Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 23 [ 571 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[ART]Naaldvilten / Needlefelting

 
Profiel   

Ach, ik moet er verzendkosten bij betalen. Voor alleen naalden wordt het dan ook een duur pakketje....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-17 08:04 



 
Profiel   

Mijn ijsbeer in wording:

[ img ]

Vandaav is mijn moeder ook naar een handwerkbeurs geweest en heeft een zakje met verschillende kleuren meegenomen!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-17 17:00 



 
Profiel   

Mooi, zo'n setje! En je ijsbeer ziet er nu al prima uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-17 09:44 



 
Profiel   

Ik ben er al gelijk mee gaan freubelen, de ijsbeer ligt ff in een hoekje. Maar omdat ik niet zo veel heb van de kleurtjes, maak ik het binnenste van schuimrubber en dat werkt er goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-17 12:01 



 
Profiel   

Ik gebruik voor het vormen van het beestje vulwol. Dat kun je gewoon bestellen. En het is minder duur dan die prachtige kleuren.... :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-17 10:22 



 
Profiel   

Ga ik ook doen uiteindelijk maar zo gaat het ook wel! Maar ik ga even een lijstje maken van wat ik wil bestelleb

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-17 16:47 



 
Profiel   

Ik wist helemaal niet dat je op schuimrubber kunt naaldvilten..... weer iets geleerd :) . Ik heb wel gezien dat sommige mensen op van dat piepschuimachtige spul vilten. Er kan meer dan ik ooit zal doen, denk ik zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-17 09:14 



 
Profiel   

Ik heb me ingeschreven voor een cursus van 3 avonden naaldvilten!
Nat vilten doe ik wel eens (met name met alpacawol) en ik ben nu bezig met het naaldvilten op een vilten tas (dus gekocht stevig vilt om tas van te maken daar met naalden en losse wol een "tekening" op prikken.

Ik ben heel benieuwd hoe de viltcursus bevalt. Ook wel leuk om nieuwe mensen te ontmoeten.

Geen idee

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-17 10:15 



 

Ik denk dat ik wel ovrga op een borstel als ondergrond. heb zo'n schuimmatje maar dat slijt zo snel :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-17 11:10 



 
Profiel   

Ik koop schuimblokken altijd met een stel tegelijk.... ze zijn niet zo duur en je moet ze inderdaad regelmatig vervangen. Ik heb geen idee hoe zo'n borstel bevalt, ik vind die blokken wel erg prettig werken. Ik had een tijdje een juten kussen gevuld met rijst maar daar was ik binnen twee maanden helemaal doorheen.... :) Overal rijst, geen succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-17 12:25 



 
Profiel   

Ik ga ook over op zo'n borstel denk ik, ik ben niet zo goed in subtiel bewegen, en prik met vilten dus vaak zo enthousiast dat er allemaal stukjes schuim aan mijn werkje blijven hangen. XD

Ik ben op het moment bezig met verkleedkleding versieren:


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-17 11:10 



 
Profiel   

Dat doe je knap! En ik vind het resultaat echt heel leuk, ik heb er nooit aan gedacht dat zoiets ook kon!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-17 21:45 



 
Profiel   

Geweldig wat jullie er allemaal mee maken!!!
Ik wil binnenkort opnieuw verdergaan met naaldvilten; heb vorige zomer een leuke workshop gevolgd.
Kopen jullie gekaarde en eventueel gekleurde wol? Of kaarden (en kleuren) jullie zelf? Ik ben wel van plan om dit ook zelf te gaan doen :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-17 10:20 



 
Profiel   

Ik koop op dit moment nog alles kant en klaar. Maar ik wil wel graag zelf gaan kleuren omdat de wol die ik eigenlijk wil gebruiken maar in weinig kleuren te krijgen is...... Kaarden ga ik niet zelf doen. Dat vind ik gewoon te zwaar en te veel werk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-17 16:23 



 
Profiel   

Ik heb een vraag. Mijn vingers doen nogal snel pijn als ik mijn dunne haaknaald vast moet houden. Nu heb ik wel es ooit op in een youtube filmpje gezien dat iemand zo'n dingetje eromheen had zoiets als wanneer je vroeger niet goed je pen kon vasthouden. Ik weet gewoon niet hod ik het beter kan uitleggen maaf wet iemand wat ik bedoel en waar je zoiets kunt kopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-17 18:21 



 

Ik denk bij boek en kantoorvakhandels waar ze ook potloden etc voor kinderen verkopen?

Je zou ook zelf met klei iets kunnen maken. Voor naaldvilten heb je ook houdertjes om je naalden in te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-17 18:24 



 
Profiel   

Mijn schoonvader bestelde er ééntje via het internet.... toen kreeg hij er geloof ik dertig of zo :) Maar er zitten grote gaten in voor een pen, hoe wil je dat met je haaknaald gaan doen? Ik had er ook een stel maar ik zou niet weten waar ik die gelaten heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 07:31 



 
Profiel   

Ja die dingen zouden er dus ook voor haaknaalden moeten zijn. Ik zat te denken om er gewoon klei omheen te doen en dan in de vorm kneden. Ik heb ook zon viltnaald das ookal zo'n gepriegel maar daar zijn dus wel houdertjes voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 08:37 



 
Profiel   

Ja, ik heb ze in elk geval van hout gezien. En als je daar het gat wat groter in boort kun je er denk ik ook prima een haaknaald in vastplakken. Die slijten niet en breken niet, dus het is niet erg als je hem niet meer kan wisselen. http://www.viltorama.nl/index.php?item= ... 68&lang=nl

Als je op de link klikt zie je wat ik bedoel... je moet dan dus de houder voor één naald hebben. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 16:13 



 

Ik schop het hier even omhoog.. ik heb zulke leuke pakjes om te vilten gekocht in Japan <3 helemaal weg van :D en kleurtjes voor twee hondjes die ik ga maken voor mijn beste vriendinnetje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-17 18:34 



 
Profiel   

Jongens, ik was dit topic een beetje vergeten... sorrysorry, en dank, Jans, voor het weer eens onder de aandacht brengen. Om het goed te maken sluit ik hierbij twee foto's in van mijn laatst gemaakte beestjes.



[ img ]

Mijn oudste dochter, die nog geen eigen Wolliewatje had, wilde graag een mantisshrimp. Ik had geen idee wat het was maar het is iets dat hier erg op lijkt... het was ontzettend leuk om weer eens met een heleboel kleurtjes te kunnen werken!



[ img ]

Een mevrouw wilde graag haar Shet, Welsh en Fries hebben. Dus moest ik drie paardjes maken die wat grootte betreft een beetje matchten met haar eigen stel. Het is altijd een gok, maar de Shet is in elk geval de kleinste en de Fries de grootste..... :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-17 20:07 



 

Prachtig <3 wederom prachtig! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-17 20:08 



 
Profiel   

Oeh die shrimp is gaaf !

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-17 20:55 



 
Profiel   

Ja hè? Ik werd er ook ontzettend blij van, met al die kleurtjes.... en ik weet nu een beetje hoe zo'n beestje in elkaar zit. Ik heb me suf gestaard naar waar sprieten aan het lijfje zaten, hoe dat zat met die pootjes ( een aantal is pootjesachtig maar de achterste hebben een soort lepeltjes, ik denk dat ze daarmee zwemmen of zo...) Er zijn er met heeeeel andere kleuren, en er zijn er die een soort blad aan de voorkant hebben. Zoveel kleuren, zoveel vormen - het is een heel inspirerend beest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 07:07 



 
Profiel   

Een berichtje in een oud topic, maar mijn allereerste naaldvilt creatie is een feit.

[ img ]

De volgende is in ontwerp.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 18:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 23 [ 571 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen