Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 60 van de 88 [ 2193 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 88  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Breitopic, deel 2

 
Profiel   

Als je er een patroontje in wilt breien, dan noem je dat Intarsia. Helaas is Intarsia niet erg makkelijk als je in het rond breit, het is eigenlijk meer geschikt voor gewoon heen en weer breien.
Je zou je draad mee kunnen nemen, maar das echt een heel gedoe inderdaad.
Een andere optie is om de steek achteraf te dupliceren en er dus gewoon naderhand op te naaien, in dezelfde steek als dat je breit, zodat het niet erg opvalt.

Het laatste wat je zou kunnen doen is je patroon aanpassen en verspreid over de hele sjaal dat patroontje herhalen in dezelfde kleur, zodat je de stukken dat je je draad mee moet nemen korter maakt. In dat geval doe je aan stranded knitting, wat dan wel weer geschikt is om in het rond te breien. Over beide technieken zijn veel YT video's te vinden!

Hoop dat je hier wat aan hebt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 17:27 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
Ben ik weer :-)

Welke bokkende breister zou mij kunnen helpen, ik loop vast bij de armsgaten en weet nu niet meer wat ik moet doen :-(
[ [url=m/QM29D1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooi kleurtje! welk patroon ben je aan het gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 23:39 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Als je er een patroontje in wilt breien, dan noem je dat Intarsia. Helaas is Intarsia niet erg makkelijk als je in het rond breit, het is eigenlijk meer geschikt voor gewoon heen en weer breien.
Je zou je draad mee kunnen nemen, maar das echt een heel gedoe inderdaad.
Een andere optie is om de steek achteraf te dupliceren en er dus gewoon naderhand op te naaien, in dezelfde steek als dat je breit, zodat het niet erg opvalt.

Het laatste wat je zou kunnen doen is je patroon aanpassen en verspreid over de hele sjaal dat patroontje herhalen in dezelfde kleur, zodat je de stukken dat je je draad mee moet nemen korter maakt. In dat geval doe je aan stranded knitting, wat dan wel weer geschikt is om in het rond te breien. Over beide technieken zijn veel YT video's te vinden!

Hoop dat je hier wat aan hebt!


Dank je! Ik heb nu maar beide kanten in dezelfde kleur gedaan en neem de draad gewoon mee. Wel irritant, want ik moet hem over 2x 46 steken meenemen. Maar het is naald 4, dus het is te doen :) Het patroontje herhalen gaat helaas niet in dit geval, omdat het 2 bomen zijn en de stam vormt vooral het probleem :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 23:48 



 
Profiel   

Wat ik voor lange stukken draad meenemen doe is een extra yarn over (hoe heet dat in het Nederlands?) met de kleur die je hebt meegenomen ertussen doen voor meer ruimte.
Ik heb vaak het probleem dat de draad die je lange stukken meeneemt toch iets te kort is en dat ie dan iets gaat trekken. Dus als je na die 46 steken met je ene draad, je andere draad weer moet gebruiken, dan maak je eerst een yarn over ermee, voor je aan de steken voor de stam begint. De volgende rij laat je die YO dan weer vallen, dan heb je je meegenomen draad nog wat extra verlengt.
Wie weet helpt het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 05:48 



 
Profiel   

Yarn over: een omslag denk ik ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 10:54 



 
Profiel   

Ik ben verbaasd over mijn eigen kunnen al is er nog wel heel veel mis hahaha! Op naar de mouwen. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 12:55 



 
Profiel   

Wat schattig! Ziet er heel mooi uit hoor!

En bedankt voor de tip over de extra ruimte :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 13:46 



 
Profiel   

Sheran schreef
Wat schattig! Ziet er heel mooi uit hoor!

En bedankt voor de tip over de extra ruimte :)


Sheran ik zie er van alles aan en moet nu weer wachten op mn oma want ik krijg de patronen niet gelezen. Kunnen ze dat niet in jip en janneke taal doen, mijn hemel :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 13:51 



 
Profiel   

Meestal is het een kwestie van domweg stap voor stap doen wat ze zeggen. Termen die je niet kent even opzoeken en opschrijven en het komt goed. Maar je mag het patroon hier ook plaatsen hoor, misschien kan één van ons je helpen als je niet op je oma wil wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 13:55 



 
Profiel   

Ik snap het meerderen niet, is toch abacadabra hoe het hier staat haha.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 14:04 



 
Profiel   

Meerderen is op zich niet moeilijk, maar je plaatje is onleesbaar. Kan je een stukje overtypen dat je niet begrijpt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 14:09 



 
Profiel   

Zover ik het kan lezen staat er enkel dat je een steek moet meerderen? Daar zijn nogal wat manieren voor.
Staat er in het patroon niet hoe ze willen dat je meerdert? Zoals onderin op je foto ook foto's van 2 samenbreien staat, heb je ook foto's van het meerderen? Misschien als je die plaatst dat we kunnen zien hoe ze het gedaan willen hebben en we het beter kunnen uitleggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 14:15 



 
Profiel   

Er staat iedere volgende en iedere 10e naald aan weerszijde 1 steek meerderen. Staat niet beschreven hoe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 14:17 



 
Profiel   

YT is your friend!
https://www.youtube.com/watch?v=jsWzpwSURUM

Dit vind ik een fijne manier en die kan je zowel voor recht als averecht gebruiken.

Overigens vind ik het altijd het mooist om dit niet helemaal aan het begin/eind van je naald te doen.
Ik zou dus 1e steek gewoon breien, dan meerderen. Breien tot 1 na laatste steek van je rij, die weer meerderen en dan 1 gewoon breien.


Laatst bijgewerkt door Iriscope op 23-10-19 14:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 14:24 



 
Profiel   

Iriscope schreef
YT is your friend!
https://www.youtube.com/watch?v=jsWzpwSURUM

Dit vind ik een fijne manir en die kan je zowel voor recht als averecht gebruiken.


Het meerderen zelf is het probleem niet, maar wanneer wel. Wanneer moet ik nu extra breien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 14:24 



 
Profiel   

Ah I see, je meerdert dus de volgende rij van waar je was in het patroon. Dan brei je 9 rijen gewoon en dan de volgende rij meerder je weer aan beide kanten. Dan weer 9 gewoon en weer volgende rij meerderen.

En dat zou ik dus steeds 1 steek vanaf het begin/einde van je rij doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 14:28 



 
Profiel   

In totaal moet ik 8 meerderingen maken. Maak er 2 per naald. Dus ik moet de eerste de tiende de twintigste en de dertigste naald meerderen. Heb ik het dan goed?

En dan gewoon in tricot. Dus heen recht ( ook de meerderingen naalden ) en terug averecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 14:34 



 
Profiel   

Yes, dat klopt volgens mij! Ziet er echt goed uit zover trouwens!
Je breit de mouwen nu denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 14:37 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Yes, dat klopt volgens mij! Ziet er echt goed uit zover trouwens!
Je breit de mouwen nu denk ik?


Ja dit worden de mouwen. Heb nog wel wat fouten hoor, maar dat ga ik oplossen met de haaknaald haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 14:40 



 
Profiel   

Ja met breien kan je makkelijk even een steek laten gaan en terug gaan om het te fixen.
En mijn ervaring is dat ik zelf baal van een foutje, maar verder niemand het ooit ziet. Zelf vergeet ik ze ook na een tijdje. Als ze me wel echt irriteren dan haal ik het meestal gelijk uit (waarna het project een tijdje onaangeraakt ligt uit frustratie, maar als ik het dan weer op pak is de fout er in ieder geval uit :+ )

Ik ben bezig met het ontwerpen van een cowl in kleur, het wordt een regenboog en er staat op: You need to calm down. Patroon gaat You need to cowl down heten.
Mochten mensen hier af en toe testbreien en zin hebben om dat voor mij te doen, dan zou dat super leuk zijn!

Verder heb ik de Beyla op mn naalden; https://www.ravelry.com/patterns/library/beyla
En deze: https://www.ravelry.com/patterns/librar ... tion-shawl
En ben ik bezig met haken, de scheepjes CAL. Helaas krijg ik zo'n last van mn schouder door het haken dat ik even heel weinig kan doen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 14:44 



 
Profiel   

Wauw jij bent een vet gevorderde breister!

Normaal moest ik naar Oma als ik een steek liet vallen. Nu kan ik het al zelf oplossen hahaha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 14:49 



 
Profiel   

Ik heb het allemaal van YouTube geleerd. Hoewel oma me ook heeft leren breien maar toen was ik 6 :+.
Ooit verhuizen we naar een land waar ik mn gebreide spullen ook echt kan dragen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 15:02 



 
Profiel   

Super knap zeg!
Heb jij enig idee waarom ik gaatjes krijg op de plek van de meerdering? Zo vreemd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 18:06 



 
Profiel   

Hoe meerder je? Met een omslag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 18:07 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Hoe meerder je? Met een omslag?


Nee haal de lus tussen de steken op :-)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 18:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 60 van de 88 [ 2193 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 88  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen