[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26551
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 22:33

Hoi, mag ik mij ook melden? Ik ben in 2020 (lockdown :') ) begonnen en vind het echt super leuk om te doen. Ik maak er denk ik twee per jaar, mijn schema is druk genoeg.

De eerste hangt bij mijn ouders, dus daar kan ik geen foto van maken.

Deze hangt in mijn woonkamer:
Afbeelding

Deze in de keuken:

Afbeelding

En mijn huidige project, wat een kerstcadeautje van mijn manager was:

Afbeelding

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11573
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 22:46

Ik meld me ook!
Nieuwe hobby, ik ben gek op priegelen en freubelen als diamond painten, borduren etc. Nu overstag gegaan met de kersenbloesem van Schipper en het is zo leuk <3

Het kan vast nog wel strakker maar ik vind het resultaat nu al tof!


Afbeelding

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 22:58

Aw ja, die kersenbloesem blijft prachtig! <3

Ik ben wat minder van de dieren, maar die eerste katachtige is echt een plaatje!

Annash
Blogger

Berichten: 26551
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 23:27

Ja die is zeker tof, ik heb mijn huis richting modern farmhouse/industrial ingericht. De woonkamer is donkerblauw en dit staat er echt prachtig op. :)

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 09:34

Wat komen er weer gave schilderijen voorbij!
Ik wil mijn vorige eigenlijk ook nog ophangen maar daarvoor wil ik eerst een lijst hebben (oke 3 want het is een 3luik :+ ) en twijfel dan nog waar ik hem op wil hangen

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 09:54

Annash, van welke zijn die 2 bovenste? Die zijn wel echt tof namelijk!

Die kersenbloesem ook!

Annash
Blogger

Berichten: 26551
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 10:39

wendy1987 schreef:
Annash, van welke zijn die 2 bovenste? Die zijn wel echt tof namelijk!

Die kersenbloesem ook!


Gekocht via Bol geloof ik, verder weet ik het niet. Ik zal even speuren in mijn account of ik het terug kan vinden.

Edit, de leeuw:
https://www.bol.com/nl/nl/p/painting-ex ... 023590923/

En het luipaard:
https://www.bol.com/nl/nl/p/eagle-schil ... 009411780/

Ik was helemaal niet bekend met goede merken etc, heb deze puur uitgezocht omdat ik ze mooi vond en graag canvas wilde dat al gespannen was.


Ik heb heel wat paginas doorgekeken in dit topic en echt prachtige exemplaren gezien. Vooral die zo 3D zijn!

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:03

“Vroega” (goede oude tijd ;-) ) had je maar een paar merken. Tegenwoordig zie ik veel nieuwe merken die naar mijn idee niets anders doen dan semi-fakes verkopen, al dan niet uit China geïmporteerd en dan onder eigen merk verkopen. (Als ik even snel kijk bij die seller op bol zie ik zo al een zeer versimpelde versie van een PaintWorks die ik ooit gemaakt heb).
En wat moet je anders nog, als het gewoon keurig op bol.com wordt verkocht (weliswaar via een derde, maar toch).
Importeren uit de VS is gewoon niet meer te betalen. Ik heb vorig jaar een grote bestelling knoopkleden bij Herrschners gedaan, en kon gerust nog een paar honderd euro opzij zetten voor de verzend- en importkosten (eerste tien jaar heb ik genoeg te doen, hahaha). En dat was waarschijnlijk nog voordat de dollar / euro koers helemaal door het lint ging. Om nog maar niet te spreken over de problemen die ik met de douane heb gehad met die bestelling (was in drie losse dozen verstuurd met op alle drie hetzelfde totaalbedrag van de bestelling… oeps!)

Ik kan me er niet druk om maken, ik haal ook fake lego blokjes pakketten uit China. Als het leuke platen zijn om te schilderen, lekker doen. <3 Enige is dat toen ik het met PbN ooit eens geprobeerd heb uit China, toen stonk die verf zo. Neem aan dat dat tegenwoordig wel beter is. :=

Annash
Blogger

Berichten: 26551
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:07

Ik heb nog geen stinkende verf gehad. Ga er vanuit dat ik ook wel fakes heb (gehad), wist ik veel, ook niet op gelet. :') Die ene van mij is wel van PaintWorks, dat is dus een goede/niet uit China?

Ik ben nu weer aan het schilderen, paard heeft een dagje vrij vandaag en vanmiddag heb ik verjaardag van mijn nichtje. Ik bedacht me deze week eigenlijk te laat dat ik wel een unicorn voor haar had kunnen schilderen. Helaas, te laat bedacht.

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:31

Afbeelding

Weer wat uurtjes verder.. :)

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11573
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:40

Oh tof dat er nu kleur in komt!

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:57

Ben tijden gestopt geweest maar nu toch weer begonnen. Krijg ontzettend snel last van mn nek (incl zenuwpijn). Heb een mega project afgerond van een mega drieluik. Nu een tussendoortje (hij heet iets van de rode Citroën oid van Schipper) maar de paarse verf is om te janken. Tis nog dunner dan water. Was met mn vijfluik van hun ook al zo. Heb er al een x een teruggestuurd.

Nu toch maar op zoek naar een ander merk.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11573
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:23

Helpt een tafelezel oid niet tegen de pijn in je nek?
Die gebruik ik ook anders hou ik het nog geen halfuur vol!

Weer mooi stuk kunnen doen, het vordert best rap!

Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:28

Bij mij werkt de ezel ook niet echt.. het is gewoon onhandig zitten.. elke keer halfuurtje ofzo is nog wel te doen hier gelukkig.

Mooi hierboven!!

Miriam91

Berichten: 2842
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:52

Ik ben aan hetzelfde 5 luik bezig als veertje99. Alleen ik doe eerst alle lichte kleuren, dat leek me handiger. Maar zie hier dat vooral de donkere kleuren eerst worden gedaan. Maakt het heel veel uit denken jullie? En ik doe het per kleur, dus eerst alle luiken kleur 1, 2, 3 etc. Dat werkt netter vind ik zelf maar je ziet pas later hoe mooi het eigenlijk wordt.

Met kunstlicht schilderen is wel echt lastiger. Ik heb er een extra bureaulamp bij anders zie ik te weinig. En inderdaad last van schouders en nek als ik het te lang doe

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:37

Ik heb de eerste gewoon op kleur gedaan, dus idd, 1, 2, 3 etc. Deze eerst de grote vlakken, die zijn toevallig donker.

Nu wel iets meer het lichte aan t doen, daar kan ik dan beetje mee uitschieten en dan kan het donkere er weer overheen later haha!
En heb bij deze bewust eerst al t donkere gedaan, wilde kleur pas als laatste doen.
Nu moet ik echt wel nog wat donker, maar waar er nu klaar mee hahaha! Dus nu zijn t maar kleine stukjes donker nog.. einde komt nu wel in zicht gelukkig!

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:57

Ik begin met lichte kleuren, en dan van achteren naar voren. Dus wat op de voorgrond staat schilder ik als allerlaatste.

Ik begin met lichte kleuren omdat die naar mijn ervaring vaak iets minder goed dekken, en ik vind het dan vaak lastig om de lijntjes van het vakje goed te 'verstoppen'. Met een aangrenzende donkere kleur kan ik dat dan mooi nog een keer extra doen.

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:44

Leuk @Miriam. Hoever ben jij nu met je luiken?

Ik werk per luik en kijk beetje waar ik zin in heb. Pak wel grotendeels telkens 1 kleur maar werk een beetje in kleine vakjes. Zoals gisteren heb ik nog een stukje gedaan en dat was van de boom een groot stuk met 1 kleur. Maak voor mezelf een soort vierkant dat ik daar dan in wil werken qua kleur, anders ga ik te lang door en krijg ik zoals ik hier meer lees ook last van m'n nek en schouders.
Afbeelding

Annash
Blogger

Berichten: 26551
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:20

Sokje_6 schreef:
Ik begin met lichte kleuren, en dan van achteren naar voren. Dus wat op de voorgrond staat schilder ik als allerlaatste.

Ik begin met lichte kleuren omdat die naar mijn ervaring vaak iets minder goed dekken, en ik vind het dan vaak lastig om de lijntjes van het vakje goed te 'verstoppen'. Met een aangrenzende donkere kleur kan ik dat dan mooi nog een keer extra doen.


Dit doe ik ook altijd.

Wel heel gaaf, de mensen die echt meerdere luiken hebben! Aan die optie had ik nog niet eens gedacht.

Die bloesem is echt mooi.

Update van mijn kerstcadeautje:


Afbeelding

Miriam91

Berichten: 2842
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 12:14

veertje99 schreef:
Leuk @Miriam. Hoever ben jij nu met je luiken?

Nog helemaal niet ver eigenlijk. Heb kleur 1 en 2 nu op alle luiken zitten en heb gisteravond een begin gemaakt met kleur 3. Je ziet nog niet echt wat het moet gaan worden :')

Afbeelding

Afbeelding

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 12:25

Ik zou graag ook weer eens 1 kopen, heb er in verleden wat van ome Ali gekocht maar wilde deze keer kijken of ik wat betere kwaliteit kan krijgen. Iemand aanraders waar te kopen?

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:37

Jeetje wat komen er weer gave voorbij!

Afgelopen kerst heb ik de olifant aan mijn broer en schoonzusje cadeau gedaan, en ik heb ze beide nog nooit zo enthousiast gezien door een cadeau :D

Sinds november door verhuizing eigenlijk niet meer geschilderd, maar wil het wel weer heel graag gaan oppakken.. Heb er nog één liggen voor mijn schoonmoeder en nog 2 voor mezelf :') Maar wat ik eigenlijk heeeeel graag wil is ook een grote drie- of vijfluik... Heb 2 heel mooie gevonden waar ik nog tussen twijfel, maar die zijn in dat formaat niet verkrijgbaar met een frame... Hoe doen jullie dat? Maken jullie zelf een frame?

Tussen deze 2 twijfel ik, met een uiteindelijk formaat van 100 x 150:
Afbeelding

Afbeelding

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 16:14

@Miriam, oh gaaf! Lijkt me een hele klus om uit te zoeken welke kleur waar zit :+

@Yonker, denk als je op Google zoekt dat je ook al wel veel merken tegen komt. Ik blijf fan van Schipper

@Cindy, ik heb ook nog geen frame. Denk dat ik online ga zoeken per formaat, tenzij dat te duur is dan ga ik wat anders verzinnen.
Ooh beide zijn ze heel gaaf! Ik zou persoonlijk voor die met de jaargetijden gaan!

Ik denk dat ik dit weekend wel weer veel kan schilderen, met deze regen ga ik toch niet weg dus van het weekend zullen wel weer nieuwe updates komen :+

Annash
Blogger

Berichten: 26551
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:01

Oh dat laatste vijfluik is echt prachtig!

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11573
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:07

Heel tof die twee vijfluiken! Ik zou de eerste doen denk ik :))

Yonker, weinig ervaring met merken hier. Ik ben nu bezig met een van Schipper en heb hier in het topic veel goede verhalen gelezen over Paintworks!