[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:47

Ik heb nu steeds gedaan 10 rechts 10 averechts :') ik ga is zoeken op simpele trui of vest patronen. Ik heb net een filmje gekeken van meerderen of minderen maar dat deed ik in het begin steeds waardoor ik mijn breiwerk heel wat keren had afgehaald, haha. Dat zou dus wel moeten lukken.

Mijn shawl nu, ik doe steeds de eerste steek recht en de laatste averechts, maar ik vind de zijkanten nog niet zo mooi :o

Afbeelding

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:07

Lekker bezig!

Nee dit zijn rechte naalden, volgende aankoop wordt de zing rondbreinaalden set, maar moet eerst sparen, wil zoveel haha.

Ik heb een patroon voor een vestje in alleen rechte steken, zou ik dan de rechte steken kunnen vervangen voor tricotsteken, wat denken jullie?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:12

Ik heb vorige week mijn trui eindelijk afgemaakt en de volgende opgezet: https://www.ravelry.com/patterns/library/stonewall-3

Ik heb járen geleden geinvesteerd in een knit-pro rondbrei set, nooit spijt van gehad. Ik heb hem af en toe nog wat aangevuld (pen 4-5.5 zijn favoriet hier blijkbaar :)) ), maar brei met niks anders meer. Of ik nu rond brei of recht.

Als je recht en averecht kan, kan je ook een trui breien Moonsparkle :)) Meerderen en minderen leer je vanzelf en meer heb je meestal niet nodig :D Ik zeg, gewoon doen :j

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:14

Haha thanks voor de bemoedigende woorden eerst deze maar af maken voor ik straks allemaal verschillende werkjes heb liggen.

Mooie trui hierboven, ben benieuwd hoe je die soort bolletjes krijgt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:15

Iedere zichzelf respecterende breister heeft meerdere werkjes liggen _O-

Trui is leuker dan sjaal :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:16

moonsparkle schreef:
Mooie trui hierboven, ben benieuwd hoe je die soort bolletjes krijgt

Dat is gewoon een averechte steek tussen verder rechte steken :))

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:22

Grappig dat het er dan zo uit ziet.

Ik denk dat ik ook straks wel meerdere werkjes zal hebben liggen :') een beetje afwisseling is wel fijn, nu is het steeds hetzelfde patroon met dezelfde kleur

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:55

Hebben jullie misschien de tip voor een knoopsgat on fleek?

Ik krijg het maar niet voor elkaar om op de plek van de afgekanten steken in de volgende naald de twee meerderingen mooi te krijgen.

1k, 30 recht, 2 steken afkanten, 3 recht.

2 meerderingen op de plek van de afkantingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:34

Lalidan schreef:
Ik heb vorige week mijn trui eindelijk afgemaakt en de volgende opgezet: https://www.ravelry.com/patterns/library/stonewall-3

Ik heb járen geleden geinvesteerd in een knit-pro rondbrei set, nooit spijt van gehad. Ik heb hem af en toe nog wat aangevuld (pen 4-5.5 zijn favoriet hier blijkbaar :)) ), maar brei met niks anders meer. Of ik nu rond brei of recht.

Als je recht en averecht kan, kan je ook een trui breien Moonsparkle :)) Meerderen en minderen leer je vanzelf en meer heb je meestal niet nodig :D Ik zeg, gewoon doen :j
Ooooh, die is mooi! <3

Ik heb ook vrijwel alles van KnitPro, zowel m'n haaknaalden als m'n breinaalden, vind het fijn spul. :j (Dat, en ik wil ook graag dat alles matcht. :o )

Moonsparkle: De enige manier om het te leren, is om het gewoon te doen. :) Juist als een project, binnen het redelijke, wat te hoog gegrepen lijkt, moet je er gewoon aan beginnen, want zo leer je juist. :D En als het mislukt, haal je het uit en begin je opnieuw, of je oefent eerst even in een proeflapje o.i.d. Ter geruststelling: ik moet eigenlijk bij ieder project - haken en breien - wel een paar keer opnieuw beginnen om een beetje feeling te krijgen voor het patroon, en een sweater is helemaal niet zo moeilijk als het lijkt! Ik dacht na een half afgemaakte sjaal met sokken verder te gaan, maar dat viel echt vies tegen - de sweater die ik daarna probeerde ging als een speer!
En wat betreft je randen: brei- en haakwerk ziet er meestal een beetje shabby uit als het net af is, daarom wordt het ook geblockt, zodat de steken wat mooier worden. ;)

BloemBloem: Ik kan je niet helpen, sorry. :o

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:50

Ik heb een set van ChiaoGoo. Niet goedkoop, wel geweldig. Ben er super blij mee.
Heb ook een houten set van Knitpro maar die overgang van naald naar kabel is niet zo smooth en dat irriteert me mateloos omdat de steken erachter blijven hangen.

Ik heb de Wool & Honey van Andrea Mowry op de naalden. 2e keer dat ik hem brei. De eerste heeft allemaal steken die gebroken zijn. Dat patroon heeft van die slip stitches en de wol die ze heeft gebruikt (en ik ook) is heeeeel teer, dus heb hem 4x aangehad en als je maar zacht eraan trekt breekt de wol.

Nu maak ik hem dus opnieuw van andere wol maar heb dit project een tijdje stil gehad en weet niet meer welke naald dikte ik heb gebruikt. Nu ff proberen dus. Heel irritant.

Verder ben ik nog met die MKAL van Stephen West bezig want die rijen zijn nu 500+ steken lang dus dat gaat niet erg snel :=

Ik heb ook de Beyla nog op de naalden, maar die gaat helemaal traag. Tijd om wat af te maken ipv steeds nieuwe te beginnen :P

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:47

Ik heb een tijdje terug van mijn beste vriend knitpro verwisselbare rondbreinaalden gekregen. Ze breien zooo fijn <3

Hier nu een haarband op de pennen die ik steeds 1 recht 1 averechts brei en dan op de andere kant andersom. Echt een leuk effect, zou wel een trui in die steek willen maken.

Afbeelding


Alleen snap ik de laatste tijd geen drol van brei patronen :+ heb nu eindelijk een Drops patroon voor een baby vestje dat ik aardig kan volgen.

Met welke wol breien jullie graag? Ik heb voor het eerst Drops wol en ik vind het echt heerlijk aanvoelen!

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:24

Leuke steek. Is dat een gerstekorrelsteek?

Ik vind drops heeeeeerlijk breien, maar ik ben iedere keer wel teleurgesteld over de kwaliteit in gebruik. Met dragen pillen ze vreselijk.
Plus nadeel van de hele zachte alpaca en 100% wol draadjes dat je ze niet kunt machine-wassen (maar dat is niet drops gebonden).
De scheepjes Softfun vind ik perfect voor dekentjes.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:48

Is de gerstekorrel steek indd!

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:09

Aha, de gerstekorrel. Die heb ik mezelf vorig jaar eens eigen gemaakt, naast recht en averecht. Leuke steek wel! Je moet alleen goed opletten dat je de juiste boven de juiste breit, anders krijg je een boordsteek.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:53

JPitty schreef:
Aha, de gerstekorrel. Die heb ik mezelf vorig jaar eens eigen gemaakt, naast recht en averecht. Leuke steek wel! Je moet alleen goed opletten dat je de juiste boven de juiste breit, anders krijg je een boordsteek.


Daar ging ik de eerste poging dus de fout mee in :')

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 00:06

Dat geloof ik gelijk. Dat gebeurt vrij snel als je niet oplet, heb ik ervaren.

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:58

Afbeelding
Mijn huidige projectje is inmiddels zo ver.
Ik twijfel of ik er nog een paar cm bijbrei, of alleen nog 2 cm boordsteek en dan afkanten.
Daarna de mouwen nog, gelukkig maar driekwart mouwen

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:00

Ik zou hem nog een klein stukje langer breien :j

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:18

Met blokken is het paarse truitje mooi lang genoeg geworden. Die heb ik al een paar keer gedragen en hij zit heerlijk.

Volgende project:

Afbeelding

Maar dan uiteraard in mijn eigen verzonnen kleurcombinatie.
Bovenstuk is klaar (minus de mouwen). Nu het rokdeel van de jurk nog.

Afbeelding

Ik wil de regenboog nog laten terugkomen in het biesje van de mouwen en onderin de rok. Maar ik verzin het allemaal een beetje gaandeweg, dus het kan ook nog helemaal anders worden.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:11

Gaaf! Bij mij staat 't breien al een poosje stil, ik heb geen rust in m'n hoofd en dan maak ik constant fouten :')

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:07

Word je niet rustig van het breien dan? Gewoon een simpel rechttoe rechtaan patroontje?

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:43

Nee helaas word ik niet rustig van 't breien, zo stom.. Ik ga dan heel gespannen breien, tot krampende handen aan toe :=

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:46

Princess_ schreef:
Nee helaas word ik niet rustig van 't breien, zo stom.. Ik ga dan heel gespannen breien, tot krampende handen aan toe :=

Dit heb ik precies zo. :')

Wat een ontzettend leuk jurkje, vind je kleurenkeuze heel erg leuk ook!

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:09

Oh wat zonde. Voor mij werkt het echt ontspannend gelukkig. Luisterboekje erbij en gaan <3 .
Ik ga dan ook bewust met de rondbreinaald aan de slag trouwens. Die kun je wat lager vasthouden, dus dan zit je niet zo snel met van die opgetrokken schouders te breien.

Bedankt voor jullie complimenten.
Heeft niemand anders iets op de naalden staan :) ?
Ik vind het altijd zo leuk om WIP-jes te zien.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:14

Bij mij was de plezier er bij weg toen ik een hele naald terug moest breien en ik dat eigenlijk nog nooit gedaan had en gefrustreerd was erom. :')

Ik heb even foto's gemaakt, zal ze zo toevoegen!

Lang leve de bokt upload. :')


Afbeelding

Afbeelding
Deel van het patroontje wat nu eindelijk zichtbaar wordt.

Ook wel geinig.
Dit was 3-3-2020:
Afbeelding
:')