[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:55

Die leeuw is echt geweldig :D Waar ben je aan geopereerd? :(:)

Ravelry vond ik ook leuk, kan er alleen ook niet echt wijs uit en ben te kieskeurig denk ik :')

Bonechi: Is de mail goed aangekomen?

Verder nog niet echt verder kunnen gaan aan m'n beer, heb het echt druk :oo

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:36

Annemiek80 schreef:
Anne_mieke88 schreef:
ja daarom wil ik hem zelf maken... :D
ik ga eens kijken... http://www.ravelry.com...? en dan waar moet ik dan op zoeken om naar een patroon te komen.... (ik heb ooit account aangemaakt maar doe er nooit wat mee :P )


zodra je ingelogd bent even naar 'patterns' (2e tab)

vanaf die pagina ga je naar 'pattern browser and advanced search'

dan filteren:

klik
- has photo > yes
- craft > crochet
- availability > free



En dan in de zoekbalk (bovenaan) heb ik 'beard' ingevuld, dan komen er 16 gratis patronen uitgerold

Wil je een patroon nu 'onthouden' zodat je ook over 2 maanden het nog terug kunt vinden zonder dat je moet onthouden hoe je het ook al weer gevonden hebt... klik dan op het patroon zelf op het hartje 'add to favorites'
Dan komt hij tussen je favorieten te staan en dat zoekt 10x makkelijker :P


En dat maakt de zaak een stuk eenvoudiger, heb nu al mooie strawbearries gedownload en geprint, erg leuk.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:40

bromfiets, ik ben geopereerd aan een hernia, met aardige spoed omdat ik op het laatst niet meer voelde of ik moest plassen. dat is nu weer goed hoor. maar heb nog heel veel pijn zowel in de rug als in het been.

ben der hier nog steeds niet uit wat ik zal gaan maken.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:24

Ow, dat is best wel heftig :(:) Ik dacht altijd dat de pijn van de hernia zelf gelijk weg was als de operatie geslaagd was? Iig sterkte er mee!

Hier nog steeds druk en geen haaktijd, ik kan ook geen ruimte maken in mijn hoofd, erg vervelend :\

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:13

Bromfiets, ik weet wat je bedoeld met geen ruimte in je hoofd, moet je dit eens proberen, gewoon gaan zitten en haken.
Ik moet van mezelf ook altijd van alles maar dat gaat dus over als je er vaker niet aan toegeeft.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:49

Het zit bij mij iets moeilijker in elkaar, maar dat is voor dit topic niet belangrijk :) Maar het uit zich meer in wezenloos voor me uit zitten staren (Zo niet achter een computer zittend en typend, maar dan hoef ik ook niet echt te denken).

Ik zit me al dagen voor te nemen dat ik een stukje wil haken, maar er komt geen beweging in :o

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:09

ja dat had ik ook gehoopt bromfiets, maar goed ik kan wel weer plassen dus het is wel geslaagt alleen moet de zenuw weer herstellen die is blijkbaar licht beschadigt, kan heel snel zijn maar kan ook lang duren.
ik loop nog altijd met een doof onderbeen,voet rond. ach je raakt er aan gewent,
laatste 2 dagen gaat wel beter ben overgestapt op iboprufen ipv diclofinac en dat werkt beter voor de pijn lijkt wel.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:10

oja ben er nog steeeeds niet uit wat ik eens zal gaan haken, echt Te lastig wordt er gek van. , kan gewoon geen keus maken, maar heb ook geen doel momenteel, dat maakt het ook lastiger. ik haak graag ergens voor.

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 23:26

Ik ken het Dobbel... Hoewel het wensenlijstje hier hoog opgelopen is. En dan niet zo zeer wat ik zelf wens, als wel wat andere wensen dat ik voor ze maak. Zo komt mijn beroemde kerststal steeds verder op in het lijstje te staan.

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 08:51

Vraagje: ik zou wat halen in het thema "herfst", iets kleins. Heeft iemand inspiratie? Ik totaaaaaaal niet -O- (en het liefs tips waar patronen van bestaan, niet bijv een kastanje waar dan geen patroon van is. Het is voor een swap)

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:22


Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 11:40

Dank je wel dobbel. Ik had nog even rondgeneusd en ben uiteindelijk uitgekomen op een ''pompoenbungel'' Zo'n beestje zoals de muis van Haakmuts maar dan in de vorm van een pompoen. Is eigelijk voor Halloween, maar goed, dacht dat het voor nu ook wel kon.
http://de.dawanda.com/product/28098589- ... lanleitung

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:53

Ik zou ook al snel gaan denken aan paddestoeltjes/eikeltjes/herfstbladeren etc, evt in combinatie met een poppetje, ik vind dit tafereeltje ontzettend leuk (helaas niet gratis):
http://s31.dawandastatic.com/Product/21972/21972541/long/1313944703-197.jpg?20120917230945
van Babsieshook, geeft wel wat inspiratie

Voor bladeren/blaadjes zijn wel patronenen te vinden, verder horen eekhoorns en egels voor mij ook bij de herfst omdat deze 'in winterslaap' gaan en nu actief op zoek zijn naar het laatste voedsel.
Mogen er ook wat meer internationale dingen in mogen zitten: halloween en thanksgiving vallen ook in de herfst, daar is weer vrij veel van te vinden.

Naast de eikels van dobbel (van June Gilbank), hier ook nog een denneappel:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=199335.0
Eikel tasje/zakje:
http://littlegreen.typepad.com/romansock/2008/06/little-acorn-pa.html

Voor (kleur)inspiratie (en patroontje voor pompoen):
http://www.repeatcrafterme.com/2012/08/crochet-fall-wreath.html
http://www.repeatcrafterme.com/2012/08/teeny-tiny-crochet-pumpkin-pattern.html

Blaadjes/bladeren:
http://windrosefiberstudio.blogspot.nl/2011/08/veined-leaf-free-crochet-pattern.html
http://www.ravelry.com/patterns/library/fall-wineglass-decorations
http://www.ravelry.com/patterns/library/fall-wreath-with-buttons
http://www.ravelry.com/patterns/library/autumn-leaves-10
http://www.ravelry.com/patterns/library/autumn-leaves-dish-wash-cloth-or-hot-pad
http://www.ravelry.com/patterns/library/autumn-harvest-4

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 13:50


Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:00


Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 14:19

Ik ga eerst die pompoenman afmaken en dan nog wat anders voor erbij, tips genoeg hier (moet wel door de brievenbus passen...)
Met welke projecten zijn jullie allemaal bezig?

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:42

Afbeelding
Deze heb ik een paar dagen geleden afgemaakt, maar die zullen sommigen waarschijnlijk al gezien hebben aangezien ik hem ook als apart topic heb gepost en vlgs mij al eerder een link naar het patroon had gezet.

Verder ben ik met een test bezig, (koop)patroon wat binnenkort uitkomt wat ik test voor de designer, een giraffe

En ik ben bezig met een aantal opdrachten, melvin the snail van DC, deze ben ik aan het afronden, slinky (deze ben ik aan het afronden), en dan heb ik nog een aantal opdrachten staan.

edit:

Oh en deze heb ik 1.5 week geleden afgemaakt, die lag al vanaf april/mei half afgemaakt
Afbeelding

Naborah

Berichten: 3552
Geregistreerd: 30-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:16

Annemiek, het rendier/hert is ontzettend lief! En het topic van de Oosterse vriend is echt leuk!

Ik heb net een boekje gekocht waar het patroon van Zoey de Zebra in staat (moest natuurlijk weer net in het boek staan wat ze hier niet in de bieb hebben) en twee paar veiligheidsoogjes. Het lichaam van m'n hondje is halverwege *\o/* (kop en ledematen moeten allemaal nog :+ ).

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 20:09

Je lastdier is geweldig Annemiek! Mooie mimiek, mooi katoen, geweldig!
Ik vind de kleurencombi van de ogen van melvin the snail erg gaaf, maak jij hem ook zo? Jij was voornamelijk van de grote projecten, toch? niet zo van de sleutelhangers gepriegel? Ik heb net 2 koala sleutelhangers en 1 Roo (kangaroo van Winnie de Pooh) tassenhanger af. Nu dus nog wat in herfst/halloween stijl en dan heb ik de spoedjes af. Dan kan ik verder met het ''things-to-do'' lijstje. Maak jij alleen dingen in opdracht?
naborah: Welk hondje was je ook alweer aan het maken?

Naborah

Berichten: 3552
Geregistreerd: 30-01-10

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:14

Krissis: Ik ben bezig met Toedels de Teckel (op internet gevonden), maar dan groen met roze, hihi.
Heb trouwens ook het boekje gezien waar die gelukspoppetjes/sleutelhanger-paard in staat, maar 10 euro voor alleen dat patroontje gaat mij niet lukken. :n

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:17

Naborah schreef:
Krissis: Ik ben bezig met Toedels de Teckel (op internet gevonden), maar dan groen met roze, hihi.
Heb trouwens ook het boekje gezien waar die gelukspoppetjes/sleutelhanger-paard in staat, maar 10 euro voor alleen dat patroontje gaat mij niet lukken. :n



Zal ik hem dan maar even inscannen voor je en mailen :7

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:56

Krissis schreef:
Je lastdier is geweldig Annemiek! Mooie mimiek, mooi katoen, geweldig!
Ik vind de kleurencombi van de ogen van melvin the snail erg gaaf, maak jij hem ook zo? Jij was voornamelijk van de grote projecten, toch? niet zo van de sleutelhangers gepriegel? Ik heb net 2 koala sleutelhangers en 1 Roo (kangaroo van Winnie de Pooh) tassenhanger af. Nu dus nog wat in herfst/halloween stijl en dan heb ik de spoedjes af. Dan kan ik verder met het ''things-to-do'' lijstje. Maak jij alleen dingen in opdracht?
naborah: Welk hondje was je ook alweer aan het maken?


Qua melvin, ik moet de ogen nog :P, afhankelijk van of het niet te 'propperig' wordt houd ik wel 3 tinten aan, maar deze melvin is wat kleiner dan het patroon aangezien ik hem met katoen ipv acryl aan het haken ben, als door 3 lagen het 'te dik' wordt kan het zijn dat ik het op 2 kleuren houdt.

Jamal de kameel/dromedaris is trouwens van acryl hoor, niet van katoen, heerlijk met mijn nieuwe acryltjes van phildar, ben er helemaal gelukkig mee en het vult mijn kleurenpalet mooi aan.

En nee ik maak niet alleen maar dingen in opdracht, was/ben daar pas na slinky mee begonnen omdat ik ontzettend veel reacties daarop kreeg, maar nu neem ik even verder niets aan, maak de dingen af die ik nog heb staan want ik wil me zo langzamerhand gaan focussen op zelf ontwerpen/patronen schrijven.
Daarnaast test ik wel eens patronen uit, ofwel checken of het patroon helemaal klopt voor het 'de verkoop' ingaat, ben lid van een testgroep op ravelry (daar schrijf je dus in op een patroon als een designer testers zoekt, vrijblijvend in de zin van, kan je niet dan schrijf je niet in), en ben ik nu bezig met de tweede test van K4tt, en de derde staat in de wachtrij zodra ze uitgevogeld heeft hoe ze de voeten/benen wil hebben van de volgende (hij blijft nl niet staan en dat frustreert haar :)

Sleutelhangers, ik vind ze ontzettend leuk maar heb er zelf nog geen gemaakt idd, ben minder van de kleine dingen, wil er nog steeds een aantal maken... iig al voor mezelf lmao, bij mij zijn dingen al gauw 15 cm hoog minimaal.

Naborah, Toedels is leuk! moest hem ook even googlen hoor, maar grietje ken ik dan weer wel via ravelry, 'kennen' is een groot woord hoor, maar ik heb haar posten voorbij zien komen in de nederlandse groep daar, en zij heeft een ontzettend leuk poekie poesje ontworpen die nog steeds op het to do lijstje staat hier.
Poekie van http://poekie-knuffel.blogspot.nl/
Daar gaat dus ook een deel van de door mij gecreƫerde creaties naar toe, momenteel staan er 10 knuffels klaar 'voor verzending' (verzenden gebeurt eind oktober dus er komt nog wel wat bij)

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 21:02

ga je zelf ontwerpen en/of patronen schrijven??? Woooow, knap knap!!! Leuk dat je de testclub bent, lijkt me ook erg leuk maar daarvoor moet ik eerst mijn to-do lijstje opschonen en wat sneller leren haken, anders schiet het helemaal niet op. De reacties op Slinky kan ik me erg goed voorstellen! En je bent al een tijdje zo fanatiek over die acryl, kheb met mezelf afgesproken dat ik dat ook langzaam ga uitvogelen als ik er tijd voor heb, want qua kleuren heb je helemaal gelijk!!

Qua staan blijven: staan de pootjes goed onder de massa en is die ook goed verdeelt? (een zware kop wilt snel omkiepen als de staart te ligt is...) Maar goed, aangezien ze de rest ontworpen heeft, zal ze niet uit een ei komen en hier wel rekening mee houden.
Is dat de Poekie van het Poekie-project? Owja, ik zie het al... :D

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:13

Krissis schreef:
ga je zelf ontwerpen en/of patronen schrijven??? Woooow, knap knap!!! Leuk dat je de testclub bent, lijkt me ook erg leuk maar daarvoor moet ik eerst mijn to-do lijstje opschonen en wat sneller leren haken, anders schiet het helemaal niet op. De reacties op Slinky kan ik me erg goed voorstellen! En je bent al een tijdje zo fanatiek over die acryl, kheb met mezelf afgesproken dat ik dat ook langzaam ga uitvogelen als ik er tijd voor heb, want qua kleuren heb je helemaal gelijk!!

Qua staan blijven: staan de pootjes goed onder de massa en is die ook goed verdeelt? (een zware kop wilt snel omkiepen als de staart te ligt is...) Maar goed, aangezien ze de rest ontworpen heeft, zal ze niet uit een ei komen en hier wel rekening mee houden.
Is dat de Poekie van het Poekie-project? Owja, ik zie het al... :D


Geen idee, want die heb ik nog niet gezien :P, die krijg ik pas toegestuurd als ze er zelf tevreden over is lol.

Poekie... nee het is niet 'de' poekie, maar een die er erg op lijkt die ze gemaakt heeft voor het poekie project en het patroontje 'geschonken' heeft zegmaar, zo zijn er ook poekie boekenleggers/tasjes etc

Qua kleuren/acryl, ik combineer dus nu 2 merken met elkaar (Populair en Phildar Impact), ze komen goed overeen dus dat is fijn, Impact vind ik persoonlijk lekkerder haken, is wat zachter voor mijn handen (yup ben een muts daarin), echter Populair heeft 54 kleuren en Impact 33.
Populair echter zit af en toe wat verschil in dikte in de draad tussen de verschillende kleuren en dat irriteert me een beetje, dus nu ga ik langzamerhand alle 'dunne' kleuren vervangen voor Impact kleuren zegmaar, zodat iig alles dezelfde dikte heeft.

Beide hebben voor en nadelen hoor, Impact haakt lekkerder maar splijt ook wat sneller, heeft wel weer 3 gemeleerde kleuren in het assortiment zitten, Populair heeft meer kleuren, maar verschil in dikte, wordt een beetje uitzoeken dus.

Zelf ontwerpen, tja ideeen zat, maar of ik het ook kan? geen idee, maar dat is een van de redenen dat ik zelf ben gaan 'testen' om te zien waar designers tegenaan lopen etc.

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 21:15

Dank voor je tips, ik ga ze rustig doorlezen als ik er aan toe ben, voor nu is het ff doen wat de opdrachtgevers willen (goh, klinkt wel heel bassie-en-adriaan zo....)