[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 08:53

Jetske: vervelend zo'n dip. Gewoon gaan zitten en aan de slag werkt niet?
De eerste vind ik qua kleuren heerlijk :j
Pluizebolplum: je ijsco is toepasselijk! Wat een hitte hebben we al gehad... Ben benieuwd naar vandaag...
Renskefrea: diergedrag, interessant! Wat voor cursus/opleiding is het als ik vragen mag?
De uitlopertjes blaas ik met een rietje. Op de ateliers worden ze al 'blow jobs' genoemd in plaats van spinnewebpaardjes :') ik teken een heel licht schetsje, en dan met een kroontjespen een klein drupje ergens deponeren en blazen maar :D en soms spetteren ofzo.
Tekenen in de auto zou bij mij een kotssessie leveren vrees ik := dus ik vind het knap. Je cartoonachtige plaatjes zijn vrolijk om te zien. Heb je de tweede nog ingekleurd?
SxF: dat neusje is mooi! (Hier overigens ook wat onscherp, dus ik denk dat het niet aan jou ligt Pluizebolplum)
Delicia: ook al druk... Mooie onaffe digi al.
Fiffil: gewoon meedoen! Me Like your Work!
Pluizebolplum: het weer doet leuke dingen met je inspiratie :) ben benieuwd naar die van vandaag :)
LinekeP: kijken mag, meedoen hebben we nog liever :D

Afbeelding
Inkt op papier.
184/365.
Dit was die van gisteren.
Zo die van vandaag maken...

RenskeFrea

Berichten: 869
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:16

Sienxfunny, mooi fijn werkje in zachte kleur, zeker voor 10 min werk :)
Delicia, begint al goed. Ben benieuwd naar eens een affe tekening van jou :)
Fiffill, gewoon lekker beginnen. Er zijn ook mensen die 1x per week wat doen, maar elke dag heeft ook wel weer wat :j
Pluizebolpum, mijn vluggertje over de muur vind ik helemaal niet vrolijk kijken, ik vind m meer verlegen :P
Jouw krabbel is gaaf. Precies wat ik in mijn hoofd had om te maken, maar daar wil ik dan wat meer tijd aan besteden en schilderen, dus wie weet dit weekend. Mooie lichtgevende kleuren zo :D
Fnanne, ik doe momenteel Animal Behaviour op Coursera. Dat is een website waar je gratis cursussen kan doen van universiteiten over de hele wereld. Ooit heb ik opleiding diermanagement gedaan, maar met mijn huidige werk doe ik er niks meer mee dus vind ik het leuk dan om via deze cursussen nog wat bij te schaven. Het is voor mij vooral weer herkenning van mijn opleiding :)
Enne, tekenen in de auto heeft dus bij mij hetzelfde effect, daarom stopte ik na 5/10 min al voor het zover zou komen. Snelweg is ok, zolang die rechtdoor is met niet te veel auto's waar hij dan omheen moet slingeren :P Mijn stargazer ben ik halverwege met inkleuren, zal m delen als ie af is.
Leuk effect hoe je dat creeert, thanks voor de uitleg :)
Ik vind die van vandaag heel leuk. Met zo'n duistere dreigende achtergrond erbij.

Dit is mijn snelle krabbel gisteravond in bed. Boek doorgebladerd tot ik iets fatsoenlijks vond. Ben voor de verandering eens bij het oog begonnen ipv bij het oor. Met als resultaat dat hij er dus niet helemaal op paste, maar dat heeft wel wat :P

Afbeelding
Potlood op A5

Eens kijken of ik vandaag iets uitgebreider kan doen.
Ga me binnen verschansen met alles dicht en ventilator en ijsjes erbij :P

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:29

Respect voor iedereen die het nu al een halfjaar volhoudt :D
En nog meer respect dat jullie iedere dag/week weer inspiratie vinden om iets te tekenen *\o/*

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:02

Nou, heb in 1 dag! een hele digi voor elkaar gekregen! *\o/* *\o/* *\o/* Vakantie doet goed =:)
Nu kan ik ook eens een uitgebreid rondje doen :P

Week 30
Afbeelding

"De Dikke/Drachtige (wat je maar wilt :')) Akhal-Teke" Zou eigenlijk in kleur zijn, maar mijn computer crashte toen ik bijna klaar was, en had toen geen zin om dat allemaal weer te doen -O- Dus werd het maar GreyScale, let niet op het watermerk, ben te lui om dat eruit voor jullie te halen :')

Jetske
Moet zeggen dat je tekeningen steeds beter en beter worden :D
Pluizebolpum (1)
Past goed bij het weer van deze week :P, heb al ongeveer 3 ijsjes op maar toch zweet ik mij kapot :')
Pluizebolpum (2)
Vlugge Krabbel? heel erg gelukt dan voor een vlugge krabbel :wow:
RenskeFrea (1)
Leuk weer zulke tekeningen :D
RenskeFrea (2)
Vind het altijd knap als iemand op A5 zo'n tekening kan tekenen (Ik kom altijd ruimte te kort :')) ziet er goed uit voor een snelle krabbel :j
SIEMxFUNNY
Heel erg knap voor een 10 minuten werkje!
Fnanne
He, ben echt fan van jou spinnenweb paarden <3

Niet al te uitgebreid net als mijn hoofd in gedachten had, maar oke :')

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:41

Fnanne Deze is wel heul erg gaaf geworden hoor. Blow jobs, lol :') .
RenskeFrea Hihi, wat grappig eigenlijk, zelfde idee. Ik zeg, gewoon doen en zien wat er van komt. Benieuwd naar jouw versie! Wat leuk trouwens die cursus en ook dat coursera, ga zo eens een kijkje nemen wat ze daar allemaal hebben.
Snelle krabbel ziet er goed uit. Oog is wel heel erg mooi geworden.
Delicia Oh, wat balen dat dan net je computer crasht, maar zo in het grijs is ie ook niet gek hoor. Het is inderdaad een wat fors paardje geworden maar we houden het er maar op dat ze drachtig is.

Ben bang dat ik wat teleurstellend ben vandaag, die hitte doet me echt geen goed. Het is in huis nu zo ongeveer bijna 10 graden warmer dan me lief is dus poeslief en ik doen voornamelijk plavuisplakken. Ben d'r nu wel erg klaar mee.
A4, potlood en stift. En referentieplaatje en Gimp.

'Go Away!!!'
Afbeelding

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:32

Zo ik ben weer terug van weggeweest. Tentamens zijn achter de rug, alles gehaald, dus heb weer vollop tijd om te tekenen :D Heb wel elke week netjes getekend hoor ^^
Even 3 weken;

Week 25
Afbeelding
Snelle schets tussen het leren door, fjordje uit aanvraagtopic van JoycexEnya

Week 26
Afbeelding
Bruine knollie, achtergrondje is wederom een foto met effectje

Week 27
Afbeelding
Zwarte knollie, nog laaaang niet af, maar weet ook niet of ik hem nog af maak dit weekend (ivm de hitte)


En nog wat reacties op de prachtige creaties hier (ik pak deze, en de vorige pagina);
Fnanne: Wat een toffe stijl heb je te pakken hier ^^ Lekker gevulde plaatjes door die strepen. Sommigen zijn wat abstracter maar toch allemaal herkenbaar paarden. Echt heel leuk, vind vooral de laatste die je op deze pagina hebt geplaatst erg tof.
Pluizebolpum: Wat een heerlijke originele onderwerpen weer xD De paardjes die elkaar schilderen vind ik echt heel leuk. Het ijsje is ook zeer toepasselijk met dit weer. En de laatste, de zwarte achtergrond met wit en geel, echt heul mooi!
RenskeFrea: Ik heb het volgens mij al vaker gezegd maar wat ga jij met sprongen vooruit zeg! En ook gaaf dat je je uitdaagt met zulke moeilijke poses. Ook zeker je tekeningen met kleur krijgen steeds meer diepte. Heel mooi kleurgebruik. En dan nog je cartoony paardjes, geweldig :D
Jetske: oeww dat blauwe paard! Erg gaaf. Ook het bruine paardje is erg mooi geworden. Ook jij gaat echt goed vooruit met verhoudingen enzo. Mooi om te zien ^^
SIEMxFUNNY: Ik vind het wel wat hebben, die snelle krabbel met rode inkt/verf. Ik denk dat je zelfs de potloodlijnen uit zou kunnen gummen, dan zal je nog steeds het paard erin herkennen. Zeker vaker op zo'n manier paardjes tekenen ^^
Delicia: Wat een verschil al tussen die van de vorige pagina en deze! Je digi's ogen al steeds 'scherper'. Mooi contrast ook in deze laatste :) Gelukkig kan je een greyscale altijd wel makkelijk opnieuw inkleuren, dus als je ooit zin hebt is dat altijd nog een optie ^^ Ga zo door!

Volgens mij was dat iedereen alweer :oo

RenskeFrea

Berichten: 869
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:27

Delicia, leuk hoor, ziet er goed uit. Zoals je ziet kom ik ook wel eens ruimte te kort :P
Pluizebolpum, hoe toepasselijk. Ik ben het helemaal met je eens ook, die hitte is helemaal niks.
Mik maar op dat het morgen hopelijk wat beter wordt...
Hij is tof gelukt. Mengsel tussen boosheid en angst zie ik erin. Prachtig neusje en dat oogje ook. Vind het ook tof hoe je diepte schaduw erin hebt :)
Bimmerd, welkom terug :D
Je fjordje is echt zo lief, zo intens blij kijkt die. Ik vind je woestijnpaard ook heel tof, alleen nog net waar zijn hoefjes de grond raken dat hij te veel erop staat, in plaats van in het zand. Ben benieuwd hoe je zwarte verder gaat, ziet er al goed uit :)

Ik heb mijn verfspulletjes eens tevoorschijn gehaald. Kwam een bordje met canvas tegen dus besloot daar maar iets op te maken. Heb allerlei verf, kwasten, krijtjes, schetsblokken en water bij elkaar geraapt zodat ik niet vanachter mijn ventilator meer vandaan hoefde, en mijn voeten in een bak water gedaan.

pastelpotlood en aquarelverf op canvas vierkant bord rond A4 formaat.
Ik vind het resultaat eigenlijk wel erg tof, gezien mijn voorgaande verfskills :)
Scanner maakt m een beetje wazig omdat ie niet helemaal tegen de glasplaat past...
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 869
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:09

En mijn Stargazer is ook af :)

Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 869
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:34

Deze ook verder uitgewerkt.
Met kleurpotlood, witte gelpen, witte acrylverf en wat aquarel
Afbeelding

cavallo_uomo
Berichten: 650
Geregistreerd: 19-11-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:05

Ik heb al een paar keer gezegd dat ik het weer op zou pakken, maar heb telkens maar 1 tekening gemaakt en stopte er weer mee, dit omdat het toch erg veel werd met al het huiswerk. Nu ik vakantie heb wil ik het écht weer op gaan pakken.

Dus bij deze:
Dag 1

Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 10:57

Even snel die van gisteren van mijn hand. Vertrek zo op vakantie.
Tot later!
Afbeelding
185/365.

RenskeFrea

Berichten: 869
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 19:19

Cavallo_uomo, leuk, alleen jammer dat de manen zo 1 vlak zijn terwijl de rest allemaal kleine vlakjes heeft.
Fnanne, die kijkt best boos :P leuk! En fijne vakantie!! :D

Ik was begonnen een draver te tekenen, maar de schets leek maar half ergens op. En aangezien er geen gum in mijn nieuwe potlodenblikje past (moeten ze toch echt iets voor uitvinden, dat is best essentieel :P) kon ik niks corrigeren. Toen ging mijn fantasie op hol en is er dit uitgekomen :P
Gemaakt op A4, met kleurpotloden, in de trein van en naar Artis, lekker riant eerste klas :D
Ben ondanks gekke weersvoorspellingen toch maar nog mijn wilde honden gaan observeren, aangezien ik verder niet meer kan voor ik de opdracht moet inleveren.. Kan ik hopelijk mooi verslagje en een hypothese van in elkaar draaien.

Thunderbeest
Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:43

Bimmerd Fijn dat je weer even langs kwam. Heerlijk werk om naar te kijken weer, zelfs die onaffe zwarte.
RenskeFrea Mooi schilderwerk zo, die spetters spetteren er echt af en je ziet inderdaad de vooruitgang. Leuk! Stargazer en verstoppaardje zijn ook mooi geworden. Bij de eerste zijn de kleuren alleen al heerlijk, bij de tweede vind ik dat subtiele beentje tussen het gras erg mooi.
En lol, het wordt eng hoor, maar ik zat ook te denken aan iets met bliksem. Weliswaar op een wat andere manier, maar toch...Lekkere plaat ook weer, je mag rustig je fantasie op hol laten slaan als het dit soort dingen oplevert. Het idee van de draver haal ik er nog wel een beetje uit maar ik denk dat ie zo toch echt wel veel gaver is.
cavallo_uomo Gaaf! Lekker apart, dat hoekige zo maar evengoed is het lieve in het koppie er mooi uit gekomen.
Fnanne Fijne vakantie! En weer ernstig saai maar ook deze vind ik gaaf, lekker kwaaiig kijkend ook.

Beetje fantasieloos nog, heb wel wat ideetjes maar daar moet ik de moed nog voor verzamelen. Dus dan maar even een krabbel uit de losse pols met B3 potlood. Je kunt nog een beetje zien dat ik wat heb lopen klooien met het rechter achterbeen maar het heeft gewerkt, persoonlijk vind ik dat nog het mooist van de hele tekening.

Draf
Afbeelding

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:55

Helaas even hysterisch druk op school gehad. Wilde het zo graag volhouden!
Maar ga nu weer oppakken en mn verloren weken gewoon inhalen de komende tijd dus even meedere tekeningen per week ipv 1 per week.

Iedereen is echt kneiter goed vooruit gegaan in weken die ik gemist heb. Tjonge wat gaan jullie lekker!

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:12

een x per week een tekening? kan ik nog meedoen? :o of is het te laat

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:25

Nog maar weer een vlugge krabbel, was ineens weer zo'n hectische dag. Wel erg leuk nieuws gehad. De kans dat ik per 1 augustus het achterend van vzpaard heb is weer een heel stuk groter geworden! *\o/*
Vandaar ook een valkje krabbel. Losse pols en pastel op A4.

Goud
Afbeelding

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:26

Afbeelding Mijn eerste, tips zijn zeker welkom en ik heb achteraf spijt van die martingaal, want die vind ik best wel lelijk :o ik gebruikte potlood en houtskool

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:26

Pluizebolpum schreef:
Nog maar weer een vlugge krabbel, was ineens weer zo'n hectische dag. Wel erg leuk nieuws gehad. De kans dat ik per 1 augustus het achterend van vzpaard heb is weer een heel stuk groter geworden! *\o/*
Vandaar ook een valkje krabbel. Losse pols en pastel op A4.

Goud
[ Afbeelding ]

mooi zeg! ik denk dat ik ook eens iets met pastel ga maken :)

RenskeFrea

Berichten: 869
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:31

Pluizebol, wat grappig dat we op 1 lijn zitten wat betreft ideetjes en inspiratie. Wie weet komt het ooit zover dat we dezelfde tekening maken een keer :P
Ik vind jou altijd zo heerlijk fijne zachte vriendelijke tekeningen maken. Die van gister is zo leuk, zeker voor een snelle losse pols krabbel. Hij klopt gewoon helemaal :) (en dat achterbeen had ik niet gezien als je het niet gezegd had ;))
Die van vandaag is ook erg leuk, fijn zacht kleurtje. Mis wel klein beetje manen aan deze kant voor de vorm :)
Gefeliciteerd trouwens, zou wel tof zijn als je je verzorgpaard kan houden :D

Horsielove3, leuk tekeningetje. ik denk dat de bitring wel iets dikker mag, en het hoofdstel iets meer op de huid van het paard, maar verder vind ik hem erg goed gelukt :)

Voor mij ook even een heel snel krabbeltje waar ik verder ook niet speciaal trots op ben ofzo :P
Ik heb een baaldag vandaag gehad op het werk, en ging dus wat gespannen naar onze semiprivé springles (met zijn 3en). Dat was trouwens wel erg leuk, alleen werd mijn paard een beetje bloedfanatiek, en dat in combi met die warmte was veel hoofdgeschud en drukte. Maar uiteindelijk heb ik toch een paar leuke rondjes gesprongen :) Ze sprong wel alles, zelfs als ik zelf twijfelde. Moest leren haar vertrouwen en door haar drukte heen kijken, en toen ik dat deed ging het stuk beter :)
Dus hier een weergave van vòòr de les, er tijdens, en hoe ze meestal erna kijkt :P
4B potlood op A5, was het eerste beste potlood wat ik te pakken kon krijgen...

Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 869
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:49

Krabbeltje in de trein vanochtend.
Referentie van een boekje. Op A5.
Heb momenteel geen zin meer om hem nog in te kleuren, dus ik laat het bij een potloodschets :P

Afbeelding

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:52

RenskeFrea schreef:
Krabbeltje in de trein vanochtend.
Referentie van een boekje. Op A5.
Heb momenteel geen zin meer om hem nog in te kleuren, dus ik laat het bij een potloodschets :P

[ [url=m/mXIPVn.jpg]Afbeelding[/url] ]

mooie tekening, alleen voor mijn gevoel zit het oogje iets te ver naar beneden. maar dat kan ook aan mij liggen :o

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:30

Afbeelding nog even snel een cartoon paardje getekend met houtskool potlood

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:13

horsielove3 Hooi! Leuke koppies. Lijkt een beetje jouw stijl zo, als ik die van vandaag ernaast zie. Weinig op aan te merken hoor, misschien nog iets oefenen met details, bv ook de kaaklijn die iets te ver doorloopt, maar dat zijn dingen die ook wel komen als je het veel doet en daar is dit topic geweldig voor.
RenskeFrea Die snelle krabbel van gisteren is wel leuk. Vooral dat voor en na koppie. Lijkt zo wel alsof jullie allebei er lol aan hebben gehad.
Die van vandaag inderdaad, oogje ietsjes hoger en dan is ie perfect zo. Die moeilijke kreukelsnuit is wel super gelukt en zelf vind ik dat schaduwkoppie achter het voorste paardje wel erg gaaf.

Het zit er nog even niet in, iets bijzonders, dus maar weer een krabbeltje met stift, potlood, Gimp en een los polsje. Het roodschimmel effect is van Gimp, de groene manen van wonderstift.

Paard
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:15

horsielove3 schreef:
een x per week een tekening? kan ik nog meedoen? :o of is het te laat


Natuurlijk kun je meedoen. :)

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:14

Hoewel ik alleen in het begin iets gepost heb (als in, ik doe mee, om het vervolgens een week uit te houden :o ), hou ik dit topic al wel vanaf het begin in de gaten en wat een ontzettend leuke/mooie/inspirerende/grappige werkjes komen hier steeds voorbij zeg! Echt diep respect voor de mensen die dit nog steeds vol houden! Zo mooi ook om te zien wat voor proces iedereen op z'n eigen manier ook door maakt door zoiets te doen. Petje af _/-\o_