[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:20

Leuk! Ik heb mezelf laatst getrakteerd op nieuwe machines. Een nieuwe naaimachine van bernette, combinatie naai en borduur, dat borduren is zo gaaf!! En een nieuwe overlock en coverlockmachine, wat een heerlijkheid. Nu dus ook weer volop aan het naaien dus!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 21:13

Wat een leuke creaties komen er voorbij, hier staat de naaimachine eigenlijk al veel te lang stil! Maar zal voor de zomer echt zelf moeten naaien, dochterlief schiet enorm door. Nu dus 2 maten langer dan breed.
T is echt een probleem om passende kleding te vinden voor onze twiggy.
Maar zal nu wel meer tiener patronen moeten zoeken, hebben jullie een idee waar die te vinden zijn?
Want tja ze weet heel goed wat ze wilt en vraagt juist om mama d’r maaksels. Maar t moet ook echt wel anders zijn dan toen ze in de onderbouw zat van de basisschool dus dat wordt de uitdaging van de komende creaties Patronen, innemen, verlengen en dan ook nog Comfortabel, sportief en vlot… ik kan weer los en ben daar wel blij om maar hoop echt dat dat in de brugklas straks geen rede is tot meidnevenijn.

maralyn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:51

Gave stukken weer!!

Wij hebben een nieuwe tafel.
Dus ik vond het nodig om placemats te naaien.


Afbeelding

Nu nieuwe lint scoren.
En dan voor elk seizoen een kleurtje.

Als we dan eters hebben, hebben we direct genoeg.

Dit is canvas stof. :)

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 14:57

kwita schreef:
Wat een leuke creaties komen er voorbij, hier staat de naaimachine eigenlijk al veel te lang stil! Maar zal voor de zomer echt zelf moeten naaien, dochterlief schiet enorm door. Nu dus 2 maten langer dan breed.
T is echt een probleem om passende kleding te vinden voor onze twiggy.
Maar zal nu wel meer tiener patronen moeten zoeken, hebben jullie een idee waar die te vinden zijn?
Want tja ze weet heel goed wat ze wilt en vraagt juist om mama d’r maaksels. Maar t moet ook echt wel anders zijn dan toen ze in de onderbouw zat van de basisschool dus dat wordt de uitdaging van de komende creaties Patronen, innemen, verlengen en dan ook nog Comfortabel, sportief en vlot… ik kan weer los en ben daar wel blij om maar hoop echt dat dat in de brugklas straks geen rede is tot meidnevenijn.


Misschien via Etsy?

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 19:18

Ik heb mijzelf een nieuwe lockmachine cadeau gedaan waar ik erg blij mee ben.
Afbeelding

Onlangs weer setjes voor mn neefje gemaakt en nu nog weer stof ingeslagen voor meer en voor een Secret Santa voor honden hier op boot een badjas gemaakt voor een hond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 20:17

Kwita, bij Lowland Kids en Fab 4 You patterns hebben ze leuke dingen voor de jeugd! Ik test patronen voor F4u en die vallen bij onze smalle dochter nog niet zo verkeerd.


Ik heb mezelf vanmorgen ingeschreven voor de stoffenswap die op instagram gaande is.

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:38

Oh wat een heerlijk topic! Ik heb mooi wat bijgelezen en zal later ook wat posten.

Ik ben vooral handig in flared broeken en een jumpsuit, nagetekend van bestaande kleding en lekker makkelijk, op elk feestje een andere outfit…

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:46

Dat vosjesstofje heb ik ook liggen, zo fijn en zacht <3
Ziet er leuk uit!

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 08:42

xx_Irisje schreef:
Oh wat een heerlijk topic! Ik heb mooi wat bijgelezen en zal later ook wat posten.

Ik ben vooral handig in flared broeken en een jumpsuit, nagetekend van bestaande kleding en lekker makkelijk, op elk feestje een andere outfit…


Flared broeken ben ik juist niet goed in :')

Ik ben vooral handig in babybroekjes (handig als de kids al 3.5 en 5.5 zijn) en jurkjes.
Sweater ram ik er ook wel snel doorheen.

Maar die flared broeken... man man man, ik heb er nog 2 liggen (die er al bijna een jaar liggen) die half af zijn

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:45

Huh? Ik heb er een na getekend van een goed zittend model en inmiddels keer of 6 nagemaakt…
Wat gaat er fout dan?

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:53

xx_Irisje schreef:
Huh? Ik heb er een na getekend van een goed zittend model en inmiddels keer of 6 nagemaakt…
Wat gaat er fout dan?


De flare net niet mooi, onderzoom dramatisch, net te strak (kids Willen hem niet aan) net te wijd (kids willen hem niet aan).
Met leggings heb ik dat "gezeik" niet, die maak ik bijna blind en willen ze altijd aan. Maar die flared..... pfffff, die koop ik dan wel :=

Jurkjes geen probleem, die maak ik "wel ff"

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:14

Mooie lock VillaNeusjes! Bevalt die extra tafel er aan? Ik heb een brother zonder tafel en vraag me af of ik het meerwaarde ga vinden.

Ik naai vanalles.. jurkjes, truitjes, pyjama’s, broekjes, rokjes. Laatst voor mezelf een huispak gemaakt met lange en korte broek. Ik heb een mooie ‘gebreide’ stof gekocht voor een trui voor mezelf, iemand een idee voor een mooi patroon? Ik hou van pofmouwen enzo, maar daar is de stof te flexibel voor denk ik, ik heb dit nog nooit gebruikt..

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:18

zorro schreef:
Mooie lock VillaNeusjes! Bevalt die extra tafel er aan? Ik heb een brother zonder tafel en vraag me af of ik het meerwaarde ga vinden.
..



Ik kreeg de tafel er “gratis” bij ivm aanbieding en ik wordt er wel erg gelukkig van moet ik zeggen.de stof trekt minder omdat t er niet naast hangt etc… maar ik heb beperkte handfunctie dus daar heb ik extra last van.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:20

Prachtige lockmachine hoor VillaNeusjes :j

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:44

VillaNeusjes schreef:
Ik kreeg de tafel er “gratis” bij ivm aanbieding en ik wordt er wel erg gelukkig van moet ik zeggen.de stof trekt minder omdat t er niet naast hangt etc… maar ik heb beperkte handfunctie dus daar heb ik extra last van.


Toch maar even in de gaten houden dan!

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:04

Ik val hier even binnen, excuus daarvoor..
Ik vroeg me af, als je een lockmachine hebt, heb je dan nog een naaimachine nodig? Ik kan dat op internet niet helemaal vinden. Het klinkt alsof je een lockmachine naast een naaimachine gebruikt?
maar ik lees ook dat een lockmachine 'sneller is dan een naaimachine', heb je dan geen naaimachine meer nodig? (in het geval van kleding maken, wat ik niet goed kan, maar ik ben er wel mee bezig :) Ik doe dat nu met alleen een naaimachine)

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:06

Cer een lockmachine is echt voor de afwerking van de stof, je hebt echt nog een naaimachine nodig of er moet in die jaren heel veel veranderd zijn :o

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:26

Ik zet bijvoorbeeld pyjama’s helemaal in elkaar met de lock. Die gebruik ik ook het meeste, ik naai 2 delen stof aan elkaar met de lock, en dat is dan gelijk ook netjes afgewerkt.

Als ik bijvoorbeeld een mouw wil rimpelen ben ik nog steeds de naaimachine nodig, dus voor veel andere kledingstukken ben ik zeker de naaimachine nodig, die kan ik toch niet missen.

Edit: op de naaidagen die wij hebben neem ik beide mee en naai ik 80% met de lock en 20% met de naaimachine.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:34

Ohh dat is handig zeg!

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:03

Ja een lockmachine is echt een geweldig ding! Het gaat allemaal zoveel sneller en netter. Maar complete vervanging is het niet voor de naaimachine.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:34

Ik heb vandaag een paar eenvoudige patronen besteld, als ik daar een beetje uitkom en het lukt, dan ga ik zeker een lockmachine overwegen, dank voor de info :j

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:54

Cer schreef:
Ik val hier even binnen, excuus daarvoor..
Ik vroeg me af, als je een lockmachine hebt, heb je dan nog een naaimachine nodig? Ik kan dat op internet niet helemaal vinden. Het klinkt alsof je een lockmachine naast een naaimachine gebruikt?
maar ik lees ook dat een lockmachine 'sneller is dan een naaimachine', heb je dan geen naaimachine meer nodig? (in het geval van kleding maken, wat ik niet goed kan, maar ik ben er wel mee bezig :) Ik doe dat nu met alleen een naaimachine)


Ik zeg: beide nodig voor het mooie

Ik heb jurkjes die ik 100% met locker maak (sofilantjes Solis met rolzoom), of baby broekjes.
Maar ga je iets zomen dan heb je je naaimachine (met tweelingnaald) nodig. Ga je ritsen zetten --> naaimachine
Knoopsgaten --> naaimachine
En zo nog tal van dingen. Maar vooral voor rekbare stof is een locker ideaal

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:01

Met een naaimachine kan je tegenwoordig ook locken maar een lockmachine kan niet naaien
Tricot of stretch kun je vaak met alleen lockmachine wel maken, maar gewone stoffen die dus geweven zijn moet je wel stikken om uitrafelen te voorkomen. Zou je die alleen locken dan heb je dikke kans dat de boel alsnog los laat.

Daarbij gebruik ik voor de jonge kinderkleding de naaimachine voor het aanzetten van de mouw /been boorden omdat de naaivoet van de naaimachine kleiner is en met lockmachine is dat een drama want je werkvoet is wat langer zeg maar.
De lockmachine kan wel gelijk restant stof afsnijden, dat is weer voordeel.

Ik had een goedkope 2e hands gekocht in ene naaimachine winkel om eerst eens te kijken of ik het wel gebruik. Nu vond ik een leuke aanbieding .

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:15

Ik ga “tweelingnaald” googlen :+

Amber_anne

Berichten: 6952
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:20

Ik benut de volledige potentie van mijn naaimachine duidelijk niet optimaal :o