[ART] Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:26

Ik ben van de kerstkaarten maken. Voor de rest doe ik weinig met kaarten maken. Maar vanaf november pak ik mijn kratjes met spullen.

Maar ik moet zeggen, zulke hoogstandjes heb ik niet. Zag toch al een paar mooie foto's langs komen.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 16:35

Wat leuk, toch nog meer mensen met dezelfde hobby! Hier zijn het ook niet allemaal hoogstandjes hoor Chamion! Een hobby mag ook gewoon ontspanning zijn toch!

Zie overigens op veel blogs dat mensen om voor kerst klaar te zijn iedere week minstens 1 kaartje maken. Of het nou net kerst is geweest, of hartje zomer, met 52 weken per jaar kom je natuurlijk dan een heel eind. Al moet ik eerlijk zeggen dat het merk waar ik weg van ben wel weer hele mooie nieuwe kerstspulletjes heeft, dus er komt zeker wel wat, maar het liefst maak ik andere kaarten.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:01

Ik ben echt van het versturen van kerstkaarten, dus ik doe er echt moeite voor. Maar daarbij moet ik zeggen dat ik de grote eettafel helemaal leeg kan maken, vol zetten met mijn spullen en dit dan niet meer hoef op te ruimen totdat ik klaar ben. En ik werk parttime, dus ik kan letterlijk soms 3 dagen van 9-5 zitten te fröbelen.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 18:20

Er komt idd wel veel rommel van, haha, herkenbaar, heerlijk als je dan alles kan laten liggen tot je verder gaat. Ik heb een piepklein hobbykamertje, maar ben daar zo blij mee! Niemand heeft last van mijn gefreubel.

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 19:49

Chamion, heb je misschien toch ook een voorbewle van wat je maakt? Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe anderen het doen.

Ik heb op onze hobbykamer ook een eigen bureau. Kan ik het ook lekker op laten liggen :D

Leviosa
Berichten: 229
Geregistreerd: 09-04-15

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 20:01

Ik heb al eens een paar kleine scrap albums gemaakt en ga nu voor t eerst met een grotere beginnen. Kaarten heb ik nooit gedaan, zonde om te versturen...

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 21:25

Haha, Leila_Lover, ik heb idd toch wel moeite om ze te versturen hoor! Maar doe het af en toe zeker wel. Maar vind het gewoon een erg leuke creatieve hobby, mijn voornaamste doel is niet het verzenden an sich. Scrappen zou ik weer wat meer op moeten pakken.

Ben ook wel benieuwd naar jullie creaties!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:15

pff, dan moet ik even zoeken. Volgens mij heb ik alle gemaakte kaarten op de post gedaan. Maar ik zou binnenkort de tafel wel opruimen en in gaan richten. Dan komen foto's vanzelf.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:20

Ik heb mij in het begin van dit topic ook al eens gemeld! Heb toen met name om tips om te beginnen gevraagd.
Heb nu besloten, dat ik toch eens serieus rond wil gaan kijken om beginners spullen aan te schaffen. De donkere avonden zijn weer in aantocht en wil dan toch wel wat te doen hebben. Ik heb al meerdere hobby's geprobeerd en eigenlijk is niks gebleven als de paardenhobby ;)
Daarom wil ik niet met te dure spullen beginnen..
Morgen even de action binnen wandelen..

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 20:41

Wat leuk ItsMe2! Voor mij was het wel heel verslavend gelijk! Maar groot gelijk om eerst bij winkels als Action te kijken. Er zit echt wel verschil natuurlijk in kwaliteit, maar dan kan je idd eerst eens kijken of het iets voor je is. Ben benieuwd!

Chamion geen haast hoor! Maar mocht je eens iets leuks maken, is een foto altijd leuk!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:53

Er zal zeker verschil in kwaliteit zitten, daar ben ik mij van bewust. Maar heb al zoveel geprobeerd, en zoveel geld uitgegeven bij elkaar opgeteld, dat ik het echt eerst even zeker weten wil! Ik ga morgen even kijken, en hoop dan dinsdag een beginnetje te kunnen maken.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 09:35

Ik weet niet uit welke regio je komt ItsMe, ik geef ook workshops, zie mijn onderschrift voor mijn blog. Mocht je in de buurt wonen, ben je natuurlijk altijd welkom om een keer te komen en met mijn materialen te werken. Krijg je misschien wel een idee, maar hoef je zelf nog niets aan te schaffen ;)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:15

Wat een lief aanbod! Ik woon op zo'n 50 km afstand, dus dat is een beetje ver voor mij op moment.
Ik ben even bij de Action geweest, en op zich hebben ze best leuke spullen om te beginnen. Maar ik kom niet verder dan karton, dik dubbelzijdig plakband en een klein schaartje :').
De versiersels zeg maar kon ik nog niet echt uit komen. Dus heb nog even niks gekocht..:o
Denk dat ik mij te blind staar op die knipvellen..

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 10:38

Het begin is altijd het moeilijkst. Ik kocht in het begin zoveel dingen, waarvan ik nu denk wat moest ik er ooit mee, haha. Kijk eens op pinterest, daar staat zo ontzettend veel op aan inspiratie. Misschien geeft het je een idee wat je met de versiersels (embellishments) moet :) Maar je begin is goed, heb je ook stempels en wat inkt gekocht? Met knipvellen heb ik dan persoonlijk niets, daar kan ik je niet in adviseren :o

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:04

Ik ga vanmiddag even op Pinterest kijken. Ik heb nu nog niets gekocht.. wil eerst nog even beter rondkijken ;)

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:14

Ik vind de 3D knipvellen niet veel aan, maar gebruik wel graag plaatjes van Syta van Gelderen.

Ik gebruik van de action lijmrollers (koop er dan ook vaak meteen 5 :')).
Verder hebben ze soms wel leuk papier om als basis voor je kaart te gebruiken en enveloppen in diezelfde kleuren. En de decoratiesteentjes, die mag ik ook graag plakken. Bij het karton gewoon even kijken wat je leuk vind.

Anoniem

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:26

nou moe , kom ik toevallig in dit topic. Nog nooit van project life gehoord google ik het even.....
En nu weet ik hoe mijn vakantie in Vietnam in een boek terecht gaat komen :D

Dank voor de tips, ik ga vanavond beginnen met de digitale versie( die ik dan laat uitprinten )

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 15:28

Wat leuk MariekeB! Ik vind het super handig! Gaat lekker snel! Succes, Vietnam heeft vast prachtige foto's opgeleverd!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:58

Hier vanmiddag even bij de plaatselijke boekhandel/knutselwinkel geweest. Daar verkopen ze nog wel een aantal knipvellen (van het merk Le Suh als ik het goed heb). Ook hebben ze gevouwen, kartonnen kaartjes kant en klaar. Ik ga er morgen even heen om 1 knipvel te halen en de andere benodigdheden. Moet zeggen, het lijkt mij betere kwaliteit dan de Action en er zit geen eens een groot prijsverschil in.
Kan ik morgenavond even lekker knutselen! :) Als ik het kaartje af heb, zal ik hier een foto plaatsen! :)

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 18:14

Veel creatief plezier! Een foto is leuk idd!

Ik heb vandaag ook weer wat projectjes gemaakt. Voor mij werkt het erg verslavend, zal eens kijken of ik wat foto's kan uploaden hier.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Meer vind je natuurlijk op mijn blog. Meestal maak ik kaarten, soms tussendoor ook andere leuke projectjes. Omdat de meiden vanochtend weer naar school moesten na de vakantie, heb ik ze bijvoorbeeld 2 leuke rugzakjes gemaakt.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 18:15

Jeetje, bokt maakt de foto's wel enorm :o

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:18

MightyMike: jij bent echt creatief! Ik weet niet of ik zo creatief ga worden hoor :=

Anoniem

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:21

Leuke Blog heb je ook. Jammer dat een workshop voor mij te ver weg is om even voor een avondje heen te gaan.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 18:35

Zo waren de projectjes ook niet toen ik begon hoor!

Je zit idd wel een heel eind weg MariekeB! Binnenkort wil ik wel starten met online workshops, ben me daarvoor nog een beetje aan het oriënteren hoe ik dat het beste kan aanpakken. Het idee is om workshops aan te bieden voor mensen die al Stampin Up producten hebben en workshops waarbij je een pakketje met alle benodigde producten ontvangt met beschrijving om een aantal projecten te kunnen maken. Dan kan het wel over aftstanden heen!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:29

Ik ben qua knutselen voor van de kant en klaar gestand kaarten (dus kerstboom, bel enz. al uitgeknipt) EN dat trek ik over op de binnenkant en dan versier ik bijvoorbeeld de kerstboom met allerlei dingen zodat het een prachtige, bijna echte kerstboom wordt. Bel gebruik ik vaak een doorzichtige velletje (natuurlijk opmaat gemaakt) om er een raampje van te maken. Met er tussen nog iets wat hangt en bungelt

Mam heeft voor haar dood nog veel gemaakt met haar borduurmachine wat je kan vast maken in een kerstkaart en wat mensen kan ophangen in de boom of ergens in het huis. Deze heb ik afgelopen kerst ook gebruikt.

Ik heb ook een tijdje 3de gedaan, maar a ik heb er het geduld niet voor, b die schaartjes zijn mij te klein.