[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:15

Fnanne, dan zal het wel aan mij liggen met die beentjes :P
Die van vandaag vind ik ook wel mooi. Ik vind hem alleen wel kaal op zijn voorhoofd, maar zijn koppie en oogje zijn prachtig gelukt.
Pluizebol, fantasie te over dus, alleen zie het maar eens allemaal op papier te krijgen :') Ik durf me daar nog niet aan te wagen :P
Misschien moet ik ook weer eens op zoek naar een mooi fotoboek dan. Ik heb er alleen pas een stuk of 10 van in de kast staan :P Ben er wel dol op, en dat boek van jou klinkt wel heel gaaf. Zijn zulke prachtige paarden inderdaad.
Jouw paardje is prima gelukt, hij is zeker goud glanzend :D En zijn achterbeentje is toppie.

Vandaag weer even een schetsje naar aanleiding van de les van gister, die wel erg fijn ging, op A5.

Afbeelding

En mijn lapje waar ik nu al mijn naaikunsten op los moet laten :P
(hoop van harte dat ze nooit op t idee komen om op Bokt te gaan kijken ofzo :P)

Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 16:11

Afbeelding
Even snel, snel, snel: nummer 162...

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:01

RenskeFrea Pas 10 boeken? Och... O:)
Leuk schetsje, oogt weer lekker vrolijk. Ook die snelle schetsjes worden steeds beter.
Fnanne Gewoon weer hoog in de 'wauw' factor. Ik vind ze echt prachtig.

Weer eentje met mijn nieuwe boek als referentie en vast een beetje aangestoken door de pegacorns hier. 't Zijn ook geen paarden meer, die AT's, maar kunst op pootjes... :z Begonnen met raar soort A4tje en acrylverf, daarna nog wat afgewerkt met stift en vervolgens blij onder de scanner gedouwd. En toen zag 't er niet meer uit. Had voor de gein ook nog met een zwart blaadje het plaatje gestempeld zodat je een omgekeerde afdruk krijgt en die vervolgens in Gimp omgedraaid en over het origineel gelegd. Beetje gefröbeld en toen kreeg ik dit.

Wings
Afbeelding

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:55

Pluizebolpum: Die contrastrijke werkjes liggen je duidelijk heel goed. Ik vind ze zo pakkend, zowel het verjaardagsplaatje (gefeliciteerd nog trouwens!) en als het dansende duo :)
Het paardenkoppie is ook mooi gelukt. Het paarse kleurtje geeft het net wat extra's.
En de gouden is ook gaaf, heel herkenbaar als een Achal Teke. Bijzondere paarden zijn dat inderdaad met een heel speciale uitstraling. Een boek daarover zal inderdaad vast een geweldige inspiratiebron zijn!
Die van vandaag is erg interessant om naar te kijken. Kan zo aan de muur als (abstract) kunstwerk.

Fnanne: Ach gossie, wat zijn die gevleugelde veulentjes lief <3 Die verfomfaaide lijfjes en die lange klungelige stelten, heerlijke plaatjes!
Je portret is mooi contrastrijk. Persoonlijk vind ik de ramsneus een beetje te, maar sommige paarden hebben dat nou eenmaal :P

RenskeFrea: Lief stel zo samen. Vooral de rechter vind ik heel mooi (ik begrijp dat de ander ook nog niet helemaal af is). Je kleurgebruik is echt heel mooi.
Je zeepaard eenhoorntje is ook leuk :D Leuk patroon. Waar ga je het lapje voor gebruiken, of heb ik daar over heen gelezen?

Ik las iets over dipjes ... daar heb ik ook last van op het moment :\ . Extreem warm weer, belangrijk examen ... het helpt allemaal niet mee. Paarden tekenen kosten me nogal wat moeite momenteel. Voor de afwisseling heb ik de afgelopen dagen wat katten getekend, maar die horen hier natuurlijk niet thuis :P Tussendoor nog wel een paar paardekrabbeltjes eruit gekregen, maar echt tevreden ben ik niet. Als het goed is zakt de temperatuur na het weekend hier weer een beetje naar normalere temperaturen. Ik hoop maar dat dat me ook weer wat extra energie geeft. Ik ben echt geen warm weer mens %)

Nummer 65
Afbeelding

Nummer 66, wat ik het liefste de hele dag zou doen met dit weer

Nummer 67, experimentje met houtskool

Nummer 68
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:58

Fnanne, leuk creatief zo met die veren vleugels :)
Heb je die erop vast genaaid?
Pluizebolpum, ja ik heb niet zoveel ruimte, dus moet me bedwingen met het aantal boeken :P Maar ik kwijl altijd bij alle mooie fotoboeken hoor :j
(ik zou overigens die snelle schets van de persoon niet beter noemen :') )
Mooi effect, een echt goudkleurig paardje zo. Ik begrijp niet helemaal je uitleg maar het resultaat is tof!!
Jetske, jouw tekeningen zijn heerlijk om naar te kijken :)
Ik vind vooral die met het bloemetje heel schattig. :j

Bedjetijd.

Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:21

Jetske Volgens mij herken ik mijzelf wel een beetje in jou qua weer. Heb niet voor niets mijn avatar veranderd naar een kwaad kijkende natte kat. Zo ongeveer kom ik warme zomers door. (al moet ik toegeven dat het nu voor het eerst een beetje beter gaat)
Mooie platen weer, zelfs ondanks de dip. Nr. 65 springt er echt uit, mooi gedetailleerd hoofd en heerlijk detail die bloem.
RenskeFrea Herken het ruimtegebrek wel. Als boekenliefhebber heb je per definitie te weinig ruimte, tenzij je exorbitant rijk bent. Het is dat waterige ruimtes zoals toiletten en badkamers geen geschikte plekken voor papier zijn, anders had ik daar ook nog boeken. :')
Anyway, ja, je mensen mogen misschien nog iets meer oefening, maar het plaatje op zich en zeker het paardje was echt wel heel aardig. Deze is ook weer te schattig, al lijkt het door de pluizigheid ook wel een beetje op een kalfje. Maar lief is ie zeker wel!

Nog eentje uit mijn nieuwe boek, morgen moet ik maar weer eens wat anders verzinnen. Rood A4, waskrijt, ecoline en Gimp omdat het uiteindelijke resultaat toch niet zo leuk was als dat ik in mijn hoofd bedacht had. Ben er nog niet helemaal tevreden over, maar ja...

Draf
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:03

Pluizebol, ik ben het met je eens dat het ook prima een andere diersoort had kunnen zijn :P
Jouw paardje vind ik weer mooi. De houding is mooi neergezet en ik vind de kleuren wel tof effect hebben erbij :)

Mijn tekening is het resultaat van mijn boek uitgelezen te hebben en toen op Amsterdam op een vertraagde trein moeten wachten. Ik begon met groen, en vond het hoofd verkeerd dus nog een poging gedaan en toen was het ineens een tweekoppig renpaard geworden.
En als je dan toch tijd te killen hebt dan ga je met kleurtjes spelen. Iets met paars, en rood, en blauw, en andere paars, en dan krijg je dit dus :P Op A5

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Berichten: 5667
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 00:11

Afbeelding

21/52
oeps weken achter al..

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:36

RenskeFrea Leuk werkje weer, ik vind jouw paardjes altijd zo vrolijk, de kleuren werken fijn zo en een tweekoppig paard is wel weer wat nieuws. Al ben ik toch blij dat vzpaard er maar eentje heeft. :P
SIEMxFUNNY Heel mooi hoofd zo, arceringen, de houding en dat oog, heel fijn om naar te kijken.

Gimp, A4, referentieplaatje, potlood en stift (in willekeurige volgorde uiteraard). Vlug flanswerkje vandaar dat het wat rommelig oogt. Wel heel toepasselijk, na de repetitie van dansles had ik er ook erg zin in. :D

Dorst
Afbeelding

_Annika
Berichten: 274
Geregistreerd: 22-10-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:45

Jeemig, wat zijn sommigen van jullie vooruit gegaan!
Ik zeg deze challenge af in verband met prive dingetjes waardoor ik geen tijd heb..
Ik zal dit topic wel blijven volgen en misschien heel misschien ooit een tekening :)

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:01

Ik zie weer prachtige werkjes voorbij komen. Helaas heb ik weinig tijd om te tekenen en om te reageren want de laatste tentamens komen eraan -O- Dus even snel mijn tekeningen en dan weer door met bikkelen :oo

Week 23
Afbeelding
(geen referencies, wat wel te zien is lol, maar hij moest ook een beetje een cartoony uitstraling krijgen)

Week 24
Afbeelding
Hele snelle tekening. Niet heel bijzonder :')

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:11

RenskeFrea: Wat een ontzettend lief plaatje dat veulentje :) Het tweekoppige exemplaar is ook erg leuk :))

Pluizebolpum: Leuke effect zo die kleuren! Past wel goed samen met je vorige werkje, ook zo'n mysterieuze sfeer.
Het dorstige paardje vind ik een beetje té bewerkt. Daar mis ik echt de details.

Siemxfunny: Mooi koppie! Ik vind jouw manier van schetsen heel fijn om naar te kijken.

Bimmerd: Ze zijn leuk! Vooral de eerste vind ik erg leuk. Succes met je tentamens :)

Ik worstel nog steeds met mijn paarden-teken-dip -O- Met veel pijn en moeite (en veel mislukte en weer uitgegumde pogingen) vandaag deze twee eruit gekregen.

Nummer 69
Afbeelding

Nummer 70
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:41

Pluizebolpum, ik vind denk ik deze tekening ook wat te donker bewerkt. Het paard valt nogal weg tegen de achtergrond, je ziet vrij weinig details. Dat is best wel zonde, want hij oogt erg mooi verder :)
Bimmerd, ze zijn weer leuk, lekker vrolijke en arrogante paardjes. Ook zonder referentie worden ze prima :)
Succes met je tentamens!
Jetske, het is er verder niet aan af te zien dat je een dip hebt. Ik vind ze erg leuk gelukt :)
En goed dat je gewoon door blijft zetten ook, hopelijk gaat het dan vanzelf weer beter. Dat werkte bij mij iig wel zo :P

Mijn lapje stof is af, en ik heb besloten dat ik de tekening voor mijn zusje misschien beter later kan doen, omdat het veels te weinig tijd is en ik het dan misschien ga afraffelen (kan het altijd nog voor haar verjaardag geven) :P heb ondertussen ook al plantjes gehaald, dus dat is ook prima kado :)

Dus maar wat schetsjes gemaakt terwijl ik luxe eersteklas in de trein terug crosste.
Gister dus kleding geshopt, mijn favo bezigheid *kuch*, maar wel goed geslaagd. Dus gepoogd daar een krabbeltje van te maken, en toen kwam ik erachter dat ik mijn zwarte inktpen niet bij me had :P
Hij is niet zoals ie in mijn hoofd zat, maar kan ermee door :P

Afbeelding

Ik dacht dus dat ik geen paarden referenties bij me had, en weinig inspiratie verder, tot ik erachter kwam dat de map waar ik mijn tekeningen (en lapje stof) in vervoerde in mijn tas, een grote afbeelding van een paardenhoofd had :')
Dan is het makkelijk om dat als voorbeeld te bombarderen :P
Deze vind ik wel weer heel leuk geworden :)

Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 18:55

Drie verjaardagen verder...
Nu chaos opruimen. Wel tijd gevonden om te tekenen... Morgen weer reageren.
163,164 en 165. Nog maar 200 te gaan :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:10

Bimmerd Succes met de tentamens! En wat een heerlijke platen weer. Referenties of serieus of niet, ik blijf ze geweldig vinden.
Jetske Ik ken het dip gevoel (vandaar ook die 'slechte' laatste) maar allebei en zeker die laatste tekening toont beslist niet dipperig.
RenskeFrea Die eerste is gewoon weer leuk. Daar ga ik dan echt zo van denken hoe dat er echt uit zou zien (en dan zit ik weer vreemd grijnzend voor het scherm :') ). Natekenen gaat duidelijk ook steeds beter. Mooi hoofd die tweede! Mooie snuit en al zou het oog misschien iets meer detail kunnen hebben, hij is evengoed erg aansprekend.
Fnanne Ja, het schiet op hé? Nog dik twee weken en dan zitten we op de helft. *\o/*
Ze zijn allemaal gewoon weer ontzettend mooi. Ben echt fan van die baby unicornpegasus veulentjes.

Hier ook een dipje dus maar even een vluggertje met zwart papier, een witte gelpen en een losse pols.

Pony
Afbeelding

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:53

RenskeFrea: origineel je winkelende paard :)) Ik vind jouw verhalende tekeningetjes altijd zo leuk! Tweede vind ik erg mooi. Hele lieve uitstraling heb je weten vast te leggen.

Fnanne: Mooie serie wordt het met de gevleugelde veulentjes :) Ik vind ze stuk voor stuk heel leuk.

Pluizebolpum: Mooie krabbel, doet me denken aan een ponytje met lekker wollige wintervacht door de grovere lijnen.


Ik was vanochtend opeens heel goed op dreef. Zonder al te veel moeite ben ik meteen weer bij voor vandaag :)

Nummer 71
Afbeelding

Nummer 72
Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:23

Jetske Leuke platen weer, je bent echt goed op dreef zo! :j Het koppie is heerlijk aansprekend, de tweede is niet al te makkelijk qua pose maar toch ook goed gelukt zo, de schaduw geeft echt het idee dat paard een beetje vliegt.

Maar weer even een vlug natekendingetje. Iets met drukte en zo. Groen papier, kleurpotlood en omdat het wit zo raar uitsloeg ook maar een beetje Gimp.

Really Loving this Post
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:45

Pluizebolpum, die van gister is schattig. Wat zit er nu op zijn neus?
Die van vandaag is prachtig, erg mooi kleurgebruik ook. En een tof plaatje :) Je oogje is echt geweldig.
Jetske, Leuk koppie, en vrolijke kleurtjes. ook die ander is leuk, moeilijke houding hoor.

Van mij ook weer een snel krabbeltje op A5 naar aanleiding van een referentieplaatje.

Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 23:23

Renskefrea: je voelt de jeuk := vrolijke tekening :D
Pluizebolplum: in combinatie met die van renskefrea zou het qua compositie bijna afgesproken kunnen zijn :D erg leuk. Hij kijkt erbij alsof hij betrapt wordt.
Jetske: qua kleurtjes wel het type droompaard voor mij hoor :j lastige houding die tweede.
Pluizebolplum: je dipje wordt niet echt zichtbaar in je 'pony' moet ik zeggen. Hij komt toch mooi uit de verf/gelpen zo :j

Afbeelding
'In-gewikkeld'
Acryl en potlood op papier.
166/365

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:21

RenskeFrea Mmm...lijkt inderdaad wel of we bij elkaar hebben afgekeken. :D Heerlijk plaatje dit, lief koppie zo, krijg gewoon zin om mee te helpen jeuken en het lijkt net wel onze ieniemienie!
Fnanne O wauw, dat ziet er inderdaad knap ingewikkeld uit. Ben je daar nou niet uren mee bezig? Wel enorm gaaf gedaan en origineel idee weer. :j

Ik voel een serie aan komen... :P
Referentieplaatje uit eigen werk, stift en een snufje Gimp voor de kleuren.

Loving My Post
Afbeelding

(de donkere versie vond ik ook wel aardig, deze neigt meer naar het origineel ook: https://lh3.googleusercontent.com/RP4Uc ... 83-h631-no )

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:13

Pluizebolpum, wie zegt dat ik niet bij jou afgekeken heb O:)
Hahaha ik had wel jouw tekening gezien voor ik aan mijne begon, maar niet speciaal naar aanleiding ervan deze gemaakt. Ik vond het gewoon een leuk plaatje in het boekje wat ik door aan het bladeren was :P
Maar serie kan het zeker zijn. Vandaag ook wel trouwens, in de categorie van laag camerastandpunt :P
Ik vind hem mooi. Gaaf perspectief en goed gelukt om m vast te leggen.
De donkere versie vind ik nog mooier, dan is het geweldig gelukte licht weergeven veel beter zichtbaar :D
Fnanne, leuk idee, prachtig uitgewerkt. Je ziet goed de diepte erin :)

Ik was vandaag vroeg naar huis omdat ik geen klap te doen had op het werk, dus dacht dat ik wel tijd zou hebben om deze goed af te maken. Maar ja, het bleek wel ver wandelen zijn naar de trein en erna via de kapper enzo, en dan naar huis lopen (lastig als je heen carpoolt en dus terug wat anders moet bedenken). En toen hier nog eerst opruimen en koffertje pakken, dus mijn treinschets is het verst wat ik kom. Moet straks nog richting mijn zusje voor de trouwerij morgen enzo :)

Met referentievoorbeeldje, op A5. Ik vind het wel grappig dat ik bij de oren begin, en dan heel schetsmatig te werk ga, maar als ik dan verder kom bij de neus ga ik ineens veel gedetailleerder werken op de een of andere manier :P
Afbeelding

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:46

Pluizebolpum: Wat een heerlijk koppie zeg :D Dat oogt is heel sprekend! En heel mooi kleurgebruik.
Oeh, bijzonder perspectief die van onder af. Heel erg gaaf gelukt!

RenskeFrea: Lekker krabben :)) Mooie schets! Het veulentje is ook heel lief.

Fnanne: Leuk idee zeg en mooi uitgewerkt.


Nummer 73
Afbeelding

Nummer 74
Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 13:26

Pluizebolplum: lang mee bezig... Mwa, ik denk effectief een anderhalf uur? Bijzonder perspectief :D heeft wel iets abstracts bijna als je enkel naar (rest)vorm kijkt.
Renskefrea: prachtig nieuwsgierig werkje. Erg leuk :j
Jetske: die eerste heeft een mooi koppie :j de tweede vind ik qua kleuren erg fijn.

167 en 168:

Afbeelding

Afbeelding
Beiden potlood op papier :) en een beetje gelpen...

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:10

RenskeFrea Heerlijk snoezig plaatje, wat een moppie zo <3 Dat gedetailleerder werken bij de snuit, komt dat niet misschien ook omdat daar zoveel detail in zit? Al die kinhaartjes maken het wel extra snoezig dus erg is het zeker niet.
Wbt camerastandpunt, ja, dat was bij die van gister inderdaad erg laag, had de camera praktisch op de grond onder de snuit gedouwd. :D
Jetske Nr. 74 lijkt qua vorm wel wat in elkaar gedrukt, de kleuren en vooral die schaduwplekken zijn wel erg mooi gelukt. Nr. 73 is gewoon gaaf. Dat ene opgetrokken voetje ook.
Fnanne Vind ik nog knap, binnen anderhalf uur. Vooral omdat de schaduwkanten van de windsels ook zo mooi kloppen. Dat is niet iets wat ik er zo even uit zou kunnen fröbelen...
Ik blijf ze trouwens zo heerlijk apart vinden, die pegaunicorn veulens van jou. Ze hebben echt zo een aparte sfeer zo. Heel gaaf.

En we hebben een serie hoor.
Referentieplaatje, A4 en potlood. Gimp voor het ietsjes oplichten en bijsnijden.

Love Post
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 872
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:54

Jetske, leuke tekeningetjes weer.
Die bokkende is wel knap met zijn hoofd zo omhoog en dan schoppen. Volgens mij heeft hij gestudeerd bij de hoge rijschool :j Je trekpaardje is ook gewoon tof :)
Fnanne, leuke serie nog steeds. Ze worden wel steeds duisterder.
Pluizebolpum, ik ben fan van jouw serie <3 Deze is echt onwijs schattig. Doet me denken aan de kat van mijn zusje hier, die loopt ook te pas en te onpas ons kopjes te geven. Maar die probeert je dan altijd over te halen om zijn bakje voer bij te vullen :P

Vandaag is dus mijn zusje getrouwd, nu heb ik een schoonzusje en schoonfamilie erbij enzo :P
Was vrij snel klaar, we stonden in een kwartier weer buiten :')
Erna dan naar een mooi restaurant geweest bij het strand, en daar taart gegeten met de hele familie. En vervolgens fotosessie in de duinen.
Daar is dit plaatje op gebaseerd :)

Afbeelding
Kleurpotlood en zwarte fineliner op A4
Heb ruzie met de upload, die draait verkeerd, dus even anders geprobeerd. Is met camera gefotografeerd want heb geen scanner hier.