Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 36 van de 48 [ 1192 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 48  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Het digitaal tekenen topic!

 
Profiel   

d4rkhorse schreef
ik ben weer heel actief cartoons aan het tekenen :)
maar nu zit ik even vast... ik probeer me op de foto te baseren maar de kaak lukt me niet :/
ziet er iemand wat ik fout doe?

(cartoon tekening van vandaag)

[ [url=m/Stepa3.png]Afbeelding[/url] ]

aan deze cartoon zit ik een beetje vast door de kaak :(

[ [url=m/J4PsGG.png]Afbeelding[/url] ]

Dé regel van het cartoontekenen is dat je eerst moet snapoen wat je tekent - dus eerst realisitsch de anatomie moet snappen vooraleer je vereenvoudigd (het omzet naar een cartoonstijl, een simplificatie zeg maar). Hier is het wel wat duidelijk dat je wat moeite hebt met de anatomie, probeer hier dus eerst aan te werken vooraleer je vereenvoudigd :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 21:44 



 
Profiel   

oke dankjewel allebei!
idd bij deze tekening vind ik de anatomie heel moeilijk.
ik zal het raster eens proberen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 21:54 



 
Profiel   

Gewoon even kantelen, dan staat ie rechtop en is het vast makkelijker :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 21:59 



 
Profiel   

Je werk heel veel spiegelen, dat moet echt een automatisme zijn. Zo kun je heel gemakkelijk je foutjes eruit halen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 23:00 



 
Profiel   

Ik zou juist niet naar het raster grijpen. Zeker niet als je richting cartoon wil gaan werken. Met rasters denk je in rasterhokjes, welke lijn er in welk hokje op welke hoogte gaat in plaats van dat je het hele plaatje ziet als een geheel.
Ik denk dat het nuttiger is om in de foto op zoek te gaan naar harde vormen (dus zonder meteen in detail te gaan). Weet je hoe de vormen werken dan kan je ook meer je referencie foto's los gaan laten.

Ik vind dit best een fijn filmpje waarin wat tips worden gegeven over hoe naar een foto te kijken.
https://youtu.be/tnrqUx4XhtM
Misschien heb je er wat aan!
(Aaron Blaise; heeft veel voor disney gewerkt, het omzetten van realisme tot cartoon is wel zijn ding, hij heeft nog wel meer mooie filmpjes)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-19 00:37 



 
Profiel   

Oké dankjewel allemaal. Van Aaron Blaise Ben ik echt grote fan hij maakt zo'n mooie dingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-19 06:54 



 
Profiel   

Jeetje, wat komen er mooie plaatjes voorbij zeg!
Zou willen dat ik het kon, maar ik hou het voorlopig bij foto's bewerken :Y)
Nu heb ik alleen een probleempje met photoshop en ik hoop dat jullie misschien weten wat ik hier aan kan doen, ik heb er voor de duidelijkheid even een filmpje van gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=8_bAka1HsfE
Het gaat er dus om dat wanneer ik met mijn (nieuwe) pentablet korte aanpassingen maak zoals in de dekking of in de navigator, hij telkens weer terug 'floept'. Met de muis gebeurt dit niet, en ik weet eigenlijk niet of hij het met mijn oude tablet ook doet, dat kan ik wel proberen maar dan moet ik eerst kijken of ik die uberhaupt weer aan de praat krijg :7
Ik heb al contact gehad met de wacom hulpchat en ook die van adobe maar geen van beiden weten een oplossing.

Edit: Het gaat om een Wacom Intuos, hiervoor had ik een wacom bamboo welke een jaar of 9 bijna dagelijks in gebruik is geweest.
Ik heb al geprobeerd de 'klik en houvast' knopjes aan te passen maar dit maakt geen verschil, ook photoshop updaten naar de nieuwste versie werkt niet, dus ik gebruik nog lekker de oude :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-19 22:15 



 
Profiel   

Probeer eens je driver te herstarten, want mij lijkt het probleem aan de connectie tussen photoshop en je tablet te liggen. Kijk ook eens op je tablet op photoshop op wintablet of de andere optie staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-19 22:44 



 
Profiel   

Quebelle schreef
Probeer eens je driver te herstarten, want mij lijkt het probleem aan de connectie tussen photoshop en je tablet te liggen. Kijk ook eens op je tablet op photoshop op wintablet of de andere optie staat.


Driver starten zal ik zo even proberen, waar vind ik of hij op wintablet staat? Ik heb het hele wacom desktopcenter al 100 keer doorgekeken toen ik de tablet installeerde om alle knopjes etc aan te passen en nu dus om een oplossing te zoeken maar ben geen knopje wintablet tegen gekomen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-19 22:58 



 
Profiel   

Op photoshop zelf, bij de tablet opties. Dan ook eerst heel je driver erafhalen, en weer installeren :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-19 22:59 



 
Profiel   

Ik stuur even een pb, volgens mij zie ik een hele hoop over het hoofd

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-19 23:03 



 
Profiel   

hoi hoi, ik heb even een vraagje, ik kan verder geen topics vinden. welke gratis programma's gebruiken jullie?

ik had clip studio paint maar die moet ik weer opnieuw kopen en daar zit ik op dit moment niet op te wachten was wel een onwijs fijn programma voor tekenen.

wie kan mij helpen?

Gimp in ieder geval niet daar vind ik niks aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-19 19:28 



 
Profiel   

Lees de OP :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-19 19:55 



 
Profiel   

Quebelle schreef
Lees de OP :j

_-:( B-) B-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-19 20:15 



 
Profiel   

Voor hen die graag mee zouden willen doen met een instagram-pod, volg mij en doe mij een berichtje, dan nodig ik je uit in de groep.

Let wel, actief en snel reageren en liken is wel een vereiste, dit wordt ook in de gaten gehouden. Het is ook van belang dat je creatief bent met je reacties en niet altijd hetzelfde zegt, want dat wordt opgepikt door instagram en haalt ratings omlaag. Dus: 4 of meer woorden reageren en ook daadwerkelijk inhoudelijk reageren. Andersom doen we hetzelfde voor jou als je een post hebt.

www.instagram.com/tezartanddesign

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 17:38 



 
Profiel   

Hopelijk kan ik hier mijn vraag kwijt, kon verder zo snel geen topic vinden.

Voor een cadeau voor mijn pasgeboren nichtje ben ik een boekje aan het maken. Ik wil hier graag cartoons bij maken. Nu probeer ik met de pentool te tekenen. Maar ik krijg steeds rare lijnen nadat ik een lijn met curve heb getekend. Met standaard een s vorm erin. Hoe krijg ik die het beste weg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 16:20 



 
Profiel   

Met welk programma werk je? En heb je een screenshot? Als je met photoshop werkt, heb je toevallig met de 'flow' settings lopen spelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 16:25 



 
Profiel   

Ik heb nergens bewust mee zitten spelen, werk vrijwel altijd met de basisinstellingen van photoshop. Maar wellicht een keer per ongeluk op gedrukt

[ img ]
Als ik gewoon rechte lijnen teken dan gaat het prima. Nu heb ik de ronding van het oog gemaakt door mijn muisknop ingedrukt te houden. Maar het volgende punt gaat dan standaard met rare bocht erin die ik er niet uit krijg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 18:00 



 
Profiel   

Hmm ik gebruik die tool bijna niet maar kun je anders een je ctrl erbij gebruiken? Ik weet met Illustrator dat het de vorm dan veranderd van rond naar recht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 18:07 



 
Profiel   

Met control wordt de lijn recht, of ben ik in de war met alt? Maar de lijn moet daar ook licht gebogen worden eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 18:09 



 

Beetje spelen met je convert point tool (de onderste in het rijtje bij je pen tool). :) Klik alleen niet het ankerpunt aan, want dan maakt hij er een rechte lijn van, maar de arm kun je wel verschuiven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 18:41 



 
Profiel   

https://youtu.be/6WJj6iNr6K0 in de eerste 5 minuten wordt uitgelegd hoe de pentool werkt en hoe je alle punten en die curve armen kan aanpassen, daarna wordt de pentool op een foto toegepast. Zeker even die eerste 5 minuten kijken, eventueel nog wat langer kijken, dan kan je zonder twijfel vooruit +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 22:30 



 
Profiel   

Goeie link! Nu moet het wel lukken

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 05:21 



 
Profiel   

Het is weer juli dus tijd voor Art Fight. Toevallig mensen hier die meedoen aan Art Fight? (Ik ben op zoek naar slachtoffers :o )

En dan nog een vraagje voor wie ervaring heeft met ProCreate. Ik heb recent mn iPad vervangen en een apple pencil aangeschaft zodat ik tenminste lekker met de beentjes omhoog op de bank kan tekenen en het bevalt me goed. Maar met de brushes ben ik nog aan het vechten. Ik gebruik momenteel voornamelijk de organic reed brush, texture grunge brush en de Nikko Rull brush. Voor de ProCreators, welke brushes gebruiken jullie en kennen jullie nog fijne brushes om te downloaden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 14:44 



 
Profiel   

Er zijn er heel wat gratis te vinden online, vooral op de procreate forum, maar de betaalde packs van Max Ulichney zijn zeker hun geld waard :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 22:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 36 van de 48 [ 1192 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 48  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen