[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:51

Wat ik een heel fijn garen vind voor knuffel, of om überhaupt mee te oefenen, is Katia Capri. Het is wel wat fijner, maar haakt lekker stevig en splijt niet snel.

Zijn er trouwens mensen hier die ervaring hebben met het blocken van een gemengd acryl/katoengaren? Ik lees dat stoom dan de beste optie is?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:23

thirteenn schreef:
@marley93 knuffels lijken me een keer wel leuk! Heb vandaag een poging gedaan tot de magische ring, maar ik heb garen wat heel erg... Hoe leg je dat uit.. je steekt snel in de draad. Dus ik ben opzoek naar draad wat fijner werkt. De temperatuur deken lijkt me gaaf! Ik zie op Instagram veel tasjes voorbij komen met een soort swirl patroon, dat lijkt me ook gaaf om te doen!

Oh hier heb ik een tip voor, voor splijtend garen!
Ander merk haaknaald! Met de Clover haaknaalden (die met het gekleurde handvat) heb ik daar geen last meer van! Met de goedkope metalen wel, met de Addi Swing's had ik het en ook met de KnitPro's... met de Clover niet!


marley93 schreef:
Zijn er trouwens mensen hier die ervaring hebben met het blocken van een gemengd acryl/katoengaren? Ik lees dat stoom dan de beste optie is?

Wat ook kan is gewoon nat maken in een handwas sopje en dan opspannen en vast spelden en laten drogen. Zo heb ik Stonewashed (ook katoen/acryl) eens met succes geblokt.
Heel hard blocken gaat niet (denk ik), maar voor mij voldeed dit en was het minder gedoe.

Foaly

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:35

Ik zou met acryl en stoom wel oppassen, je wilt niet dat het smelt. Even goed nat maken en dan opspannen lijkt me veiliger :j

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:30

Dan ga ik dat doen. Stoom is veel meer gedoe want ik heb geen stoomfunctie op mijn strijkijzer.
Ik wil eigenlijk niet blocken want ik wil de sjaal gewoon gelijk dragen als hij af is, maar ik denk dat het net mooier is als ik het wel doe. O:)
Nog een paar rijen en dan is ie af! :):)

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:50

Voor zover ik weet kan je acryl niet blocken met alleen maar water, dat springt gewoon weer terug. Voorzichtig stomen zonder het aan te raken is de enige manier. -O-

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:23

Ik twijfel of ik het ga doen. Buiten het meest lichte blok kleur vind ik hem al vrij strak, en het is niet dat ik 'm voor de sier aan de wand hang ofzo.

Maar hij is dus af! *\o/* Ruim 2 meter lang is 'ie geworden. :=

Afbeelding
Afbeelding

Foaly

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:30

Wistaire schreef:
Voor zover ik weet kan je acryl niet blocken met alleen maar water, dat springt gewoon weer terug. Voorzichtig stomen zonder het aan te raken is de enige manier. -O-


Maar als het gemengd garen is, zoals Stonewashed (wat hierboven al werd aangegeven), dan kan het prima. Het katoen springt dan nl niet terug, en dat houdt het acryl dan weer in toom :D

Edit: hij is mooi geworden, die sjaal!

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:34

Hele mooie sjaal!!

Ik heb ook een projectje af maar kan het hier nog niet delen ivm cadeautje voor iemand die ook op bokt zit al verw8 ik niet dat ze het ziet maar heey better safe then sorry _O-

EedihcrO

Berichten: 787
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:16

Supermooie sjaal zo zeg. En als je hem lekker gaat dragen, is blokken dan echt nodig? Of wordt hij er misschien ook zachter van.

Ben wel benieuwd Yonker. Maar we zien hem vanzelf als je het gegeven hebt denk ik?

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:38

Dank jullie wel! :D
Het is al best zacht garen van zichzelf, dus ik laat het gewoon zo. Ik moet alleen nog even uitvogelen wat de fijnste manier van dragen is, want hij is toch wel heul lang. :o Volgende project wordt een trui voor mijn moeder, heb vanmorgen de bollen garen besteld bij Hobbii (want snoepje bij de bestelling :') ).

En groot gelijk, Yonker, je zal het net zien... Ik ben ook wel benieuwd voor wanneer je het hebt gegeven! :D

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:55

Zal het delen zodra ik het gegeven heb! Is een kraamcadeautje. Dus baby moet maar ff snel komen <<)

Foaly

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:13

marley93 schreef:
Dank jullie wel! :D
Volgende project wordt een trui voor mijn moeder, heb vanmorgen de bollen garen besteld bij Hobbii (want snoepje bij de bestelling :') ).


Ja die snoepjes zijn lekker _O-

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:14

Iemand die een makkelijk gratis patroon weet voor een klein knuffeltje?

Lumi

Berichten: 4439
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:23

thirteenn schreef:
Iemand die een makkelijk gratis patroon weet voor een klein knuffeltje?


Welk dier wil je hebben? En moet het patroon Nederlands zijn of mag die ook Engels?

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:30

Wolplein en Hobbii hebben wel gratis patronen, en Ravelry.com is een hele uitgebreide database met allerlei patronen. Die zijn wel 9/10 keer in het Engels.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:13

Ik vind altijd een heleboel patronen via Pinterest.

Dit dekentje gaat nu ook snel. Ik had me voorgenomen om tussendoor de draadjes weg te werken maar dat is mislukt :+
Afbeelding

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:36

Mijn bestelling van 2 mandala’s is af!
Allebei in een ring van 1 meter

Afbeelding

En even wat kleins tussendoor..
Een windlichtje omgehaakt

Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:16

Wow, die mandala's zijn gaaf zeg!!!

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:29

Tijdje terug vroeg ik naar ideetjes om te haken en kwam ik een konijn regen. Zover ben ik nu! Ik haak sinds een paar dagen dus ik ben blij dat dit mij überhaupt lukt! De oren en poten zijn wel verschrikkelijk om te maken zo klein :+Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:40

Ziet er echt al super netjes uit :j

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:14

Wow, ik vind het er heel netjes uitzien inderdaad! :D Je hebt al een heel gelijkmatige steek (niet dat alle ruimtes tussen de steken van verschillende grootte zijn zeg maar.)

Ik kreeg een paar dagen terug een mailtje dat mijn garen bij hobbii zijn verstuurd. Kom maar op met dat snoepje. :~ O:)

EedihcrO

Berichten: 787
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:45

Ziet er zeker netjes uit voor een beginner Thirteen. Super knap.

Nu ben ik wel heel benieuwd naar dat snoepje. Ik sta ook op het punt te bestellen bij hobbii. Zo jammer dat ze niet alle wol hebben die ik graag wil :P

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 16:30

Thanks allemaal! Ik heb wel zo nu en dan een paar foutjes, maar geen zin om weer te ontrafelen :+

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:22

EedihcrO schreef:
Ziet er zeker netjes uit voor een beginner Thirteen. Super knap.

Nu ben ik wel heel benieuwd naar dat snoepje. Ik sta ook op het punt te bestellen bij hobbii. Zo jammer dat ze niet alle wol hebben die ik graag wil :P


Heel jammer, nou moet je straks nog een keer bestellen... wat een straf. O:)

Ik kwam er laatst achter dat ze een punten systeem hebben, en als je er genoeg hebt, kun je dus een hele zak van die snoepjes bestellen. Of een grappige pin. Ik twijfel nog. :')

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 14:13

Ik zou niet twijfelen :')