Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 34 van de 54 [ 1335 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 54  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

 
Profiel   

Bedenk me net dat ik ook weer eens een tekening kan laten zien :+. Challenge ga ik niet volbrengen, want niet iedere maand getekend, maar wel meer dan genoeg tekeningen om de 12 ruim te halen.

Anywho, de meest recente:

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:39 



 
Profiel   

Mooi zeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 18:00 



 
Profiel   

Vikawiek wat prachtig! Welk materiaal gebruik jij?

Wat een karakteristiek hoofd san87

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 18:02 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Gaaf hoor <3. Wat een haar :D.


Ook heel mooi. Ik vind het altijd knap om goed de uitdrukking in het gezicht over te kunnen brengen bij een zwart/donkergekleurd paard. Daar ben je goed in geslaagd Vikawyk

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 18:03 



 
Profiel   

Bedankt :D.

@Babootje, klopt inderdaad. Is zeker heel goed gelukt bij de tinker :j.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 18:49 



 
Profiel   

Twee mooie paarden mooi neergezet. Gaaf hoe je met heel verschillende stijlen van werken toch een herkenbaar paard kunt maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 19:47 



 
Profiel   

dank jullie wel! :D
Eva1969 ik gebruik eerst een laag of twee aquarel en daar bovenop kleurpotlood. Ik heb hier mijn proces eerder uitgelegd, al heb ik geen idee meer welke pagina dat was
Super mooi werk weer San87, ik vind je stijl heel gaaf

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 20:02 



 
Profiel   

vikawiek schreef
dank jullie wel! :D
Eva1969 ik gebruik eerst een laag of twee aquarel en daar bovenop kleurpotlood. Ik heb hier mijn proces eerder uitgelegd, al heb ik geen idee meer welke pagina dat was

Ik ga dat even terugzoeken thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 20:17 



 
Profiel   

Vivawiek vind hem heel mooi geworden! Is het een curly horse of gewoon een paard met veel haar? Vraag ik me zomaar af :o

_san87_ ook weer mooi werk, mag ik vragen hoeveel verschillende kleuren potlood je nodig had voor deze tekening/schilderij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 13:00 



 
Profiel   

E4D schreef
Vivawiek vind hem heel mooi geworden! Is het een curly horse of gewoon een paard met veel haar? Vraag ik me zomaar af :o

_san87_ ook weer mooi werk, mag ik vragen hoeveel verschillende kleuren potlood je nodig had voor deze tekening/schilderij?

Het is een tinker met een prachtige wintervacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 13:05 



 
Profiel   

E4D schreef
Vivawiek vind hem heel mooi geworden! Is het een curly horse of gewoon een paard met veel haar? Vraag ik me zomaar af :o

_san87_ ook weer mooi werk, mag ik vragen hoeveel verschillende kleuren potlood je nodig had voor deze tekening/schilderij?

Bedankt :D. Ik heb voor deze tekening één zwart kleurpotlood gebruikt (Derwent coloursoft) en een witte gelpen :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 13:36 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is een (van de) tekeningen die ik laatst afgemaakt heb. Eerste x een volledig gezicht, niet geheel ontevreden voor een allereerste keer maar ik vond het erg lastig om allebei de kanten goed symmetrisch te krijgen.
Proporties ben ik wel blij mee maar ik moet nog even wat oefenen :D

Verder ben ik ook bezig met een dagpauwoog in aquarel potlood, dat gaat redelijk maar heb wel gemerkt dat ik geen fan ben van deze lijn potloden dus als ik weer genoeg geld heb dan even een paar losse kopen om uit te proberen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 18:26 



 
Profiel   

Ook ik red het niet om elke week/maand te posten, net vakantie gehad dus nu wel twee tekeningen af. [ img ]
[ img ]

Vikawiek; heel levendig en wat een werk dat haar. Heel knap.
San; ik heb even goed gekeken hoe jij de kunst van het weglaten toepast. Er zijn hele vlakken wit in je tekeningen en toch leeft het geheel. Mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 20:09 



 
Profiel   

E4D als je van een voorbeeld werkt, probeer dan goed te kijken naar de schaduw en lichtpartijen. Dan ontstaat je tekening eigenlijk vanzelf

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 21:55 



 
Profiel   

Mooie tekeningen viennanova!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 21:57 



 
Profiel   

Ben ook weer een klein stukje verder. T schiet niet op want ik ben erg druk met werk nu.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 22:00 



 
Profiel   

Babootje schreef
E4D als je van een voorbeeld werkt, probeer dan goed te kijken naar de schaduw en lichtpartijen. Dan ontstaat je tekening eigenlijk vanzelf

Tekenen is inderdaad voor een groot deel leren kijken. Maar dát is gemakkelijker gezegd dan gedaan en vergt veel oefening....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 23:01 



 
Profiel   

Babootje schreef
Ben ook weer een klein stukje verder. T schiet niet op want ik ben erg druk met werk nu.
[ [url=m/MDLBSb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi zeg, blik heb je goed te pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:11 



 
Profiel   

[ img ]
Ik ben ook weer een nieuw werk begonnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:11 



 
Profiel   

Mooi, mooi! Werk je ook met doezelaars?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:31 



 
Profiel   

Nee, wattenstaafjes :P.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:33 



 
Profiel   

Doezelaars heb ik trouwens ook, maar gebruik ik bijna nooit :P. Heb ook geen idee waar ik ze gelaten heb...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 12:53 



 
Profiel   

Leuk dat ik nu de nederlandse benaming voor die dingen leer, geweldig woord trouwens..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:29 



 
Profiel   

Ze zijn letterlijk genoemd naar wat ze doen :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:37 



 
Profiel   

Hi meiden, zo nu en dan teken/schilder ik. Met van alles; markers, acryl, polychromos, grafiet, pen... etc. Ik zou graag een nieuws schetsboek willen (geen ringen) waar ik voornamelijk met markers en potloden in kan werken, maar ik wil ook graag waterverf gaan proberen.

Ik heb wel eisen, hij moet namelijk vierkant zijn en mooi plat kunnen liggen. de Illo 8"x8" trok mijn aandacht maar ik denk dat er vast nog wel meer is.

Iemand tips?

Edit, denk dat 10" nog wel fijner is eigenlijk...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 19:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 34 van de 54 [ 1335 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 54  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen