[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:42

Ja ik ben ook weer fris begonnen dit jaar. Vorig jaar is het flink verwaterd, maar ik hoop het weer flink bij te houden met wat trackers, een goal list en elke maand een thema uitwerken.
Ik heb dit jaar een boekje van hieroglyphs, op zich een mooi boekje maar viltstift drukt wel erg door, de pennen gaat wel ok, dus voortaan maar meer met potloden aan de slag

Ik heb een woord van het jaar gekozen en die als eerste opgenomen:
Afbeelding

Elk jaar doe ik een aantal leuke doelen kiezen voor het hele jaar, dit jaar dus 24 voor 24, meestal haal ik uiteindelijk de helft maar het is leuk om naar te streven:
Afbeelding

Ik heb ook meestal een maandpagina met agenda voor overzicht, maar ik heb dit jaar ook een agenda met per week ruimte om taken/doelen neer te zetten dus die gebruik ik nu meer voor de week dingen. Maar een maandoverzicht vind ik altijd handig om structuur te krijgen, erna doe ik gewoon lukraak pagina’s voor wat ik die maand wil, habit trackers enzo en dagboek stukjes bijv.
Afbeelding

Ik probeer ook een happiness project te doen, naar aanleiding van het boek van Gretchen Rubin, waar ik ook al jaren de podcast van luister, dus heb daar ook een thema voor uitgewerkt
Afbeelding

Verder heb ik nog gelezen boeken, gekeken films, een manifest en schoonmaakrooster, maar die dingen moeten nog uitgewerkt worden. En een pagina met wat voor iemand ik graag zou willen zijn en wat ik nu ben.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:04

Wat motiverend om te zien, de dingen waar je aan werkt zijn ook dingen waar ik moeite mee heb dus ik vreees dat ik die liefdevol een beetje van je ga stelen, zoals geen schermtijd na x tijdstip, huis opruimen (daar heb ik al wat plannen voor op papier gezet, zodra dat meer vorm heeft zal ik ze posten. Ik wil opschrijven en als het lukt ook tekenen hoe ik het ideale plaatje voor mij zie, zodat ik aan de hand daarvan ook takenlijstjes en trackers maken voor hoe ik er kan komen. Bijvoorbeeld: ik heb graag een opgeruimd bureau, het enige aan spullen wat er op mag wonen dat zijn het toetsenbord en de muis. Een journal of tekening waarmee ik nog bezig ben mag er logeren, maar niet wonen.) Ik ben van nature nogal rommelig en ik wil kijken of zoiets helpt om er meer bij stil te staan en mijn gedrag aan te passen.

Ik heb elke dag ook een lading oefeningen die ik van de fysio moet doen, daar zou ik eigenlijk ook een leuke tracker voor willen

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:12

Neem gerust, elkaar helpen is altijd goed :D
Leuke trackers maken is wel motiverender om het ook af te vinken, misschien iets van een leuk plaatje tekenen met vakjes erin?
Ik wil nog trackers voor piano spelen bijv, een tijdje terug heb ik gewoon 30 toetsen getekend en elke keer als ik het deed een ingekleurd.
Maar ik moet opletten dat ik niet te veel tijd kwijt ben met allerlei trackers maken en vervolgens dan ze niet meer invullen :P

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:14

Whaha ja dat is ook mijn valkuil, vol goede moed maken en er dan niks mee doen _O-

xSagan
Berichten: 664
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:34

Die is schattig Telpeva!

Hier deze week weer lekker opgestart en besloten om geen weekpagina’s meer te doen, die hield ik uiteindelijk helemaal niet bij. Wel besloten om er dan een huishoud journal met soort dagboek mix er doorheen. Dus kas boekje pagina en dat soort zooi erin. XD


Afbeelding




Hier mijn voorpagina van januari

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 00:46

Hey, vanmiddag oa een Bullet Journal gehaald. Niet om in te tekenen en te prullen maar ik wil een overzicht proberen te creëren om te achter halen waar bepaalde klachten van komen.

Ik zou het graag per week bij willen houden zodat het overzichtelijker blijft om dingen aan elkaar te linken (ipv in 5 tabellen op 5 verschillende blz nummer 18 te vinden zegmaar).

Heeft iemand misschien voorbeelden van meerdere week trackers op één bladzijde? Ik moet het mooi en overzichtelijk maken anders krijg ik error en vind ik het niet leuk om in te vullen :')
Ik denk nu aan een bladzijde met slaap (in een lange streep met uren), m'n mood, het weer en m'n pijn. De legenda van alles doe ik op een begin bladzijde denk ik. En van het weer zou ik graag 2 blokjes per dag in willen vullen.

5 aparte tabellen is prima! Maar wel compact / overzichtelijk op één bladzijde.

Ook wil ik weekly habits bij houden die ik 2/3x per week wil doen. Ik werk graag met kleurtjes maar dan valt het zo op als je een dag open laat, terwijl dat in dit geval dus oké is. Ik ga me daar aan ergeren :') dus als iemand daar een leuke tip voor heeft, hoor ik het ook graag :D

Sowieso scroll ik TikTok af maar ben wel benieuwd wat voor creatieve tips Bokkers hebben!

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 10:18

Ik volg nog steeds, maar kreeg stress van elke maand zelf maken. Daarom heb ik nu een Correctbook agenda gekocht, waar een aantal trackers in staan, een agenda uiteraard en lege bladen voor eigen trackers. Want ik wil een aantal dingen uit het BuJo systeem wel blijven gebruiken. En het handige van Correctbook is dat alles uitwisbaar is.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:55

Nyaleti ik heb mijn tracker zo:
Afbeelding
Rechts is mijn slaap tracker, die houdt mijn horloge bij dus ik kan de exacte tijd en de slaap score ook bijhouden

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 12:32

Nyaleti schreef:
Niet om in te tekenen en te prullen maar ik wil een overzicht proberen te creëren om te achter halen waar bepaalde klachten van komen.

Ik zou het graag per week bij willen houden zodat het overzichtelijker blijft om dingen aan elkaar te linken (ipv in 5 tabellen op 5 verschillende blz nummer 18 te vinden zegmaar).

Niet het antwoord op je vraag en misschien kan je er niks mee, ik heb ook zo"n periode gehad en ik vond deze app daarvoor fijn in gebruik. Hij heet 'manage my pain'
https://play.google.com/store/apps/deta ... s.mmp.lite

Ik kon op dat moment geen pen of potlood vasthouden, vandaar de keuze voor digitaal ipv in de bujo. Maar misschien dat je in die app ook voorbeelden van triggers en andere dingen om te tracken kunt vinden die je bij wilt houden met je eigen trackers?
Misschien heb je er wat aan :)

Citaat:
Ook wil ik weekly habits bij houden die ik 2/3x per week wil doen. Ik werk graag met kleurtjes maar dan valt het zo op als je een dag open laat, terwijl dat in dit geval dus oké is. Ik ga me daar aan ergeren :') dus als iemand daar een leuke tip voor heeft, hoor ik het ook graag :D

Sowieso scroll ik TikTok af maar ben wel benieuwd wat voor creatieve tips Bokkers hebben!


Misschien (achteraf) met een ander kleurtje die andere dagen markeren? Zodat het wel gemarkeerd is en voor het oog rustig :) bijvoorbeeld een lichtere kleurtint als de kleur die je gebruikt voor de dagen dat je hem invult. Bijv. Zwart en grijs, blauw en lichtblauw. Of gewoon een kleur + grijs.
Dagen of weken die je dan gemist hebt kan je dan altijd nog leeg laten om te kunnen aangeven dat je die gemist heb

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:47

Ik heb weer wat pagina's erbij

Hier alvast de lijst met wat ik nog wil maken aan pagina's
Afbeelding

Een projectpagina over mijn bureau wat ik aan het opruimen ben. Dat klinkt misschien erg overdone, maar goed ik heb 2 kapotte armen waardoor het voor mij een zware taak is, een beetje happy feel good lijstje om bij te houden werkt dan motiverend.
Afbeelding

En mijn fysio/handtherapie tracker. Wat ik al zei mijn armen zijn kapot en zo wil ik bijhouden dat ik mijn onderhoud van de armzenuwen + krachtoefeningen voor de wederopbouw van de spieren uitvoer. Inclusief pijnklachten zodat ik dat ook kan overleggen met de therapeut.
Ps, onderin staat huilen maar dat is omdat het een lekker kort woord is. Eigenlijk zou er kunnen staan: zo vreselijk vervelend dat ik halverwege de oefening gestopt ben. Maar dat is zoveel tekst.
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:54

Handig zo een grote klus in hele kleine stukjes opdelen, dat moet ik ook nog gaan doen met die van mij. Dat motiveert om af te vinken, hoewel ik meestal met afvink lijstjes altijd maar de helft gedaan krijg :P
Maar hoe meer ik er dan op zet hoe meer helft het is :D

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:44

Ik kom hier ook graag mee praten.

Ik ben bezig met het opzetten van mijn journals nu.

Mijn 1e journal is kippen en moestuin in 1.
Mijn 2e journal is normaal samen met lezen/film/series

Ik laat graag jullie snel mijn progress zien, ik zie door de bomen het bos op het moment niet helemaal meer (misschien iets tevele hooi op mijn vork ook genomen zo in 1 keer O:)

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 17:27

Hahaha, herkenbaar, misschien (of eigenlijk een beetje zeker weten) teveel hooi op de vork nemen :D
Ik schrijf de ideeën dan graag alvast op, altijd leuk om zulke lijstjes dan ook af te kunnen vinken wanneer je zo'n idee hebt uitgewerkt in je bujo :j

Leuk idee om een moestuin en kippen bij te houden op zo'n manier!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 16:50

Ik ben gisteren een heel aantal youtube filmpjes afgegaan om alles op te schrijven wat ik erin wil en daarna dat wat beter uitgeschreven en genummerd. Nu kan ik het dus in het journal gaan zetten. Dat is mijn grootste drempel! Ik heb wel wat washitape maar ik ben te onzeker/perfectionistisch om het nog aan te durven.

Met de kippen wil ik op deze manier een jaar ervan in kaart brengen om zo een beetje te zien of ze hun kost terug verdienen en mijn broedeieren en kuiken verkoop rendabel is. De moestuin denk ik meer voor het overzicht.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:08

Zijn er hier ook mensen die een digitale bullet journal hebben?
Ik kreeg de tip om de vooruitgang van mijn revalidatie dagelijks bij te gaan houden omdat ik de kleine stapjes vooruit niet meer kon zien.
Maar ik kan niet lang genoeg zitten om dat aan tafel te doen dus ben ik op de iPad begonnen, wat liggend op bed kan.
Inmiddels ben ik meer met het creatieve bezig geloof ik maar dat is ook leuk om mee bezig te zijn.

Ik heb een deel van de maart planning klaar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:32

Zoo dat ziet er mooi uit <3

Mag ik heel brutaal vragen wat je precies zoals bijhoudt voor je revalidatie? Ik ben zelf aan het herstellen van een operatie en ik heb ook wel eens zitten denken om het herstel bij te houden maar ik kreeg het niet voor elkaar om dat vorm te geven. Gelukkig heb ik familie en vrienden die af en toe gillen of schreeuwen wanneer ik iets doe wat ik voorheen niet kon, dan denk ik weer even: Ohja, ik ga inderdaad vooruit ja :')

Een soort logboek lijkt mij interessant, ook om later op terug te kunnen kijken maar ik heb dat dus nooit uit mijn vingers weten te krijgen

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:23

Ik gebruik de habit tracker om een aantal dingen bij te houden en daarnaast schrijf ik (bijna) iedere dag in het kort op wat ik heb gedaan, of ik nieuwe dingen heb gedaan en hoe het ging en hoe het voelde.
In maar een paar zinnen, geen heel dagboek.
Vooral aan de combi van wat ik heb gedaan en hoe het voelde daar kan ik de vooruitgang in zien.
Niet zozeer dat ik steeds meer kan (die vooruitgang is helaas minimaal) maar wel dat het minder pijnklachten geeft of sneller herstelt.
En ik zie beter wat ik wel of niet kan combineren op een dag(deel).
Bv douchen, 5 minuten was opvouwen en de trap 1x op en neer is teveel op een ochtend maar als ik het over de dag verdeel dan kan het wel.
Als ik dat dan terug lees dan werkt dat voor mij wel ipv de teleurstelling dat ik het niet kan op een ochtend.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:11

Oww jouw revalidatie klinkt heel zwaar :knuffel:

Zoiets kort opschrijven klinkt wel heel handig, dat zijn ook dingen waar ik tegenaan loop. Een tracker voor mijn fysio oefeningen heb ik gehad maar die werkte voor mij niet. Je kent misschien wel de lepeltjes theorie? Ik zat zelf te denken om die op een of andere manier in mijn bujo te maken, met daarin ook hoeveel lepeltjes bepaalde dingen voor mij kosten, de 'kosten' zullen per persoon en per aandoening verschillen. Inderdaad om eens stil te staan over wat de belastbaarheid precies is, en om overbelasting te voorkomen :) ik heb hem alleen nog niet gemaakt omdat ik het ook heel confronterend vind :o

Voor wie het niet kent hier is een plaatje als uitleg
Afbeelding


Sterkte en veel succes met je revalidatie!

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:16

Ik ga proberen dit topic weer een beetje te volgen, omdat ik elke keer mijn bullet journal na een aantal dagen weer vergeet bij te werken door alle hectiek.. Hopelijk is dit een steuntje in de rug! :j

Hier wat van mijn laatste pagina's om ook maar wat leuks bij te dragen.

Afbeelding
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:17

Wat een leuke ontwerpen celebi!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:01

Marije, dat is allemaal op de computer gedaan zo?

Telpeva, die spoon theorie is wel een hele goede! Ik heb met mijn revalidatie een paar jaar geleden ook met punten voor energie moeten werken. Was vooral op het begin heel lastig eigenlijk nog.

Celibi, wat mooi!! <3


Ik heb ondertussen mijn coverpage en future log klaar om te gebruiken, ook de cover voor februari heb ik af (was een beetje omdat ik eerst de fout gemaakt had door februari op de 1e cover te maken. Of najha het begin ervan dan. Om mijn idee ervoor niet te vergeten snel die eerst gemaakt ook voor ik begon met de rest.

Stiekem voor de aller eerste bullet journal pagina's ooit, ben ik best tevreden.
Afbeelding

Mijn future log ook met Dutch doors gemaakt :D
Afbeelding
Afbeelding

Sorry, hij blijft draaien :( Maar dit is de Februari cover.
Afbeelding

Voor nu is het doel om Februari klaar te hebben voor de maand voorbij is, dus nog eventjes aanpoten.

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:07

Wat gaaf! Ik herken het dat ik blij ben als ik de maand afheb voordat de volgende ingaat. Oeps. Vroeger was ik altijd super op tijd, maar nadat ik overspannen werd lukte het niet zo goed meer. Ook het bijhouden van de Instagram voor mijn bullet journal heeft daaronder geleden. Had zoveel volgers, maar een groot deel is daar weg van gegaan. -O-

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:16

Leuke pagina's al Liesjuh!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 15:38

Cebeli, ik herken dat ook kwa niet lukken om iets bij te houden. Ik wil daarom ook niet teveel druk op mijzelf hiermee leggen.

Ohnooo, ik dacht met mijn pauze ik ga februari snel maken of najha mij weekly's in het kort. Maak ik een mega fout. Ik moet even gaan denken hoe ik dit op kan lossen (zaterdag en zondag samen gezet maar niet zo genummerd)
Afbeelding

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 15:51

Nou ik begon mijn bullet journal dit jaar met een yearly overview van 9 maanden ipv 12. De toon was gelijk gezet. :')

Heb een leeg vel uit een oude journal geknipt en heb deze erin geplakt. Probleem opgelost. _O-