Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 108 van de 132 [ 3299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 132  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

 
Profiel   

Mag ik mij ook melden??

Ik heb vorige week de naaimachine van mijn moeder geleend en uitleg gekregen hoe zoiets werkt. Heb nog nooit er iets mee gedaan dan alleen er naar gekeken en gedacht ja dat ik een naaimachine, leuk...
Vorige week al badstof gehaald, en vandaag een stoel (bestuurdersstoel van een bus) opgemeten en dan wil ik een hoes maken zodat ik in de zomer niet op van die vieze kleffe stoelen zit van een zweet collega.

Wil er zaterdag aan beginnen.
Voor jullie allemaal een makkie, voor mij voor het eerst werken met stof en machine. Ben benieuwd of het me lukt en of ik er plezier aan ga beleven, want dan wil ik nog meer dingen uitproberen.
Oude kleding uit elkaar halen en dan bekijken hoe ik dat met nieuwe stof weer in elkaar kan zetten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 17:55 



 
Profiel   

Super leuk dat je gaat beginnen! Veel plezier ermee :D

En bedankt voor de tip over mijn Pfaff. Ik heb geen idee hoe oud hij is. Hij kan niet bijster veel maar hij naait op zich prettig, kan de meeste stoffen ook goed aan en is zwaar. Gewoon no nonsense. Mijn lockmachine is wel van hele andere orde, veel vlotter, reageert sneller, meer functies, maar ook meer goedkoop plastic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 20:41 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Nog 2 jurkjes in elkaar gezet

Roze is een combi van dromenfabriek shirtje met een cirkelrok. Blauwe jurkje is grace.
Voor mijn gevoel is de roze erg lang dus even aankijken maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 09:57 



 
Profiel   

Wat een superleuk jurkje is die blauwe, die stof is geweldig om te zien. Ik krijg nu sterk de neiging om dit door te sturen aan mijn zus zodat zij ook zo iets voor mijn nichtje kan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 10:05 



 
Profiel   

Ik heb hem ook gestolen haha. Zag hem op fb bij iemand en kon nog een meter krijgen van de stof (Michael miller foxwood) dus meteen besteld en in elkaar gezet.
Zag dat ze stofje hier nog hebben:
https://www.es-ster.nl/foxwood.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 10:08 



 
Profiel   

Wat onwijs gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 10:09 



 
Profiel   

Snoezige jurkjes hoor :)

Ik ga badpakjes maken voor de jongste :) twee leuke lycras liggen dus ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 12:06 



 
Profiel   

Super gaaf jurkje

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 13:13 



 
Profiel   

oooh te leuk die jurkjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 18:56 



 
Profiel   

Super snoezig die jurkjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 11:04 



 
Profiel   

Kan je ook naaien met satijn lint??

Ik krijg allemaal creatieve ingevingen :') helemaal hyper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 13:46 



 
Profiel   

Ik zou niet weten waarom niet. Het rafelt wel grandioos dus daar moet je rekening mee houden en het lijkt me absurd glad maar het kan wel gewoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:05 



 
Profiel   

secricible schreef
Ik zou niet weten waarom niet. Het rafelt wel grandioos dus daar moet je rekening mee houden en het lijkt me absurd glad maar het kan wel gewoon.


Uitdaging :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 14:41 



 
Profiel   

Ja hoor dat kan prima. Wel glibberig :+

Op last van echtgenoot toch wat syas bestelt voor de zomer. Mijn nieuwe avontuur: badpakjes voor mijn dochter

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 16:04 



 
Profiel   

Keet schreef
Ja hoor dat kan prima. Wel glibberig :+

Op last van echtgenoot toch wat syas bestelt voor de zomer. Mijn nieuwe avontuur: badpakjes voor mijn dochter


Oooohh vet!!!

Show je hem.hier ook?

Ik zit er aan te denken om een biasbandmaker voor m'n brother aan te schaffen. Met name voor m'n dekjes. Maar wil ook n een quilt/ sprei maken voor mijn ouders en natuurlijk wil ik die netjes afwerken.

Want het gaat me nu niet naar het zin :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 16:13 



 
Profiel   

Let wel op dat bij de meeste band opties de dikte ertussen beperkt is

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 16:24 



 
Profiel   

Keet schreef
Let wel op dat bij de meeste band opties de dikte ertussen beperkt is


Dat is echt even waar ik nu naar zit te kijken. Maar met de hand, zo, wordt het niet netjes.
Niet alles op één afstand genaaid, niet helemaal recht. En dat is zo zonde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 16:28 



 
Profiel   

Dat snap ik :) was ook gewoon een tip.
Ik heb een biasvoetje en die moet al met beleid over een zoom :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 16:50 



 
Profiel   

Keet schreef
Dat snap ik :) was ook gewoon een tip.
Ik heb een biasvoetje en die moet al met beleid over een zoom :)



Ik heb een mail gestuurd naar de verkoper van mijn machine, zij zijn wel creatief, dus ben erg nieuwsgierig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 17:22 



 
Profiel   

secricible schreef
[ [url=m/ucSwb6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QebBEa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ow die tweede is prachtig, wat een leuk stofje!

Ik heb stápels stof liggen en amper naaitijd, dus ik zit op m'n handen hoor. Gelukkig beginnen de naailessen binnenkort weer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 23:56 



 
Profiel   

We hebben een nieuwe pop mogen aanschaffen voor de kleuters op school. Ik wil graag een setje kleren naaien. Heeft iemand toevallog een patroon voor een pop van 40 cm?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 19:27 



 
Profiel   

Haha zag net je bericht op fb.
Ik heb patroontjes van sewpony en lowland kids maar popjes zijn 32 cm.
Je zou bij ellie and mac kunnen kijken welke maat die heeft voor popjes. En made by runi heeft ook poppenkleding. Cambria patterns ook.
Anders zou je mt 44 prematuren kleding kunnen proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 22:23 



 
Profiel   

CairnTerrier schreef
Wie o wie kan mij helpen? Ik heb een hele mooie Wafelstof gevonden en wil hiermee zelf hoesjes voor kussens naaien. Ik heb onlangs al de binnenkussens besteld, maar ben totaal een leek op dit gebied. Goed om te weten is dat er géén rits in komt. Heel onhandig, maar mams moet de klus uitvoeren en is niet zo happig op ritsjes :+

Hieronder zie je de maten van de kussens. Wie kan mij de juiste maten geven voor de stof?


Ik quote even mijn eigen bericht nogmaals, omdat ik erg twijfel :+

Ik ga dus morgen de stof halen van de kussens en hier is eerder aangegeven: ''Voor 1 kant neem je gewoon 50x50 plus de naadwaarde, als je 1 cm naadwaarde neemt 52x52 dus. En dat x2 en x het aantal kussens dat je wil maken.''

Maar aangezien de hoogte (zie afbeelding) tien is, moet ik daar dan niks mee? De kussen moet zeg maar wel ''dicht'' kunnen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 08:23 



 
Profiel   

Je wilt een beetje volume in je kussen neem ik aan?
Kussenhoezen in de winkel zullen ook gewoon 50x50 zijn ;) geen extra ruimte nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 08:49 



 
Profiel   

Keet schreef
Je wilt een beetje volume in je kussen neem ik aan?
Kussenhoezen in de winkel zullen ook gewoon 50x50 zijn ;) geen extra ruimte nodig


Nou, een kussen is natuurlijk altijd wel een aantal centimeter diep (zijkant van het kussen). Vroeg me af of je dat niet mee moet rekenen :) Het is overigens (zoals je ziet op de afbeelding) gewoon een standaard maat, niks geks, maar aangezien ik geen ervaring heb wil ik het wel graag weten voordat ik de verkeerde maten bestel. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 09:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 108 van de 132 [ 3299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 132  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen