[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:24

Die heb ik via bol.com gevonden, op schilder op nummer parijs.. haha. Van Rubye is het volgens mij :))

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 22:41

Vanavond weer eventjes een paar uurtjes gezeten en het bootje gemaakt. Had even geen zin meer om verder te gaan met de lucht :+

Afbeelding

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:31

Nog even volhouden Veertje! Ik heb de laatste vandaag opgehangen, ben er heel blij mee!

Ik twijfel nog wel even over een nieuw project.

Afbeelding

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:47

Hij is echt prachtig geworden Mirriezz!

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:15

Haha, ik was even in de war omdat ik dacht dat Veertje m net had opgehangen... Ik dacht al, dat is wel heel snel gegaan :')

Hij is wel echt heel mooi in ieder geval <3 Schitterend

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:25

mirriezz schreef:
Nog even volhouden Veertje! Ik heb de laatste vandaag opgehangen, ben er heel blij mee!

Ik twijfel nog wel even over een nieuw project.

[ [url=m/CB0eS0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wauw <3

Ik twijfel enorm of ik er een lijst omheen wil doen. Hoe heb jij ze opgehangen?

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:49

Bij mijn Schipper is een handleiding om de ze op een stuk zwart geschilderd multiplex een halve cm rondom groter dan het schilderij te plakken, dan zit er een zwart randje omheen (of een kleur naar keuze natuurlijk) en als voordeel dat je het gemakkelijk ophangt en dat ze sowieso niet krom trekken. Misschien kun je daar iets mee? Succes in ieder geval! :)

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:33

Grainey schreef:
Bij mijn Schipper is een handleiding om de ze op een stuk zwart geschilderd multiplex een halve cm rondom groter dan het schilderij te plakken, dan zit er een zwart randje omheen (of een kleur naar keuze natuurlijk) en als voordeel dat je het gemakkelijk ophangt en dat ze sowieso niet krom trekken. Misschien kun je daar iets mee? Succes in ieder geval! :)

Dat kan ook inderdaad!
Ik was al naar mooie lijsten aan het zoeken om ze in te doen :)

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:43

Grainey schreef:
Bij mijn Schipper is een handleiding om de ze op een stuk zwart geschilderd multiplex een halve cm rondom groter dan het schilderij te plakken, dan zit er een zwart randje omheen (of een kleur naar keuze natuurlijk) en als voordeel dat je het gemakkelijk ophangt en dat ze sowieso niet krom trekken. Misschien kun je daar iets mee? Succes in ieder geval! :)


Dit klinkt als een heel goed idee!
Dankjewel voor de complimenten meiden! De eerste 2 delen hingen al sinds november, maar ik vind het nog veel mooier geworden nu het rechtse deel ook hangt!

Op deze foto zie je het niet zo goed, maar mijn schilderijen zijn best wel krom getrokken, vooral de meest linkse. Ze hangen nu 'los' aan een spijkertje en met achterop het schilderij zo'n plakkertje met een haakje geplakt.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 23:13

Die steiger is mooi geworden!

Hier weer flink bezig met de kolibrie, ik heb een deadline...
Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 06:23

Wat zijn ze weer gaaf zeg!!

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 07:28

Ohh, die kolibrie is ook wel heel gaaf hoor!

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:23

Die is mooi Judith! Enorm benieuwd hoe die eruit ziet als die af is!

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:55

Zo'n drieluik lijkt me wel een hele uitdaging. Hoe lang ben je ermee bezig geweest mirriezz?

De kolibrie wordt echt heel mooi!

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:29

Katyatje schreef:
Zo'n drieluik lijkt me wel een hele uitdaging. Hoe lang ben je ermee bezig geweest mirriezz?


Een jaar :=
Maar het is denk ik goed om het in delen te doen. Bij mij noodgedwongen, maar ook Veertje zie je dat doen.

Ik ben denk ik vorig jaar mei begonnen, toen eerst heel fanatiek geschilderd en in augustus/september wat minder. Deel 1 en 2 waren in November klaar en pas in februari ben ik deel 3 gaan oppakken, dus er vallen wel bijna 3 maanden uit dat jaar weg.

Ik was het ook af en toe echt beu, dit drieluik is prachtig, maar heeft echt heel veel kleine vakjes en omdat er weinig randen zijn, zie je weinig progressie. Of je nu de lucht of het water een stukje verder hebt of niet, het is moeilijk bij te houden. De bosrand gaat meestal wel goed en het bootje was ook erg leuk.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:31

ohhhh ik wil ook zooo graag weer aan de gang!! Maar eerst moet mijn scriptie af!

Overigens met mijn japanse 3 luik ben ik ook al 1 jaar bezig en heb nog maar 6 kleuren erop zitten (oke oke, ik heb er ook gewoon geen tijd voor gehad)

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:54

mirriezz schreef:
Katyatje schreef:
Zo'n drieluik lijkt me wel een hele uitdaging. Hoe lang ben je ermee bezig geweest mirriezz?


Een jaar :=
Maar het is denk ik goed om het in delen te doen. Bij mij noodgedwongen, maar ook Veertje zie je dat doen.

Ik ben denk ik vorig jaar mei begonnen, toen eerst heel fanatiek geschilderd en in augustus/september wat minder. Deel 1 en 2 waren in November klaar en pas in februari ben ik deel 3 gaan oppakken, dus er vallen wel bijna 3 maanden uit dat jaar weg.

Ik was het ook af en toe echt beu, dit drieluik is prachtig, maar heeft echt heel veel kleine vakjes en omdat er weinig randen zijn, zie je weinig progressie. Of je nu de lucht of het water een stukje verder hebt of niet, het is moeilijk bij te houden. De bosrand gaat meestal wel goed en het bootje was ook erg leuk.


Ik doe ook in delen. Vorig jaar ook gekocht en toen ook veel geschilderd. Daarna alleen in delen als ik er zin in had.

Ik ben nu met het water begonnen, een aantal vlakken verder en dan denk je waar ben ik aan begonnen. Zoveel details, dat bootje op de laatste luik koste me al bijna 2 uur ofz. Dan gaat inderdaad de lol er snel van af

Anoniem

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:57

Zo'n drieluik is echt heel tof! Wat een werk.. maar resultaat mag er wezen.

Ik heb een hele tijd niks gedaan, maar nu echt zin om het weer op te pakken. Dus straks thuis lekker even verven. En betere kwasten bestellen, dat motiveert ook wel..

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:40

Ik ben momenteel bezig met het 5-luik ons bos, heel erg spijt van qua kleine vakjes, wordt een meerjarenproject... Maar ik ben zo bang dat de verf op droogt, dus dat is mijn stok achter de deur tot ik er echt zat van ben :=


Afbeelding

Dit is nog maar deel 1 van 5, dat wordt nog wat :Y)

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:54

Oh grainy, een 5-luik! Weet waar je aan begonnen bent...
Die kleine vakjes maken het wel veel mooier, maar het zorgt inderdaad ook voor 10x zoveel werk en meer vakjes die je per ongeluk over slaat.

Oh, en nog een tip voor veertje: kleur 25 kun je goed aanlengen, doe dat ook vooral, ik had van deze namelijk tekort. Opgelost door 24 en 26 een beetje te mengen, gelukkig is het bijna niet te zien.

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:20

Grainey schreef:
Ik ben momenteel bezig met het 5-luik ons bos, heel erg spijt van qua kleine vakjes, wordt een meerjarenproject... Maar ik ben zo bang dat de verf op droogt, dus dat is mijn stok achter de deur tot ik er echt zat van ben :=


[ [url=m/8I5Ne3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is nog maar deel 1 van 5, dat wordt nog wat :Y)


Die wilde ik ook halen! Vond het alleen echt te groen :+
Heb nog wel een andere 5 luik op het oog

@mirriezz, oh super dankjewel! Heb jij de extra potjes nog nodig gehad?
Merk dat ik bij een aantal kleuren wel echt water bij moet gebruiken anders is het veel te dik

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:48

Ik heb van alles de extra potjes gebruikt ja, maar ik denk dat ik wel vrij dik heb geschilderd. Een deel heb ik niet of minimaal aangelengd, en achteraf had ik dan meer water toe mogen voegen. Toen mijn potje 25 bijna leeg was ben ik heel drastisch gaan aanlengen, omdat ik wist dat ik niet genoeg zou hebben. Eerst voorzichtig een paar druppeltjes water, en zo elke keer een beetje meer. Ik denk dat ik uiteindelijk wel 2x zoveel water had als verf, en overal is de verf dekkend. Het is niet de meest lichte kleur, maar ook niet super donker, dus het verbaasde me echt dat je zoveel water kunt toevoegen.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:28

Ik vond verdunnen met water ook eng, maar nu wordt ik er wat gemakkelijker in, het schildert veel gemakkelijker als het wat dunner is vind ik. Zeker nu ik weet dat mirriez te weinig had blijf ik zeker verdunnen, dus bedankt voor het delen van je ervaring! :)

Maar ja een 5-luik was misschien wat enthousiast, van een aantal kleuren heb ik 3, 4 of zelfs 5 potjes zoveel ga ik nodig zijn schijnbaar. Hij is inderdaad erg groen, maar dat vind ik niet erg, van zo'n afbeelding wordt ik altijd erg rustig, dus ik heb er een heel mooi plekje voor in de slaapkamer als ie ooit af komt :)

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:01

Ben benieuwd wat ik over ga houden zo meteen.

Deze krijgt denk ik ook een plekje op mijn kamer, tenzij ik nog een andere mooie vind die er beter bij past. Heb een hele lichte muur dus daar past veel op qua kleuren :)

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:59

Yayy, bootjes zijn af :D het gaat hier maar traag de laatste tijd...
Afbeelding