[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 22:13

Bulky en worsted gaat over de dikte van je garen, bulky is dikker dan worsted. Stylecraft DK is worsted weight geloof ik, als je dan het patroon een maat groter haakt (dus M als je normaal S zou dragen), dan zou het vest moeten passen.

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:56

Afbeelding

Op 2 losse draadjes na is de eerste mandala van de bestelling af! (Moet er nog eentje maar dan met een whirl)

Iemand nog ideeën waar in Haarlem ze ringen verkopen om hem in te haken? Pipoos verkoopt ze maar tot 60cm (volgens de site).
Ik pas een weekje op een huis en hoop deze eigenlijk van het weekend in de ring te kunnen haken :)

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:31

Heel erg tof, die mandala! <3

Wat vinden jullie van mijn eenhoorn? Ik vind 'm best leuk geworden. :D

Afbeelding

Ben ook voor het eerst begonnen aan een sjaal, tot nu toe alleen maar knuffels gehaakt, en het lukt aardig. Alleen even een gedwongen stop, want van die wol had ik natuurlijk ooit maar één bol gekocht en die is nu op. :')
Van de week even langs de action en hopen dat ze deze kleur nog hebben.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26402
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:38

Die is wel mooi geworden ja! Heel netjes gehaakt!

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:54

Heel leuk die eenhoorn! Leuk garen ook, die roze met gekleurde stipjes erin. :j Dat soort garen geeft het net wat meer sjeu, hou ik van.

Die mandela is ook prachtig zeg! Echt respect voor iedereen die die dingen haakt, ik krijg er zelf al jeuk van als ik ernaar kijk. :')

Blue_flower
Berichten: 1933
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:54

Iemand een patroon van Buurman en Buurman?

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:53

Willen jullie meedenken?

Meet Otto:
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb hem een paar jaar geleden als
Eerste haaksel gemaakt voor m'n zusje. Nu heeft mijn zusje dus bedacht dat hij eigenlijk een hoed(je) moet :') zijn hoofd is namelijk zo kaal

Hoe doe ik dat? Hoe maak of vind ik een passende hoed? Ik kan namelijk eigenlijk alleen haken vanaf patronen :o

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:01

Een hoge hoed is denk ik niet zo moeilijk:

- Magische ring van 6 maken
- Toeren meerderen tot je de gewenste omtrek hebt (dus 12, 18, 24, 30, 36, 42... steken), dat is de bovenkant van de hoed
- Toeren met hetzelfde aantal steken tot je de gewenste hoogte hebt, dat is de 'buis' van de hoed
- Toeren meerderen voor de rand van de hoed. dit doe je tot je de rand breed genoeg vindt (dus vanaf bv 36 steken ga je naar 42, 48, 54, 60, 66, 72, etc)

Afhechten en klaar. Hopelijk is dit een beetje duidelijk :D

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:10

Hoe geen idee, maar een rood petje zou er denk ik leuk bij staan. Wat een geweldige schildpad :D

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 21:54

Geweldig die schildpad! :D

Ik heb laatst m'n eerste knuffel op bestelling gehaakt. Vond 'm zo schattig geworden dat ik 'm bijna zelf wilde houden. :o <3

Afbeelding

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 00:28

Foaly schreef:
Een hoge hoed is denk ik niet zo moeilijk:

- Magische ring van 6 maken
- Toeren meerderen tot je de gewenste omtrek hebt (dus 12, 18, 24, 30, 36, 42... steken), dat is de bovenkant van de hoed
- Toeren met hetzelfde aantal steken tot je de gewenste hoogte hebt, dat is de 'buis' van de hoed
- Toeren meerderen voor de rand van de hoed. dit doe je tot je de rand breed genoeg vindt (dus vanaf bv 36 steken ga je naar 42, 48, 54, 60, 66, 72, etc)

Afhechten en klaar. Hopelijk is dit een beetje duidelijk :D


Ja dit snap ik! het probleem is meer dat ik niet zo goed in kan schatten hoe groot de omtrek dan moet zonder dat ie mega word zeg maar

Lumi

Berichten: 4439
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 10:12

Ladybird schreef:
Foaly schreef:
Een hoge hoed is denk ik niet zo moeilijk:

- Magische ring van 6 maken
- Toeren meerderen tot je de gewenste omtrek hebt (dus 12, 18, 24, 30, 36, 42... steken), dat is de bovenkant van de hoed
- Toeren met hetzelfde aantal steken tot je de gewenste hoogte hebt, dat is de 'buis' van de hoed
- Toeren meerderen voor de rand van de hoed. dit doe je tot je de rand breed genoeg vindt (dus vanaf bv 36 steken ga je naar 42, 48, 54, 60, 66, 72, etc)

Afhechten en klaar. Hopelijk is dit een beetje duidelijk :D


Ja dit snap ik! het probleem is meer dat ik niet zo goed in kan schatten hoe groot de omtrek dan moet zonder dat ie mega word zeg maar


Heb je het patroon nog van de schildpad? Daar kun je misschien even kijken hoe groot het hoofd is?

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:24

Zo, bij de kringloop op de kop getikt! Kan ik mijn sjaal opspannen als hij eindelijk af is. :Y)

Afbeelding

Kaplaars

Berichten: 1549
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:31

Handig! Maar zet ze wel even in de goede volgorde, ik kan hier niet tegen :')
Mooi dat je er ook een vierkant of rechthoek van kan maken, mocht dat nodig zijn.

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 21:51

Ik zal het niet meer doen. :') Ik heb ze wel op volgorde opgeborgen, dus dat zal wel goedkomen.
En inderdaad, ik kan ze eventueel ook eens gebruiken voor een omslagdoek of plaid oid.

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:54

Weer een kleurvak af. Hij is bijna klaar, en echt mega lang :):) Iedere kleurschakering heeft 15 rijen, dus ik verwacht dat er nog 45 of 60 aan moeten en dat ie dan klaar is. Aan de resterende wol te zien gok ik 45.

Hij is lekker warm ook! :j

Afbeelding
Afbeelding

(Patroon is gratis. "In a Whirl" van Scheepjes. Super simpel, echt een aanrader voor lekker hersenloos haken en de serie op Netflix ook echt kunnen volgen :)) )

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 22:21

Die ziet er leuk uit! :D
Ik ga het patroon ook even opzoeken.

nelske164

Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:30

Mijn uiltje vandaag afgemaakt. Leuke aankleding voor in de werkkamer:
Afbeelding

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 18:55

Leuk uiltje hierboven! <3

Afbeelding

Ik ben al 3 uur bezig de binnenste kluwen wol van mijn yarncake te ontrafelen... Ik denk dat ik nu bij de harde kern ben, maar man man man... :')

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:19

mag ik ook binnen vallen? ik ben sinds een week begonnen met haken. Ben nu vooral lapjes aan het maken en aan het kijken wat ik eigenlijk wil gaan doen ermee :+ Heb intussen ook bijna 100 pagina's terug gekeken naar al jullie creaties, wat gaaf allemaal!

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:36

Oh Marley, die bol die je moet uitpluizen. Wat een ramp. Hopelijk lukt het.

Verder zag ik een mooie sjaal voorbij komen die mij op een idee bracht. En dat uiltje is ook leuk zeg
Welkom thirteenn. Ik ben benieuwd wat je gaat maken. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Hier nog steeds bezig met de patchwork. Maar heb ook al enkele weken niet gehaakt. Ik moet weer even de extra lamp aan gaan zetten voor wat meer licht s avonds.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 17:23

@Marley, hersenloos haken met Netflix is mijn favoriet :') leuke sjaal! Dat ontrafelen is niet mijn favoriet.

Ik Heb een paar maanden geleden het naaien ontdekt. Dus haken kwam even op een laag pitje. Maar nu de avonden weer korter worden en dat herfstige weer begin ik er weer zin in te krijgen.

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 17:30

Een totaal van zesenhalfuur verder... Dit was echt de meest poedersuiker ontrafeling van een yarncake ooit. Veel pluisjes die twee stukken draad dan in elkaar vilt, zeg maar. Uiteindelijk het is gelukt en kan ik vanavond weer verder haken. Elke ochtend op de fiets kan ik niet wachten tot hij af is, want het is al best frisjes! :brr:
Afbeelding

Thirteen, Welkom! :D Wil je vooral knuffels haken of meer kleding? (Of van alles wat, haha!)

Hoe gaat het trouwens met de temperatuurdekens, voor degenen die daarmee bezig waren?

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 17:56

Oh god Marley ik heb ook ooit zo'n bol gehad. Ik heb er na een uur op strategische plekken de schaar in gezet, was er zo klaar mee. Respect dat je er meer dan zes uur aan hebt zitten peuteren _O-

Welkom Thirteen! Lapjes kun je heel leuk verwerken in een deken :D

EedihcrO, ik merk dat ik inderdaad ook weer een lichtje nodig heb 's avonds. Ik ga binnenkort denk ik op zoek naar een mooie tweedehands bureaulamp :j

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:19

@marley93 knuffels lijken me een keer wel leuk! Heb vandaag een poging gedaan tot de magische ring, maar ik heb garen wat heel erg... Hoe leg je dat uit.. je steekt snel in de draad. Dus ik ben opzoek naar draad wat fijner werkt. De temperatuur deken lijkt me gaaf! Ik zie op Instagram veel tasjes voorbij komen met een soort swirl patroon, dat lijkt me ook gaaf om te doen!