[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 16:04

Ik stuur je een PB

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18002
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 16:10

Pb gezien en check, dat is wat ze willen :j

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 16:12

Lalidan schreef:
Pb gezien en check, dat is wat ze willen :j


Dus het filmpje aanhouden, echt ik vind het doodeng, kan amper steken terughalen, dus als het nu fout gaat pleur ik het in de hoek :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18002
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 16:20

Het filmpje laat het mooi zien :j. Gewoon het lusje op je naald zetten en breien. In het ergste geval heb je hem gedraaid gebreid, maar daar heb je verder ook geen last van. Lukt je echt :j
Steken terug halen is echt een lastiger taakje :j

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 16:54

Bedankt :-)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18002
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 16:55

Is het gelukt? :):)

assie

Berichten: 9489
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:24

Mosterd na de maaltijd hoor, maar ik rijg altijd een o-oliebol draadje door mijn naald 2 naalden vóór ik iets nieuws of moeilijks moet doen.
Als het dan mislukt kan ik het tenminste gewoon rustig uithalen tot het o-oliebol (waar het iig nog klopte), de steken weer opnemen vanaf het draadje en opnieuw beginnen vanaf daar.

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:56

Lalidan schreef:
Ik brei topdown, dus vanaf dat het rond is kan ik passen. En eventueel een stukje uithalen en aanpassen. Dus ik brei niet eerst een hele trui om er dan achter te komen dat hij niet (goed) past, want dat zou de lol wel verpesten inderdaad :j


Ah, erg handig! :D Ik heb van mijn mams een speciaal draadje meegekregen die het passen makkelijker maakt. Dat werkt zeker prettig.

Veriye, veel plezier met je spinnenwiel!! :)) Heb je hem al gebruikt? Ik vind lace altijd erg mooi bij een zomersjaal.

Ik ben inmiddels echt flink aan het twijfelen. Ik moet ‘rib’ breien voor de body - dus totdat de boobs beginnen - en ik twijfel zooo over hoe lang ik het topje wil hebben.. :(. Elke keer als ik hem aan doe denk ik: biijjna, misschien nog 1cm (en dat proces heeft zich al 4 keer herhaald :Y)).

Edit: Oh en tweede probleempje, ik heb te weinig steekmarkeerders voor het volgende stuk :')

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:19

Heb nu de helft ongeveer gesponnen drukke weken achter de rug.
Ohja Lace vind ik ook mooi en zou zeker goed bij de kleuren passen (paars/roze en appelgroen)
Bedankt voor de tip!

Gelukkig zijn steekmarkeerders snel gekocht :D ben benieuwd hoe het eruit gaat zien!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18002
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:37

Als je geen steekmarkeerders hebt: gewoon een stukje oud garen pakken, bij voorkeur in een opvallende kleur, en daar kleine lusjes van knopen. Dus gewoon stykjes van 3-4cm af knippen en daar een knoopje in leggen. Elk stukje werkt dan als markeerder.
Of paperclips. Of paardenelastiekjes. Of alles wat maar rond is en om je naald past.

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:39

De helft is al flink wat! Klinken ook als erg mooie kleuren. Heb je je draad eerst geverfd en toen gesponnen, of ga je nog verven? :D

Ik heb net zelf even steekmarkeerders geknoopt uit keuken bindtouw :=. We zullen zien of dat een beetje gaat werken. Ik zal als ik mijn vriend morgen zover krijg een aan foto van het topje tot nu toe proberen te maken (terwijl het nog licht is, nu zie je helaas vrij weinig…).

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:45

Eerst geverfd en nu wordt die gesponnen
Ik zal eens een foto maken als alle kleuren te zien zijn op de spoel.

Ben benieuwd. Ik heb nog nooit met steekmarkeerders gewerkt :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18002
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:49

Ideaal is anders, maar het werkt op zich wel :j.

Nog nooit mee gewerkt.... Tel jij dan altijd alles uit? :oo of brei je gewoon alleen dingen waar je het niet voor nodig hebt? Maar wat dan? Wel benieuwd naar fotos!

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:58

Lalidan schreef:
Is het gelukt? :):)


Ja, het is gelukt, er komt straks wel weer een spannend
stuk aan, maar heb goede hoop :D

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:11

Is er nog leven hier? Ik ben bezig met het breien van een muts. Had bedacht een oranje wol te mixen met een oranje mohair, dacht leuk dat kan! Maar zelfs na 3 strengen mohair 1 streng wol zie je de mohair alsnog amper… wat zouden jullie hiermee doen? Twijfel of ik dat het geld waard vind.. maar zou ook niet weten wat ik anders met 3 bollen mohair moet :+

Afbeelding

Afbeelding

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18002
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:20

Volledig van mohair breien een optie? Met eventueel de mohair dan nog steeds 2 of 3 dubbel?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26387
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:32

Ik zou in dat geval een dubbele draad mohair pakken en een enkele draad wol.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 07:53

Iemand ervaring met de almaknit pattern tool? Is een site waar je een patroon voor je trui kan samen stellen. Is niet zo duur maar ben vooral benieuwd of t patroon makkelijk te lezen is.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 20:07

Spontaan tijdens mijn vakantie en inmiddels een hittegolfje begonnen aan een trui.
Nooit eerder aan durven beginnen, maar ik liep tegen alafoss lopi aan voor de helft van de prijs en vond toen een dame op YouTube die het in dire vidoes zo goed uitlegt. En nu ben ik aan het laatste deel..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verslavend zeg!! Was meer een haker, maar nu ik dit kan en weet hoe leuk het is.. oef..

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:13

Wat leuk een breitopic... ook al loopt het niet echt storm :)

Ik heb het sinds kort ook weer opgepakt en mijn eerste projectje was een sjaal met aangebreide muts in diverse steekjes. Wel met naald 10, want dat hele fijne werk is niets voor mij, het moet wel snel gaan :)
En ik had nog genoeg over voor een gehaakte haarband :)

Omdat ik toch wel de smaak te pakken heb is er voor een volgend projekt al wol gekocht wat nog onderweg is. Dat moet een vest worden.

Afbeelding

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 23:02

Ik brei momenteel een das voor mijn mam haar verjaardag. Schaduwbreien deze keer. Nog nooit gedaan en ik vind het effect wel grappig.

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 09:31

Ohh wat een leuke trui zie ik en een mooie sjaal! Ik zie niet helemaal voor me hoe de muts eraan vast zit? In de lengte? Wel een leuk kleurtje :)).

Ik ben ook voor het eerst iets voor iemand anders aan het breien, een babymutsje voor een collega. Ook nog bezig aan een trui voor mijzelf, maar met 3mm naalden gaat dat tergend traag.

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 10:22

@floortje: de sjaal is in de lengte gebreid met allemaal steekjes die aan de voor- en achterkant er hetzelfde uitzien, alleen de binnenkant van de muts niet.
Ergens halverwege een aantal steken gemeerderd, dit wordt de middennaad achter je hoofd. Naderhand de omslag van gerstekorrel er aan gebreid en onderop vastgezet* en dan rondom een afwerkrandje gehaakt.
* De omslag is expres dubbel omdat ik altijd hoofdpijn krijg van koude wind in mijn oren.
De wol komt van de Action en naalden is 10.

Ik heb net even een YT-filmpje van schaduwbreien bekeken en dat ziet er idd heel grappig uit.

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:23

Wat grappig DubbelFun. Ik hoop voor je dat het fijn werkt!! Heb je hem al uitgeprobeerd?

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:56

Nee, ik heb er nog niet mee op de fiets gezeten, maar hij zit wel heel lekker en warm. Vaak zie je voorbeelden met dunnere wol en dan een veel grotere hoodie, dat staat heel modieus maar niet voor mijn doel geschikt :) (voorbeeld https://cdn11.bigcommerce.com/s-scgdirr ... 04.jpg?c=2)