[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:24

Michelle77 schreef:
Prachtig zeg!!

Aan wat voor prijs moet je denken bij een draagdoek als deze?

Ik heb zo'n vermoeden dat ik de kleine Viking 2.0 als alles goed mag zijn heel dicht bij me wil dragen

Prijzen liggen aan het garen wat ik gebruik, maar een basisprijs voor Sea Island katoen is €145,- per strekkende meter. Als je een handgeverfd bijzonder garen wil kan het richting de €165-170,- per strekkende meter gaan. :)

En dank jullie wel! Ik ben ook bezig met een stel poncho's, voor moeder en kind. Zo leuk om zulke projecten te mogen doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:31

Michelle77 schreef:
Prachtig zeg!!

Aan wat voor prijs moet je denken bij een draagdoek als deze?

Ik heb zo'n vermoeden dat ik de kleine Viking 2.0 als alles goed mag zijn heel dicht bij me wil dragen


Ik heb eventueel nog een diva milano ringsling ter overname. Mijn kleine meid vindt het helaas niks :\

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:08

S8903N schreef:
Michelle77 schreef:
Prachtig zeg!!

Aan wat voor prijs moet je denken bij een draagdoek als deze?

Ik heb zo'n vermoeden dat ik de kleine Viking 2.0 als alles goed mag zijn heel dicht bij me wil dragen


Ik heb eventueel nog een diva milano ringsling ter overname. Mijn kleine meid vindt het helaas niks :


Lief! Ik heb in principe een heel fijne doek en drager, beide van pure baby love, maar vond de kleuren zo prachtig.

sasja0705
Berichten: 2024
Geregistreerd: 03-08-10

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:24

Mag ik mij als greenhorn hier ook melden?
Afgelopen jaar mei heb ik mijn (oer-) oudje aangeschaft, een Pfaff 230 automatic uit 1958.
Bedoeling was als aanvulling voor lederbewerking ( honden en paardenspulletjes) en in de herfst op cursus te gaan.
Cursus en Covid = nope, dus veel YouTube gekeken... en 2 regenjassen voor mijn Belgen gemaakt- uit oude paardenregendekens, scheef als nog wat maar de smaak te pakken.
Zo veel dat ik dat leerbewerken opgegeven heb en nog een vrijarm ( ook oudje uit 1993 ) en een overlock (1999) aangeschaft heb.
Maar YouTube is echt niet alles.
Ik zit dus echt nog extreem in de beginnersmodus ( meer als muddijoggers kom ik niet )en wil zooo graag echt leren of te wel les nemen.
En dan uiteraard nog op mijn eigen machines...
Maar waar en hoe in deze tijd?
Is er iets of iemand in de buurt van Putten/Ermelo/Voorthuizen/ Garderen, die les geeft?
Of hoe hebben jullie het gedaan ?

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:17

Hier zijn alle lessen online ivm covid. Gaan hopelijk straks weer gewoon verder, ik zit op een modevakschool.

maralyn

Berichten: 10425
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:40

sasja0705 schreef:
Mag ik mij als greenhorn hier ook melden?
Afgelopen jaar mei heb ik mijn (oer-) oudje aangeschaft, een Pfaff 230 automatic uit 1958.
Bedoeling was als aanvulling voor lederbewerking ( honden en paardenspulletjes) en in de herfst op cursus te gaan.
Cursus en Covid = nope, dus veel YouTube gekeken... en 2 regenjassen voor mijn Belgen gemaakt- uit oude paardenregendekens, scheef als nog wat maar de smaak te pakken.
Zo veel dat ik dat leerbewerken opgegeven heb en nog een vrijarm ( ook oudje uit 1993 ) en een overlock (1999) aangeschaft heb.
Maar YouTube is echt niet alles.
Ik zit dus echt nog extreem in de beginnersmodus ( meer als muddijoggers kom ik niet )en wil zooo graag echt leren of te wel les nemen.
En dan uiteraard nog op mijn eigen machines...
Maar waar en hoe in deze tijd?
Is er iets of iemand in de buurt van Putten/Ermelo/Voorthuizen/ Garderen, die les geeft?
Of hoe hebben jullie het gedaan ?



Wat leuk!!!!

Welkom!!

Ik zou begin maart ook n cursus hebben, maar zie het nog niet gebeuren.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:03

sasja0705 schreef:
Mag ik mij als greenhorn hier ook melden?
Afgelopen jaar mei heb ik mijn (oer-) oudje aangeschaft, een Pfaff 230 automatic uit 1958.
Bedoeling was als aanvulling voor lederbewerking ( honden en paardenspulletjes) en in de herfst op cursus te gaan.
Cursus en Covid = nope, dus veel YouTube gekeken... en 2 regenjassen voor mijn Belgen gemaakt- uit oude paardenregendekens, scheef als nog wat maar de smaak te pakken.
Zo veel dat ik dat leerbewerken opgegeven heb en nog een vrijarm ( ook oudje uit 1993 ) en een overlock (1999) aangeschaft heb.
Maar YouTube is echt niet alles.
Ik zit dus echt nog extreem in de beginnersmodus ( meer als muddijoggers kom ik niet )en wil zooo graag echt leren of te wel les nemen.
En dan uiteraard nog op mijn eigen machines...
Maar waar en hoe in deze tijd?
Is er iets of iemand in de buurt van Putten/Ermelo/Voorthuizen/ Garderen, die les geeft?
Of hoe hebben jullie het gedaan ?


Ik heb zelf les van Coby, volgens mij staat ze op internet als modevakschool Jacqueline (??)
Is vooral gezellig avondje, maar wil ik echt iets weten/leren kan ik dat gewoon vragen. Ze doet ook echt opleidingen, maar m'n hoofd zit vaak vol dus doe t liever op m'n eigen initiatief:+
Zij zit nu op de rand Ermelo/Harderwijk

Dala8
Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-14
Woonplaats: Friesland

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:54

Afbeelding

Shirtje voor zoontje van een vriendin gemaakt. Hij is een maand jonger dan mijn dochter en mijn dochter zit nu in 86/92 dus dacht met 104 zal het wel ruim vallen.. Uhm ze gaat hem nu maar al aan doen met romper met lange mouw haha!

Ik vraag mij af, hoe krijg je de naden bij de boord aan de binnenkant netjes? Ik heb geen tweelingnaald of lockmachine..

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:55

Ik vouw 'm dubbel naar binnen meestal. (2 keer vouwen)

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:57


sasja0705
Berichten: 2024
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:51

Ik heb zelf les van Coby, volgens mij staat ze op internet als modevakschool Jacqueline (??)
Is vooral gezellig avondje, maar wil ik echt iets weten/leren kan ik dat gewoon vragen. Ze doet ook echt opleidingen, maar m'n hoofd zit vaak vol dus doe t liever op m'n eigen initiatief:+
Zij zit nu op de rand Ermelo/Harderwijk[/quote]

Wat leuk... daar ga ik naar kijken.
Had nu ondertussen met Menke ( modevakschool Menke) contact.

Voor mij is het belangrijk dat ik met mijn eigen machines kan werken :)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:36

Bismarck schreef:
Ik maak heel veel kleding, vooral historisch correct. Maar ook gala kleding, en jurken voor larp.
Helaas vind ik zelf niet meer lonen om gewone kleding te maken gezien de prijzen van kleding.


Daar zit ik ook wel mee, maar laatst toch weer eens wat voor mijzelf gemaakt!. Heb al veel complimenten gehad op materiaal en model keuze... en dat is wel leuk als je het zelf hebt gemaakt!.( en ook heel fijn als het eens gewoon afkleed en lekker warm is!)

sasja0705
Berichten: 2024
Geregistreerd: 03-08-10

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:16

Dat is nu wel precies mijn insteek... kleding zelf maken.
Ook al "loont " het niet qua kosten - tenminste als je het wilt verkopen, maar dat is bij mij niet aan de orde.
Ik ben een fan van cowboy kleding. Nee, niet dat opgedofte maar gewoon flanellen blouses, lekkere spijkerbroeken, gilets of westen waar je echt wat in krijgt ( leuk ,bij mannen heb je altijd genoeg en diepe zakken, bij vrouwen nope...
Gedeeltelijk kun je blouses en (lage) jeans ook kopen maar dat is dan meestal belabberde kwaliteit.
Maarja... blijft eerst nog afwachten, wanneer de naaischolen weer open mogen...

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:19

Afbeelding

Ik had een stuk stretch broderie liggen dus gisteren een jurkje van geknutseld.
Nogmaals dank MB voor de tip van etsy.

Zelfde stofje heb ik ook nog in koraal dus daar moet ik ook nog wat voor bedenken voor deze zomer.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 17:54

Ik heb er eindelijk ook maar eens aan geloofd :'). Vond het toch eigenlijk van de gekken dat ik, die zo makkelijk naai, geen eigen mondkapjes had gemaakt :')


Afbeelding

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:51

Afbeelding
Resultaat

Kaplaars

Berichten: 1549
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:55

Goed gelukt hoor!!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:56

Ja handig die mondkapjes!

Ik naai vnl van GOTS stoffen. Die (kinder)kleding is prijzig en weinig verkrijgbaar in grotere maten voor mijn jongens, dus nog wel de moeite waard. Momenteel veel te weinig tijd om wat te maken: we hebben een nestje pups en dochterlief zit in een niet-slaap-fase. Maar ik heb m'n hoop gevestigd op morgenmiddag, dan hoop ik eindelijk tijd te hebben om te starten met een overgooiertje van babyrib of jogger van french terry? Heb ook nog wat patronen en tricot onderweg voor zwierjurkjes voor dochter en flared pants voor de jongens. En wil nog een mooie katoenfleece bestellen voor een goed vest voor mezelf.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 01:09

OEKO-TEX of GOTS houd ik aan. Maar ik koop ook wel veel kinderspul in het hogere segment, maar ik verkoop het ook regelmatig.

SassyMoon
Berichten: 294
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:55

"OEKO-TEX of GOTS" ok dat moest in even googlen... en weer wat geleerd, maar wat een mooie motieven/ stoffen krijg je dan te zien!

sasja0705
Berichten: 2024
Geregistreerd: 03-08-10

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:05

Omdat er lessen ja niet doorgaan op moment, ben ik dus veel aan YouTube af struinen :)
Heb dit gevonden, kennt dat iemand ?
Is in het Duits maar kennelijk ook in Deventer (tenminste vond ik er ook filmpjes in het Nederlands)
Noemt zich Lutteroh-systeem

https://youtu.be/AVrqcDTTDZI

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:05

Onze lessen zijn weer begonnen vorige week, maar onze docenten hebben na de lockdown vorig jaar heel veel online tutorials gemaakt. Ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:19

SassyMoon schreef:
"OEKO-TEX of GOTS" ok dat moest in even googlen... en weer wat geleerd, maar wat een mooie motieven/ stoffen krijg je dan te zien!


Ik krijg dan dingen over een bepaald keurmerk?
Of Google ik gewoon verkeerd?

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:47

S8903N schreef:
SassyMoon schreef:
"OEKO-TEX of GOTS" ok dat moest in even googlen... en weer wat geleerd, maar wat een mooie motieven/ stoffen krijg je dan te zien!


Ik krijg dan dingen over een bepaald keurmerk?
Of Google ik gewoon verkeerd?


Ja dat zijn keurmerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:34

MarcoBorsato schreef:
Ja dat zijn keurmerken.


Wat heeft dat dan met stoffen en motieven te maken? Snap er echt helemaal niks meer van :o?