[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:42

Gecondoleerd, Iris! :knuffel:

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:50

Wat zijn jullie lief, dank jullie wel!

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:04

Gecondoleerd, dikke knuffel.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:03

Gecondoleerd Iris. Ondanks dat het een opluchting is, is het toch ook gewoon verdrietig.
Sterkte.

Oh en ik heb de deken gegeven, dus ik mag hem eindelijk laten zien :+
Dit is dus dubbelzijdig gebreid. Een winterdekentje voor een winterkindje
Afbeelding
De moeder is groot Harry Potter fan ;)

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:47

Wat super tof!! Heb je dat patroon zelf gemaakt? :wow:

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:37

Nee, het is in de basis een trui uit een harry Potter breiboek. Daar komen de figuurtjes vandaan.
Dat heb ik verbouwd tot dubbelzijdige deken. De letters zijn via pixelart ergens opgesnord, net als het HP-logo.
Dat alles samengevoegd tot dit resultaat.

Ik moet zeggen dat het idee gaandeweg ontstond hoor. Eerst ging ik alleen enkelzijdig breien en precies de dingetjes uit het patroon. Toen werd het dubbelzijdig. Later bedacht ik dat het leuk was om ook de naam in te breien en toen had ik nog ruimte over en kwamen de bezemstelen erbij.
Dat vind ik het fijne van een deken, je kunt zo ver uitbreiden en toevoegen als je wilt :D

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:12

Heel erg gaaf gedaan, de ontvanger was vast enorm blij ermee.

Hier gaat 't breien even meh. Dat babypakje wat ik wilde maken lukte voor geen meter. Ik leg het dan altijd een poosje weg voordat ik te gefrustreerd raak, ga wel even een mutsje maken oid :')

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:15

Gecondoleerd iriscope, maar wat een mooie, actieve manier om je oma te blijven herinneren <3



Een déken dubbel breien. Een déken :wow: :wow: Jemig, ik was met een sjaar bezig en vond het te veel werk. Respect hoor, wat een doorzettingsvermogen! _/-\o_ En hij is schitterend geworden :j

Verstandig Princess. Ik heb ook eigenlijk altijd meerdere werken op pennen staan, kan ik kijken waar ik zin in heb en in wat lukt :j.


Edit: Dit was mijn opzet:

Afbeelding

Afbeelding
Bokt draait de foto's weer eens, sorry.....

En dit het ding dat ik om mijn wijsvinger had:

Afbeelding
(draad zit nu in de knoop, breiwerk ligt al een paar jaar stof te vergaren in de la..... Best zonde eigenlijk, hij is best mooi aan het worden zie ik nu.... Misschien iets voor straks na mijn operatie, als ik toch verder weinig kan)

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:44

Oh ik vind hem prachtig lalidan <3
Mooie kleuren ook.

Verstandig Princess soms wil het gewoon niet. Ik heb die HP-deken ook al 200x aan de kant gelegd, maar goed, uiteindelijk komt het wel af.
Dat lukt jou ook :)

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:05

Wow die dubbelgebreide deken, wat mooi en wat een klus!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:29

Ik kant tegenwoordig af met een haaknaald en ik vind dat zoooveel fijner.
Normaal heb ik echt een hekel aan afkanten, vooral steeds die steek op de rechternaald over de andere steek vind ik zo'n irritante handeling.
Wat ik nu doe; Ik vervang mn rechterbreinaald door een haaknaald van 1 maatje groter en verder kant ik dus precies af zoals normaal.
Ik steek mn haaknaald gewoon in als breinaald, haal de draad door de steek, laat hem van de linkernaald afglijden en dan heb ik 2 steken op mn haaknaald, haak de eerste door de 2e en dan doe ik de volgende.

Als ik dit eerder had geweten.. Wie weet hebben jullie er wat aan.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:32

Ik heb geen haaknaald helaas, maar het afkanten gaat nog niet naar wens :') ik probeer steeds de eerste recht te doen en de laatste ave rechts, maar soms vergeet ik het of dan verwissel ik iets niet goed als ik de tweede steek wil maken

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:00

Iriscope schreef:
Ik kant tegenwoordig af met een haaknaald en ik vind dat zoooveel fijner.
Normaal heb ik echt een hekel aan afkanten, vooral steeds die steek op de rechternaald over de andere steek vind ik zo'n irritante handeling.
Wat ik nu doe; Ik vervang mn rechterbreinaald door een haaknaald van 1 maatje groter en verder kant ik dus precies af zoals normaal.
Ik steek mn haaknaald gewoon in als breinaald, haal de draad door de steek, laat hem van de linkernaald afglijden en dan heb ik 2 steken op mn haaknaald, haak de eerste door de 2e en dan doe ik de volgende.

Als ik dit eerder had geweten.. Wie weet hebben jullie er wat aan.


Oh handig! Pak je dan ook een grotere haaknaald? Dat doe ik nl. wel met afkanten met een breinaald.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:03

Ja ik pak altijd 1 maatje groter inderdaad, anders kant ik te strak af.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:51

Dat afkanten met een haaknaald ga ik onthouden. Thanks!

Ik heb een nieuw projectje op de naalden. Deze keer niet ingewikkeld. Een truitje. De kleur zit tussen beide foto's in.
Afbeelding
Afbeelding

En er is hele gave wol bij mijn moeder bezorgd voor mij (ik had ook voor haar besteld en dat in 1x bij haar laten bezorgen). Nu woon ik ongeveer in de Waddenzee in Groningen en mijn moeder in Limburg, dus het duurt nog even voor dat garen mijn kant op komt, maar ik heb er al zo'n zin in. Het ziet er zo zacht uit <3
Afbeelding
Het is de bovenste. De andere twee zijn voor mam.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:01

Wat een gave wol! *\o/*

Heb je een foto van welk truitje je aan het maken bent?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:04


assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:02

Hoe staat het met de breiers? Wat hebben jullie op de naalden?

Zo weer een stukje verder.
Afbeelding

Ik had er een paar o-oliebol-draadjes of pasdraadjes doorgeregen zodat ik kan passen zonder bang te zijn dat er steken verdwijnen, maar nu vind ik die groene strepen eigenlijk wel heel grappig staan. :')
Nouja, ze gaan er straks gewoon weer uit

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:07

Op dit moment mini-projectjes: naamtagjes voor yoghurtemmertjes. Waar ik woon (woonvorm), kan ik in de gemeenschappelijke ruimte 's avonds een portie eten ophalen, zodat ik na mijn werk (ben dan om ca 20:00 thuis) niet nog hoef te gaan staan koken. Ze koken voor meerdere mensen daar, je geeft je dan op om mee te eten of op te halen. Sinds 1 februari moeten we zelf voor bakjes/ emmertjes od zorgen en daar moet dan wel even je naam op of aan. Stift ben ik niet zo'n fan van, etiketjes zijn er na 1x afwassen weer af. Vandaar dat ik die tagjes maak. Aan aan een soort sleutelhanger met musketonhaakje, dan kan ik ze er af halen als ik emmertje afwas. En mocht er een keer eten op dat tagje komen door geknoei met vullen van het emmertje, kan dat tagje zo in een wasnetje met de was mee in de machine. Maak wel foto als ze allemaal klaar zijn.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:29

Wat een slim idee! Ben benieuwd hoe ze je gaan bevallen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:42

Heb er al 3 vd 5 in gebruik en tot nu toe bevalt het goed!

Alleen heb ik maar 4 sleutelringen en 4 haakjes besteld. Dus mocht ik nou nog een keer weer iets nodig hebben van mijn vaste hobbywinkel, dan gaan er op dat moment ook die nog een keer mee. Om alleen die bestellen, liggen de bezorgkosten namelijk net weer iets te hoog. Die 2 dingen samen is maar 50 cent ofzo en de bezorgkosten zijn iets van 3 of 4 euro. Dus ik wacht met nummer 5 even tot ik ook weer garen of oogjes of nog andere dingen nodig heb.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:08

Ik ben voornamelijk haarbanden/oorwarmers aan het breien := chronisch koude oren

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:48

Ik heb al zo'n 30cm shawl :') maar ik ben wel doorgegaan en wil ook doorgaan. Het duurt alleen wel lang. Ik zit wel al te denken wat ik hierna wil maken, zou echt heel graag een simpele vest of trui proberen, maar van shawl naar vest klinkt als van beginner naar advanced :')

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:14

Hier weer een babyvestje op de naalden. Vraag gekregen of ik die "even" :+ kon maken.

Tevens ben ik in afwachting van een bestelling van hobbi, zing naalden maar dan maar 25cm lang ipv 40. Wist ik veel dat er ook lengtematen waren haha.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:22

Rondbreinaalden of rechte naalden? Ik ben echt fan van rond. Houdt zoveel fijner en ontspannener vast. Maar dat is natuurlijk persoonlijk :)


@moonsparkle: Van sjaal naar trui kan best hoor. Zeker als je in de sjaal alvast wat 'bijzondere' steken (meerderen, minderen) probeert