Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 382 van de 416 [ 10396 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385 ... 416  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Amigurumi (Haken) #3

 
Profiel   

Na 381 pagina's ben ik enthousiast om zelf met haken te beginnen :o Over 5 weken krijgt een vriendin een baby en nu heb ik bedacht dat ik een rammelaar of speenkoord en een knuffel leuk vind om te geven. Maar, is het realistisch om dit zelf in die tijd te leren haken? En waar kan ik het beste terecht voor fijne wol en veiligheidsoogjes ed? Ik twijfel of ik niet beter zelf relaxt kan leren haken en intussen iemand te vragen om een kadootje te haken...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 18:29 



 
Profiel   

Suusjepluus schreef
Na 381 pagina's ben ik enthousiast om zelf met haken te beginnen :o Over 5 weken krijgt een vriendin een baby en nu heb ik bedacht dat ik een rammelaar of speenkoord en een knuffel leuk vind om te geven. Maar, is het realistisch om dit zelf in die tijd te leren haken? En waar kan ik het beste terecht voor fijne wol en veiligheidsoogjes ed? Ik twijfel of ik niet beter zelf relaxt kan leren haken en intussen iemand te vragen om een kadootje te haken...

Ik heb mijn veiligheidsoogjes van de Pipoos evenals mijn wol eigenlijk. M'n haaknaalden zijn van de action :+ en je zou beide kunnen doen? Ik ben eigenwijs genoeg om het zelf meteen te willen doen maar je kan kijken hoever je komt en dan beslissen of je het toch uitbesteed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:15 



 
Profiel   

Ik ben fan van Wolplein. Om te leren haken zou je garen van de Zeeman/Wibra/Action kunnen gebruiken. Voor een rammelaar/knuffel etc. Zou ik katoen garen gebruiken van bijvoorbeeld Phildar of Catania

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:18 



 
Profiel   

Toen ik begon haalde ik mijn garen bij Zeeman. Prima oefenspul en niet duur.

Nu ik wat ervarener ben, beter weet wat ik wil en ook vaker rammelaartjes/ belletjes/ oogjes enz nodig heb, bestel ik die bij Creamijn. Tegenwoordig gebruik ik Scheepjes Catona katoengaren. Haakt fijn en pluist niet. In megaveel kleuren te verkrijgen, verschillende formaten bolletjes, en niet te duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:53 



 
Profiel   

Oh en als je op korte termijn al een kraamcadeau wilt maken is het handig om eerst in de vasten (steek) te verdiepen, die worden veelal gebruikt voor knuffels etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 21:40 



 
Profiel   

Oke dus mijn bestelling van Hobbii is binnen... geen snoepje. ;( De zak was ook open, dus misschien wist iemand dat er lekkers in zat. _O-
De bestelling is wel compleet, dus ik klaag verder niet. Ben er blij mee, ze hebben alle bollen uit hetzelfde verfbad gedaan. Altijd netjes als dat kan.

[ img ]

Het wordt een trui voor mijn moeder, ik wil 'm voor kerst geven. Ik heb nog nooit een trui gehaakt, dus hopelijk komt het goed. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 22:11 



 
Profiel   

Suusjepluus schreef
Na 381 pagina's ben ik enthousiast om zelf met haken te beginnen :o Over 5 weken krijgt een vriendin een baby en nu heb ik bedacht dat ik een rammelaar of speenkoord en een knuffel leuk vind om te geven. Maar, is het realistisch om dit zelf in die tijd te leren haken? En waar kan ik het beste terecht voor fijne wol en veiligheidsoogjes ed? Ik twijfel of ik niet beter zelf relaxt kan leren haken en intussen iemand te vragen om een kadootje te haken...


Ik heb in die tijd ongeveer een hele schildpad gehaakt. Volgend mij zelfs korter. Dat was mijn eerste haakwerk. Foto's daarvan heb ik laatst geplaatst. Ik moet wel zeggen dat dat niet perse aan te raden is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 22:12 



 
Profiel   

marley93 schreef
Oke dus mijn bestelling van Hobbii is binnen... geen snoepje. ;( De zak was ook open, dus misschien wist iemand dat er lekkers in zat. _O-
De bestelling is wel compleet, dus ik klaag verder niet. Ben er blij mee, ze hebben alle bollen uit hetzelfde verfbad gedaan. Altijd netjes als dat kan.

[ [url=m/KIg6mw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het wordt een trui voor mijn moeder, ik wil 'm voor kerst geven. Ik heb nog nooit een trui gehaakt, dus hopelijk komt het goed. :')


Nice! Ik ben inmiddels ook met een trui bezig, met de ocean sweater van Hobbii!

Moet alleen nog even uitzoeken wat ze bedoelen met “meerder in de 2e steek van de 3 hoeksteken” :=
Mijn eerst poging resulteerde in ongelijke hoeken (de “naden” liepen allemaal dezelfde kant op maar ze moeten eigenlijk ‘tegengesteld’ lopen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 22:30 



 
Profiel   

Ik ben nu aan het experimenteren met 2 kleuren. Heeft iemand dit wel eens gedaan? Ik vind het wat lastiger vasthouden en merk dat ik ook soms heel strak aantrek.

Ik probeer een foto toe te voegen maar het wil even niet lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:37 



 
Profiel   

thirteenn schreef
Ik ben nu aan het experimenteren met 2 kleuren. Heeft iemand dit wel eens gedaan? Ik vind het wat lastiger vasthouden en merk dat ik ook soms heel strak aantrek.

Ik probeer een foto toe te voegen maar het wil even niet lukken.


Ja ik! Werk ook regelmatig met dubbel draad met dezelfde kleur. Ik vind het een enorm verschil maken of je een fijne haaknaald hebt of niet. Eentje die makkelijk in de hand ligt is voor dubbel draad veel fijner dan alleen zo'n metalen stokje. (En dat hoeft echt geen dure te zijn, ik heb gewoon die setjes met zachte handvatten van de Action)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:39 



 
Profiel   

Lumi schreef
thirteenn schreef
Ik ben nu aan het experimenteren met 2 kleuren. Heeft iemand dit wel eens gedaan? Ik vind het wat lastiger vasthouden en merk dat ik ook soms heel strak aantrek.

Ik probeer een foto toe te voegen maar het wil even niet lukken.


Ja ik! Werk ook regelmatig met dubbel draad met dezelfde kleur. Ik vind het een enorm verschil maken of je een fijne haaknaald hebt of niet. Eentje die makkelijk in de hand ligt is voor dubbel draad veel fijner dan alleen zo'n metalen stokje. (En dat hoeft echt geen dure te zijn, ik heb gewoon die setjes met zachte handvatten van de Action)

Die heb ik ook! Heel fijn zijn ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 15:03 



 
Profiel   

Ik heb die set van de action ook. Prettige naalden, maar worden na verloop van tijd wat plakkerig/stroef tijdens het haken. Misschien omdat mijn hand dan een beetje zweet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 16:11 



 
Profiel   

Ik heb mijn haaknaalden via Ali gekocht. Zat in een tasje met steekmarkeerders en toerenteller etc.
Ook met zo'n softgrip, ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 20:38 



 
Profiel   

Moet wel zeggen dat ik tot nu toe geen enkele haaknaald zo fijn vind als de Clover soft touch. Die gele dingen met een zwart ovaaltje. Daar kan ik echt uren mee haken. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 21:13 



 
Profiel   

Ik heb Clover amour haaknaalden en ook een paar Clover soft touch, de amour blijven echt mijn favoriet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 21:59 



 
Profiel   

De Clover Amour zijn ook mijn favoriet. Vooral als je garen hebt wat makkelijk splijt! De Soft touch zijn ook goed idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 08:32 



 
Profiel   

Ik ben genezen van goedkope naalden nadat ik er eentje had met een braam in de haak, waardoor heel mijn garen aan gort ging := Ik zweer nu bij de Soft Touch, en de Amour voor de grote maten. Ik heb ook een Prym van 20 mm, maar die heb ik nog niet kunnen gebruiken :D

Ik wil eigenlijk nog een keer een of meerdere houten haaknaalden, voor de aesthetic, maar die zijn kneiterduur. Maar kijk dan hoe mooi <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 09:39 



 
Profiel   

De soft touch vind ik zelf helemaal niks :D Zie die altijd overal voorbijkomen maar toen ik 'm zelf had besteld en hij binnenkwam dacht ik, is dit het nou := Vind hem zo hard, klein en plat, hij ligt mij echt niet lekker in de hand. Ik werk nu of met een Tulip Etimo (ook wat te klein, kort en plat maar wel een zachte grip) of de Addi Swing (fijn qua dikte en lengte maar qua vorm net niet mijn ding). Ik heb behoorlijk grote handen en eigenlijk echt behoefte aan een relatief lange haaknaald die aardig wat 'body' heeft om vast te houden, als iemand daar nog tips voor heeft :D . Ik zit er aan te denken om idd een keer zo'n mooie houten Furls naald te kopen om te proberen, maar vind het ook weer zowat om dan 1 zo'n naaldje over te laten komen uit Amerika en gelijk een set terwijl ik niet weet of het lekker werkt is ook weer een te grote gok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 10:37 



 
Profiel   

Furls <3

Ik vind ze zo mooi maar no way dat ik bijna 100 euro ga dokken voor 1 naald :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 11:14 



 
Profiel   

Oké ik ga toch nog specifiek hier mijn vraag stellen want ik kom er na 3 pogingen nog niet uit :))

Ik ben nu deze trui aan het maken en heb de ketting van 116 lossen gehaakt en de eerste toer af.

De eerste toer is deze:
Haak 2 l en 1 st in dezelfde s. Ga verder met 1 stk in de volgende 18 s, meerd in de volgende s, 1 stk in de volgende 18 s, meerd in volgende s, 1 stk in de volgende 38 s, meerd in volgende s, 1 stk in de volgende 18 s, meerd in volgende s, 1 stk in de laatste 19 s. Sluit af met 1 hv in eerste stk.

Dat lukt allemaal. Maar dan komt de tweede toer:

"Vanaf nu wordt er gemeerderd in de tweede steek van de 3 s in iedere hoek. "

"Haak 2 l en 1 stk in dezelfde s. Ga verder met [1 stk in iedere s tot de volgende hoek, meerd in de 2e s]. Herhaal [ ] in de hele toer. Sluit af met 1 hv in de eerste stk."

Maar ik snap dus niet zo goed in welke steek ik nu moet meerderen? Als ik steeds in het tweede 'meerder-lusje' meerder, zoals ik de instructie in eerste instantie interpreteerde, gaan 2 van de 'naden' goed, maar gaan de daaraan tegenovergestelde naden naar de 'andere' kant in plaats van netjes zoals in het voorbeeld hieronder:
[ img ]

Wat is de 'tweede steek van de 3s in iedere hoek'?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 13:38 



 
Profiel   

Ik zou hem interpreteren als: de 'hoek' is elke keer in de 1e toer als je doet meerderen (4x een hoek dus in totaal). Die meerdering bestaat dan uit 3 stk. En in de 2e toer, doe je in elke 2e van zo'n 3 stk groep nog een keer meerderen met 3 stk. Ik kan er alleen niet helemaal uithalen of dat al is wat je nu doet? Of dat je er wellicht overheen heb gelezen dat de meerdering uit 3 stk bestaat ipv uit 2?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 16:04 



 
Profiel   

Memories schreef
Ik zou hem interpreteren als: de 'hoek' is elke keer in de 1e toer als je doet meerderen (4x een hoek dus in totaal). Die meerdering bestaat dan uit 3 stk. En in de 2e toer, doe je in elke 2e van zo'n 3 stk groep nog een keer meerderen met 3 stk. Ik kan er alleen niet helemaal uithalen of dat al is wat je nu doet? Of dat je er wellicht overheen heb gelezen dat de meerdering uit 3 stk bestaat ipv uit 2?


Moet ik dan 3x in 1 lus steken voor de meerdering? Ik dacht dat meerderen altijd ipv 1 steek in 1 lus wat je normaal doet, 2 steken in 1 lus was haha

Want die 3st in de hoek snap ik idd niet helemaal: Je hebt vóór toer 1 dus:
[laatste lus vorige] [lus om in te meerderen] [eerste lus volgende]

En als ik toer 1 af heb krijg je dan toch in elke hoek:
[laatste lus vorige] ( [meerderlus 1] [meerderlus 2] ) [eerste lus volgende]

En dan loop ik vast in welke lus ik dan in toer 2 moet meerderen :))

Maar als ik jou goed begrijp krijg je dus:
[laatste lus vorige] ( [meerderlus 1] [meerderlus 2] [meerderlus 3] ) [eerste lus volgende]
en moet ik dus in meerderlus 2 meerderen in de volgende toer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 16:56 



 
Profiel   

Ik had voor m'n reactie het patroon wat je gelinkt hebt even goed bekeken, en op pagina 2 bij het kopje 'afkortingen' staat: 'Meerd - meerderen (haak 3 stk in dezelfde s)'. In dit specifieke patroon neem ik aan dat er dus elke keer als er over meerderen wordt gesproken je in je toer, in 1 steek 3 nieuwe stokjes haakt. Normaal als er geen toelichting bijstaat kan je idd van 2 uitgaan. Wat je dus zou moeten krijgen is idd wat jij als laatste beschrijft, dat je dus 3 meerderlussen hebt, en dan volgt het ook wat logischer welke de 2e is waar je vervolgens wel weer 3 nieuwe meerderlussen in moet maken voor je volgende. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 17:06 



 
Profiel   

Daar heb ik dus inderdaad helemaal overheen gekeken :') Dat wordt weer froggen dan maar :))

Met 3 meerderlusjes snap ik hem inderdaad.

Thanks!! _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 17:08 



 
Profiel   

Ja balen als zoiets wat ze net even anders doen dan andere patronen in 1 zinnetje in de introductie ergens staat verstopt... zuur, ik hoop niet dat je al te veel rijen moet uithalen :\ hopelijk wordt ie met de 3 meerderingen wel helemaal netjes en mooi!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 19:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 382 van de 416 [ 10396 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385 ... 416  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen