Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 45 van de 48 [ 1192 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Het digitaal tekenen topic!

 
Profiel   

Procreate en CSP, laatste is eigenlijk zoals Photoshop maar véél goedkoper en beter geschikt voor digital painting.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 13:56 



 
Profiel   

Ik heb na goede berichten in dit topic het programma Clip Studio Paint gedownload en getest (uitproberen kan gratis voor een aantal dagen) en er zodanig blij mee dat ik hem ook heb gekocht voor mijn pc met windows.

https://www.clipstudio.net/en/

Ik vind hem zelf prettiger werken om mee te tekenen als photoshop

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 13:58 



 
Profiel   

Ik schuif even aan hier als t niet erg is :)
K ben vandaag maar weer is begonnen na een lange tijd.. dus hier mijn WIP haha

Nog lang niet klaar maar goed :')


Edit: Ik gebruik IbisPaint X via de telefoon. Wil eigenlijk een ipad kopen maar dat moet k nog bekijken..

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 18:24 



 

Wat een aparte manier van werken, meganvr! Maar wel gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 18:41 



 
Profiel   

T komt er heel anders uit te zien hoor := Ik gebruik aan t einde een blur brush maar ben nog niet klaar met de “basis”

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 19:09 



 
Profiel   

Ik meld me graag aan.

Ik wil graag tekenen op de iPad Pro met pen. Welke programma kan ik beste gebruiken? Ik ben echt nog leek hierin

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 10:52 



 
Profiel   

Procreate ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 11:04 



 
Profiel   

Ik ben echt groot fan van Procreate! Er zijn veel tutorials, Facebookgroepen, Skillshare-lessen en vaak ook live sessies. In het Nederlands is de site van Lianneh.nl een echte aanrader met veel informatie over het programma.

Mijn eigen blog: https://albert-monique.nl/?cat=8

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 11:14 



 

Wat een leuke dingen maak je, Monique!

Ik heb de laatste maanden ook niet stilgezeten, allereerst het veulentje Eira van Matilde Brandt:
[ img ]

Stradivarius en Spanish Mission die nek aan nek gingen in de Lonsdale Cup op York vorig jaar:
[ img ]

Grove Ferry voor een vriendin:
[ img ]

En dit is waar ik momenteel aan bezig ben, Alpinista, ook voor een vriendin:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 13:22 



 
Profiel   

O wauw! Jij tekent goed! Ik kan niet echt realistisch tekenen ... maar heb wel veel lol!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 13:55 



 
Profiel   

Super knap! Maandag komt m’n iPad binnen dus ga eens kijken of mij dat ook lukt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 16:19 



 
Profiel   

Ik heb pro creatie gedownload alleen zie ik geen ‘basis’ cursus achtig iets

Maar vind wel erg basic voor 10€! Ik mis een menu of iets

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-22 17:36 



 
Profiel   

Makkelijkste is om tutorials te volgen via YouTube. Of filmpjes van hoe iemands tekening tot stand komt.

Het is helemaal niet basic, je moet gewoon de knopjes weten ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-22 17:50 



 
Profiel   

Ja ik was weer te ongeduldig :+ sorry haha

Ik ga eens filmpjes kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-22 18:07 



 
Profiel   

Als er iets niet basic is, is het Procreate. Dat biedt echt oneindig veel mogelijkheden. Buiten de tutorials op YouTube en allerlei websites, is het voor beginnende gebruikers een aanrader om mee te tekenen met bijvoorbeeld Lianne Harkink. Naast haar betaalde cursussen, heeft ze minimaal 1 keer per week een live sessie via YouTube. Ze kondigden die aan op haar Discord-community en Facebook.

https://Www.Lianneh.nl
https://lianneh.nl/pages/discord

Verder is Brenda Bakker erg goed, hoewel veel,van haar tutorials wel in het Engels zijn. Ze plaatst veel op Skillshare en deelt regelmatig links voor een gratis maand proef, maar ook op YouTube zijn wel dingen van haar te vinden. Haar Instagram is @dekwebbel. Ze werkt veel samen met Jennifer Nichols, ook een topper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 09:43 



 
Profiel   

Nog een trouwens: Hilde Groven op YouTube.

En in het Engels: Tatyworks en ArtbyFlo.

Het hoeft niet altijd je eigen tekenstijl onmiddellijk te zijn, maar je leert vaak wel veel technieken van Procreate door dit soort tutorials te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 09:58 



 
Profiel   

Hilde heeft een heel goede online cursus. Ik volgde fysiek ook les bij haar. Superfijne vrouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 17:33 



 
Profiel   

MoniqueT schreef
Nog een trouwens: Hilde Groven op YouTube.

En in het Engels: Tatyworks en ArtbyFlo.

Het hoeft niet altijd je eigen tekenstijl onmiddellijk te zijn, maar je leert vaak wel veel technieken van Procreate door dit soort tutorials te doen.


Foutje: ArtwithFlo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 20:47 



 
Profiel   

Ik blijf pro creatie lastig vinden, hoe zoom je in? Zonder strepen te krijgen? Of als ik een foto open kan ik er niet in teken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 17:36 



 
Profiel   

Inzoomen is twee vingers op het scherm zetten en ze uit elkaar trekken. Zoals op je smartphone eigenlijk... In de foto tekenen zou gewoon moeten kunnen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 17:47 



 
Profiel   

plutolover schreef
Ik blijf pro creatie lastig vinden, hoe zoom je in? Zonder strepen te krijgen? Of als ik een foto open kan ik er niet in teken..


Ik denk dat je even de moeite moet doen om een basiscursusje te doen. Dit zijn echt basisdingen ...

Kijk hier eens naar:

https://youtu.be/IzaD1-EEd7Y

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 18:35 



 
Profiel   

Tieneke schreef
Inzoomen is twee vingers op het scherm zetten en ze uit elkaar trekken. Zoals op je smartphone eigenlijk... In de foto tekenen zou gewoon moeten kunnen...


Dat doe ik maar gebeurt niks ik teken dan strepen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 18:49 



 
Profiel   

Print iemand van jullie je gemaakte digitale prints? Ik heb wat gelezen al over fine art prints en glicee maar ervaringen zijn altijd fijner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 19:08 



 
Profiel   

plutolover schreef
Tieneke schreef
Inzoomen is twee vingers op het scherm zetten en ze uit elkaar trekken. Zoals op je smartphone eigenlijk... In de foto tekenen zou gewoon moeten kunnen...


Dat doe ik maar gebeurt niks ik teken dan strepen haha



Je kan tekenen met je vinger uitzetten. Zie de stappen (begin in gereedschap, prefs)


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 20:04 



 
Profiel   

8Eveline schreef
Print iemand van jullie je gemaakte digitale prints? Ik heb wat gelezen al over fine art prints en glicee maar ervaringen zijn altijd fijner.


Ik ben daar nog heel erg zoekende in. Ik heb wel een aantal dingen laten printen bij Herinneringen op Linnen en via mijn eigen site bij Print API.

Alleen kaarten print ik zelf met een fotoprinter, maar ik moet nog op zoek naar mooi papier.

Herinneringen op linnen:

[ img ]


Print API via site:

https://albert-monique.nl/?page_id=1446


Ik heb alleen een kleurenlaserprinter die geen dik papier aan kan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 20:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 45 van de 48 [ 1192 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen