[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaplaars

Berichten: 1556
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:16

Ze was er heel blij mee, ze mochten zelfs mee naar school! <3
Keet: dank je wel. Maar wat jammer van de mislukte, ze zijn best veel werk. Had je verkeerde vlieseline of tussenvoering?
Robeer: Dank je wel! er is ook een versie voor volwassenen, dat is makkelijker dan er een kind bijnemen. :D
Kwita: uilen vleugels klikt ook gaaf!! Soms is het inderdaad jammer dat ze niet klein blijven.

Soepblik
Berichten: 1165
Geregistreerd: 26-01-21

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:03

Hoi allemaal, mag ik me hier ook melden?

Ik ben al jaren bezig aan een naaicursus, maar ik merk dat ik nu een beetje op een punt ben gekomen dat ik niet weet of ik wel verder wil. Er is nog een héleboel te leren, ik ben nog niet zo ver. Maar ik merk dat ik het veel leuker vindt om te experimenteren dan precies alle werkjes uit het boek te maken voor de examens. Echter ga ik wel nog dingen leren in mijn cursus die heel moeilijk zijn om vanaf een youtubefilmpje ofzo te leren (reversekragen enzo).

Maar doordat ik opzie tegen het uit het boek werken ben ik uberhaupt niet aan het naaien, ook niet aan mijn eigen projecten. Het liefst zou ik alles gewoon al kunnen zodat ik alles kan toepassen in mijn eigen experimenten, maar dat gaat natuurlijk niet vanzelf. :')

Wat zouden jullie in mijn positie doen?

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:12

Soepblik ik heb nooit een opleiding gevolgd maar het lijkt mij niets.

Ik ben gaan naaien om mijn eigen creativiteit te kunnen uiten. Hield altijd veel van knutselen maar als volwassene voelde dat een beetje zinloos. Ik heb nooit iets geleerd, gewoon een naaimachine gekocht en begonnen. Eerste project was een hoes voor het opblaasbare kussen van mn Ikea kinderstoel, gelijk met rits, lukte nog aardig en gebruik m nog steeds.

Nu kan ik de hele dag naar mn creaties kijken, eigen boxkleed, leuke kleertjes voor de kinderen, allemaal niet perfect en vast niet zoals het "hoort" maar ik wordt er super blij van!

Van een opleiding zou ik niet zo blij worden denk ik...

secricible

Berichten: 25710
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:28

Ik doe het ongeveer zoals koken. In het begin volgde ik een recept. Langzaam ga je dan dingen wat loslaten en is het recept een leidraad of ga je recepten combineren. En uiteindelijk laat je steeds meer los.

Kaplaars

Berichten: 1556
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:57

Als je er geen plezier meer uithaalt zou ik met de lessen stoppen. Zo te lezen ben je geen beginner meer. Maar zelf ik als beginner ben na een half jaar naailes zelf verder gegaan. Er zijn zo veel leuke projecten met duidelijke tutorials. Het is zonde als je het plezier verlies in iets leuks!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:24

Mijn lessen zijn meer een soort naaiclubje :+ sommige doen de opleiding en anderen lekker hun eigen ding


Ik had te dunne fiberfil denk ik

Soepblik
Berichten: 1165
Geregistreerd: 26-01-21

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:36

Dankjulliewel voor de antwoorden! Ik ben er nog niet helemaal uit. Wel heb ik een docent gevonden die sowieso dichterbij is, en ik heb haar gemaild of ik wellicht zonder dat ik een cursus doe, eens in de twee weken langs mag komen (uiteraard gewoon betaald) als ik vragen heb of iets nieuws wil leren wat van toepassing is op hetgeen wat ik maak. Dat wacht ik even af, want dat lijkt me een hele mooie middenweg.

Mijn lessen waren inderdaad ook een soort naaiclubje. Gezellig keuvelen en ondertussen werken aan de cursus. Alleen merk ik dat het ook gewoon moeilijker in te plannen is in verband met ouder worden en meer verantwoordelijkheden en ambities hebben. Ik wacht even af wat die andere docent zegt! :) Nogmaals bedankt voor het goede advies hier.

Dala8
Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-14
Woonplaats: Friesland

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:09

Afbeelding

Super trots. Bezig met kraamcadeau. Maar tjee wat een gepruts die kleine maatjes. Ik ben begonnen met naaien toen m'n dochter in 74 zat. Dat is echt al wel een groot verschil! Voor het eerst nu een broekje gemaakt.

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 13:45

Kaplaars schreef:
Robeer: Dank je wel! er is ook een versie voor volwassenen, dat is makkelijker dan er een kind bijnemen. :D


Ik geloof dat de buurt me nu al niet serieus neemt......laat staan als ik ook nog met vleugels aan naar buiten ga :D :')
Maar gelukkig heb ik 2 kleindochters, zijn die het haasje *\o/*
Trouwens eens gekeken bij Twig and Tale maar wat hebben die leuk dingen <3
Ik voel allerlei projecten aankomen :j

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:10

robeer schreef:
Kaplaars schreef:
Robeer: Dank je wel! er is ook een versie voor volwassenen, dat is makkelijker dan er een kind bijnemen. :D


Ik geloof dat de buurt me nu al niet serieus neemt......laat staan als ik ook nog met vleugels aan naar buiten ga :D :')
Maar gelukkig heb ik 2 kleindochters, zijn die het haasje *\o/*
Trouwens eens gekeken bij Twig and Tale maar wat hebben die leuk dingen <3
Ik voel allerlei projecten aankomen :j


Hier liep laatst een prinses door de straat, volwassen vrouw prachtige jurk alles erop en eraan. Alle kinderen vonden het prachtig ze zwaaide naar iedereen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:38

Twig and Tale is super! Super doordachte patronen en fijne duidelijke tutorials. Met bij elke stap fotos en vaak videos.
En een fijne groep op fb waar je altijd met vragen terecht kan :)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:10

Soepblik schreef:
Hoi allemaal, mag ik me hier ook melden?

Ik ben al jaren bezig aan een naaicursus, maar ik merk dat ik nu een beetje op een punt ben gekomen dat ik niet weet of ik wel verder wil. Er is nog een héleboel te leren, ik ben nog niet zo ver. Maar ik merk dat ik het veel leuker vindt om te experimenteren dan precies alle werkjes uit het boek te maken voor de examens. Echter ga ik wel nog dingen leren in mijn cursus die heel moeilijk zijn om vanaf een youtubefilmpje ofzo te leren (reversekragen enzo).

Maar doordat ik opzie tegen het uit het boek werken ben ik uberhaupt niet aan het naaien, ook niet aan mijn eigen projecten. Het liefst zou ik alles gewoon al kunnen zodat ik alles kan toepassen in mijn eigen experimenten, maar dat gaat natuurlijk niet vanzelf. :')

Wat zouden jullie in mijn positie doen?


Afmaken waar je aan begint werd er thuis altijd geroepen....verstandig, maar ik ben een freubelaar net als jou. Ik ben daarom nooit aan een cursus begonnen , omdat ik dat probleem op school ook al had. Ik improviseer graag en maak mijn eigen techniek en kennis...
Als je er daardoor geblokkeerd word zou ik stoppen of een time out nemen!
Want een hobby moet vooral plezierig zijn :o

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:17

Ik vind het het aller aller allerelangrijkste dat je er plezier in hebt. Dan maar niet volgens het boekje hoor. Met You Tube kom je een heel eind en niet te vergeten he lef om het gewoon te doen. Van fouten maken leer je.....

Dala8
Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-14
Woonplaats: Friesland

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:28

Ik heb nooit les gehad maar eerder regelmatig met oma mee gekeken. Leer nu door filmjes te kijken en blogs met uitleg te volgen. Zou heel graag aantal lessen willen om gewoon de basis te leren. Maar door corona is dat nu erg lastig.
Ik ga weer verder met het kraamcadeau, dekentje van wafelstof.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:01

Wafelstof. Gewassen voor het naaien?
Verder 100.000 spelden ivm rekken

Kaplaars

Berichten: 1556
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:58

Keet schreef:
Twig and Tale is super! Super doordachte patronen en fijne duidelijke tutorials. Met bij elke stap fotos en vaak videos.
En een fijne groep op fb waar je altijd met vragen terecht kan :)

Je komt er zelfs soms mede bokkers tegen! Ik weet allen wie van ‘hier’ dat is :Y)

Robeer: om als volwassen verkleed over straat te gaan zonder gekke blikken hebben we Carnaval hé!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:01

:D ze zijn ook zo leuk :D

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:27

Ik heb heel veel aan mijn lessen, zeker omdat ik ook patronen wil tekenen. Maar wel fijn dat ik er niet afhankelijk van ben zoals een paar mensen in onze groep die iedere week wel een kleine mental breakdown hebben omdat ze iets niet snappen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:48

Lang geleden dat ik hier iets plaatste, maar eindelijk heb ik weer iets gemaakt dat onder de naaimachine door is gehaald, hahaha.

Garens met de hand geverfd (Sea Island katoen, en merino/zijde/stellina glitter), door mij met de hand geweven, en daarna tot haarband genaaid :) . De paarse stof is wel gekocht in de winkel, eerst wilde ik hem helemaal van de door mij geweven stof maken, maar dat werd 1: heel duur, en 2: heel dik. Op deze manier zit er ook een leuk contrast in vind ik. Twiggy showt ze jullie even :)) .


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 00:24

Jouw weefsels zijn prachtig :+:

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 00:37

Ja echt zo mooi!

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 00:42

Wauw wat cool!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 08:07

Prachtig zeg!!

Aan wat voor prijs moet je denken bij een draagdoek als deze?

Ik heb zo'n vermoeden dat ik de kleine Viking 2.0 als alles goed mag zijn heel dicht bij me wil dragen

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 08:27

Michelle77 schreef:
Prachtig zeg!!

Aan wat voor prijs moet je denken bij een draagdoek als deze?

Ik heb zo'n vermoeden dat ik de kleine Viking 2.0 als alles goed mag zijn heel dicht bij me wil dragen


Als je er een te pakken krijgt: ga maar vast sparen ;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:19

Wauw super knap!