heeft iemand trouwens een goede link, of kan wat ik in mijn hoofd heb niet meer als ik alles geschilderd heb.

Wil de achtergrond straks vloeiender hebben, meen dat er hier mensen waren die dat ook gedaan hebben..

Zodat die meer zo wordt:

[ img ]

Maar is daar een duidelijke uitleg voor en kan dat gewoon achteraf? Want dan kan ik eerst ff oefenen op een blank canvas tzt als die ooit af is en dan de achtergrond zachter maken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 18:58 



 
Profiel   

Dat kan inderdaad gewoon achteraf. Dry brushing heet dat. Als je mijn berichten in dit topic even doorleest vindt je wel een uitleg en voorbeeld. Die heb ik een half jaar geleden gemaakt, ergens in mei als ik het goed heb.

Edit, het bericht is van 5 en 6 juni dit jaar.

Edit 2, ik gok dat het stuifzand dan ook wel wat dry brushing kan gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 21:04 



 
Profiel   

Gaaf Robbie88. Ik vind de plaat zelf niet zo heel leuk, maar denk dat het effect met die luiken wel echt ontzettend gaaf is.

Die olifant heeft een collega ook. Die heeft er tijdens het schilderen aardig wat scheldwoorden bijgeleerd geloof ik, haha.

De mijne is ook bijna klaar:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 18:47 



 
Profiel   

Ik hen benieuwd hoe die olifqnt wordt, zowel voor al nar het drybrushen. Denk ook dat het wel een mooi effect kan geven bij dat schilderij.

Hier een foto van de 3 rechtse luiken van het bos, lang leve mijn oude cd collectie :+ . Ik ben er nog steeds erg blij mee en ik ben nu over de helft, dus ik hoop dat dat genoeg motivatie geeft om de laatste 2 ook af te krijgen :j


[ img ]

Ik zie wel dat de upload de kwaliteit van de foto erg naar beneden haalt, het is allemaal veel scherper in het echt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 11:54 



 
Profiel   

Ik vind die echt zo mooi! Echt zo heerlijk realistisch

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:21 



 

Heel mooi!

Hier kriebelt het ook weer om een schilderij van zolder te pakken.. maar ik kan er niet bij _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:26 



 
Profiel   

Ow die zijn wel echt heel mooi zeg!
Ja ik ben ook heel benieuwd naar mijn olifant, maar denk wel dat t ff duurt hoor voor die af is, wat een werk zeg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 15:25 



 
Profiel   

Eigenlijk is het helemaal niet zo.n goed teken als ik veel schilder.. dan heb ik teveel drukte in mijn hoofd...maar het schiet daardoor wel op
Paneel 4 van de 5

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 00:48 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 00:29 



 
Profiel   

Iedereen weer lekker bezig. Allemaal anders en met andere voorkeuren.
Ik ben juist fan van minivakjes :+ .

Hier na even niks weer begonnen met de vier seizoenenboom. Canvas heeft het wat zwaar gehad mee op vakantie. :(:) hij was kreukvrij nu last van het oprollen -O- maar dat trekt wel bij. Alleen de tijd vergeten. Is een beetje te laat :')


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 01:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 181 van de 194 [ 4827 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184 ... 194  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen