[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:08

Zo de basislijnen staan! En eigenlijk ben ik nog best tevreden voor de eerste keer echt een mens tekenen
Afbeelding

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:14

Begint ie te lijken? Sorry dat ik zo veel post trouwens

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11677
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:25

Ik zou hier graag mee willen doen, als dat nu nog kan?

Heb nogal de neiging om schilderijen niet af te maken maar wel steeds aan een nieuw iets te beginnen, dus mijn voornemen is, vanaf nu niet meer aan een nieuw doek beginnen en binnen 2 maanden een doek af te hebben. Zo even snel uit mijn hoofd geteld, staan er 9 doeken onaf te staan op zolder.



Ziet er al goed uit murphypower, zie wel wat kleine verschillen nog, neus bij jou is iets te recht, mondhoeken iets te symmetrisch. Onderlip loopt te rond links en rechts (was bij je eerste afbeelding beter) Verder vind ik de afstanden/verhoudingen wel helemaal kloppend.

Telpeva

Berichten: 14840
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:41

Leuk Jis! Ik ben wel nieuwsgierig naar je werk :D

Lekker blijven posten hoor murphypower! was je vergeten om de haren mee te nemen in je kader of maak je die straks gewoon uit losse pols?

monikasweety

Berichten: 350
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Slootdorp

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:48

reactie rondje doe ik als de kleine zo slaapt :9 hij is het er niet mee eens dat mams achter de computer zit O:)

paard is af!
Afbeelding

nu begonnen met deze super leuke Beagle (in opdracht)
Afbeelding

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:44

@Jis bedankt voor de tips zal het straks of morgen nog even aanpassen!

@Telpeva die maak ik uit losse pols!

@monikasweety die pony is heel leuk! De beagle begint ook al leuk te worden.

Jindai

Berichten: 1903
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:01

@selina, fijn dat je weer kan tekenen! Vind het er al goed uitzien voor de eerste keer! Mooi ook dat je blauw en (blauwig) paars voor de vacht gebruikt icm zwart. :j

@Jis, gezellig dat je mee komt doen! :)

@murphypower, goede verhoudingen al! Ik kijk alleen wat gek tegen de mond aan, maar weet niet goed waarom. Ga je hem inkleuren of werk je 'm verder af met grafiet? :) Iig leuk om je verschillende stappen te zien!

@monikasweety, je paard is prachtig geworden! :) De Beagle ziet er ook al goed uit, dat ene oogje is al heel mooi en sprekend!

Stiekem wil ik nu ook aan een portret beginnen, maar moet eerst m'n andere tekening maar even afmaken.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:10

@Jindai de onderlip klopt niet helemaal! Ik wil hem in grafiet afmaken denk ik.

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:13

@monikasweety, het paard is echt super mooi, je hebt echt een hele mooie herkenbare stijl!
@murphypower, Beyonce ziet er ook al super uit, alleen mogen de ooghoeken wat meer omhoog als je begrijpt wat ik bedoel en klopt de mond nog niet helemaal :')
@jis ja natuurlijk! Ben benieuwd naar je werken!
@telpeva Haha ja thx, heb een hele rustige week gehad op school dus had veel tijd over :') Vriendin had ik een foto gestuurd, ze vond hem wel grappig en vroeg of ik te veel tijd over had :j
@selina Bedankt, het klopt wel dat het hoofd iets te klein is maar kan ik nu niks meer aan doen :o Ik heb wel een nichtje die ik er blij mee kan maken, maar wil er eerst nog glitters opdoen want waarom niet :') Bedankt voor je complimenten!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:51

@Pleun02 ik snap niet helemaal wat je met de ooghoeken bedoelt maar de mond ga ik inderdaad nog aanpassen

Jis_

Berichten: 11677
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:05

Mooi monikasweety, wat een werk lijkt me dat met al die streepjes.

Ziet er al goed uit selina, goede opzet ook.

Mooi pleun, misschien zou je nog wat aan de achtergrond kunnen doen, meer verschillende kleurvlakken maken. Hoeft niet perse natuurlijk maar zo kun je ook het witte paardje los krijgen van de achtergrond.

Gaaf Telpeva, lekker dynamisch, oog is groot maar dat heb je misschien wel expres gedaan. Past in ieder geval bij het plaatje.

Ik ga nu eerst deze af maken en nog een jonge dame die bijna af is, dan ga ik nog wat katten en honden portretten af maken, opdrachtjes, kado voor kennissen en voor veiling goede doel.


Afbeelding

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:10

murphypower schreef:
Begint ie te lijken? Sorry dat ik zo veel post trouwens

[ [url=m/hZIFoG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Probeer misschien geen gedefinieerde lijnen neer te zetten en al zeker niet de lijnen van de gezichtsdelen omlijnen! dat is de grootste fout die men maakt denk ik.. probeer eens de schaduwpartijen lichtjes aan te geven

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:56

Citaat:
Mooi pleun, misschien zou je nog wat aan de achtergrond kunnen doen, meer verschillende kleurvlakken maken. Hoeft niet perse natuurlijk maar zo kun je ook het witte paardje los krijgen van de achtergrond.

Hoe bedoel je?

Jis_

Berichten: 11677
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 23:19

Pleun02 schreef:
Citaat:
Mooi pleun, misschien zou je nog wat aan de achtergrond kunnen doen, meer verschillende kleurvlakken maken. Hoeft niet perse natuurlijk maar zo kun je ook het witte paardje los krijgen van de achtergrond.

Hoe bedoel je?



Pleun02 schreef:
@eclair98 bedankt!

Hier ben ik nu, ga vanavond weer verder!

[ [url=m/6YEaVh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even een, voor vanavond en morgen, toepasselijk voorbeeld er bij gezocht. :D

Hier zie je op een subtiele manier die verschillende kleurvlakken.

((Atelier Jacob's))
Afbeelding

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 08:58

Oh ja ik zie het, denk alleen niet dat ik dat nog zo mooi kan maken aangezien de achtergrond al gedroogd is. Zal het de volgende keer proberen!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:32

Afbeelding
Ook al lang niet meer actief geweest maar heb mij vooral moeten focussen op school/fotografie
Momenteel hier mee bezig. A5je

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:34

Is hier iemand die zin heeft in een opdracht voor mij? Mijn paardje Jelske is donderdag overleden en zou heel graag een tekening van haar willem hebben. Stuur maar priveberichtje :)

Telpeva

Berichten: 14840
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:46

Mijn agenda (of ik kan beter zeggen to draw lijst) is momenteel echt stampevol, sorry.
Sterkte met je verlies!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:46

Telpeva schreef:
Mijn agenda (of ik kan beter zeggen to draw lijst) is momenteel echt stampevol, sorry.
Sterkte met je verlies!


Dankjewel!
En begrijpelijk.

Jis_

Berichten: 11677
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 16:12

Pleun02 schreef:
Oh ja ik zie het, denk alleen niet dat ik dat nog zo mooi kan maken aangezien de achtergrond al gedroogd is. Zal het de volgende keer proberen!


Niet doen als dat voor je gevoel af is. :) Leuk om eens te proberen bij een volgend doek. :j Schilder je met olieverf? Met gewone acryl, en zonder medium, is het ook wel wat lastiger om deze overgangen te maken, dan wordt het wat groffer. Ook mooi vind ik.

Ook te druk Janinevv sorry, sterkte..

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:02

Jis_ schreef:
Pleun02 schreef:
Oh ja ik zie het, denk alleen niet dat ik dat nog zo mooi kan maken aangezien de achtergrond al gedroogd is. Zal het de volgende keer proberen!

Niet doen als dat voor je gevoel af is. :) Leuk om eens te proberen bij een volgend doek. :j Schilder je met olieverf? Met gewone acryl, en zonder medium, is het ook wel wat lastiger om deze overgangen te maken, dan wordt het wat groffer. Ook mooi vind ik.

Ook te druk Janinevv sorry, sterkte..

Ik schilder met olieverf!

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:03

Janinevv schreef:
Is hier iemand die zin heeft in een opdracht voor mij? Mijn paardje Jelske is donderdag overleden en zou heel graag een tekening van haar willem hebben. Stuur maar priveberichtje :)

Gecondoleerd :(:) Vind je een schilderij ook goed? Dan stuur ik je wel een bericht.

manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:06

Janinevv schreef:
Is hier iemand die zin heeft in een opdracht voor mij? Mijn paardje Jelske is donderdag overleden en zou heel graag een tekening van haar willem hebben. Stuur maar priveberichtje :)

Ik ben een stille meelezer, maar ik zou misschien wel wat voor je kunnen betekenen. Ik stuur je een PB.

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:06

Schaamt zich en komt even onder steen vandaan, prachtige dingen komen hier weer voorbij.. Helaas ben ik afgehaakt in dit topic, ging het niet redden 1 per maand.. of 1 per week.

Maar meekijken naar al die prachtige tekeningen en schilderijen blijft fantastisch, hoop ooit weer grientje inspiratie te voorschijn te toveren en weer mee te doen. Net wel snel een opdracht gedaan die ik al maand had liggen, is totaal niet gwordne, wat ik wou, maar verder ook ideeloos en geen fut om eht over te doen.

Kruipt weer onder steen en kijkt verder naar het moois.

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:18

Sjolvir schreef:
Schaamt zich en komt even onder steen vandaan, prachtige dingen komen hier weer voorbij.. Helaas ben ik afgehaakt in dit topic, ging het niet redden 1 per maand.. of 1 per week.

Maar meekijken naar al die prachtige tekeningen en schilderijen blijft fantastisch, hoop ooit weer grientje inspiratie te voorschijn te toveren en weer mee te doen. Net wel snel een opdracht gedaan die ik al maand had liggen, is totaal niet gwordne, wat ik wou, maar verder ook ideeloos en geen fut om eht over te doen.

Kruipt weer onder steen en kijkt verder naar het moois.

+:)+ +:)+ +:)+
Bedankt, hoop dat je weer een keer mee gaat doen!